CROPAK ambalaža osvaja svijet


Na WorldStar 2009, natječaj za najbolju svjetsku ambalažu, proizvođači i korisnici ambalaže iz 35 zemalja svijeta nominirali su 237 svojih proizvoda.

Stručni žiri WorldStara nagradio je njih 129 na polugodišnjem sastanku Svjetske organizacije za ambalažu (WPO), održanom potkraj studenog u Šri Lanki. U kategoriji WorldStar Student nominirano je 158 studentskih projekata iz 12 zemalja.

Na natječaj se mogla prijaviti isključivo ambalaža koja je već nagrađena na nacionalnoj razini, prema strogo određenim kriterijima WPO-a, što za hrvatsku ambalažnu industriju znači pobjeda na natječaju CROPAK.

Hrvatski dobitnici
Ovogodišnji dobitnik CROPAKA GODINE, SMS-ova serija maslinovih ulja, u tehničkoj izvedbi Eti Tradea iz Pazina i dizajnera Borisa Ljubičića, osvojio je WorldStar u kategoriji Ambalaže prehrambenog proizvoda.

U kategoriji WorldStar Student na visoko 26. mjesto plasirao se Marino Krstačić Furić, student Akademije primijenjene umjetnosti Sveučilišta u Rijeci i pobjednik Studentske kreativne radionice CROPAK 2009 sa svojim redizajnom Kraševih Vic krekera. On je osvojio Certificate of Recognition te time najavio kvalitetu hrvatskog dizajnerskog naraštaja čije vrijeme tek dolazi.

Izjave nagrađenih:
Boris Ljubičić, hrvatski dizajner
"Za razliku od 'manje je više', upustio sam se u novu definiciju vrijednosti dizajna, a ona glasi 'više je još više'! Sad etiketa ima neobičan oblik kruga i prekriva puno veću površinu boce. Etiketa je zlatna, srebrna  ili zelena i tako definira kategorije djevičanskog maslinovog ulja. Glavni akcent je i dalje na obliku boce i eliptičnom udubljenju koje je sad naglašeno jer se nalazi u sredini etikete. Udubljenje svojim volumenom i odsjajem predstavlja osnovni oblik ploda masline, a dva listića iznad, koja su inače dio logotipa tvrtke SMS, dizajniranoj "maslini" daje prirodnost. Mnoge etikete maslinovih ulja imaju sliku maslinova ploda s lišćem, bilo kao fotografiju, naturalistički crtež ili ilustraciju. U mom primjeru nema ništa od toga - to je, zapravo, čisti dizajn."

Marino Krstačić Furić, student na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci
"Lijepo je znati da si u žestokoj konkurenciji visoko rangiran i da svijet prepoznaje način oblikovanja hrvatskih dizajnera. I ovogodišnji CROPAK i sada Certificate of Recognition
su 'odskočna daska' za traženje poslova i moju buduću karijeru. Studenti jedva čekaju iduću Kreativnu radionicu, posebno zato što svi studenti u Hrvatskoj imaju priliku biti uključeni, a ne samo zagrebački. To je izvrsna škola za sve nas."  

Aljoša Brajdić, viši asistent na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci i mentor Marina Krstačića Furića
"I CROPAK i Certificate of Recognition visoka su priznanja i poticaj za daljnji rad. Što se tiče Kreativne radionice, korist za studente je višestruka jer dobivaju jasno definiran projekt i konkretan zadatak."

Raniji hrvatski dobitnici WorldStara
Godina 2006. bila je plodonosna za hrvatske ambalažere.

Malo je nedostajalo da keramička boca Brachia Maslina Poljoprivredne zadruge Brachia s Brača, za čiji je dizajn zaslužna agencija Tridvajedan tržišne komunikacije, osvoji President Award za najbolju ambalažu na svijetu. Nakon što je ušla u uski izbor s još pet proizvoda u svijetu, bijela Maslina osvojila je vrijednu nagradu WorldStar for Packaging Excellence.

Belomanastirska tvrtka EcoCortec Borisa Mikšića osvojila je WorldStar u kategoriji Ambalaže za elektroniku za proizvod EcoCorrESD Biodegradable VpCIFilm EcoWorks.

Datum objave: 9.12.2009., 8:52