Nakon dugih deset godina Podravkin najpoznatiji brend Vegeta izašao je na tržište u novom ruhu, a na redizajniranoj ambalaži radilo se proteklih godinu i pol.
Redizajn Vegete ne radi se često, a za to postoji nekoliko razloga. Jedan od njih je da su vjerni potrošači Podravkinih proizvoda navikli na sve konstante u dizajnu i promjenama treba pristupiti vrlo pažljivo. Drugi razlog je kompleksnost samog redizajna, različite gramature i više desetaka različitih tržišta.
U briefiranje agencija i pozivni natječaj krenulo se 2013. godine pomno planirajući svaki korak. Nakon prezentiranih rješenja i istraživanja tržišta donesena je odluka da će se za redizajn angažirati agencija Lumen iz Milana. Istraživanje je definiralo smjer i pokazalo što bi potrošači željeli od novog dizajna.
Detaljno se radilo na svim segmentima - logotipu, tipografiji, elementima povrća, tvrdnjama, fotografijama. Nijedan element dizajna nije promijenjen na način da izgubi svoju prepoznatljivost. Svi elementi modernizirani su u skladu s trendovima, slike povrća su puno bogatije, prelaze i na stražnju stranu dizajna, žlica Vegete simbolizira bogatstvo sušenog povrća koje se nalazi u Vegeti. Osim bogatijeg i bojama naglašenijeg povrća, dodane su i fotografije na stražnjoj strani ambalaže, a na kojima su recepti i sugestija raznolikosti primjene. Dodani su i glavni benefiti i tvrdnje o proizvodu na prednjoj strani. Logotip Vegete doživio je također novi moderniji izgled, blago su promijenjena slova, oblik i lik kuhara. Prednjicu dizajna karakteriziraju i srebrne crte koje su granica između parcijalnog mat i sjajnog efekta, a koji je iskorišten i kao mogućnost u tisku.
Dodan je QR kod koji vodi direktno na stranice s receptima, a EAN 13 kod nije samo pozicioniran na dizajn, nego je također iskorišten da bude atraktivniji, dodan je poklopac i simulacija povrća u loncu.
Nijedan element dizajna nije promijenjen na način da izgubi svoju prepoznatljivost
U cijelom procesu redizajna konstantno je vođeno računa o zadržavanju u okvirima postojećih troškova, pazeći da se ne mijenja više od jednog tekst valjka po promjeni tržišta i jezičnim varijantama, što je uistinu bio izazov. Tijekom cjelokupnog trajanja projekta bila je potrebna dobra komunikacija između niza internih i vanjskih sudionika, u Podravki između odjela Marketinga, Istraživanja i razvoja, Nabave i Proizvodnje, a od vanjskih sudionika svakako je trebala dobra povezanost agencije, studija za pripremu (ICR Milano) i dobavljača ambalaže - tvrtke Aluflexpack Novi iz proizvodnog pogona u Umagu.
Brend poput Vegete nije moguće redizajnirati na drugačiji način, žurba i nemogući rokovi nisu dobri u tako kompleksnim projektima, vrlo je izvjesno da će se previdjeti neki detalj koji kasnije može generirati velike troškove.
Vizija Vegete
Veliki izazov u ovom projektu s aspekta dizajna bio je balansiranje povijesnog naslijeđa koje brend Vegeta nosi u smislu autentičnosti i kredibiliteta, te s druge strane inovativnosti i modernosti koje će nositi budući razvoj marke Vegeta. Sve je to moralo biti ukomponirano i u sam dizajn koji je prva materijalizacija modernog izdanja Vegete. Jedan od ciljeva redizajna bio je dograditi imidž brenda Vegeta, ali bez kompromitiranja temelja samog brenda.
"Ne postoji mjesto u kojem ima više ljubavi nego u domu, a Vegeta oduvijek ima ključnu ulogu u domovima i srcima vjernih Podravkinih potrošača. Vegeta nas kroz život prati s receptima za najukusnija jela, inspirira nas, potiče na kreativnost, ohrabruje nas da pripremimo i isprobamo nova, raznolika jela i da to podijelimo s drugima. U ovom novom ruhu, Vegeta će sigurno inspirirati još mnogobrojne kulinarske avanture naših potrošača, ali će se približiti i mlađim potrošačima koji tek ulaze u svijet kulinarstva", ističu u Podravki.
Podravka d.d., Koprivnica