Natječaj CROPAK 2014 u Podravki će ostati zabilježen po čak dvije osvojene nagrade, CROPAK-u u kategoriji hrvatskog proizvoda/serije i prvi put CROPAK-u GODINE. U Podravki ne skrivaju zadovoljstvo osvojenim nagradama te ističu kako su one najbolja potvrda uloženih napora, ali i velik podstrek za dalje. Stoga smo o osvojenoj nagradi, promišljanju ambalaže, konkurenciji te budućim planovima razgovarali s Jadrankom Ivanković, članicom Uprave Podravke d.d.
Ove ste godine u uistinu jakoj konkurenciji za ambalažu svojih Krem juha bogatog sadržaja osvojili CROPAK GODINE 2014. Što Vam znači ta nagrada? Je li Vas iznenadila?
Kao što smo naveli prilikom dodjele, nagrada nam znači puno. To je "točka na i" za cjelokupan angažman i profesionalno znanje koje ulažemo u svaki novi projekt i podstrek da s istim žarom i elanom nastavimo raditi i ubuduće. Od kada su Juhe bogatog sadržaja na tržištu, primamo samo pohvale, kako za kvalitetu sastojaka i okus proizvoda, tako i za cjelovito rješenje ambalaže. U kategoriji kulinarstva, pored Juha bogatog sadržaja, Podravka je ove godine izašla s inovacijom - Temeljcima za jela koji su, ukupno gledano, vrlo kompleksan projekt, no s aspekta ambalaže žiri je dao prednost rješenju za Juhe bogatog sadržaja. CROPAK nagrada dolazi od struke, i ta nam je činjenica vrlo bitna, i uistinu smo ponosni na ovo dvostruko priznanje.
CROPAK GODINE je "točka na i" za cjelokupan angažman i znanje koje ulažemo u svaki novi projekt
Naime, prvi put Podravka je osvojila CROPAK u kategoriji, i glavnu nagradu - CROPAK GODINE. Podravka izuzetnu pažnju polaže praćenju najnovijih dostignuća u području razvoja ambalaže te kontinuirano radi na primjeni inovativnih rješenja ambalažnih materijala koji, osim uporabne vrijednosti, moraju zadovoljiti i sve ostale kriterije koji se od ambalaže očekuju, s posebnim naglaskom na ekološki aspekt. CROPAK GODINE ujedno je potvrda i priznanje za postignuća na tom području.
Što je, po Vašem mišljenju, upravo tu ambalažu izdvojilo iz konkurencije?
Pretpostavljamo da je bio najvažniji dojam cjelovitog rješenja, ali i dobro izbalansirane pojedinačne sastavnice: od sugestivnog vizualnog rješenja, jasnoće poruke, načina deklariranja, funkcionalnosti do korištenja tehničkih rješenja kod isticanja određenih prednosti.
Posebnost je svakako visoka kvaliteta tiska, izražajnost kolora juhe, toplina cjelokupnog dizajna i parcijalni mat/sjajni efekti koji naglašavaju najvažnije dijelove dizajna. Bitno je naglasiti da se radi o novoj liniji juha bogatog sadržaja od četiri proizvoda koje doprinose prepoznatljivosti i atraktivnosti ukupne ponude Podravka juha.
Na koji ste način pristupili razvoju ambalaže za pobjedničke juhe?
Praksa je da u razvoju novih proizvoda djeluju multifunkcionalni timovi sastavljeni od Podravkinih stručnjaka iz različitih područja (npr. Dizajna i razvoja ambalaže, Razvoja proizvoda, Marketinga, Nabave i dr.) ali i vanjskih partnera, u ovom slučaju agencije McCann i proizvođača folije Aluflexpack Novi. Konačan rezultat spoj je zajedničkog rada, kreativnosti i angažmana svakog pojedinca-stručnjaka iz svojeg područja.
Koje su njezine dizajnerske specifičnosti?
Najveći iskorak odnosi se na samo dizajnersko rješenje u kojem je napravljen odmak od tradicionalnog elementa žlice, te se prvi put pojavljuje vrlo sugestivno rješenje u kojem nam ljudski lik pruža zdjelicu juhe. Time je postignut poseban ugođaj, nota topline, osobnog dodira, brižnosti, a naglašen je i domaći okus te pravo bogatstvo prirodnih sastojaka.
Element ruku koje pružaju zdjelicu nosi u sebi i naglašava Podravkinu krilaticu “Od srca srcu”. Crvena pozadina naglašava toplinu, a sadržaj juhe u zdjelici dodatno je naglašen kao visoko sjajno lakirani segment. Uz prikaz juhe, lakom je istaknut i logotip Podravke. Očigledno je napravljen izvrstan omjer mat i sjajnih elemenata, i na taj je način došlo do isticanja najvažnijih elemenata dizajna.
Nagrađena ambalaža nastala je u suradnji s agencijom McCann Zagreb i Aluflexpackom Novi d.o.o. iz Umaga. Na koji način odabirete suradnike?
Agencija McCann odabrana je na natječaju u jakoj konkurenciji, a predloženo rješenje istaknulo se svojom posebnošću. Iako nije bilo lako donijeti odluku, i trebalo je imati hrabrosti za iskorak, vjerovali smo u uspješnost ovog projekta, a sada je očigledno da smo dobro postupili.
S dobavljačem folije, tvrtkom Aluflexpack Novi iz Umaga, Podravka izuzetno uspješno surađuje niz godina, na brojnim projektima vezanim uz ambalažu. Do sada smo zajedničkom suradnjom plasirali na tržište brojne proizvode. I ovaj projekt rezultat je zajedničke suradnje, visoke kvalitete i profesionalnog pristupa - prije svega djelatnika Podravkinog Razvoja ambalaže i Nabave ambalaže s jedne strane, te Aluflexpackovih stručnjaka koji su još jednom potvrdili da su u mogućnosti zadovoljiti najviše kriterije kvalitete ambalaže.
S obzirom na širok asortiman proizvoda koje Podravka plasira na tržište, koji su to ključni parametri kojima se vodite pri odabiru ambalažnih materijala?
Neovisno o kojem asortimanu Podravkinih proizvoda govorimo, jedan od ključnih ciljeva tvrtke je zaštita zdravlja potrošača. Kod odabira ambalažnih materijala ugrađujemo i zahtjeve u skladu sa svjetskim trendovima u području prehrambene industrije, gdje se prepoznala potreba za specijaliziranim standardima za proizvođače ambalažnih materijala s težištem na sigurnost hrane. Također se kod razvoja naših projekata rukovodimo činjenicom da ambalaža mora privući pozornost potrošača na polici, mora biti sredstvo promocije, ali uza sve to, važno je ispuniti sljedeće funkcije: ekonomsku, prodajnu, zaštitnu, tržišnu, transportnu, estetsku i ekološku.
Intervju je preuzet iz časopisa Ambalaža/REGprint, broj 2/2014
Nastavak pročitajte ovdje