«
Povratak na sadržaj
Broj 3 | Godina 2016
Beskonačne mogućnosti tiska širokog formata
Kreativno gospodarstvo stimulira inovacije i rast diljem svijeta, a kako tehnologije napreduju, prilike da se pružatelji usluga ispisa uključe u te dinamične i inovativne djelatnosti postaju beskonačne. To se prije svega odnosi na tisak širokog formata, gdje Canon nudi širok spektar proizvoda pod svojim imenom i pod tržišnom markom Océ, a koji će zadovoljiti potrebe svih korisnika tiska širokog formata.
Od njegove pojave krajem prošlog stoljeća, ispis širokog formata značajno je napredovao i već dugo ima ključnu ulogu u kreativnim djelatnostima. Stoga kad se govori o budućnosti ispisa širokog formata, jednostavno nije moguće zanemariti budućnost kreativnog gospodarstva, koje ne samo da je na čvrstim nogama nego je svake godine sve jače.
Prema podacima koje na svojoj web stranici iznosi Ernst&Young (EY), kreativno gospodarstvo, koje obuhvaća razne djelatnosti kao što su oglašavanje, arhitektura, moda, glazba, izdavaštvo i film, trenutačno ostvaruje godišnji prihod od 535,9 milijardi eura i s 4,2 % pridonosi europskom BDP-u. Treba napomenuti i da su kreativne djelatnosti drugi po veličini europski poslodavac.
Kreativno gospodarstvo stimulira inovacije i rast diljem svijeta, a kako tehnologije napreduju, prilike da se pružatelji usluga ispisa (print service providers, PSP-ovi) uključe u te dinamične i inovativne djelatnosti postaju beskonačne. Uzmimo primjerice dizajn proizvoda: od potrošačkih i industrijskih proizvoda, do arhitektonskih planova i industrijskih dijelova – posve je lako zamisliti kako ispis može pomoći i potaknuti inovacije u svijetu izrade prototipova i dizajna.
No vrijeme je da pogledamo dalje od pukih prototipova. Prema podacima koje je objavio PwC, primjerice, 3D ispis će do 2019. godine napredovati do te mjere da će omogućiti ispis pametnih sustava u koje su ugrađeni napredni dijelovi poput senzora, tranzistora i mikroprocesora. U međuvremenu se očekuje i da će globalno tržište digitalnog ispisa udvostručiti svoj udio: s 9,5 % u 2008. godini na 19,7 % do 2018. godine. Velik dio toga otpada na kreativno gospodarstvo, osobito ako se ima na umu koliko ispis može unaprijediti oživotvorenje umjetničkih, kulturnih i kreativnih ideja.
Ispis – integralni dio kreativnog procesa
Trend prilagodbe i personalizacije područje je u kojemu pružatelji usluga ispisa mogu posebno pridonijeti dodavanjem stvarne vrijednosti. Dizajneri jednako kao i potrošači sada pomažu pomicati granice svojim zadacima ispisa na zahtjev, no zakoračimo korak dalje i pogledajmo u budućnost kada će domovi u potpunosti biti ispunjeni dizajnima i kreacijama vlasnika. Prilagođeni predmeti, od dodatne opreme po mjeri kao što su presvlake za kauče, sagovi i posteljina do 3D ispisanih svjetiljki i stolića, postat će uobičajeni. To se neće ograničiti samo na dom – personalizirani dizajn za eksterijere automobila već je popularan, ali u budućnosti će 3D pisači moći konstruirati cijeli automobil na temelju kupčevih specifikacija.
Mogućnosti samoizražavanja bit će beskonačne, a dostupnost digitalne proizvodnje uparena s mogućnošću proizvodnje unikatnih predmeta omogućit će pružateljima usluga ispisa, usredotočenim na razumijevanje i praktično korištenje takvih trendova, da se savršeno pozicioniraju i ostvare brojne prednosti.
I kombinirana realnost igrat će sve važniju ulogu u kućnim i poslovnim okruženjima. Kombinacija realnosti s dodatnim informacijama putem uređaja za virtualnu ili obogaćenu (augmented) stvarnost već sada je privlačna opcija za sve koji se bave arhitekturom, proizvodnjom i dizajnom interijera, no budućnost donosi umjetnike s invaliditetom koji dizajniraju remek-djela samo pomoću pogleda te oživotvoruju svoje ideje na zaslonu i neograničenu suradnju majstora iz cijelog svijeta na izradi modela novih zadivljujućih skulptura.
Postoji dakle stvarna i važna prilika za uspjeh ispisa kaoChoose image integralnog dijela kreativnog procesa. Velik broj davatelja usluga ispisa već surađuje s tvrtkama iz kreativnih djelatnosti na provjeri, izradi prototipova za prezentacije ili raznim manjim zadacima. Poanta je u razumijevanju promjena kreativnog gospodarstva i trendova koji oblikuju te promjene.
Uzmimo područje grafičkog dizajna kao još jedan primjer. Font postaje sve važniji, a u trendu su jednostavni stilovi, rukopisni oblici slova, pa čak i posve novostvoreni fontovi. Ubuduće ćemo svjedočiti sve čišćem i jednostavnijem dizajnu, a u konkurentnijim financijskim okruženjima fokusiranje na osvježene identitete umjesto na radikalne zaokrete u dizajnu i pristupu predstavljat će status quo. S pojednostavljenjem dizajna povećat će se i važnost preciznih tijekova rada s bojama. Upravo zato tvrtke troše na tisuće eura na očuvanje dosljednosti boja kad se radi o vizualnim robnim markama, pa je i to još jedno ključno područje gdje pružatelji usluga ispisa mogu ponuditi dragocjenu podršku.
Imajući to na umu, kreativne djelatnosti neće profitirati samo od povećanja brzine rješenja za ispis i zbog mogućnosti masovnog ispisa u manjim serijama, nego će i znanja pružatelja usluga ispisa o bojama, uzorcima i tehnikama digitalnog ispisa omogućiti da ponude različite usluge. Tako će moći pomoći dizajnerima da se otvore prema puno većim mogućnostima nego ikad prije.
imagePROGRAF PRO i Océ ColorWave
Canon već danas nudi širok spektar proizvoda za tisak širokog formata pod svojim imenom, ali i pod tržišnom markom Océ. Proizvodi Canona i Océa zadovoljit će potrebe svih korisnika tiska širokog formata, od pružatelja usluga tiska koji korisnicima žele ponuditi inovativne proizvode i usluge pa do internih potreba u velikim trgovačkim lancima i drugim tvrtkama.
Savršeni za ispis na različite materijale, nedavno predstavljeni uređaji imagePROGRAF PRO-2000 i imagePROGRAF PRO-4000 nude zapanjujuću kvalitetu slike profesionalnim fotografima i namijenjeni su primjeni u likovnoj umjetnosti, dok uređaji imagePROGRAF PRO-4000S i imagePROGRAF PRO-6000S nude brz i pouzdan ispis tiskarama koje imaju velik opseg poslova i kojima je potreban ispis fotografske kvalitete – uključujući postere, natpise i platna.
Ako je pak brzina ono što je ključno za poslovanje, tu su uređaji Océ ColorWave 810 i 910. To su nasljednici modela Océ ColorWave 900 i najbrži su digitalni strojevi za tisak u boji širine 42” na tržištu, s brzinama do 1000 m² po satu, bez obzira na složenost slike, pokrivenost tintom ili vrstu medija na koji ispisuju.
Izvor: Canon Europe
Prema podacima koje na svojoj web stranici iznosi Ernst&Young (EY), kreativno gospodarstvo, koje obuhvaća razne djelatnosti kao što su oglašavanje, arhitektura, moda, glazba, izdavaštvo i film, trenutačno ostvaruje godišnji prihod od 535,9 milijardi eura i s 4,2 % pridonosi europskom BDP-u. Treba napomenuti i da su kreativne djelatnosti drugi po veličini europski poslodavac.
Kreativno gospodarstvo stimulira inovacije i rast diljem svijeta, a kako tehnologije napreduju, prilike da se pružatelji usluga ispisa (print service providers, PSP-ovi) uključe u te dinamične i inovativne djelatnosti postaju beskonačne. Uzmimo primjerice dizajn proizvoda: od potrošačkih i industrijskih proizvoda, do arhitektonskih planova i industrijskih dijelova – posve je lako zamisliti kako ispis može pomoći i potaknuti inovacije u svijetu izrade prototipova i dizajna.
No vrijeme je da pogledamo dalje od pukih prototipova. Prema podacima koje je objavio PwC, primjerice, 3D ispis će do 2019. godine napredovati do te mjere da će omogućiti ispis pametnih sustava u koje su ugrađeni napredni dijelovi poput senzora, tranzistora i mikroprocesora. U međuvremenu se očekuje i da će globalno tržište digitalnog ispisa udvostručiti svoj udio: s 9,5 % u 2008. godini na 19,7 % do 2018. godine. Velik dio toga otpada na kreativno gospodarstvo, osobito ako se ima na umu koliko ispis može unaprijediti oživotvorenje umjetničkih, kulturnih i kreativnih ideja.
Ispis – integralni dio kreativnog procesa
Trend prilagodbe i personalizacije područje je u kojemu pružatelji usluga ispisa mogu posebno pridonijeti dodavanjem stvarne vrijednosti. Dizajneri jednako kao i potrošači sada pomažu pomicati granice svojim zadacima ispisa na zahtjev, no zakoračimo korak dalje i pogledajmo u budućnost kada će domovi u potpunosti biti ispunjeni dizajnima i kreacijama vlasnika. Prilagođeni predmeti, od dodatne opreme po mjeri kao što su presvlake za kauče, sagovi i posteljina do 3D ispisanih svjetiljki i stolića, postat će uobičajeni. To se neće ograničiti samo na dom – personalizirani dizajn za eksterijere automobila već je popularan, ali u budućnosti će 3D pisači moći konstruirati cijeli automobil na temelju kupčevih specifikacija.
Mogućnosti samoizražavanja bit će beskonačne, a dostupnost digitalne proizvodnje uparena s mogućnošću proizvodnje unikatnih predmeta omogućit će pružateljima usluga ispisa, usredotočenim na razumijevanje i praktično korištenje takvih trendova, da se savršeno pozicioniraju i ostvare brojne prednosti.
I kombinirana realnost igrat će sve važniju ulogu u kućnim i poslovnim okruženjima. Kombinacija realnosti s dodatnim informacijama putem uređaja za virtualnu ili obogaćenu (augmented) stvarnost već sada je privlačna opcija za sve koji se bave arhitekturom, proizvodnjom i dizajnom interijera, no budućnost donosi umjetnike s invaliditetom koji dizajniraju remek-djela samo pomoću pogleda te oživotvoruju svoje ideje na zaslonu i neograničenu suradnju majstora iz cijelog svijeta na izradi modela novih zadivljujućih skulptura.
Postoji dakle stvarna i važna prilika za uspjeh ispisa kaoChoose image integralnog dijela kreativnog procesa. Velik broj davatelja usluga ispisa već surađuje s tvrtkama iz kreativnih djelatnosti na provjeri, izradi prototipova za prezentacije ili raznim manjim zadacima. Poanta je u razumijevanju promjena kreativnog gospodarstva i trendova koji oblikuju te promjene.
Uzmimo područje grafičkog dizajna kao još jedan primjer. Font postaje sve važniji, a u trendu su jednostavni stilovi, rukopisni oblici slova, pa čak i posve novostvoreni fontovi. Ubuduće ćemo svjedočiti sve čišćem i jednostavnijem dizajnu, a u konkurentnijim financijskim okruženjima fokusiranje na osvježene identitete umjesto na radikalne zaokrete u dizajnu i pristupu predstavljat će status quo. S pojednostavljenjem dizajna povećat će se i važnost preciznih tijekova rada s bojama. Upravo zato tvrtke troše na tisuće eura na očuvanje dosljednosti boja kad se radi o vizualnim robnim markama, pa je i to još jedno ključno područje gdje pružatelji usluga ispisa mogu ponuditi dragocjenu podršku.
Imajući to na umu, kreativne djelatnosti neće profitirati samo od povećanja brzine rješenja za ispis i zbog mogućnosti masovnog ispisa u manjim serijama, nego će i znanja pružatelja usluga ispisa o bojama, uzorcima i tehnikama digitalnog ispisa omogućiti da ponude različite usluge. Tako će moći pomoći dizajnerima da se otvore prema puno većim mogućnostima nego ikad prije.
imagePROGRAF PRO i Océ ColorWave
Canon već danas nudi širok spektar proizvoda za tisak širokog formata pod svojim imenom, ali i pod tržišnom markom Océ. Proizvodi Canona i Océa zadovoljit će potrebe svih korisnika tiska širokog formata, od pružatelja usluga tiska koji korisnicima žele ponuditi inovativne proizvode i usluge pa do internih potreba u velikim trgovačkim lancima i drugim tvrtkama.
Savršeni za ispis na različite materijale, nedavno predstavljeni uređaji imagePROGRAF PRO-2000 i imagePROGRAF PRO-4000 nude zapanjujuću kvalitetu slike profesionalnim fotografima i namijenjeni su primjeni u likovnoj umjetnosti, dok uređaji imagePROGRAF PRO-4000S i imagePROGRAF PRO-6000S nude brz i pouzdan ispis tiskarama koje imaju velik opseg poslova i kojima je potreban ispis fotografske kvalitete – uključujući postere, natpise i platna.
Ako je pak brzina ono što je ključno za poslovanje, tu su uređaji Océ ColorWave 810 i 910. To su nasljednici modela Océ ColorWave 900 i najbrži su digitalni strojevi za tisak u boji širine 42” na tržištu, s brzinama do 1000 m² po satu, bez obzira na složenost slike, pokrivenost tintom ili vrstu medija na koji ispisuju.
Izvor: Canon Europe