Kad ambalaža kaže NE...

Nedavno je australski Vrhovni sud potvrdio zakon kojim se zabranjuje logo duhanskih tvrtki i nazivi na kutijama, odnosno sva će ambalaža izgledati isto.
I boja kutije bit će uniformirana – sivomaslinasta. Također moraju imati zastrašujuće fotografije bolesnih organa koje zauzimaju gotovo dvije trećine omota, zdravstvena upozorenja, kao i adresu gdje se pušači mogu obratiti za pomoć u slučaju bolesti izazvanih pušenjem.
Dakako, kao što se i očekivalo, velike duhanske korporacije poput British American Tobacca ili Philipa Morrisa, nisu oduševljene tom odlukom Vrhovnog suda i izrazile su zabrinutost da bi taj zakon mogao postati presedan koji bi usvojile i druge države pa tvrde da bi to povećalo šverc cigareta. Također se pozivaju na intelektualno vlasništvo njihovih brandova koje je tim potezom australske vlade uništeno, a istodobno na njihovim proizvodima bez naknade promiče svoju antipušačku kampanju.
Više od trideset zemlja u svijetu razmatra mogućnost uvođenja istog zakona. Tako bi se uskoro na ambalaži cigareta koje se prodaju u SAD-u također trebale pojaviti zastrašujuće slike bolesnih organa, obduciranih tijela i preminulih pušača, premda duhanska industrija brojnim tužbama pokušava zaustaviti tu javnozdravstvenu akciju. Naime, jedna američka studija objavljena prije dva mjeseca pokazala je da vizualna zdravstvena upozorenja na kutijama cigareta imaju značajno veći učinak na pušače negoli ona pisana pa se zato velik broj zemalja, u pokušaju da smanje tu pogubnu ovisnost, okreće upravo ne baš lijepim slikama te koristi ambalažu kao medij.
Izvor: Jutarnji list
Datum objave: 16.8.2012., 8:15




Vezane novosti