Bioplastika sve više prodire na tržište

U Berlinu je krajem studenog održana 11. europska konferencija o bioplastici. Otvarajući konferenciju François de Bie, predsjednik udruženja European Bioplastics (EUBP), istaknuo je da je Europa svjetski lider u razvoju i komercijalizaciji proizvoda temeljenih na bio-obnovljivim izvorima.
Ovogodišnja konferencija pokazala je da su se u industriji bioplastike dogodile brojne tehnološke inovacije i izvanredan napredak, posebice s aspekta pogleda na plastiku kao materijala koji je održiv, prihvatljiv konceptu kružnog gospodarstva te učinkovit kada je riječ o potrošnji resursa. „Pozdravljamo opredijeljenost EU zakonodavaca vezanu uz odmak od linearnog ekonomskog modela prema kružnoj ekonomiji koja učinkovitije koristi resurse što dovodi do jačanja  bioekonomije“, kazao je de Bie.
Na ovogodišnjoj konferenciji bilo je oko 300 sudionika iz 29 zemalja te iz oko 150 tvrtki različitih interesnih područja, od industrije i politike do istraživanja i medija.

U uvodnom obraćanju, Hugo-Maria Schally, voditelj za održivu proizvodnju, proizvode i potrošnju pri Općoj upravi za okoliš Europske komisije, naglasio je potrebu za koherentnim pristupom politici podupiranja proizvoda na bio-bazi u Europi: "Europska komisija odlučna je da koncept kružnog gospodarstva pretvori u stvarnost, prije svega jer objedinjuje zaštitu okoliša te donosi korist i društvu i ekonomiji.  Kružno gospodarstvo ima za cilj osigurati adekvatan zakonski okvir  što će također potaknuti inovativne industrije kao što je bioplastika“, kazao je Schally.

Kristy-Barbara Lange, zamjenica direktora EUBP-a, iznijela je ažurirane podatke o stanju na tržištu bio-plastike. Naglasila je da je i u 2016. godini zabilježen rast tržišta bioplastike te je tako nastavljen trend prisutan deset godina. „Prema najnovijim tržišnim podacima,  u narednih pet godina predviđa se da će globalni kapaciteti proizvodnje bioplastike  rasti po stopi od 50 posto,“ rekla je Lange.
Ovakva trend potvrdile su, u svojim prezentacijama, i neke od vodećih svjetskih tvrtki kao što su Renault, Henkel, Tetra Pak i Kimberly-Clark, naglašavajući svoju predanost i inicijativu u pogledu smanjenja štetnog utjecaj na okoliš i važnu ulogu bioplastike u postizanju tih ambicioznih ciljeva.
Datum objave: 2.12.2016., 10:58