« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2017

Siniša Cerovski, vlasnik i direktor Cerovski Print Boutiquea

Lijepo je biti prepoznat u svijetu, no još je draže kad te prepoznaju kod kuće

Tiskara Cerovski Print Boutique drugu godinu zaredom osvojila je najprestižniju nagradu na natječaju za najbolji tiskarski proizvod u Hrvatskoj - CROprint GODINE. Kako ističe Siniša Cerovski, vlasnik i direktor, ključ uspjeha sigurno leži i u tome što u poslu ne traže mane, nego zajednički pokušavaju pronaći rješenje za svaku zamisao.
Slavodobitnik drugog po redu natječaja za najbolji tiskarski proizvod u Hrvatskoj, CROprint, drugu godinu zaredom je Cerovski Print Boutique iz Zagreba. Uz tri nagrade u pojedinačnim kategorijama, Cerovski Print Boutique dobitnik je i najprestižnije nagrade CROprint GODINE. Nagrada je, kako ističe Siniša Cerovski, vlasnik i direktor Cerovski Print Boutiquea, priznanje cijelom timu, ali i odlična motivacija za dalje, tim više jer dolazi s domaćeg tržišta.

Za početak recite nam što Vam znači, drugu godinu zaredom, osvojiti nagradu za najbolju tiskaru u Hrvatskoj, CROprint GODINE? Jeste li je očekivali?
Naravno da nam je drago, a nagradu doživljavamo kao znak dobre i kvalitetne suradnje s klijentima, oni su važan dio ove lijepe priče. CROprint GODINE nagrada je cijelom timu koji se uvijek trudi napraviti izvrstan posao. Odlična je to motivacija za dalje. A jesmo li je očekivali? Nagradi se uvijek nadate.

U utrci za CROprint GODINE ove ste godine bili s još tri tiskare. Vidjeli ste i njihove nominacije, kako biste ocijenili konkurenciju?
Konkurencija su naši partneri i prijatelji. I ove smo godine bili u dobrom društvu i moram reći da svaka od nominiranih tiskara odlično radi svoj posao.

Unatoč tome što u Hrvatskoj posluje relativno velik broj tiskara, broj onih koje odluče svoje radove nominirati za nagradu CROprint mali je. Što je po Vašem mišljenju razlog tome?
Mislim da je presudno prisustvo klijenata. Ukoliko klijenti budu više involvirani porasti će i ukupan interes tiskara za prezentacijom svojih mogućnosti jer će direktno komunicirati s potencijalnim korisnicima.

Kako biste općenito ocIjenili hrvatsko tiskarsko tržište? Koje su glavne karakteristike tržišta i smatrate li da ide ukorak sa svjetskim trendovima? Jesmo li nadišli kriterij cijene kao glavni?
Cijena je nažalost najčešći kriterij. No, nije to slučaj samo u našem biznisu. Ono što je također trend je porast interesa za projektima u kojima nije pitanje cijene, nego je li nešto izvedivo. Svi pričaju o personalizaciji i individualizaciji, no tu još uvijek bitno kaskamo za trendovima. Poznati svjetski brandovi, poput Coca Cole, Nestlea i drugih na veliko koriste dostupne tehnološke mogućnosti, posebno digitalnog tiska, u prezentaciji svojih proizvoda kako bi zaveli kupce i učinili svoje proizvode poželjnima. Kod nas je digitalna tehnologija još uvijek samo mlađi brat konvencionalnom tisku, a personalizacija slabo izlazi iz okvira adresiranja i ispisa podataka.

Vratimo se nagradama. Kakve su reakcije klijenata?
Reakcije klijenata su pozitivne. Primili smo puno čestitki i poruka, što nas jako veseli.

Kada govorimo o nominiranim proizvodim, po kojem ključu ste izabrali koje ćete prijaviti? Čija izvedba je bila najkompleksnija?
Osnovni kriterij bio je prezentirati proizvode koji su drugačiji, što kada je u pitanju izvedba, a što kada je riječ o inovativnosti i novih primjena tehnologije. Najteža faze ja postaviti proces i definirati kako što napraviti. Svaki od predstavljenih proizvoda imao je svoje izazove. Ako već trebam nešto izdvojiti, izdvojio bih Adrisovu monografiju HOPE/NADA. Iako možda na prvi pogled ne djeluje izazovno, žiri ju je kod odabira preskočio. To je zapravo izrazito kompleksan proizvod. Korica koja sadrži skrivenu poruku koja korištenjem postaje vidljiva, djelo je preciznih ruku naših majstora uveza koji su knjigu doslovno radili s bijelim rukavicama jednu po jednu.

Odnos na relaciji klijent – tiskara iznimno je važan, ali može biti i jako težak. Lako je kad sve ide po planu, no što kad dođe do problema. Kako vi brinete o svojim klijentima?
Klijenti su vrlo često važan dio i izvedbenog procesa, posebno u projektima koji zahtijevaju i razvojnu fazu, a ne samo produkciju. To stvara posebne odnose na koje smo vrlo ponosni, a rezultiraju proizvodima koji osvajaju nagrade.

Cerovski Print Boutique dobitnik je brojnih svjetskih priznanja i nagrada. Što Vam znači ovakva jedna domaća nagrada?
Posljednjih dana primili smo puno čestitki i pohvala. One svakako gode. Lijepo je kad se rad i trud prepoznaju. U svijetu je lijepo kad mala tiskara iz Hrvatske dobije priznanje u konkurenciji velikih svjetskih tiskara, no, još je draže kada te prepoznaju kod kuće!

Recite nam nešto više o strojevima i opremi kojom danas raspolaže Cerovski Print Boutique?
Od samog početka slijedimo ideju samo najbolje. Na taj način smo birali i tiskarsku i opremu za uvez. Glavno pitanje je što tržištu treba i što tržište očekuje.

Je li prema Vašem mišljenju digitalija uzima primat ili je ipak nužna ta sinergija digitalnog i konvencionalnog tiska?
Digitalija sasvim sigurno preuzima dominaciju. Digitalni tisak malog i velikog formata, tisak iz arka ili role omogućuju potpuno nova rješenja. Ambalaža kao najdominantiji dio grafičke industrije sve više zahtijeva individualizaciju u tisku. No, to nikako ne znači kraj konvencionalnog tiska.

Cerovski Print Boutique posluje gotovo 10 godina. Kako ocjenjujete svoju poziciju na tržištu?
Nezahvalno se ocjenjivati na taj način, deset godina je brzo prošlo i nadam se da ćemo dočekati i idućih deset. Držimo se standarda, učimo i pokušavamo biti što bolji u onome što radimo. U poslu ne tražimo mane, nego zajednički pokušavamo pronaći rješenje za svaku zamisao.

Pretpostavljam da se vidimo i iduće godine na PRINT.Festu. Spremate li već sada nekog asa u rukavu?
Prerano je govoriti o tome, ali očekivanja i motivacije nam ne nedostaje tako da vjerujem da se vidimo i dogodine!

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: