« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2016

Rob Koenen: Prihvaćanje novih tehnologija donosi rast

Tijekom nedavnog posjeta Hrvatskoj odnosno sudjelovanja na PRINT.Festu, regionalni prodajni menadžer Canona CEE, Rob Koenen, iznio je zanimljiva opažanja vezana uz digitalne trendove na tiskarskom tržištu. Prema njegovu mišljenju, hitno uvođenje novih tehnologija jedini je način da tiskare ORIJENTIRANE KONVENCIONALNOM TISKU dosegnu standarde modernog tržišta. To se također odnosi na Canon, koji je upravo dovršio petogodišnji plan razvoja novih marketinških mogućnosti.
Kako bi bili učinkoviti u svojoj komunikaciji, tiskari se moraju nositi sa svim dostupnim digitalnim kanalima. Kako Rob Koenen objašnjava, ako želite ojačati i proširiti poslovanje, nužno je uvesti naprednu tehnološku potporu. Jačanjem digitalnih platformi raste i povezanost marketinških i promotivnih aktivnosti s digitalnim tiskom, što pak otvara neke nove pristupe.

Tijekom nedavno održanog PRINT.Festa 2016 u Zagrebu govorili ste o ulozi digitalnog tiska u marketinškom miksu i ulozi multikanalne komunikacije u promociji. Možete li pojasniti našim čitateljima na koji način to dvoje može doprinijeti proširenju poslovanja i profitabilnosti?
Korištenjem novih mogućnosti i platformi dobavljači tiskarskih usluga mogu se istaknuti na dinamičnom tržištu i biti drugačiji. Dodavanjem tih usluga svojoj ponudi mogu značajno povećati svoje poslovanje.

Što znači pojam cross medije, koji se često koristi kao sinonim multikanalnoj komunikaciji. Je li to isto?
Iako su ta dva pojma povezana i koriste se naizmjenično, nisu sinonimi. Multikanalna komunikacija koristi spektar različitih platformi kako bi prenio poruku. Određujući čimbenik je korištenje više kanala. Primjerice, televizijske reklame, YouTube video, Microsites/Internet i Facebook kampanje u kombinaciji s oglasima u časopisima i direktnim mailom čine multikanalnu kampanju. S druge strane, cross media omogućuje različite kanale suradnje kako bi se postigao središnji marketinški cilj. Kao i kod multikanalne kampanje, ista se poruka komunicira putem različitih kanala, ali razlika kod cross-medije je u tome da offline i online kanali mogu biti povezani i raditi zajedno na integrirani način.


     
 

Na koji način Canon razvija nove tržišne prilike kroz naprednu tehnološku podršku?

Imamo program poslovnog razvoja pod nazivom "Putovanje kupca". Na taj način dijelimo Uvide (Insights), Nadahnuće (Inspire), Isporuku (Deliver) i Podršku (Support) naših rješenja prema kupcima. Njegujemo pristup promišljenog pristupa u razvoju dugoročnih odnosa s našim klijentima kroz kombinaciju ulaganja, inovacija i inspiracije.
 
     


Nedavno provedeno istraživinje pokazuje da oni dobavljači tiskarskih usluga koji su uveli cross media marketinške usluge bilježe u prosjeku 14 % povećanje u digitalnom tiskarskom volumenu. Uzimajući u obzir tu činjenicu, je li to povećalo vašu prodaju?
Generalno govoreći, ako volumen raste, dobavljači tiskarskih usluga trebaju više tonera i više medija kako bi ispunili svoje obveze, a to dakako stvara veću dobit proizvođačima.

Možete li predvidjeti budućnost digitalnog i inkjet tiska? Na koje načine će inkjet tehnologija imati utjecaj na velike industrije širom svijeta?
Ne mogu predvidjeti budućnost digitalnog i inkjet tiska, ali prema mom mišljenju, ako postoji tehnologija koja može imati utjecaj na tradicionalni tiskarski svijet, to će biti inkjet visoke brzine. Potrošači preferiraju manje tiskarske naklade u kraćem vremenskom roku, zbog čega tiskarska tehnologija evoluira kako bi ispunila njihove potrebe.

Danas bilježimo veći fokus na inovativne tehnologije poput 3D tiska, tiskarske elektronike i funkcionalnog tiska. Nove tehnologije se pojavljuju praktički na dnevnoj bazi. Smatrate li da se većina tiskara dovoljno brzo prebacila na te nove tehnologije?
Temeljem mojih prijašnjih iskustava, većina tradicionalnih tiskara kasnila je s investiranjem u nove tehnologije. Smatram da je ipak većina njih do sada shvatila da je razvoj činjenično stanje i da se događa brzo. Prihvaćanje novih tehnologija što je brže moguće, može samo donijeti benefite.

Spoj tiskarskih i online medija, funkcionalni tisak i “pametna” tehnologija u sigurnosnom i ambalažnom sektoru otvaraju nove perspektive. Koji je najbolji način da industrija pretvori te šanse u profitabilne mogućnosti?
Tako da pažljivo promatra koje razvojne mogućnosti, odnosno rješenja, najbolje odgovaraju aplikacijama. A potom treba pronaći provjerenog partnera koji se oslanja na rješenja koja se nude – dijeljenje, inspiriranje, isporuka i podrška.

Vaša poruka hrvatskoj i regionalnoj tiskarskoj industriji...
Kao i većina industrija, tiskarska industrija prolazi kroz digitalnu transformaciju. To znači da postoji mnogo igrača na tržištu koji ga mogu poremetiti i koji su svjesni da se poslovni uspjeh ne postiže samo fokusiranjem na vlastite benefite tvrtke, nego i putem ponašanja potrošača. Potrošači su se promijenili, njihove su nabavne navike različite, a tiskari moraju prihvatiti to da im te usluge i proizvodi donose dobrobit. Trebaju potrošačima osigurati neometano iskustvo, bez obzira na kanal ili alat kojim se služe.

Smatram da tržište u regiji nije daleko od globalnih trendova, a u nekim aspektima i naprednije. Kako bi bili uspješniji u svojoj komunikaciji, tiskari se moraju nositi sa svim dostupnim digitalnim kanalima. Važno je biti partner koji je u mogućnosti nositi se s većinom zahtjeva potrošača. Odabirući Canon tiskari dobivaju provjerenog savjetnika koji ima široki portfelj rješenja, omogućavajući multikanalnu komunikaciju i podršku svojim klijentima. Pomažemo našim kupcima da razvijaju svoje poslovanje.

Razgovarala: Nataša Gajski Kovačić
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: