«
Povratak na sadržaj
Broj 2 | Godina 2015
Tiskara Kerschoffset Zagreb implementirala Sistrade MIS/ERP sustav u svoje poslovanje
Sustav koji se prilagođava kupcu
Uz pomoć mis/erp sustava Tiskara Kerschoffset Zagreb povezala je proizvodne procese u jednu cjelinu, s ciljem ostvarivanja potpune kontrole nad samim tijekom proizvodnje te povezivanja informacija iz proizvodnje s računovodstvenim dijelom koji se tiče faktura i ponuda. Sustav nudi, s obzirom na implementirane module, uvid u ponude, radne naloge, praćenje procesa i račune.
Trendovi u tiskarskoj industriji neprestano se mijenjaju, a posebno je to vidljivo posljednjih nekoliko godina. Broj radnih naloga se povećao, naklade su se smanjile, došlo je do modifikacije cijena... pa je optimizacija radnih procesa nužna jer je u protivnom teško ostati konkurentan na tržištu.
Kako bi i dalje bila konkurentna i nudila optimalnu uslugu sadašnjim i potencijalnim novim klijentima, tiskara Kerschoffset Zagreb nedavno je implementirala Sistrade MIS/ERP sustav u svoje poslovanje. Riječ je o tehnološkim rješenjima poslovnog upravljanja koji pružaju srednjim i velikim tvrtkama povećanje profita smanjujući operativne troškove, štedeći vrijeme, olakšavajući pristup podacima i optimizirajući uporabu resursa. Kako saznajemo od Marija Gotovca, izvršnog direktora te tiskare, na tu su se investiciju odlučili jer je riječ o sustavu koji im je omogućio da provedu kompletnu integraciju poslovanja.
Najbitnija u cijelom procesu je povratna sprega samog proizvodnog procesa, gdje se po svim radnim stanicama bilježi točno vrijeme i, sukladno tome, može se kontrolirati i kvaliteta same proizvodnje. To se, pak, potom generira određenim izvješćima koja tiskari Kerschoffset Zagreb pomažu da budu brži i učinkovitiji.
“Sustav će se u svom punom opsegu iskazati tek istekom fiskalne godine jer je nužno minimalno šest mjeseci aktivne primjene da bi se moglo generirati relevantno izvješće vezano uz proizvodni proces. Sustav Sistrade MIS/ERP implementirali smo početkom ožujka te smo počeli generirati prva izvješća”, ističe Mario Gotovac.
Integrirani sustav
Do suradnje Kerschoffseta Zagreb sa Sistradeom došlo je na Sistradeovu inicijativu. Direktor i vlasnik tiskare, Danijel Kerš prepoznao je potrebu integracije podataka te modernizacije postojećeg sustava, posebno u segmentu praćenja procesa same proizvodnje koja je složena, specifična i vrlo dinamična.
“Osim tiskarskih strojeva, imamo i kompletnu doradu, a neki proizvodi prolaze kroz više složenih doradnih procesa, što može biti vrlo komplicirano. U Europi postoje samo dvije ozbiljne tvrtke koje su uspjele napraviti takve integrirane sustave, a jedna od njih je upravo portugalski Sistrade. Smatram da je vrlo važno naglasiti da smo prvi u Hrvatskoj potpisali ugovor sa Sistradeom i na neki način im omogućili ulazak na naše tržište zbog ugleda i snage naše tiskare. Kada je o Sistradeovom sustavu riječ, izuzetno je važno napomenuti da Sistrade svoj sustav prilagođava kupcu detaljno analizirajući njegove poslovne procese i potrebe koliko je god potrebno, kako bi krajnji rezultat bio onakav kakav kupac treba”, kaže Mario Gotovac.
Što se same implementacije procesa tiče, ona je relativno jednostavna. Potrebno je, naravno, zadovoljiti određene tehničke predispozicije, no sama implementacija nije komplicirana. Ono što je zahtjevnije je promijeniti ranije primjenjivani način rada. Promjena je više u administrativnom dijelu, no u samom proizvodnom dijelu ne toliko.
Što se potrebne edukacije za implementaciju tiče, ona je permanentna.
“Edukacija i sama implementacija ne bi bila moguća bez velikog angažmana cijelog menadžmenta tiskare, s posebnim doprinosom direktora Danijela Kerša koji je bio uključen u sve faze i procese implementacije”, kaže Mario Gotovac i dodaje da je Sistradeova suradnja s tog aspekta bitna i adekvatna i zasigurno olakšava daljnje korake.
Tiskara Kerschoffset Zagreb već je niz godina jedan od lidera kada je u pitanju ofsetni tisak knjiga, kataloga, letaka i ostalih tiskarskih proizvoda. Kontinuirano ulažu u zaposlenike i najmodernije strojeve i opremu, a kao što i zadnji primjer pokazuje – i optimizaciju poslovanja na svim razinama.
Stalna edukacija
Kerschoffset Zagreb i inače polaže puno pažnje na edukaciju u segmentu industrije u kojoj djeluje. Interne edukacije su pritom stalne, a razmjena informacija između različitih odjela je ključna stvar u svakom složenom sustavu, pa se time u svom poslovanju uspješno vodi i Kerschoffset. “Što se tiče vanjskih edukacija, lani smo prijavili jedan projekt koji bi podigao edukaciju menadžmenta na višu razinu. Riječ je o nizu modula koje ćemo implementirati. Što se tiče edukacije samog proizvodnog dijela, ona praktično nikada ne prestaje”, kaže Gotovac.
Implementacijom sustava MIS/ERP pokazali su da im je bitna optimizacija radnih procesa kojima su postali još održiviji. U okviru ISO standarda koje su implementirali provode stalno anketiranje kupaca i pokušavaju unaprijediti neke ključne točke u kojima bi mogli biti još i bolji i učinkovitiji.
“Na tiskarskom se tržištu vodi konstantna borba s rokovima, cijenama, optimizacijom i uvođenjem novih tehnologija, edukacijom zaposlenika, zakonskim propisima... Mi korak sa zahtjevima s tržišta hvatamo svojim odnosom prema kupcima. Pouzdanost, kvaliteta i povjerenje su nam glavni aduti, a to kupci prepoznaju te s nekima od njih radimo više od 20 godina. S druge strane, prilagođavamo se zahtjevima kako domaćeg, tako i inozemnoga tržišta. Otkako je Hrvatska ušla u EU, Kerschoffset Zagreb fokusiran je i na brojne inozemne klijente i pronalazi određene tržišne niše za proizvode gdje su u pitanju male naklade, sa složenom doradom, vrlo zahtjevnog tiska, gdje rok nije toliko bitan, koliko su bitne cijena i kvaliteta”, navodi Mario Gotovac.
Ulaskom Hrvatske u EU inozemne tiskare nisu krenule u jači proboj na naše tržište jer je razumljivo da je u globalnim okvirima ono premalo. Tek su posredničke agencije koje rade tisak na veliko za multinacionalne kompanije nešto aktivnije. “Gledano u europskim okvirima, mi smo prilično neinteresantno tržište velikim kompanijama, a uz to i dosta razmaženo. Na hrvatskom su tržištu ljudi navikli dobiti sve vrlo brzo, kvalitetno i po jako niskim cijenama”, priča Mario Gotovac.
U svakom slučaju, tiskara Kerschoffset Zagreb se opredijelila za jedini ispravan put koji oslikava njezinu poslovnu politiku od samih početaka – ulaganje u optimizaciju poslovanja, razvijanje dugoročnih i kvalitetnih odnosa s kupcima te isporuka finalnog proizvoda koji udovoljava zahtjevima suvremenoga tržišta. Implementacija MIS/ERP sustava zasigurno će sve navedeno podići na još višu razinu.
Nataša Gajski Kovačić
Kako bi i dalje bila konkurentna i nudila optimalnu uslugu sadašnjim i potencijalnim novim klijentima, tiskara Kerschoffset Zagreb nedavno je implementirala Sistrade MIS/ERP sustav u svoje poslovanje. Riječ je o tehnološkim rješenjima poslovnog upravljanja koji pružaju srednjim i velikim tvrtkama povećanje profita smanjujući operativne troškove, štedeći vrijeme, olakšavajući pristup podacima i optimizirajući uporabu resursa. Kako saznajemo od Marija Gotovca, izvršnog direktora te tiskare, na tu su se investiciju odlučili jer je riječ o sustavu koji im je omogućio da provedu kompletnu integraciju poslovanja.
MIS/ERP sustavom povezali smo proizvodne procese u jednu cjelinu kako bismo imali kompletnu kontrolu nad tijekom proizvodnje
“Pomoću spomenutog sustava povezali smo sve proizvodne procese unutar tiskare u jednu cjelinu kako bismo imali kompletnu kontrolu nad samim tijekom proizvodnje te kako bismo proveli učinkovitu povezanost s računovodstvenim dijelom, odnosno ponudama i fakturama. Sustav nam nudi, s obzirom na module koje smo implementirali, uvid u ponude, radne naloge, praćenje procesa proizvodnje i računa”, kaže Mario Gotovac. Najbitnija u cijelom procesu je povratna sprega samog proizvodnog procesa, gdje se po svim radnim stanicama bilježi točno vrijeme i, sukladno tome, može se kontrolirati i kvaliteta same proizvodnje. To se, pak, potom generira određenim izvješćima koja tiskari Kerschoffset Zagreb pomažu da budu brži i učinkovitiji.
“Sustav će se u svom punom opsegu iskazati tek istekom fiskalne godine jer je nužno minimalno šest mjeseci aktivne primjene da bi se moglo generirati relevantno izvješće vezano uz proizvodni proces. Sustav Sistrade MIS/ERP implementirali smo početkom ožujka te smo počeli generirati prva izvješća”, ističe Mario Gotovac.
Integrirani sustav
Do suradnje Kerschoffseta Zagreb sa Sistradeom došlo je na Sistradeovu inicijativu. Direktor i vlasnik tiskare, Danijel Kerš prepoznao je potrebu integracije podataka te modernizacije postojećeg sustava, posebno u segmentu praćenja procesa same proizvodnje koja je složena, specifična i vrlo dinamična.
“Osim tiskarskih strojeva, imamo i kompletnu doradu, a neki proizvodi prolaze kroz više složenih doradnih procesa, što može biti vrlo komplicirano. U Europi postoje samo dvije ozbiljne tvrtke koje su uspjele napraviti takve integrirane sustave, a jedna od njih je upravo portugalski Sistrade. Smatram da je vrlo važno naglasiti da smo prvi u Hrvatskoj potpisali ugovor sa Sistradeom i na neki način im omogućili ulazak na naše tržište zbog ugleda i snage naše tiskare. Kada je o Sistradeovom sustavu riječ, izuzetno je važno napomenuti da Sistrade svoj sustav prilagođava kupcu detaljno analizirajući njegove poslovne procese i potrebe koliko je god potrebno, kako bi krajnji rezultat bio onakav kakav kupac treba”, kaže Mario Gotovac.
Što se same implementacije procesa tiče, ona je relativno jednostavna. Potrebno je, naravno, zadovoljiti određene tehničke predispozicije, no sama implementacija nije komplicirana. Ono što je zahtjevnije je promijeniti ranije primjenjivani način rada. Promjena je više u administrativnom dijelu, no u samom proizvodnom dijelu ne toliko.
Što se potrebne edukacije za implementaciju tiče, ona je permanentna.
“Edukacija i sama implementacija ne bi bila moguća bez velikog angažmana cijelog menadžmenta tiskare, s posebnim doprinosom direktora Danijela Kerša koji je bio uključen u sve faze i procese implementacije”, kaže Mario Gotovac i dodaje da je Sistradeova suradnja s tog aspekta bitna i adekvatna i zasigurno olakšava daljnje korake.
Tiskara Kerschoffset Zagreb već je niz godina jedan od lidera kada je u pitanju ofsetni tisak knjiga, kataloga, letaka i ostalih tiskarskih proizvoda. Kontinuirano ulažu u zaposlenike i najmodernije strojeve i opremu, a kao što i zadnji primjer pokazuje – i optimizaciju poslovanja na svim razinama.
Stalna edukacija
Kerschoffset Zagreb i inače polaže puno pažnje na edukaciju u segmentu industrije u kojoj djeluje. Interne edukacije su pritom stalne, a razmjena informacija između različitih odjela je ključna stvar u svakom složenom sustavu, pa se time u svom poslovanju uspješno vodi i Kerschoffset. “Što se tiče vanjskih edukacija, lani smo prijavili jedan projekt koji bi podigao edukaciju menadžmenta na višu razinu. Riječ je o nizu modula koje ćemo implementirati. Što se tiče edukacije samog proizvodnog dijela, ona praktično nikada ne prestaje”, kaže Gotovac.
Implementacijom sustava MIS/ERP pokazali su da im je bitna optimizacija radnih procesa kojima su postali još održiviji. U okviru ISO standarda koje su implementirali provode stalno anketiranje kupaca i pokušavaju unaprijediti neke ključne točke u kojima bi mogli biti još i bolji i učinkovitiji.
“Na tiskarskom se tržištu vodi konstantna borba s rokovima, cijenama, optimizacijom i uvođenjem novih tehnologija, edukacijom zaposlenika, zakonskim propisima... Mi korak sa zahtjevima s tržišta hvatamo svojim odnosom prema kupcima. Pouzdanost, kvaliteta i povjerenje su nam glavni aduti, a to kupci prepoznaju te s nekima od njih radimo više od 20 godina. S druge strane, prilagođavamo se zahtjevima kako domaćeg, tako i inozemnoga tržišta. Otkako je Hrvatska ušla u EU, Kerschoffset Zagreb fokusiran je i na brojne inozemne klijente i pronalazi određene tržišne niše za proizvode gdje su u pitanju male naklade, sa složenom doradom, vrlo zahtjevnog tiska, gdje rok nije toliko bitan, koliko su bitne cijena i kvaliteta”, navodi Mario Gotovac.
Otkako je Hrvatska ušla u EU, Kerschoffset Zagreb fokusiran je i na brojne inozemne klijente
Ulaskom Hrvatske u EU inozemne tiskare nisu krenule u jači proboj na naše tržište jer je razumljivo da je u globalnim okvirima ono premalo. Tek su posredničke agencije koje rade tisak na veliko za multinacionalne kompanije nešto aktivnije. “Gledano u europskim okvirima, mi smo prilično neinteresantno tržište velikim kompanijama, a uz to i dosta razmaženo. Na hrvatskom su tržištu ljudi navikli dobiti sve vrlo brzo, kvalitetno i po jako niskim cijenama”, priča Mario Gotovac.
U svakom slučaju, tiskara Kerschoffset Zagreb se opredijelila za jedini ispravan put koji oslikava njezinu poslovnu politiku od samih početaka – ulaganje u optimizaciju poslovanja, razvijanje dugoročnih i kvalitetnih odnosa s kupcima te isporuka finalnog proizvoda koji udovoljava zahtjevima suvremenoga tržišta. Implementacija MIS/ERP sustava zasigurno će sve navedeno podići na još višu razinu.
Nataša Gajski Kovačić