« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2013

Igor Majstorović, direktor prodaje, KSU Company d.o.o., Velika Gorica

Vrijedi nas upoznati

Océ proizvodi su prepoznati kao trajni i pouzdani, a korisnici o njima govore samo pozitivno. Océ je specifičan i po tome što za njihovu opremu korisnik može odlučiti želi li ugovoriti održavanje po ispisu (kliku) ili će koristiti usluge servisa po potrebi, s time da određeno održavanje može obaviti i sam.
KSU Company d.o.o. iz Velike Gorice, kao vodeći dobavljač, integrator i servisni centar uredskih i kućnih uređaja i opreme u Hrvatskoj, krajem prošle godine potpisao je ugovor i postao Océ distributer i servisni partner. Time je Océ pridružen brendovima kao što su Canon, Ricoh, Xerox i Lexmark koji su već u njihovom portfoliu. Kako naglašava direktor prodaje Igor Majstorović, raznolikost i kvaliteta koju ti brendovi pružaju omogućuju im bolju prilagodbu korisniku i ispunjavanje svih zahtjeva modernog poslovanja, dok samom korisniku jamče maksimalnu vrijednost za uložen novac.

Molimo, predstavite našim čitateljima pobliže Vašu tvrtku.
Već 25 godina nastojimo pružiti najbolje proizvode i usluge na hrvatskom tržištu. Od početka smo naglasak stav­ljali ne samo na prodaju hardvera i softvera, nego upravo na usluge koje će taj hardver i softver integrirati u rješenje koje će našim korisnicima omogućiti lakši i brži rad.
Poznati smo prije svega po uslugama održavanja i iznajmljivanja uredske opreme, upravljanja ispisom i dokumentima, te kao servisni centar za proizvode više renomiranih proizvođača. Svakako bih naglasio usluge koje pružamo našim profesionalnim korisnicima iz područja digitalnog tiska i podršku koja im omogućuje uspješno poslovanje i ostvarivanje poslovnih prilika. Danas KSU Company sa svojih 50 zaposlenih, širokom bazom poslovnih i privatnih korisnika, te prisutnošću na području cijele Republike Hrvatske, predstavlja snažnog partnera koji nastavlja ulagati u razvoj kompetencija i znanja svojih zaposlenika, kako bismo i dalje pružali najbolji proizvod i najbolju uslugu korisnicima naših rješenja.

Koji su sve brendovi zastupljeni u Vašem portfoliju?
Oslanjamo se samo na kvalitetne proizvođače koji mogu pružiti najbolje proizvode i optimalnu podršku. Stoga u ponudi imamo zastupljene najpoznatije proizvođače uredske opreme, potrošačke elektronike i opreme za digitalni tisak. Distribuiramo proizvode proizvođača Canon, Océ i Ricoh, čiji smo i ovlašteni servis, a prodajni i servisni smo partner za proizvode proizvođača Xerox i Lexmark.

Tko su korisnici Vaših usluga i rješenja i na kojim ste tržištima prisutni?
Orijentirani smo na područje cijele Republike Hrvatske, a korisnici su baš svi koji traže ozbiljnog i pouzdanog partnera.
Tranzicija iz klasičnog tiska prema digitalnom je sve brža i tu ne treba gubiti vrijeme

Nedavno ste postali autorizirani partner za Océ rješenja za produkcijski i profesionalni ispis. Što nudite u tom segmentu?
Integracijom Océ-a u strukturu Canona, otvorila se mogućnost da te provjerene proizvode ponudimo na adekvatan način i hrvatskome tržištu. KSU Company je krajem prošle godine potpisao ugovor i postao Océ distributer i servisni partner. Prvo smo se htjeli dobro upoznati s Océ proizvodima i educirati naše prodajno i servisno osoblje te nakon toga krenuti s prodajom. Početkom ove godine krenula je prodaja i prve narudžbe, a u ponudi su proizvodi iz TDS segmenta (Technical Document Systems) i DP segmenta (Document Printing). U TDS segment ubrajaju se pisači, multifunkcijski pisači i skeneri velikog formata iz linije ColorWave, Plot Wave i TDS, zatim ESTE on line folderi za nacrte, te Océ off line folderi i rezači za nacrte. U DP segment ulaze cut-sheet produkcijski printeri serije VarioPrint.

Koje su komparativne prednosti Océ rješenja?
Ono u što smo se uvjerili na terenu i kroz razgovor s postojećim Océ korisnicima, jest činjenica da su Océ proizvodi prepoznati kao trajni i pouzdani te da korisnici o njima govore samo pozitivno. Océ je specifičan i po tome što za njihovu opremu korisnik može odlučiti želi li ugovoriti održavanje po ispisu (kliku) ili će koristiti usluge servisa po potrebi, s time da određeno održavanje može obaviti i sam. U tehnološkom smislu Océ proizvodi koriste inovativna rješenja kao što su Océ Gemini Instant Duplex tehnologija sa 100% točnom registracijom, DirectPres tehnologija bez rasipanja tonera (bez otpadnog tonera), bez visoke temperature fiksiranja tonera i s time povezanih problema deformacije medija i zastoja, visokom produktivnošću, visokom kvalitetom ispisa (offset-like), niskom cijenom ispisa te vrhunskom servisnom podrškom.

Zašto ste se odlučili implementirati Océ rješenja u svoju ponudu?
S obzirom da je Canon, s kojim surađujemo, kupio Océ, posljedično smo i mi prihvatili ta rješenja, iako smo dugo razmišljali. Naime, nismo odmah prihvatili ponudu da budemo distributer i servisni partner za Océ. Prvo smo željeli vidjeti o kakvoj je tehnologiji riječ i o kakvim se strojevima radi. U kontaktu s korisnicima koji već koriste Océove strojeve uvidjeli smo da nema baš ni jednog koji njima nije zadovoljan. Recimo, imali smo situaciju da je tiskara imala nove strojeve nekog vendora i dva stara Océa, kojih se nikako nisu željeli odreći jer funkcioniraju bez ikakvih problema usprkos tome što su odradili pet milijuna ispisa. Tako smo uvidjeli da je Océ jako dobar, kvalitetan i pouzdan i ima rješenja koja ga izdvajaju od drugih. Primjerice, u crno-bijelom ispisu nema gubitka tonera, omogućuje se poseban način fuzioniranja tonera na papir gdje se radi s niskom temperaturom bez kontakta pa se može koristiti neograničen izbor medija. Ima i mogućnost istovremenog duplog ispisa, nudi rješenja za ispis velikog formata... Kada bih ipak trebao izdvojiti samo jednu veliku prednost Océ rješenja, rekao bih da je to pouzdanost.

Vi jedini na hrvatskom tržištu nudite ta rješenja?
Mi jedini nudimo područje ispisa dokumenata u velikim formatima, no neke stvari još nemamo, poput primjerice ispisa iz role. Strojevi koji to omogućuju prodaju se izravno iz Océ direkcije.

Tko je najviše zainteresiran za takve velike formate?
Definitivno tvrtke koje rade nacrte i tehničke dokumente, potom one koje rade produkciju karata, plakata, reklama ili dokumenata za širu primjenu i u kratkom roku.

Mislite li da je hrvatsko tržište dovoljno upoznato s digitalnim tiskom i mogućnostima koje on pruža?
Mislim da je tržište upoznato s digitalnim tiskom u određenom postotku. Ljudi znaju što je to digitalni tisak, na koji način funkcionira. No problem je u tome što ljudi digitalni tisak još uvijek doživljavaju kao zamjenu za ofsetni. Rezoniraju, dakle, na sljedeći način - trebam nešto otisnuti u toliko i toliko komada, ofset mi je neisplativ, pa ću otisnuti na digitalnom. Nitko pritom ne iskorištava mogućnosti digitalnih strojeva da bi ponudio neku novu uslugu ili proizvod, a koji se na takvim strojevima mogu realizirati. Prije svega govorimo o personaliziranim proizvodima ili određenim specifičnim medijima gdje korisnici mogu, osim cijene koja im u tom trenutku odgovara, iskoristiti i druge prednosti digitalnog tiska. Digitalni strojevi mogu tiskati puno bolje od ofseta, pa zašto da nešto izgleda kao ofset kada može izgledati puno bolje, s boljim rasponom i živošću boja... Digitalni tisak može napraviti neki proizvod za korisnika koji će biti u potpunosti baš ono što mu je potrebno.


Zbog čega je onda prijelaz s jedne na drugu vrstu tiska toliko spor?
To je dobro pitanje. Sigurno je da se, tehnološki, digitalni tisak razvija. No digitalni tisak je za razliku od konvencionalnog tiska problematičniji jer, kada trebate nešto ispisati, trebate i znati kako to ispisati. Pogotovo je to problem onim korisnicima koji su navikli na klasični tisak, a odjednom to trebaju obaviti na digitalnom stroju. Međutim, digitalni tisak je savršen za one koji razmišljaju na drugačiji način i žele napraviti nešto na način koji odstupa pod zadanih obrazaca. Vjerojatno je i cijena ispisa važan faktor jer digitalni tisak, kad se radi o većim nakladama, nema cijenu ispisa koju može ponuditi ofset. No ako radite manje naklade i personalizaciju, onda je digitalni tisak bolji i isplativiji.
Osim uređaja, nudite i servis, što je nezaobilazan dio potpune usluge. Na koji način funkcionira?
Korisnici, i to posebno oni koji se bave grafičkom djelatnošću, čiji posao i zarada ovise o produktivnosti, kvaliteti ispisa i cijeni ispisa na nekom profesionalnom pisaču, opravdano očekuju da im oprema bude operativna i nepromijenjenog stanja, kao i kad su je kupili. S obzirom da se bavimo opremom za digitalni tisak, te da poznajemo opremu raznih proizvođača, možemo reći da niti jedan stroj za digitalni tisak nije idealan te da svaki zahtijeva više ili manje održavanja. Za kvalitetno održavanje treba imati educirane servisne tehničare, dobru logistiku i zalihu rezervnih i potrošnih dijelova. Usuđujem se reći da imamo jedan od najboljih servisa te da smo rijetki ponuđač servisnih usluga i proizvoda u profesionalnom ispisu koji može brzo riješiti servisni problem. Istaknuo bih mogućnost da za naše korisnike iz područja digitalnog tiska imamo na raspolaganju back-up uređaje u našem demo centru iz kojeg možemo “posuditi” rezervni dio i ugraditi ga u neispravan korisnikov stroj, te mu tako omogućiti gotovo trenutačan popravak stroja bez ijednog dana čekanja.

U Vašoj su ponudi i softverska rješenja koja omogućuju proširenje ponude, uštedu na ispisu i optimalno upravljanje dokumentima. Koja rješenja taj segment ponude uključuje?
U ponudi imamo više softverskih rješenja za upravljanje ispisom, tako da ne ovisimo samo o jednom proizvođaču, nego korisniku možemo ponuditi najbolje rješenje prilagođeno njemu. Upravljanje ispisom je u Hrvatskoj došlo do izražaja produbljivanjem gospodarske krize, koja nas je sve natjerala da pratimo i racionaliziramo troškove poslovanja, pa tako i troškove ispisa/skeniranja/kopiranja, o kojima ranije nismo vodili računa. Softverska rješenja za upravljanje ispisom korisniku omogućuju nadzor pisača, praćenje količina i troškova ispisa po korisniku, odjelu, mjestu troška ili po projektu. Statistički podaci takvih rješenja omogućuju administratorima donošenje odluka o izboru i razmještaju pisača, s obzirom na količinu i cijenu ispisa. Osim upravljanja troškovima ispisa, rješenje za “Upravljanje ispisom” korisniku donosi više funkcionalnosti u uredskom radu, omogućuje siguran ispis dokumenata uz autorizaciju korisnika prilikom ispisa (beskontaktne kartice, PIN, otisak prsta...), štiti povjerljive informacije unutar tvrtke, te omogućuje manju potrošnju papira i električne energije, te posljedično i manju emisiju CO2 (Green IT). Iz iskustva mogu reći da je posebno popularna kompletna usluga upravljanja ispisom koju nudimo u vidu softvera i hardvera. Drugim riječima, korisniku nudimo potpuno rješenje u vidu najma multifunkcijskih mrežnih pisača i softverskog rješenja za upravljanje ispisom. Ta usluga je tržištu prezentirana kao Rent-A-Print rješenje.
Poznajemo klasični tisak, ali dolazimo iz digitalnog svijeta i možda neke stvari vidimo drugačije
Upravljanje dokumentima je drugo najpopularnije softversko rješenje koje nudimo. Većina naših uredskih poslova vezana je uz dokumente, bez obzira radi li se o dokumentima na papiru ili elektroničkim dokumentima (e-mail, tekst, tablice, prezentacije, slike, PDF...). Normalno bi bilo da koristimo neki sustav koji nam omogućuje jednostavno pretraživanje dokumenata i njihovo korištenje. No svi znamo da tome nije uvijek tako i da gubimo puno vremena kako bismo pronašli neki dokument. I ne samo da gubimo vrijeme; gubimo i novac zbog možebitnih pogrešnih poslovnih odluka koje smo donijeli zbog nepostojanja informacije koja nam je u tom trenutku trebala ili, još gore, zbog pogrešne informacije. Ne treba previše objašnjavati da su informacije (dokumenti) jedna od najvažnijih elemenata za uspješno poslovanje tvrtke. Zamislite samo što bi se dogodilo kad bismo izgubili podatke iz poslovnih ERP sustava, važne ugovore ili važne e-mailove. Sve više korisnika uočava probleme i važnost informacija za uspješno poslovanje tvrtke te se sve više odlučuju za rješenja koje će unijeti red u njihove informacije i dokumente. KSU Company ima dugogodišnje iskustvo u implementaciji rješenja za ‘Upravljanje dokumentima’ i ‘Upravljanje tokom dokumenta’ i brojne uspješno završene projekte u Hrvatskoj, tako da možemo ponuditi prilagođeno rješenje za svakog korisnika, bez obzira radilo se o knjigovodstvenom servisu s jednim korisnikom rješenja, ili o multinacionalnoj tvrtki sa stotinama korisnika na više lokacija.

Spomenuli ste uslugu Rent-A-Print. Kako ona funkcionira?
Gotovo nema korisnika koji ne želi smanjiti troškove poslovanja. Upravljanje ispisom omogućuje baš to, ali i puno više. Naša usluga Rent-A-Print nudi unajmljivanje kompletnog rješenja, i multifunkcijskih mrežnih pisača i softvera za kontrolu i upravljanje ispisom. Kao što sam već spomenuo, brojne su prednosti Rent-A-Print usluge. Ona je za korisnika vrlo jednostavna jer cijelo rješenje implementira i održava KSU Company, a korisnik plaća fiksnu cijenu za najam rješenja. S obzirom da je korisniku cijena fiksna i jasno definirana, jednostavno može planirati svoje troškove ispisa i vidjeti koje uštede može postići u nekom razdoblju. Kako ta usluga funkcionira? Prije svega trebamo vidjeti koja su očekivanja korisnika, tj. koje zahtjeve ima prema ispisnoj infrastrukturi. Slijedi analiza postojećeg stanja kako bi se identificirala količina ispisa, modeli i starost ispisne infrastrukture, te koliko se troškova stvarno generira kod ispisa. Nakon provedene analize, korisniku se prezentiraju rezultati i prijedlog Rent-A-Print rješenja s očekivanim uštedama. Ako je korisnik suglasan s prijedlogom, pristupamo testnoj implementaciji multifunkcijskih mrežnih pisača i softverskog rješenja u periodu od 30 do 45 dana. Ako testiranje pokaže predviđene rezultate, samo se aktivira produkcijska licencija i Rent-A-Print usluga postaje aktivna.

Kvalitetno educiran kadar vrlo je važan za uspješno poslovanje. Na koji način ulažete u profesionalni razvoj svojih zaposlenika?
Danas nema područja poslovanja koje se ne mijenja. Tako i u našem poslu svjedočimo gotovo svakodnevnim promjenama u tehnologiji, novi proizvodi dolaze na tržište nekoliko puta godišnje i sve to zahtijeva puno napora kako bi se ostalo u toku. Koristi nam to što svi proizvođači koje zastupamo imaju razrađene sustave treninga, a dostupni su nam i alati za samoučenje (e-Learning) koji znatno ubrzavaju dolazak do specifičnih znanja. Nastojimo što više prodavača i servisnog osoblja školovati na treninzima koje organiziraju proizvođači opreme, koji onda vrše internu edukaciju ostalih zaposlenika u našoj tvrtki. Osim znanja usko vezanog uz neki proizvod, organiziramo i soft skills edukacije.

U posljednjem periodu organizirali ste s partnerima nekoliko događanja-manjih formi, u kojima ste okupili ciljane sudionike i, uz prigodno druženje, predstavili aktualnu ponudu (Canon Bussines Lounge Event, ProPrint...). Kakvo je Vaše mišljenje o klasičnim sajamskim priredbama, svjedoci smo da su se brojne u zadnjem periodu ugasile ili značajno smanjile opseg. Jesu li manje forme budućnost?
Kontakt s korisnicima i ljudima iz struke je nužan. Posao nije samo e-mail i telefon; posao je vani i treba izaći iz ureda i predstaviti se, jer posao, na kraju, odrađuju ljudi. Da, istina je da su veliki sajmovi izgubili na značaju, dijelom zbog gospodarske situacije, a dijelom i zbog neinventivnosti i krutosti sajmova da privuku izlagače i posjetitelje. S druge strane, neki sajmovi u europskim zemljama su vrlo uspješni. Mi smo se odlučili za manja događanja i mislimo da je to dobar smjer.

Neosporno je da aktualni nepovoljni gospodarski trenutak otežava ukupno poslovanje. Na koji način Vaša ponuda može pridonijeti uspjehu Vaših korisnika?
Želimo pomoći svakom korisniku, bez obzira je li to mali print studio ili velika tiskara. Imamo iskustvo, znanje, logistiku, financijsku snagu i podršku proizvođača, tako da možemo odgovoriti na gotovo sve zahtjeve korisnika. Ono što je možda najbitnije za hrvatske prilike je to da poznajemo klasični tisak, ali dolazimo iz digitalnog svijeta i možda neke stvari vidimo drugačije pa nas vrijedi upoznati.

Planirate li širenje u regiju?
Zasad takvi planovi nisu prisutni, a jedan od razloga je što vendori koje zastupamo djeluju po principu da je određeni partner distributer za određeno područje. Trebalo bi vidjeti postoje li države u okolini koje možda nemaju dobro pokriveno tržište nekim vendorima, pa da ga mi pokrijemo. No treba vidjeti i što će se dogoditi ulaskom Hrvatske u EU jer okolna su tržišta vrlo zanimljiva i sigurno ima posla, ali pitanje je hoćemo li mi imati dovoljno vlastitih resursa za širenje s obzirom da ima dovoljno posla i na području Hrvatske.

Vaša poruka hrvatskoj grafičkoj industriji...
Gospodarske prilike u kojima se nalazimo nisu idealne, ali ne treba čekati da se nešto dogodi samo od sebe jer se to neće dogoditi. Tranzicija iz klasičnog tiska prema digitalnom tisku je sve brža i tu ne treba gubiti vrijeme. No, nije dovoljno samo kupiti neki stroj; potrebno je promijeniti način razmišljanja i poslovanja i okrenuti se novim trendovima, potrebno je prikupiti potrebna znanja i povezati se s nekim tko ima svježe ideje. Ako se sami ne promijenimo, promijenit će se konkurencija (ako se već nije) i uzeti nam priliku za poslovni uspjeh.

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: