« Povratak na sadržaj Broj 2 | Godina 2012

Drupa 2012 – u znaku digitalnog tiska

Peteročlani marketinški i prodajni tim REGIONALNE kompanije Professional Printing Solutions d.o.o. ugostio je tijekom Drupe 2012 sadašnje i potencijalne nove partnere iz grafičke industrije regije na štandovima svojih inozemnih partnera i dobavljača, predstavljajući inovativna rješenja za DIGITALNI tisak.
S više od 1850 izlagača u 19 hala i 314.500 posjetitelja iz 130 zemalja tijekom četrnaest dana, Drupa je i ove godine potvrdila status najvećeg i najznačajnijeg svjetskog sajma u grafičkoj industriji. Zabilježeni pad od 20% u broju posjetitelja u odnosu na Drupu 2008, kao posljedica svjetskih ekonomskih događanja, mogao se očekivati. Naime, sama struktura posjetitelja se promijenila – u Düsseldorf više ne dolaze velike delegacije predstavnika kompanija, nego top menadžeri koji donose odluke i poslove sklapaju na licu mjesta. Manji broj posjetitelja je, neizbježno, indirektna posljedica još jednog trenda - smanjenja ukupnog opsega tiskanih stranica i rastuće potrebe za optimalnom proizvodnjom, u pravim količinama i u pravo vrijeme.
Kada je riječ o dominantnim temama, na sajmu Drupa 2012 naglasak je bio na automatizaciji, tisku ambalaže, digitalnom tisku, hibridnim tehnologijama, web-to-print aplikacijama i ekološki opravdanom tisku. Najveći broj posjetitelja, čak njih 40%, bilo je zainteresirano za digitalne tiskarske strojeve, što indicira da je akcent ovoga puta prevagnuo u korist prijelaza s analognog na digitalni tisak. Iako se 94% ukupno otisnutih stranica i dalje tiska na analognoj opremi, digitalna je tehnologija segment gdje većina kupaca grafičke tehnologije prepoznaje vrijednost i jasno vidi sebe u budućnosti. Uzevši u obzir da prihodi kompanija koje se bave digitalnim tiskom već sada nadilaze prihode koje ostvaruju konvencionalni tiskari, evidentno je zbog čega interes za prelazak na digitalni tisak raste iz dana u dan. U trci za rastom i profitom u području tiska, vodeća pozicija sada svakako pripada digitalnoj tiskarskoj tehnologiji.

Jedna od najvažnijih poruka ovogodišnje Drupe je svakako ta da se kapitalna ulaganja, kako se čini, vraćaju u tiskarsku industriju, sudeći po mnogobrojnim prodajnim ugovorima sklopljenim tijekom tog dvotjednog sajma. Očito je da mnoge kompanije vjeruju da je najgori dio krize iza njih, pa su sigurnije po pitanju budućih investiranja. Jednako ohrabrujuća izvješća izlagača tiču se broja generiranih poslovnih kontakata, od kojih mnogi obećavaju realizaciju prodaje u narednom periodu. Peteročlani marketinški i prodajni tim regionalne kompanije Professional Printing Solutions ugostio je tijekom sajma kompanije iz grafičke industrije naše regije (Slovenije, Hrvatske i Srbije)na štandovima svojih ino partnera i dobavljača. Vrijednost potpisanih ugovora te kompanije i kupaca iz regije ove je godine dostigla iznos od tri milijuna EUR-a, što predstavlja stopostotni rast u odnosu na Drupu 2008 i više je nego očigledan pokazatelj da u izboru investicija u industriji tiska i u našoj regiji, digitalni tisak ima apsolutni primat.
Neke od izlagača i inovacije s kojima su nastupili ove godine predstavljamo u nastavku.

HP Indigo – najposjećeniji štand sajma
HP Indigo je, s površinom većom od 5000 m2, bio drugi po veličini i, istovremeno, najposjećeniji štand sajma. Prezentirani su digitalni strojevi 3. 4. i 5. generacije, koje mogućnosti te vrste tiska stavljaju u ravninu s konvencionalnim ofsetnim tiskom, uz mnoštvo dodatnih opcija. Naglasak je bio na unaprjeđenju postojećih i otvaranju mogućnosti za tisak novih aplikacija: klasični komercijalni tisak kataloga, posjetnica, knjiga, promotivnog materijala, fotoknjiga, web to print rješenja, ambalaže (kartonske i fleksibilne), kartica, etiketa, direct mail i transpromo materijala. Na HP Indigu svojstven način, strojevi su bili prezentirani kroz konkretne poslove i proizvode, objedinjujući, uz strojeve, i sustave partnerskih tvrtki za pripremu i doradu, te prezentaciju know-howa za njihovu proizvodnju i primjenu. Fokus je bio na prvim digitalnim strojevima u B2 formatu: 10 000 za komercijalni tisak, 30 000 za kartonažu i 20 000 za tisak iz role širine 75 cm, za fleksibilnu ambalažu.
Postojeće generacije strojeva serije 2 i 3 prezentirane su s dodacima novih opcija. Model 5600 sada pruža mogućnost tiska na tamnim materijalima bijelom bojom, kao i tisak na sintetičkim materijalima (PVC, PolyCarbonat, Teslyn, transparentna plastika i folije) pomoću One Shot tehnologije. Također, omogućava i sigurnosni tisak zahvaljujući Invisible Red boji i sadrži EPM opciju za tisak CMYK poslova iz CMY, čime se ubrzava rad stroja 30%, a trošak tiska smanjuje 20%.

Nakon više od 1200 instalacija u svijetu i više od 550 u Europi, serija 7000 je, svojom unaprijeđenom verzijom 7600, dobila nove mogućnosti reljefnog tiska i embosiranja na istom stroju. Pomoću EPM-a tisak kolora se sada vrši brzinom od 4600 araka na sat.
Digitalni stroj ws 6600, pored već dokazane vodeće produktivnosti i preciznosti u upravljanju bojama, postavlja nove standarde u brzini tiska – 40m/min u narrow web tisku etiketa. Time se poboljšava profitabilnost s In Line prajming jedinicom i pruža mogućnost da se, na istom stroju, uz tisak etiketa i fleksibilne ambalaže, tiska i kartonaža debljine do 520 mikrona.
Ink jet strojevi WebPress iz role T200/T410/T230 pravo su rješenje za tržište regije u smislu transformacije crno-bijelog transakcijskog tiska na unaprijed otisnutim obrascima u kompletni kolor transakcijski tisak i uvođenje direct marketinga. Istovremeno, one predstavljaju najprofitabilnije rješenje za tisak knjiga i novinskih izdanja u tiražama koji prevladavaju na našim prostorima. Model T410 se izdvaja kao najbrži digitalni ink jet stroj iz role za tisak knjiga i novina, ali i za trans-promo tisak, tiskajući nevjerojatnih 363.000 kolornih, odnosno 484.860 jednobojnih A4 obostrano na sat.
Tijekom četrnaest dana sajma, na štandu HP Indiga održano je više od sto demonstracija strojeva i prezentacija aplikacija za konkretne proizvode predstavnicima vodećih komercijalnih i flekso tiskara s prostora Slovenije, Hrvatske, Srbije, Makedonije, BiH, Crne Gore i Albanije.

Scodix – nova uloga tiska
Scodix, novi ponuđač digitalnih sustava na polju grafičke industrije, osvojio je nagradu kao štand s najviše uzetih uzoraka - 250.000 B2 araka prethodno otisnutih u ofsetnoj ili HP Indigo tehnologiji s nanesenim Scodix SENSE efektom – separatnim UV lakom - mat i sjajnim, gustoće od 1 do 100% u istom prolazu, uz dodatak separatnog sjajila. Taj podatak ide u prilog činjenici da tisak danas napušta ulogu medija za prijenos informacija i sve se više fokusira na izazivanje estetskog dojma otisnutim materijalom. Svaki posjetitelj štanda je, u prosjeku, ponio 1.5 araka uzoraka otisnutih tijekom Drupe 2012 na Scodix digitalnim strojevima za separatno lakiranje, embosiranje, tisak Bralleovog pisma i nanos sjajila u B2 i B3 formatima, i time potvrdio inovativnost Scodixa u grafičkoj industriji.
Uvidjevši mogućnosti dodavanja nove vrijednosti otisnutom arku i time stvaranja prostora za uvećanje profita po proizvodu, za Scodix strojeve se odlučilo 20 novih kupaca tijekom Drupe 2012.

Atlantic Zeiser - “Beyond printing”
Atlantic Zeiser, u skladu sa sloganom “Beyond printing”, s kojim je nastupio na Drupi 2012, nastoji izgraditi imidž kompanije koja pruža pomoć klijentima na području industrijskog tiska kako da na najučinkovitiji način povećaju svoju troškovnu učinkovitost, vrijednost branda, sigurnost i kvalitetu svojih proizvoda. Ta je kompanija specijalizirana u industrijskom digitalnom tisku na zahtjevnim podlogama, poput materijala s niskim prianjanjem grafičkih boja, osiguravajući visoku kvalitetu i visoku brzinu proizvodnje. U sektoru digitalnih tiskarskih rješenja za industrijske aplikacije, sustave za tisak kartica i novčanice te sigurnosne sustave, Atlantic Zeiser razvija, proizvodi i distribuira tehnološke komponente i integrirane sustave za klijente iz privrednog, ali i državnog sektora.
Atlantic Zeiser je demonstrirao ink jet personalizaciju iz role i arka u brzinama flekso i ofsetnih strojeva, koja se postiže integracijom ink jet glava na različite transporte, s različitim širinama tiska, a sve to upravljano univerzalnim AZ kontrolerom. DigiLine sheet i DigiLine web su stand-alone strojevi iz arka (B3, B2, B1) i role (širine od 300 do 500 mm) za crno-bijelu ili spot personalizaciju i varijabilni tisak, u vodećoj ink jet kvaliteti tiska od 720 dpi i brzinama od 24 do 300m/min. Na štandu te kompanije je prezentiran i spektar kompletnih rješenja namijenjenih proizvođačima različitih kartica (članskih, bankarskih, telefonskih i sl.), među kojima se izdvaja CardMaster – stroj koji blanko karticu na ulazu transformira u karticu otisnutu u CMYK-u, s programiranim čipom, nanesenom i programiranom magnetnom pistom, elementima zaštite i s više personaliziranih polja u formi broja i barkoda.

Kocher+Beck
Kompanija Kocher+Beck predstavila je dva nova rješenja: UR Precision, čija je glavna performansa non-stop odmotavanje i ponovno namotavanje, i IOC, namijenjeno za štancanje, kiss cut i perforaciju u istom prolazu s ofsetnim tiskom koristeći cilindar na ofsetnom stroju na koji se nanosi zaštitna filaža, a potom montiraju magnetne stanice.
Stremljenje ka produktivnijoj i optimalnoj grafičkoj proizvodnji, uviđanje značaja ulaganja u istraživanje i razvoj, veliki broj inovativnih rješenja i novih poslovnih mogućnosti u području tiska, zajedno predstavljaju plodno tlo za rast ulaganja u jedan njen segment – digitalni tisak. Sudeći po aktualnim trendovima, uvjereni smo da će Drupa 2016 biti jednako važna, ako ne i važnija za promociju digitalne tiskarske industrije od ove koja je za nama.

Priredila: Jelena Cvijović, menadžerica marketinga, Proffesional Printing Solution Adriatic d.o.o., Srbija
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: