« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2012

Saša Pigac, Production Business Manager, Xerox, regija Centralne i Istočne Europe, Izraela i Turske

Najvažnija je komunikacija s klijentima!

S ciljem usavršavanja postojećih poslovnih modela te stvaranja novih tehnoloških rješenja i procesa, korporacija Xerox neprestano investira u razvoj i istraživanje pa primjerice samo u SAD-u ima više od 10 000 aktivnih patenata.

Saša Pigac, Production Business Manager u Xeroxu za regiju Centralne i Istočne Europe, Izraela i Turske, predstavlja Xeroxovu ponudu i portfolio uređaja i opreme koji podržavaju moto “Počni sa Xeroxom, rasti sa Xeroxom!”.

Tvrtka Xerox renomirana je na svjetskom tržištu. S impozantnom brojkom od 140 000 zaposlenih u 160 svjetskih zemalja, Xerox nudi suvremenu tehnologiju i usluge. Što sve Xeroxova ponuda uključuje?

Xerox korporacija je već više od 50 godina svjetski lider u području tehnologije dokumenata (papirnatih i elektroničkih) i usluga koje se odnose na upravljanje dokumentima. Kroz akviziciju Affiliated Computer Services 2010. godine postali smo također i vodeći pružatelj usluga outsourcinga poslovnih procesa i informatičke tehnologije. Dakle, nudimo rješenja u području tehnologije dokumenata i vezanih usluga, outsourcing poslovnih procesa i informatičke tehnologije. Što se tiče opreme za uredska okruženja, nudimo odgovarajuće uređaje pogodne za male tvrtke pa sve do velikih kompanija. Tu su multifunkcijski uređaji (crno-bijeli i u boji) koji kombiniraju tisak, kopiranje, faks i skeniranje; mrežni printeri u boji, laserski i solid ink; digitalni kopirni i faks uređaji; softver za pohranu i dijeljenje informacija te audio-vizualna rješenja za komunikaciju.

U području produkcijskog tiska nudimo digitalne tiskarske uređaje, crno-bijele i u boji, uređaje za tisak iz role te informacije i pomoć pri razvoju poslovanja naših korisnika. Također nudimo i različite softvere i rješenja koja se koriste kod izdavanja knjiga, tiska dokumenata na zahtjev, pripreme, obrade i tiska varijabilnih informacija, komunikacijske kampanje korištenjem različitih medija (tisak, e-mail, SMS, internetske stranice), te softver koji objedinjuje i pojednostavnjuje kompletan tiskarski radni proces.

Xerox korporacija jedan je od vodećih svjetskih inovatora, s centrima za istraživanje i razvoj u SAD-u, Kanadi i Francuskoj. Na čemu je fokus inovacija i kako funkcioniraju ti centri?
Hrvatsko tržište je spremno prepoznalo dobrobiti digitalnog tiska i Xeroxovih usluga
Osim navedenih razvojnih centara, želio bih spomenuti da smo 2010. otvorili još jedan u Indiji. Inovacije su neodvojivi dio našeg poslovnog modela jer Xerox stalno nastoji usavršiti postojeće modele te stvoriti nova tehnološka rješenja i procese. Općenito, naši su istraživački centri fokusirani na znanost o boji, računarstvo, digitalni proces slike, elektromehaničke sustave, nove materijale i sociološku komponentu tehnologije i poslovanja.

Želio bih navesti da je korporacija Xerox u 2010. investirala 1,6 milijardi USD u razvoj i istraživanje te da samo u SAD imamo više od 10.000 aktivnih patenata. Glavni cilj inovacija je povećati vrijednost koju pružamo klijentima i odgovoriti na njihove sadašnje i buduće zahtjeve. Kao jedan primjer koji je doveo do uspješnog razvoja naše jedinstvene waterless ink jet tehnologije i CF (tisak iz role) CiPress 500 uređaja u boji, naveo bih suradnju s klijentom dmh Marketing Partners u SAD.

Drugi primjer područja na kojima radimo je razvoj tehnologija koje će smanjiti negativan utjecaj na okoliš na način da se smanji potrebna radna snaga i snaga u mirovanju printerskih sustava, što ćemo postići upotrebom novih materijala i procesa tiska. Ima još puno zanimljivih područja razvoja no, nažalost, ne mogu ih komentirati budući da su ti projekti za sada tajni.

Koliko, nažalost još uvijek aktualna gospodarska kriza, utječe na Xeroxovo poslovanje? Jesu li se morali poduzeti neki drastični potezi?

U vrijeme gospodarske krize naš je prvi cilj da ostanemo u bliskom kontaktu s klijentima te da im pomognemo održati i povećati poslovanje sa njihovim krajnjim klijentima. Globalna gospodarska kriza, nažalost, utječe i na Xeroxovo poslovanje time da kupci imaju smanjene potrebe za novom tehnologijom, što je posljedica globalne ekonomske i financijske krize.

Koliko god možemo, optimiziramo svoje poslovanje i smanjujemo troškove. Pri tome koristimo Lean Six Sigma postupke jer nam je želja smanjiti nepotrebne troškove, povećati unutarnju učinkovitost, a sve je usmjereno prema jednom cilju: zadovoljiti naše korisnike.

Kako je ustrojeno Xeroxovo predstavništvo u Hrvatskoj?

Xerox u Hrvatskoj djeluje kroz predstavništvo koje, iako je malobrojno, upravlja cjelokupnim Xeroxovim poslovanjem u Republici Hrvatskoj. Budući da je predstavništvo ograničeno na nekomercijalnu djelatnost, kompletno poslovanje prodaje, pružanje usluga i servisa se odvija preko mreže naših ovlaštenih distributera i partnera.

Što nudite hrvatskom tržištu?

Na hrvatskom tržištu nudimo praktično kompletnu lepezu proizvoda i usluga koje su navedene u prvom odgovoru, osim usluge outsourcinga poslovnih procesa i IT. No upravo uz suradnju s mrežom indirektnih partnera, vjerujem da će i ta vrsta Xeroxove ponude uskoro biti dostupna u Hrvatskoj.
Gallop je kompletna automatizirana linija za tisak u boji, UV ili vodeno lakiranje, te štancanje kartonske ambalaže

Koje su komparativne prednosti Xeroxovih strojeva i uređaja?

Prednosti poslovanja sa Xeroxom nisu samo zbog implementiranih tehnoloških rješenja u uređajima i strojevima, nego i zato što je Xerox snažan brand globalno prisutan već više od 50 godina, i koji sa svojim klijentima gradi pouzdan partnerski odnos, pruža vrhunsku razinu usluga, ima najpotpuniji portfolio uređaja (“Počni sa Xeroxom, rasti sa Xeroxom!”) i svojim inovacijama vrlo često postavlja standarde u industriji.

Xerox u ponudi ima i digitalno rješenje za ambalažnu industriju, razvijeno u suradnji s tvrtkom Stora Enso. O čemu je riječ?

Gallop je naziv kompletne automatizirane linije za tisak u boji, UV ili vodeno lakiranje, te štancanje kartonske ambalaže, koju je Xerox razvio u suradnji s tvrtkom Stora Enso. Sastoji se od Xerox iGen4 stroja za tisak u boji, EPIC-ovog stroja za nanos UV ili vodenog premaza te modula za prikupljenje, prijenos i štancanje koji su razvijeni prema zahtjevima Stora Enso.

Što korisnici dobivaju implementacijom tog rješenja u svoje proizvodne procese?

Cjelokupni sustav omogućuje klijentima da proizvode male naklade ambalaže u boji. Budući da su svi moduli povezani u jednu liniju, ostvarena je maksimalna produktivnost pri izradi ambalaže. Primjerice, na ulazu u sustav umeće se arak papira/kartona, a na izlazu dobivamo otisnuti i odštancani ambalažni arak spreman za savijanje i lijepljenje. Tiskari mogu proizvesti svaki pojedini primjerak ambalaže prema potrebi, tiskajući varijabilne informacije na svakom primjerku, vrlo povoljno uz minimalnu intervenciju operatera. Taj je sustav također idealan za testiranje prototipa ambalaže. Postoji više razloga zašto je Gallop sustav isplativ: smanjenje troškova, fleksibilnost i brzina kompletnog procesa (od digitalnog predloška do gotove ambalaže).

Nudite rješenja i na području sigurnosnog tiska...

Da, to su GlossMark™, mikro tekst, UV i infracrveni tisak. Kod klasičnih postupaka sigurnosnog tiska štiti se autentičnost samog fizičkog medija. Xeroxovim rješenjima štiti se sadržaj, odnosno informacija koja je otisnuta na mediju. Za naša rješenja sigurnosnog tiska koriste se standardni Xeroxovi strojevi, standardni potrošni materijali i običan papir. Osim toga, ti se sigurnosni alati primjenjuju na varijabilne informacije, što nije moguće kod klasičnog sigurnosnog tiska. Želim napomenuti da se na jedan dokument može primijeniti jedan ili više sigurnosnih postupaka (GlossMark™, mikro tekst, UV i infracrveni tisak). Xeroxova rješenja sigurnosnog tiska su jednostavne (u protivnom, da su komplicirana, nitko ih ne bi koristio), a opet dovoljno teška za falsificirati.

Vrlo važan segment “zaokružene” usluge je servis. Na koji se način provodi i je li dostupan svima koji se odluče na kupnju vaših strojeva i uređaja, bez obzira na zemlju u kojoj se nalaze?

Za takozvanu SOHO grupu proizvoda servis je globalno dostupan, a za segment produkcijskih sustava servisna se usluga dogovara i razmatra od slučaja do slučaja. Tome su razlog drugačiji gospodarski uvjeti od zemlje do zemlje, te činjenica da odzivno vrijeme i broj školovanih servisera također ovise i o geografskoj lokaciji korisnika. Napomenuo bih da Xerox u Hrvatskoj preko partnerske mreže osigurava visoku razinu servisa kao i u bilo kojoj europskoj zemlji ili SAD-u. Pouzdan servis s fiksnim odzivnim vremenom, optimalne zalihe rezervnih dijelova i tonera u zemlji, te pouzdani uređaji visokih performansi temelj su naše ponude i kriterij od kojega ne odstupamo.

Digitalni tisak sve je zastupljeniji. Koja su Vaša predviđanja o budućnosti tiska općenito?

Općenito će digitalni tisak rasti, a konvencionalni tiskarski procesi će se smanjivati. U digitalnom tisku drastično će rasti tisak u boji te će se kao tehnologija u proizvodnom segmentu sve više nametati ink jet.

Tiskari se sve više promiču u cjelovite pružatelje usluga. Na koji način Xerox djeluje kao partner koji nudi cjelovita rješenja i što sve ona uključuju?

Kao partner našim klijentima, osim tehnologije, nudimo lepezu usluga koje imaju zadaću razvijati poslovanje naših korisnika. Xerox nudi puno više od samih sustava za digitalni tisak, a to su mnogobrojne usluge i radionice za korisnike kojima je cilj potaknuti korisnike da prepoznaju kretanje tržišta, prilagode svoju unutarnju strukturu radnih mjesta prema zahtjevima tržišta i krajnjih kupaca, te prepoznaju “pravu” aplikaciju namijenjenu određenom korisniku. Nudimo Business Development radionice s ciljem edukacije naših korisnika. Upravo kroz te edukativne procese Xerox svojim korisnicima nudi informacije i mogućnosti koje su im potrebne kako bi se u današnjoj ekonomski nezavidnoj situaciji istaknuli na tržištu.

Xerox je razvio i pripremio ProfitAccelerator®, set dokumenata i softvera koji služe našim korisnicima za razvoj poslovanja i marketinga. Ti resursi daju našim korisnicima potrebno znanje i olakšavaju im postizanje što boljih poslovnih rezultata s digitalnim tiskom.

Koliko je, po Vama, važna komunikacija s klijentima i na koji način Xerox funkcionira u tom smislu?

Xerox je razvio i pripremio ProfitAccelerator®, set dokumenata i softvera koji služe korisnicima za razvoj poslovanja i marketinga
Komunikacija s klijentima je najvažnija! To je generator svakog poslovnog ciklusa, a klijentova povratna informacija je poticaj za generiranje novog ciklusa. Xerox komunicira s potojećim klijentima i osluškuje one koji još nisu naši korisnici, jer naša cjelokupna tehnologija i poslovanje ima smisla samo ako smo korisnicima olakšali i unaprijedili njihovo poslovanje te pomogli da zarade. Ta neprestana i kontinuirana dvosmjerna komunikacija s klijentima sastavni je dio svakodnevnog rada svakog Xeroxovog zaposlenika, na svim razinama, od C-level ljudi do prodavača i servisera.

Koliko je hrvatsko tržište, po Vašim dosadašnjim iskustvima, spremno i u mogućnosti prihvatiti najnovija tehnološka dostignuća?

Hrvatsko tržište je spremno prepoznalo dobrobiti digitalnog tiska i Xeroxovih usluga. To je, bez sumnje, dobra podloga za nastavak uspješne tehnološke revolucije i ubuduće. Ono što je otežavajući faktor za prihvat tehnoloških rješenja iz produkcijskog segmenta je ustvari veličina zemlje (naravno da zemlje koje su veće i s puno većim brojem stanovnika imaju i puno veće potrebe) i, nažalost, trenutačno vrlo teška gospodarska situacija koja negativno utječe na postojeće korisnike i na nove potencijalne investicije.

Drupa je pred vratima. Možete li nam otkriti što će Xerox predstaviti?

Korporacija Xerox će se na Drupi 2012 fokusirati na relevantnu tehnologiju i usluge koje će digitalnoj tiskarskoj industriji omogućiti da svoje poslovanje podigne na veću razinu profitabilnosti. Ovu priliku koristim za poziv svim zainteresiranima da nas posjete na Drupi 2012 u hali 8b. Na našem izložbenom prostoru ćemo prikazati kompletan portfolio strojeva za digitalni tisak u boji, od Xerox Color 550/560 uređaja, do novog CiPress 500 produkcijskog sustava za tisak u boji iz role. Također ćemo predstaviti niz rješenja za radni tijek i resursa za razvoj poslovanja klijenata. Osim XMPie softvera za personaliziranu komunikaciju, personalizirani Web-to-print, marketing portale, 1:1 cross-media komunikaciju, pokazat ćemo i kako koristiti socijalne mreže poput Twittera, Facebooka, LinkedIna i blogova, kako bi naši klijenti što uspješnije promovirali svoj posao. Xerox je sponzor Cirque du Soleil® koji će dnevnim predstavama pridonijeti da se posjetitelji našeg izložbenog prostora opuste nakon radnog dana...

Razgovarala: Tihana Lešić

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: