«
Povratak na sadržaj
Broj 3 | Godina 2011
Započnite dan razmišljajući kao poduzetnik-početnik
U današnjoj industriji koja se tako brzo mijenja, čak je i tvrtkama koje dugo i uspješno posluju potreban način razmišljanja poduzetnika-početnika. Nove prilike stalno se otvaraju, ali mora vam prijeći u naviku da ih tražite.
Izvješće udruge Pira International pod nazivom “Globalna tržišta tiska do 2015.” možda predviđa pad od 6,7 posto na tržištu tiska u zapadnoj Europi u razdoblju od 2009. do 2015., ali sa 114 milijardi eura to tržište i dalje ostaje važno. Treba uzeti u obzir i procjenu da će vrijednost globalnog tržišta biti 470 milijardi eura i očekivanja dvoznamenkastog rasta u regijama kao što su Latinska Amerika i istočna Europa.
Naravno, ove brojke ne otkrivaju samu različitost tiska na tim tržištima u rasponu od jednostavnih prodajnih letaka do personalizirane promotivne pošte koja predstavlja ključnu komponentu u marketinškim kampanjama na više medija. Baš kao što je Canon putem kampanje “Leap” izazvao davatelje usluge tiska da istraže nove mogućnosti poslovanja, od ključne je važnosti da se davatelji usluge tiska prilagode toj novoj realnosti tako što će ostati u tijeku s novim tehnologijama, razumjeti zahtjeve klijenata i uskladiti to dvoje u svrhu stvaranja novih izvora prihoda.
Sve to dobro zvuči u teoriji i veliki broj tiskarskih tvrtki na dobrom su putu da postanu takvi “integrirani davatelji usluga”, ali za većinu generalnih direktora nije lako razviti te nove vještine dok istovremeno vode poslovanje koje je u fazi prijelaza. I kako uskladiti te naizgled suprotstavljene zahtjeve?
Za početak je potrebno shvatiti da, iako je preobrazba postupna, to ne znači da postupak nije moguće gotovo odmah započeti. Profesor Frank Romano to naglašava u Canonovom Insight Reportu pod nazivom “Redefinicija digitalnog tiska” gdje navodi da je “Suprotstavljanje statusu quo” prva stavka strateškog plana od 10 točaka. On kaže da u današnjoj industriji, koja se tako brzo mijenja, tisak često predstavlja samo jednu komponentu posla. Ciljani primjerak promotivne pošte može obuhvatiti i usluge baze podataka, internetske usluge s personaliziranim URL-om (PURL-om), usluge slanja pošte. Primjerice, klijent koji je naručio znak u širokom formatu za neko događanje, možda će naručiti i brošure za njegovu promidžbu. Pouka je u tome da se svaki posao može smatrati samo vrhom ledene sante jer se u njoj može kriti puno više od vidljive komponente tiska. Ako je tako, to je sjajna prilika da se preuzme inicijativa i proda neka dodatna usluga.
Osim toga, tiskari moraju više početi razmišljati kao poduzetnici. Definicija poduzetnika Petera Druckera, teoretičara menadžmenta, kao nekog tko “stalno traži promjenu, odgovara na nju te je iskorištava kao priliku” podsjetnik je da poduzetništvo nije samo pokretanje posla. Možda mislite da su vaši poduzetnički dani gotovi nakon što tvrtku postavite na noge, ali takva spokojnost može biti kobna. U današnjoj industriji koja se tako brzo mijenja, čak je i tvrtkama koje dugo i uspješno posluju potreban način razmišljanja poduzetnika-početnika. Nove prilike stalno se otvaraju, ali mora vam prijeći u naviku da ih tražite.
Da biste to učinili, morate moći odvratiti pogled s poslovanja kakvo trenutačno jest i zapitati se: “Da danas započinjem raditi kao davatelj usluga tiska, što bih učinio? Kakve bih proizvode ponudio? Kako bih pozicionirao poslovanje? Na koju bih vrstu korisnika ciljao?” Napravite još jedan korak dalje i pokušajte se vidjeti onako kako vas korisnici vide. Je li im potrebna nova usluga koju možete razviti? Nudite li je već, ali oni to ne znaju?
Ne zaboravite i da si uspješne tvrtke neprestano postavljaju pitanja. Uzmimo za primjer švedskog davatelja usluga tiska Printus. Generalni direktor Niklas Nilsson kaže da tvrtka uvijek postavlja pitanja svojim klijentima: “Rijetko razgovaramo o dobrim i lošim stranama različitih postupaka. Umjesto toga postavljamo pitanja našim klijentima i slušamo njihove odgovore. Pitamo ih zašto žele određeni artikl? Koji problem žele riješiti? Što žele postići? Potom postupamo kao savjetnici i iznalazimo rješenja koja definiraju njihove potrebe, a ne ono što naši strojevi mogu napraviti.” To je strategija koja je omogućila Printusu da razvije uspješno poslovanje na području tiska varijabilnih podataka koji čini 85 posto posla tvrtke. Iako Nielsen ne koristi izraz “varijabilni podaci”: “Umjesto toga govorimo o tisku koji nastaje zbog potreba klijenata i njihovih korisnika. Naš je zadatak osigurati marketinšku komunikaciju koja zadovoljava i jedne i druge i koja omogućuje konverzaciju.”
Poduzetnički duh od ključne je važnosti da bi se uspjelo u današnjoj tiskarskoj industriji. To je industrija koja se stalno razvija, koja je izazovna i uzbudljiva, a ako svaki dan započnete razmišljajući kao poduzetnik-početnik, može biti i izuzetno isplativa.
Naravno, ove brojke ne otkrivaju samu različitost tiska na tim tržištima u rasponu od jednostavnih prodajnih letaka do personalizirane promotivne pošte koja predstavlja ključnu komponentu u marketinškim kampanjama na više medija. Baš kao što je Canon putem kampanje “Leap” izazvao davatelje usluge tiska da istraže nove mogućnosti poslovanja, od ključne je važnosti da se davatelji usluge tiska prilagode toj novoj realnosti tako što će ostati u tijeku s novim tehnologijama, razumjeti zahtjeve klijenata i uskladiti to dvoje u svrhu stvaranja novih izvora prihoda.
Sve to dobro zvuči u teoriji i veliki broj tiskarskih tvrtki na dobrom su putu da postanu takvi “integrirani davatelji usluga”, ali za većinu generalnih direktora nije lako razviti te nove vještine dok istovremeno vode poslovanje koje je u fazi prijelaza. I kako uskladiti te naizgled suprotstavljene zahtjeve?
Za početak je potrebno shvatiti da, iako je preobrazba postupna, to ne znači da postupak nije moguće gotovo odmah započeti. Profesor Frank Romano to naglašava u Canonovom Insight Reportu pod nazivom “Redefinicija digitalnog tiska” gdje navodi da je “Suprotstavljanje statusu quo” prva stavka strateškog plana od 10 točaka. On kaže da u današnjoj industriji, koja se tako brzo mijenja, tisak često predstavlja samo jednu komponentu posla. Ciljani primjerak promotivne pošte može obuhvatiti i usluge baze podataka, internetske usluge s personaliziranim URL-om (PURL-om), usluge slanja pošte. Primjerice, klijent koji je naručio znak u širokom formatu za neko događanje, možda će naručiti i brošure za njegovu promidžbu. Pouka je u tome da se svaki posao može smatrati samo vrhom ledene sante jer se u njoj može kriti puno više od vidljive komponente tiska. Ako je tako, to je sjajna prilika da se preuzme inicijativa i proda neka dodatna usluga.
Osim toga, tiskari moraju više početi razmišljati kao poduzetnici. Definicija poduzetnika Petera Druckera, teoretičara menadžmenta, kao nekog tko “stalno traži promjenu, odgovara na nju te je iskorištava kao priliku” podsjetnik je da poduzetništvo nije samo pokretanje posla. Možda mislite da su vaši poduzetnički dani gotovi nakon što tvrtku postavite na noge, ali takva spokojnost može biti kobna. U današnjoj industriji koja se tako brzo mijenja, čak je i tvrtkama koje dugo i uspješno posluju potreban način razmišljanja poduzetnika-početnika. Nove prilike stalno se otvaraju, ali mora vam prijeći u naviku da ih tražite.
Da biste to učinili, morate moći odvratiti pogled s poslovanja kakvo trenutačno jest i zapitati se: “Da danas započinjem raditi kao davatelj usluga tiska, što bih učinio? Kakve bih proizvode ponudio? Kako bih pozicionirao poslovanje? Na koju bih vrstu korisnika ciljao?” Napravite još jedan korak dalje i pokušajte se vidjeti onako kako vas korisnici vide. Je li im potrebna nova usluga koju možete razviti? Nudite li je već, ali oni to ne znaju?
Ne zaboravite i da si uspješne tvrtke neprestano postavljaju pitanja. Uzmimo za primjer švedskog davatelja usluga tiska Printus. Generalni direktor Niklas Nilsson kaže da tvrtka uvijek postavlja pitanja svojim klijentima: “Rijetko razgovaramo o dobrim i lošim stranama različitih postupaka. Umjesto toga postavljamo pitanja našim klijentima i slušamo njihove odgovore. Pitamo ih zašto žele određeni artikl? Koji problem žele riješiti? Što žele postići? Potom postupamo kao savjetnici i iznalazimo rješenja koja definiraju njihove potrebe, a ne ono što naši strojevi mogu napraviti.” To je strategija koja je omogućila Printusu da razvije uspješno poslovanje na području tiska varijabilnih podataka koji čini 85 posto posla tvrtke. Iako Nielsen ne koristi izraz “varijabilni podaci”: “Umjesto toga govorimo o tisku koji nastaje zbog potreba klijenata i njihovih korisnika. Naš je zadatak osigurati marketinšku komunikaciju koja zadovoljava i jedne i druge i koja omogućuje konverzaciju.”
Poduzetnički duh od ključne je važnosti da bi se uspjelo u današnjoj tiskarskoj industriji. To je industrija koja se stalno razvija, koja je izazovna i uzbudljiva, a ako svaki dan započnete razmišljajući kao poduzetnik-početnik, može biti i izuzetno isplativa.