«
Povratak na sadržaj
Broj 3 | Godina 2011
Pravim rješenjem do zarade
Široki format – za svakoga ponešto
Dok promišlja tržišne trendove iz 2009. i 2010. godine, Yuichi Miyano, direktor odjela za tisak velikog formata u tvrtki Canon Europe, veseli se vedroj budućnosti sektora tiska širokog formata.
Tisak širokog formata jedno je od najuzbudljivijih područja u grafičkoj industriji, kako u pogledu rasta tržišta, tako i sve brojnijim područjima primjene. Usprkos smanjenju europskog tržišta tiska širokog formata, koje se događalo u razdoblju od 2008. do 2009., tijekom 2010. godine tržište se ponovno počelo širiti te je lani ostvarilo rast veći od 15 posto. S obzirom na takav impresivan rast, očekuje se da će tržište tiska širokog formata, na tim snažnim temeljima, i tijekom 2011. nastaviti rasti. Štoviše, s obzirom na činjenicu da sve više tvrtki prepoznaje prednosti ulaganja u rješenja za tisak širokog formata, tržište će se do kraja godine možda proširiti i na razine veće od onih prije gospodarske krize.
Iako je pad gospodarstva tijekom zadnjih nekoliko godina mnoge tiskare prisilio da ponovno razmotre svoje poslovne modele i razviju učinkovitije produkcijske metode, oni koji su aktivno tražili nove prilike za rast, primjerice one koje nudi tisak širokog formata, nisu samo preživjeli krizu, nego su uspjeli ostvariti i manju dobit. Tajna – kao i u svim djelatnostima – jest uvijek misliti na profitabilnost. Bez obzira na to vodite li komercijalnu tiskaru ili tvrtku koja prvi put osniva interni odjel za tisak velikog formata, ako rješenje za tisak velikih formata uspijete postaviti tako da znate koliko vas stoji svaka otisnuta stranica, vaše bi se ulaganje moglo pokazati vrlo probitačnim.
No, posteri, znakovlje, oglasi i materijali za maloprodajne prostore nisu jedina područja za rast. Canon je, cijelo vrijeme trajanja gospodarske krize neprestano imao povećanu potražnju od klijenata koji njegove pisače širokog formata koriste za CAD, probne otiske i fotografiju. No, ne treba se zadržavati samo na tim tržištima – gotovo svakoj tvrtki dobro bi došao tisak širokog formata, bez obzira na to je li riječ o restoranskim jelovnicima, željezničkim voznim redovima ili pak usklađenom znakovlju i programima za konferencije. Tisak širokog formata svim tim sektorima može ponuditi konkretnu dodanu vrijednost, a upravo ćemo na tim područjima, a ne u komercijalnim tiskarama, tijekom sljedećih godinu dana svjedočiti najuzbudljivijem rastu.
Široka paleta primjene tiska širokog formata znači da potražnja raste gotovo u svakoj djelatnosti. Canonovim je istraživanjem utvrđeno da postoji povećanje u 31 od 38 tržišnih sektora, uključujući arhitekturu i građevinarstvo, profesionalnu fotografiju, uslužne djelatnosti, zdravstvo, zabavnu industriju te brojne maloprodajne sektore.
Za tvrtke koje žele fleksibilnost tiskanja materijala širokog formata kada to njima odgovara, mogućnost internog tiska može značiti uštedu troškova, brži dovršetak procesa i veću praktičnost. Ključ svega jest znati što želite od rješenja za tisak velikog formata. Tajna nije u tome da pronađete najjeftiniji stroj koji daje otiske zadovoljavajuće kvalitete, nego da pronađete stroj koji najbolje odgovara vašem poslovanju. Čimbenici kao što su koliko prostora stroj zauzima, koliko ga je jednostavno koristiti i hoće li se jednostavno integrirati u vašu informatičku infrastrukturu jednako su važni kao i kvaliteta otisaka i cijena stroja.
Da biste bili sigurni da će vam odabrano rješenje zaista omogućiti uštedu i vrijednost koje tražite, morat ćete voditi računa o cijeni svake otisnute stranice jer samo tako možete ostvariti zajamčenu profitabilnost. Mnoge tvrtke nemaju pojma o tome koliko im iznose troškovi tiska. Ako se njima ne upravlja na odgovarajući način, troškovi tiska mogu se oteti kontroli i prouzročiti uzaludno trošenje resursa. No, rješenje za rad s dokumentima i slikama prilagođeno potrebama tvrtke za tiskom omogućuje uvid u cijenu svake otisnute stranice. Da bi tvrtkama olakšao upravljanje troškovima tiska, Canon je nedavno predstavio Total Service Care, rješenje za tisak širokog formata koje u cijenu po stranici uračunava i stavke kao što su trošak održavanja i potrošni materijal te tako tvrtkama omogućuje jednostavan izračun planiranih mjesečnih troškova.
Mnogim se korisnicima tiskarskih usluga još uvijek više isplati obratiti se stručnim davateljima tiskarskih usluga i njima prepustiti ispunjavanje svih svojih potreba za tiskom širokog formata. Zbog toga je tijekom gospodarske krize rast tržišta tiska širokog formata stvorio važnu priliku za komercijalne tiskare koje su u svoju ponudu već integrirale tisak širokog formata. Štoviše, Canonovim je istraživanjem utvrđeno da je 30 posto davatelja tiskarskih usluga, koji su najuspješnije prebrodili gospodarsku krizu, već bilo uvrstilo tisak širokog formata u svoju ponudu, a otprilike 86 posto ispitanika izjavilo je da im je tisak plakata olakšao da prebrode krizu.
Za davatelje tiskarskih usluga koji još uvijek ne nude tisak širokog formata ulaganje upravo u takva rješenja ubrzo bi moglo postati ključno pitanje za opstanak tvrtke. Stoga ne iznenađuje da je Canonovim istraživanjem utvrđeno da otprilike 44 posto davatelja tiskarskih usluga koji još ne nude tisak širokog formata planira u svoju ponudu uvrstiti i tu uslugu.
Uz dojmljive prognoze tržišnog rasta, tisak širokog formata tiskarama obično omogućuje ostvarivanje većih profitnih marži. Tako je, primjerice, u anketi provedenoj među 300 britanskih tiskara u studenom 2010., 42 posto ispitanika izjavilo da je tisak širokog formata profitabilniji od ostalih usluga koje nude.
No, odluka o ulaganju u rješenje za tisak širokog formata neće nužno značiti povećanje dobiti ako je pažljivo ne isplanirate. Financijska situacija u grafičkoj industriji zadnjih godina nije bajna i bez obzira što dojmljiv rast tržišta širokog formata znači da su ulaganja u rješenja za tisak širokog formata i dalje isplativa, ipak je potrebno ograničiti rizik ulaganja u novo tiskarsko rješenje. Nekim će korisnicima odgovarati da svoj prvi pisač velikog formata nabave na leasing.
Bez obzira na to čime se bavite te jeste li pisač velikog formata odlučili kupiti ili nabaviti na leasing, važno je kvalitetno integrirati rješenje za tisak širokog formata u poslovanje da biste od samog početka točno znali koliko će svaka otisnuta stranica povećati vaše mjesečne troškove. Budući da su budžeti ograničeniji no ikada prije, svjedoci smo sve veće potražnje korisnika za rješenjem koje će im omogućiti praćenje profitabilnosti, pa smo upravo kao reakciju na takve zahtjeve nedavno predstavili uslugu Total Service Care. Jednostavno rečeno, ako vam rješenje za tisak velikog formata neće povećati profitabilnost, ulaganje u njega neće biti dobra odluka.
Ako tvrtke, bez obzira na veličinu te davatelji tiskarskih usluga svoja rješenja za tisak velikog formata postave tako da uvijek znaju pravu cijenu klika na gumb za ispis, bit će u poziciji iskoristiti brojne prilike na tržištu tiska širokog formata, a pritom uvijek imati na oku granicu koja dijeli dobit od gubitka.
Iako je pad gospodarstva tijekom zadnjih nekoliko godina mnoge tiskare prisilio da ponovno razmotre svoje poslovne modele i razviju učinkovitije produkcijske metode, oni koji su aktivno tražili nove prilike za rast, primjerice one koje nudi tisak širokog formata, nisu samo preživjeli krizu, nego su uspjeli ostvariti i manju dobit. Tajna – kao i u svim djelatnostima – jest uvijek misliti na profitabilnost. Bez obzira na to vodite li komercijalnu tiskaru ili tvrtku koja prvi put osniva interni odjel za tisak velikog formata, ako rješenje za tisak velikih formata uspijete postaviti tako da znate koliko vas stoji svaka otisnuta stranica, vaše bi se ulaganje moglo pokazati vrlo probitačnim.
Canon je nedavno predstavio Total Service Care, rješenje za tisak širokog formata koje u cijenu po stranici uračunava i stavke kao što su trošak održavanje i potrošni materijal
Tintni tisak širokog formata preobrazio je produkciju znakovlja diljem svijeta te omogućio tisak još većih postera, reklamnih panoa i plakata za zgrade. Kako su rasle veličina i jarkost boja digitalno otisnutog znakovlja, tako je jačala i njegova dominacija na tržištu tiska širokog formata. U istraživanju koje je za Canon 2010. uglavnom u Europi proveo profesor Frank Romano utvrđeno je da jedna trećina tiska širokog formata u komercijalnim tiskarama otpada na postere. Istim je istraživanjem utvrđeno i da 30 posto tiska širokog formata u komercijalnim tiskarama otpada na maloprodajno znakovlje, što upućuje na zaključak da je to još jedno bitno područje rasta za tržište tiska širokog formata.No, posteri, znakovlje, oglasi i materijali za maloprodajne prostore nisu jedina područja za rast. Canon je, cijelo vrijeme trajanja gospodarske krize neprestano imao povećanu potražnju od klijenata koji njegove pisače širokog formata koriste za CAD, probne otiske i fotografiju. No, ne treba se zadržavati samo na tim tržištima – gotovo svakoj tvrtki dobro bi došao tisak širokog formata, bez obzira na to je li riječ o restoranskim jelovnicima, željezničkim voznim redovima ili pak usklađenom znakovlju i programima za konferencije. Tisak širokog formata svim tim sektorima može ponuditi konkretnu dodanu vrijednost, a upravo ćemo na tim područjima, a ne u komercijalnim tiskarama, tijekom sljedećih godinu dana svjedočiti najuzbudljivijem rastu.
Široka paleta primjene tiska širokog formata znači da potražnja raste gotovo u svakoj djelatnosti. Canonovim je istraživanjem utvrđeno da postoji povećanje u 31 od 38 tržišnih sektora, uključujući arhitekturu i građevinarstvo, profesionalnu fotografiju, uslužne djelatnosti, zdravstvo, zabavnu industriju te brojne maloprodajne sektore.
Za tvrtke koje žele fleksibilnost tiskanja materijala širokog formata kada to njima odgovara, mogućnost internog tiska može značiti uštedu troškova, brži dovršetak procesa i veću praktičnost. Ključ svega jest znati što želite od rješenja za tisak velikog formata. Tajna nije u tome da pronađete najjeftiniji stroj koji daje otiske zadovoljavajuće kvalitete, nego da pronađete stroj koji najbolje odgovara vašem poslovanju. Čimbenici kao što su koliko prostora stroj zauzima, koliko ga je jednostavno koristiti i hoće li se jednostavno integrirati u vašu informatičku infrastrukturu jednako su važni kao i kvaliteta otisaka i cijena stroja.
Da biste bili sigurni da će vam odabrano rješenje zaista omogućiti uštedu i vrijednost koje tražite, morat ćete voditi računa o cijeni svake otisnute stranice jer samo tako možete ostvariti zajamčenu profitabilnost. Mnoge tvrtke nemaju pojma o tome koliko im iznose troškovi tiska. Ako se njima ne upravlja na odgovarajući način, troškovi tiska mogu se oteti kontroli i prouzročiti uzaludno trošenje resursa. No, rješenje za rad s dokumentima i slikama prilagođeno potrebama tvrtke za tiskom omogućuje uvid u cijenu svake otisnute stranice. Da bi tvrtkama olakšao upravljanje troškovima tiska, Canon je nedavno predstavio Total Service Care, rješenje za tisak širokog formata koje u cijenu po stranici uračunava i stavke kao što su trošak održavanja i potrošni materijal te tako tvrtkama omogućuje jednostavan izračun planiranih mjesečnih troškova.
Mnogim se korisnicima tiskarskih usluga još uvijek više isplati obratiti se stručnim davateljima tiskarskih usluga i njima prepustiti ispunjavanje svih svojih potreba za tiskom širokog formata. Zbog toga je tijekom gospodarske krize rast tržišta tiska širokog formata stvorio važnu priliku za komercijalne tiskare koje su u svoju ponudu već integrirale tisak širokog formata. Štoviše, Canonovim je istraživanjem utvrđeno da je 30 posto davatelja tiskarskih usluga, koji su najuspješnije prebrodili gospodarsku krizu, već bilo uvrstilo tisak širokog formata u svoju ponudu, a otprilike 86 posto ispitanika izjavilo je da im je tisak plakata olakšao da prebrode krizu.
Za davatelje tiskarskih usluga koji još uvijek ne nude tisak širokog formata ulaganje upravo u takva rješenja ubrzo bi moglo postati ključno pitanje za opstanak tvrtke. Stoga ne iznenađuje da je Canonovim istraživanjem utvrđeno da otprilike 44 posto davatelja tiskarskih usluga koji još ne nude tisak širokog formata planira u svoju ponudu uvrstiti i tu uslugu.
Uz dojmljive prognoze tržišnog rasta, tisak širokog formata tiskarama obično omogućuje ostvarivanje većih profitnih marži. Tako je, primjerice, u anketi provedenoj među 300 britanskih tiskara u studenom 2010., 42 posto ispitanika izjavilo da je tisak širokog formata profitabilniji od ostalih usluga koje nude.
No, odluka o ulaganju u rješenje za tisak širokog formata neće nužno značiti povećanje dobiti ako je pažljivo ne isplanirate. Financijska situacija u grafičkoj industriji zadnjih godina nije bajna i bez obzira što dojmljiv rast tržišta širokog formata znači da su ulaganja u rješenja za tisak širokog formata i dalje isplativa, ipak je potrebno ograničiti rizik ulaganja u novo tiskarsko rješenje. Nekim će korisnicima odgovarati da svoj prvi pisač velikog formata nabave na leasing.
Bez obzira na to čime se bavite te jeste li pisač velikog formata odlučili kupiti ili nabaviti na leasing, važno je kvalitetno integrirati rješenje za tisak širokog formata u poslovanje da biste od samog početka točno znali koliko će svaka otisnuta stranica povećati vaše mjesečne troškove. Budući da su budžeti ograničeniji no ikada prije, svjedoci smo sve veće potražnje korisnika za rješenjem koje će im omogućiti praćenje profitabilnosti, pa smo upravo kao reakciju na takve zahtjeve nedavno predstavili uslugu Total Service Care. Jednostavno rečeno, ako vam rješenje za tisak velikog formata neće povećati profitabilnost, ulaganje u njega neće biti dobra odluka.
Ako tvrtke, bez obzira na veličinu te davatelji tiskarskih usluga svoja rješenja za tisak velikog formata postave tako da uvijek znaju pravu cijenu klika na gumb za ispis, bit će u poziciji iskoristiti brojne prilike na tržištu tiska širokog formata, a pritom uvijek imati na oku granicu koja dijeli dobit od gubitka.