« Povratak na sadržaj Broj 2 | Godina 2011

David Preskett, direktor odjela tiska za područje Europe u tvrtki Canon Europe

Na čelu promjene mora biti vizija rukovodstva

Kako mjeseci prolaze, postaje izgledno da će, iako većina zapadnih zemalja polako izlazi iz recesije, oporavak ovaj put biti postupniji i manje predvidljiv nego tijekom prethodnih gospodarskih kriza. Donosimo predviđanja o redefiniciji uloge tiska i tiskara na suvremenom tržištu iz pera Davida Presketta, direktora odjela tiska za područje Europe u tvrtki Canon Europe.
Spori oporavak potvrđuje upozorenje koje je profesor Frank Romano iznio u posljednjem Canonovom Insight Reportu, Redefinicija digitalnog tiska. Profesor Romano istaknuo je da, iako se izjava “Digitalni nas je tisak spasio” ponavlja među davateljima tiskarskih usluga koji su preživjeli recesiju, nema mjesta prevelikom optimizmu. Davatelji tiskarskih usluga koji nude usluge digitalnog tiska možda su dio informacijske industrije u kojoj se gotovo sva komunikacija može obaviti digitalno, no Romano ističe da “tiskari moraju iz temelja promisliti svaki aspekt svoga poslovanja ako se žele održati tijekom gospodarskog oporavka”.
Prvi Canonov Insight Report, Smjerovi razvoja digitalnog tiska, pokazao je da davatelji tiskarskih usluga to razumiju – 72 posto njih složilo se da više ne mogu raditi iste stvari na isti način, 52 posto namjerava se razvijati u smjeru “pružanja usluga poslovne komunikacije”, a deset posto namjerava ponuditi niz usluga koje nisu povezane s tiskom, na primjer upravljanje kapacitetima, IT funkcije, dizajn i izgradnju potpunijeg odnosa s klijentima.
Tiskari moraju iz temelja promisliti svaki aspekt svoga poslovanja ako se žele održati tijekom gospodarskog oporavka

U izvješću se ističe da su takve odluke odraz “temeljne strateške promjene” te da imaju važne posljedice za rukovodstvo tiskara. Rukovoditelji danas moraju biti više od pukih upravitelja – moraju biti vođe koji nadahnjuju tvrtku (i tvrtke klijenata) te je potiču na istraživanje i iskorištavanje prilika vezanih uz nove produkcijske procese, izvore prihoda, tržišta i poslovne modele. Kada u tome uspiju, rezultati mogu biti fantastični. Uzmimo kao primjer švedskog davatelja tiskarskih usluga Notitium. Tijekom proteklih sedam godina ta se ängelholmska tvrtka od davatelja usluga ofsetnog tiska razvila u digitalnu tiskaru koja nudi i bogatu lepezu marketinško-komunikacijskih usluga. Riječ je o putovanju čiji se smjer i brzina zasad ne mijenjaju, iako generalni direktor Notitiuma Magnus Bengtsson veselo priznaje da trenutno još nije siguran kamo će ga odvesti.

“Sada smo u komunikacijskoj, a ne tiskarskoj industriji. Iako nam je jedan od zadataka klijentima omogućiti uštedu vremena i novca, još je važnije pomoći im da odluče kako, kada, s kim i o čemu žele komunicirati. Cilj nam je prodavati vrijeme u obliku naše stručnosti, a ne samo tiskane materijale, e-poštu ili softverske licence. Mi nismo tiskara, iako tiskamo. Nismo ni agencija, iako možemo razviti i dotjerati komunikacijsku strategiju. A nismo ni informatički konzultanti, iako imamo softverske inženjere. Ono na čemu radimo sve se više sastoji od integriranih komunikacijskih kampanja u kojima se tisak utemeljen na podacima preklapa s drugim medijima, npr. HTML e-poštom, društvenim umrežavanjem i personaliziranim URL-ovima.”

U tvrtkama kao što je Notitium vidim obrise tiskarske industrije budućnosti. Dani kada je bilo dovoljno jednostavno biti “dobar tiskar”, koji na vrijeme i po odgovarajućoj cijeni kvalitetno obavlja posao, davno su prošli. Štoviše, izraz “dobar tiskar” u današnjem poslovnom svijetu znači vrlo malo jer se tvrtke redefiniraju na mnogo različitih načina. Rezultat je toga kombinacija poslovnih modela koja fascinira, ali i nadahnjuje.

Takve su sveobuhvatne promjene zastrašujuće, no davatelji tiskarskih usluga mogu se osloniti na snažne saveznike – svoje dobavljače – koji im mogu olakšati put do vodećih položaja. U Canonu, primjerice, poruku svoje kampanje “Leap”, izazova industriji da učini nešto novo, podržavamo programom Essential Business Builder Program, koji se sastoji od radionica i individualiziranih konzultantskih usluga, te nizom Insight Reporta, koji pružaju uvid u najvažnije trendove na tržištu profesionalnog tiska. Kao dobavljači imamo na umu da je isporuka osnovne tehnologije – niza produktivnih, visokokvalitetnih digitalnih tiskarskih strojeva i radnih procesa – apsolutni minimum onoga što se od nas očekuje te da uz to moramo poticati klijente da prihvate nove ideje i načine poslovanja. Naposljetku, zahvaljujući klijentima u svakom kutku svijeta, temeljito smo upoznati s načinima na koje davatelji tiskarskih usluga diljem svijeta implementiraju promjene te znamo koje su vještine potrebne rukovoditeljima da u tome uspiju. Jedno je sigurno: pred nama su uzbudljive prilike, a nitko ne zna kamo će nas odvesti. David Preskett, direktor odjela tiska za područje Europe u tvrtki Canon Europe

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: