«
Povratak na sadržaj
Broj 4 | Godina 2011
Preciznim marketingom do pravog kupca
Ricoh je još uvijek relativno nepoznat na hrvatskom tržištu, no on je jedan od vodećih globalnih proizvođača uredske opreme s više od 109.000 zaposlenih u više od 180 zemalja svijeta.
Ricoh je osnovan je 1936. godine u Japanu i od onda se razvio u jednu od rijetkih kompanija koje svojim korisnicima mogu ponuditi globalnu podršku i iste uvjete poslovanja u gotovo svim zemljama svijeta. Stoga ne čudi da je Ricoh je odabrani partner UN-a i ministarstva obrane SAD-a.
S jakom bazom korisnika uredskih uređaja Ricoh prepoznaje priliku za rast u segmentu produkcijskog ispisa i 2004. godine kupnjom Hitachi odjela za produkcijski ispis počinje s akvizicijama kako bi ojačao svoj položaj na tržištu. Istovremeno Ricoh značajno investira u vlastito istraživanje i razvoj tako da 2006. osniva vlastitu stratešku poslovnu jedinicu za produkcijski ispis.
IBM i Ricoh osnovali su zajedničku tvrtku InfoPrint 2007. godine, čime je IBM, slijedeći svoju stratešku odluku koncentracije na softver, izdvojio proizvodnju i prodaju printera iz osnovne djelatnosti. InfoPrint je prešao u potpuno vlasništvo Ricoha 2010. godine, a ove će se godine u potpunosti integrirati u stratešku jedinicu za produkcijski ispis.
Ricoh nudi cijelu paletu Ricoh InfoPrint ispisnih rješenja koja uključuju produkcijske printere na rolu crno-bijele i u boji, kao i programska rješenja poput InfoPrint Manager i InfoPrint ProcessDirector.
Dokaz da je tržište prihvatilo Ricohova rješenja jest podatak da je Ricoh 2010. bio prvi po prodaji crno-bijelih produkcijskih pisača na arke, a 2009. godine drugi u prodaji pisača na arke u boji u segmentu iznad 90 ppm u zapadnoj Europi.
Ricoh InfoPrint je 2009. bio prvi po prodaji kolor produkcijskih printera iz role u SAD-u i zapadnoj Europi.
Budućnost i trendovi digitalnog tiska
Koncentracija samo na usluge tiska dosta je rizična strategija za sve ofsetne i digitalne tiskare. Konkurencija cijenama je velika, tehnologije se brzo mijenjaju pa su potrebna i velika financijska ulaganja da bi se ispunila očekivanja kupaca.
Ricoh može pomoći na više načina: pomaganjem u transformaciji tiskara tako da mogu ponuditi i usluge koje su komplementarne s tiskom, unaprjeđenjem poslova pripreme materijala za digitalni tisak gdje se trenutačno troši više od 70 posto vremena za tisak i ponudom vrhunskih produkcijskih uređaja.
Ponuda produkcijskih uređaja sastoji se od:
• uređaj za crno-bijeli tisak na arke brzine od 90,110 i 135 ppm (serija Ricoh PRO 907/1107/1357)
• uređaj za tisak na arke u boji brzine 65/75/90 ppm (serija Ricoh PRO C 651/751/901)
• crno-bijeli uređaja za ispis na rolu (Ricoh InfoPrint 4100 u raznim konfiguracijama)
• uređaj za ispis na rolu u boji (Ricoh InfoPrint 5000 u raznim konfiguracijama)
• uređaja za crno-bijeli ispis na perforirani beskonačni papir (Ricoh InfoPrint 75 i InfoPrint 100).
Unaprjeđenje pripreme materijala može se izvesti raznim alatima za podnošenje materijala na ispis (web-to-print) koji mogu biti izvedeni kao klasične instalacije na lokaciji korisnika ili kao Saas (Software as a Service) rješenja. Također, priprema materijala može se ubrzati i odgovarajućim alatima za varijabilni ispis i transformaciju podataka.
Najvažnije je mijenjanje mentaliteta korisnika da se prilagode novim uvjetima na tržištu i da se odmaknu od tradicionalne jednosmjerne komunikacije s kupcem, kada kupac šalje pripremu i očekuje najpovoljniju cijenu usluge, te postanu aktivni sudionik kreiranja marketinške strategije zajedno sa svojim kupcima.
Ricohov pristup transformaciji tradicionalnih odnosa približit ćemo kroz primjer uvođenja preciznog marketinga.
Precizni marketing
Ricoh je proširio ponudu svojih usluga nudeći ‘’Precision Marketing Services’’, set usluga koje poboljšavaju povrat investicija u marketingu i koje mogu poboljšati prodaju i profit hrvatskih tvrtki.
U osnovi Ricohova seta usluga je analiza podataka. Jedino ako tvrtka uistinu razumije svoje kupce i njihove navike i ako posjeduje alate kojima može izmjeriti rezultate svojih marketinških napora, tada može postići vrhunsku marketinšku komunikaciju.
Ricoh je tu da pomogne pri uspostavljanju takve komunikacije uz pomoć svoga poznavanja programskih alata, usluga i analize podataka.
Definicija preciznog marketinga može pomoći razumijevanju što takve usluge mogu učiniti za korisnika. Precizni marketing je marketinška tehnika bazirana na analizi podataka čiji je cilj zadržati postojeće kupce i ostvariti dodatnu prodaju. Cilj preciznog marketinga je poslati pravu poruku pravom kupcu u pravo vrijeme, koristeći optimalan komunikacijski kanal. To također znači da precizni marketing nije samo usmjeren na tiskane marketinške poruke, nego i na poruke poslane drugim načinima komunikacije uključujući e-mail ili personalizirane web stranice.
Studija provedena u SAD-u (Learmer & Simmons, 2007.) govori da je prosječan američki kupac bombardiran s oko 3000 marketinških poruka dnevno. S obzirom da marketing sve više ulazi u privatnu sferu, kroz tiskane (direktna pošta) i digitalne (e-mail, mobiteli) medije, kupci su sve osjetljiviji na takvu marketinšku komunikaciju pogotovo ako nije relevantna ili personalizirana.
Trenutačno najveća potražnja za preciznim marketingom dolazi iz sektora maloprodaje, kojeg slijede financijski i uslužni sektor (javna transportna poduzeća, zrakoplovne kompanije, telekomunikacijske kompanije, hoteli...).
Ricoh ima veliko iskustvo u svim navedenim sektorima. U suradnji s CMO Council (Nezavisno udruženje direktora marketinga) izdane su studije korištenja preciznog marketinga za svaki sektor. Eurocop može dostaviti navedene studije na zahtjev stranke.
S obzirom da je uvođenje preciznog marketinga zahtjevan korak za svakog korisnika, Ricoh je osmislio strategiju implementacije preciznog marketinga u dva koraka kroz zajedničku jednodnevnu radionicu i pilot program.
Smisao jednodnevne radionice (koja se može održati na engleskom jeziku na lokaciji stranke) jest da se postigne razumijevanje svih sudionika što je precizni marketing i usklade djelovanja korisnikova direktora marketinga i IT direktora.
Rezultat radionice je prijedlog uvođenja preciznog marketinga i ponuda konkretnog pilot projekta na kojem bi se testirali rezultati preciznog marketinga na ograničenom segmentu kupaca.
Pripremio: Ivan Boljat, Eurocop d.o.o., Zagreb
S jakom bazom korisnika uredskih uređaja Ricoh prepoznaje priliku za rast u segmentu produkcijskog ispisa i 2004. godine kupnjom Hitachi odjela za produkcijski ispis počinje s akvizicijama kako bi ojačao svoj položaj na tržištu. Istovremeno Ricoh značajno investira u vlastito istraživanje i razvoj tako da 2006. osniva vlastitu stratešku poslovnu jedinicu za produkcijski ispis.
IBM i Ricoh osnovali su zajedničku tvrtku InfoPrint 2007. godine, čime je IBM, slijedeći svoju stratešku odluku koncentracije na softver, izdvojio proizvodnju i prodaju printera iz osnovne djelatnosti. InfoPrint je prešao u potpuno vlasništvo Ricoha 2010. godine, a ove će se godine u potpunosti integrirati u stratešku jedinicu za produkcijski ispis.
Ricoh nudi cijelu paletu Ricoh InfoPrint ispisnih rješenja koja uključuju produkcijske printere na rolu crno-bijele i u boji, kao i programska rješenja poput InfoPrint Manager i InfoPrint ProcessDirector.
Dokaz da je tržište prihvatilo Ricohova rješenja jest podatak da je Ricoh 2010. bio prvi po prodaji crno-bijelih produkcijskih pisača na arke, a 2009. godine drugi u prodaji pisača na arke u boji u segmentu iznad 90 ppm u zapadnoj Europi.
Ricoh InfoPrint je 2009. bio prvi po prodaji kolor produkcijskih printera iz role u SAD-u i zapadnoj Europi.
Budućnost i trendovi digitalnog tiska
Koncentracija samo na usluge tiska dosta je rizična strategija za sve ofsetne i digitalne tiskare. Konkurencija cijenama je velika, tehnologije se brzo mijenjaju pa su potrebna i velika financijska ulaganja da bi se ispunila očekivanja kupaca.
Ricoh može pomoći na više načina: pomaganjem u transformaciji tiskara tako da mogu ponuditi i usluge koje su komplementarne s tiskom, unaprjeđenjem poslova pripreme materijala za digitalni tisak gdje se trenutačno troši više od 70 posto vremena za tisak i ponudom vrhunskih produkcijskih uređaja.
Ponuda produkcijskih uređaja sastoji se od:
• uređaj za crno-bijeli tisak na arke brzine od 90,110 i 135 ppm (serija Ricoh PRO 907/1107/1357)
• uređaj za tisak na arke u boji brzine 65/75/90 ppm (serija Ricoh PRO C 651/751/901)
• crno-bijeli uređaja za ispis na rolu (Ricoh InfoPrint 4100 u raznim konfiguracijama)
• uređaj za ispis na rolu u boji (Ricoh InfoPrint 5000 u raznim konfiguracijama)
• uređaja za crno-bijeli ispis na perforirani beskonačni papir (Ricoh InfoPrint 75 i InfoPrint 100).
Unaprjeđenje pripreme materijala može se izvesti raznim alatima za podnošenje materijala na ispis (web-to-print) koji mogu biti izvedeni kao klasične instalacije na lokaciji korisnika ili kao Saas (Software as a Service) rješenja. Također, priprema materijala može se ubrzati i odgovarajućim alatima za varijabilni ispis i transformaciju podataka.
Najvažnije je mijenjanje mentaliteta korisnika da se prilagode novim uvjetima na tržištu i da se odmaknu od tradicionalne jednosmjerne komunikacije s kupcem, kada kupac šalje pripremu i očekuje najpovoljniju cijenu usluge, te postanu aktivni sudionik kreiranja marketinške strategije zajedno sa svojim kupcima.
Ricohov pristup transformaciji tradicionalnih odnosa približit ćemo kroz primjer uvođenja preciznog marketinga.
Eurocop osobna karta Eurocop d.o.o. je osnovan 1992. godine kao servis kopirnih uređaja. Ubrzo nakon osnivanja počeo se baviti prodajom RICOH kopirnih uređaja i printera, raznih vrsta papira i papirne konfekcije. Danas se Eurocop bavi opremom za ispis i obradu dokumenata (multifunkcijski uređaji, pisači i uništavači dokumenata), papirom i papirnom konfekcijom, najmom uređaja i uslugama upravljanja ispisom (Managed Print Services) te profesionalnim printerima za produkcijski ispis. Eurocop je prošle godine imao promet od 2,7 milijuna € i trenutačno ima 24 zaposlenika od kojih je sedam u tehničkoj podršci. Eurocop nudi rješenja za produkcijski ispis od 2006. godine s pojavom prvih Ricoh uređaja velikih brzina i kapaciteta. Trenutno ima široku bazu produkcijskih korisnika, pogotovo u mailing centrima i digitalnim tiskarama. |
||
Precizni marketing
Ricoh je proširio ponudu svojih usluga nudeći ‘’Precision Marketing Services’’, set usluga koje poboljšavaju povrat investicija u marketingu i koje mogu poboljšati prodaju i profit hrvatskih tvrtki.
U osnovi Ricohova seta usluga je analiza podataka. Jedino ako tvrtka uistinu razumije svoje kupce i njihove navike i ako posjeduje alate kojima može izmjeriti rezultate svojih marketinških napora, tada može postići vrhunsku marketinšku komunikaciju.
Ricoh je tu da pomogne pri uspostavljanju takve komunikacije uz pomoć svoga poznavanja programskih alata, usluga i analize podataka.
Definicija preciznog marketinga može pomoći razumijevanju što takve usluge mogu učiniti za korisnika. Precizni marketing je marketinška tehnika bazirana na analizi podataka čiji je cilj zadržati postojeće kupce i ostvariti dodatnu prodaju. Cilj preciznog marketinga je poslati pravu poruku pravom kupcu u pravo vrijeme, koristeći optimalan komunikacijski kanal. To također znači da precizni marketing nije samo usmjeren na tiskane marketinške poruke, nego i na poruke poslane drugim načinima komunikacije uključujući e-mail ili personalizirane web stranice.
Studija provedena u SAD-u (Learmer & Simmons, 2007.) govori da je prosječan američki kupac bombardiran s oko 3000 marketinških poruka dnevno. S obzirom da marketing sve više ulazi u privatnu sferu, kroz tiskane (direktna pošta) i digitalne (e-mail, mobiteli) medije, kupci su sve osjetljiviji na takvu marketinšku komunikaciju pogotovo ako nije relevantna ili personalizirana.
Trenutačno najveća potražnja za preciznim marketingom dolazi iz sektora maloprodaje, kojeg slijede financijski i uslužni sektor (javna transportna poduzeća, zrakoplovne kompanije, telekomunikacijske kompanije, hoteli...).
Ricoh ima veliko iskustvo u svim navedenim sektorima. U suradnji s CMO Council (Nezavisno udruženje direktora marketinga) izdane su studije korištenja preciznog marketinga za svaki sektor. Eurocop može dostaviti navedene studije na zahtjev stranke.
S obzirom da je uvođenje preciznog marketinga zahtjevan korak za svakog korisnika, Ricoh je osmislio strategiju implementacije preciznog marketinga u dva koraka kroz zajedničku jednodnevnu radionicu i pilot program.
Smisao jednodnevne radionice (koja se može održati na engleskom jeziku na lokaciji stranke) jest da se postigne razumijevanje svih sudionika što je precizni marketing i usklade djelovanja korisnikova direktora marketinga i IT direktora.
Rezultat radionice je prijedlog uvođenja preciznog marketinga i ponuda konkretnog pilot projekta na kojem bi se testirali rezultati preciznog marketinga na ograničenom segmentu kupaca.
Pripremio: Ivan Boljat, Eurocop d.o.o., Zagreb