«
Povratak na sadržaj
Broj 3 | Godina 2010
Potencijal crno-bijelog ispisa
Crno je opet u modi
Unatoč rastu digitalnog ispisa u boji, crno-bijeli ispis zadržava svoj potencijal na područjima koja uspješnost mjere troškovnom učinkovitošću i brzinom izvršenja narudžbe.
Budimo otvoreni, boje su većinom zanimljivije nego crno-bijelo, bila riječ o filmovima ili o odjeći. Isto vrijedi i za digitalni ispis te se upravo u segmentu digitalnog ispisa u boji najčešće govori o otkrivanju novih tržišnih prilika na području prodaje i prilagođenih komunikacija.
Djelatnosti s najvećim potencijalom
Ipak, podrobnije analize tržišta pokazuju da crno-bijelom digitalnom ispisu nisu ni izdaleka odbrojani dani te da još uvijek ima velik potencijal. U istraživanju agencije Pira International o budućnosti tiskarskog tržišta do 2015. godine navodi se podatak da 33 posto cijelog produkcijskog ispisa čini crno-bijeli ispis, a od toga 42 posto digitalni. Unatoč snažnom rastu tržišta digitalnih pisača i ispisa u boji, na područjima promotivnih, izdavačkih i transakcijskih djelatnosti crno-bijeli ispis ima veći udio te i dalje raste. InfoTrendsovo istraživanje iz 2008. godine pokazuje dvogodišnji, 10,3-postotni rast crno-bijelog ispisa.
Razlozi za rast slični su kao za ispis u boji. Naklade se smanjuju (80 posto narudžbi ima nakladu manju od 20000 listova A4), rokovi su kraći, a promjenjivi modeli naručivanja postali su uobičajeniji. Rezultat je da se sve više tradicionalnih tiskara priklanja digitalnom ispisu, a proizvođači na to odgovaraju širenjem ponude crno-bijelih digitalnih tiskarskih uređaja. Novi uređaji podržani su novim rješenjima tijeka rada koja upravljaju produkcijskim zadacima na više uređaja istovremeno te tako pojednostavljuju zaprimanje narudžbi putem interneta.
Područja koja pokazuju najveću potrebu za crno-bijelim ispisom većinom su ona na kojima je takav ispis najuspješniji. Prema InfoTrendsovim podacima, crno-bijeli ispis najviše se koristi za izravnu poštu (17 posto) i transakcijske dokumente (16 posto), a za oba ta segmenta predviđen je daljnji rast sljedećih godina. Velik potencijal zadržava i ispis promjenjivih podataka koji je moguć samo na digitalnim uređajima, a povećat će se i tržište laserom ispisanih transakcijskih dokumenata, koje je još 2008. godine iznosilo pet milijardi listova. Među važnija tržišta ubraja se i tehnička dokumentacija (14 posto), knjige te studentsko gradivo (14 posto).
Crno-bijelo je troškovno učinkovitije
Za neke korisnike crno-bijeli ispis troškovno je učinkovitiji. Iako boje dodaju vrijednost izravnoj pošti i transakcijskim dokumentima, trošak za njih postaje problem u ovim ne baš najboljim gospodarskim prilikama te se stoga crno-bijeli ispis čini primjerenijim za sadržaj za koji boja nije nužna. Crno-bijeli uređaji stoje manje nego oni u boji, a niža je i cijena njihova najma.
Trendovi pokazuju da se očekuje rast poslovanja brojnih europskih internih reprografskih odjela (CRD – Corporate Reprographic Departments), u kojima se crno-bijeli dokumenti ispisuju na uređajima u boji. Canonovo istraživanje reprografskih odjela pokazuje da se više od 20 posto digitalnih crno-bijelih stranica ispisuje na digitalnim pisačima u boji. Iako to znači veću prilagodljivost, oni kojima crno-bijele naklade rastu, morali bi investirati u jeftinije i brže crno-bijele uređaje koji su u svakom pogledu učinkovitiji.
Važno je cjelovito rješenje
Pritom se ne smije zaboraviti da je pisač samo dio investicijske jednadžbe te da bez učinkovitog rješenja protoka poslova neće biti većih učinaka investicije. Za razliku od ispisa u boji koji je usmjeren na razvoj novih usluga i usku suradnju s prodavačima, crno-bijeli ispis podređen je traženju najučinkovitijeg načina ispisa, uključujući različite načine rada s korisnicima. To je razlog što je Canon svoj portfelj ispisnih uređaja imageRUNNER ADVANCE, predstavljenih u nastavku, obogatio rješenjem tijeka rada Helix Production Workflow, koje omogućuje jednostavniju integraciju crno-bijelog ispisa i onog u boji u zajednički radni proces.
Nova jednobojna ponuda imageRUNNER ADVANCE
Tvrtka Canon Europe u travnju je povećala kvalitetu i proširila mogućnosti svog portfelja za profesionalni jednobojni tisak predstavljanjem tri inovativna crno-bijela modela za produkciju manjeg kapaciteta – imageRUNNER ADVANCE 8085, 8095 i 8105. Tri nova uređaja namijenjena su središnjim reprografskim odjelima i okruženjima za pružanje usluga tiska uz plaćanje, a riječ je o prvim crno-bijelim mehanizmima za tržište profesionalnog tiska koje je Canon razvio na svojoj najnovijoj tehnološkoj platformi imageRUNNER ADVANCE.
Tri nova modela, čiji su nazivi u skladu s pripadajućim brzinama tiska od 85, 95 i 105 stranica u minuti, ispunjavaju potrebe davatelja usluga profesionalnog tiska kojima je potrebna produkcija manjeg kapaciteta od one korisnika modela imagePRESS. Novi su uređaji dizajnirani modularno, što ih čini svestranima, zahvaljujući dimenzijama i brojnim mogućim namjenama. ImageRUNNER ADVANCE nudi iznimno ekonomično rješenje, primjerice fakultetima kojima treba osnovni model tiskarskih uređaja radi ispisa jednostavnih testova, a isto tako i tvrtkama koje žele u potpunosti konfiguriran uređaj manjih kapaciteta za mnogo veće dokumente sa složenom završnom obradom.
Visoka produktivnost i kvaliteta slike
Modeli imageRUNNER ADVANCE 8000 imaju maksimalnu razlučivost od 1200 x 1200 tpi, podržavaju papire gramature do 256 g/m2 te formate veće od SRA3. Poboljšanja performansi obuhvaćaju nove mogućnosti završne obrade i brže zagrijavanje te dostupnost Canonova kontrolera koji na sva tri modela nudi autentičan Adobre PostScript 3. Tiskarske je strojeve moguće opremiti RIP-om imagePASS-U1 utemeljenim na standardu Fiery ili pak dodatnim Canonovim Adobe PostScript ili PCL (Printer Control Language) RIP-om, ovisno o produkcijskom okruženju.
U skladu s trendom koji ide u smjeru sve brojnijih malih, ali složenijih poslova ispisa, serija crno-bijelih uređaja imageRUNNER ADVANCE sadrži napredne mogućnosti završne obrade kao i popularna serija u boji imageRUNNER ADVANCE PRO: profesionalno probijanje rupa za uvez, klamanje do sto listova, prošivanje kroz pregib (saddle stitching) do dvadeset listova, obrezivanje na format knjižice te pet vrsta presavijanja.
Zelena tehnologija
Uređaji su testirani u sklopu Canonova sustava za dizajn proizvoda Life Cycle Assessment (LCA) da bi se minimalizirale emisije ugljičnog dioksida tijekom cjelokupnog životnog ciklusa proizvoda, od proizvodnje, logistike i isporuke do potrošnje energije prilikom korištenja. Zahvaljujući korištenju ekoloških tehnologija, npr. reciklirane plastike i bioplastike, nova bi serija trebala imati trideset posto manje emisije ugljičnog dioksida u odnosu na prethodne modele. Serija crno-bijelih uređaja trebala bi ponuditi najnižu ukupnu potrošnju energije (Total Energy Consumption, TEC) u svojoj klasi (prema standardu ENERGY STAR®), a usklađena je i s direktivom RoHS. Novi modeli nude veću energetsku učinkovitost – potrošnja energije niža je više od pedeset posto u odnosu na prethodne modele te u stanju mirovanja iznosi svega 1,5 W.
Zadovoljstvo korisnika
Iz povratnih informacija koje Canon dobiva od korisnika jasno je da uređaji imageRUNNER ADVANCE ispunjavaju potrebu za visokom produktivnošću i kvalitetom, a uz manja ulaganja, niži rizik i brži povrat uloženih sredstava. Korisnicima se sviđa fleksibilnost nadogradnje produkcijskih mogućnosti u skladu s promjenama profila klijenata i vrste narudžbi ili pak s rastom količine digitalnog tiska.
Crno-bijeli modeli privlačni su posebice središnjim reprografskim odjelima. Na temelju spomenutog istraživanja poznato je da središnji reprografski odjeli žele što više tiskarskih poslova obaviti interno da bi ostvarili što veće uštede i time poboljšali poslovne performanse tvrtki i ustanova kojima pripadaju.
David Preskett, direktor odjela profesionalnog tiska za područje Europe u tvrtki Canon Europe, komentirao je: “Kada svestranost i kvalitetu tiska nove crno-bijele serije imageRUNNER ADVANCE pribrojimo programskoj opremi za upravljanje tijekom rada i aplikacije, kao što je Helix Production Workflow, našem programu podrške Essential Business Builder te Canonovoj vrhunskoj postprodajnoj podršci, sigurni smo da je Canon u boljem položaju no ikad za suradnju sa središnjim reprografskim odjelima na iskorištavanju postojećih prilika za razvoj koje nudi digitalni tisak te na pružanju poticaja za prijelaz na nove razine poslovanja”.
Na dobrom putu za ostvarivanje dobiti.
Poruka vezana uz crno-bijeli ispis vrlo je jasna: tržište je ogromno, pripremljeno za digitalnu tehnologiju, izbor digitalnih ispisnih uređaja velik, a ulaganja i troškovi rada u usporedbi s onima u boji povoljniji. Tiskari koji to razumiju na dobrom su putu da počnu ostvarivati dobit.
Djelatnosti s najvećim potencijalom
Ipak, podrobnije analize tržišta pokazuju da crno-bijelom digitalnom ispisu nisu ni izdaleka odbrojani dani te da još uvijek ima velik potencijal. U istraživanju agencije Pira International o budućnosti tiskarskog tržišta do 2015. godine navodi se podatak da 33 posto cijelog produkcijskog ispisa čini crno-bijeli ispis, a od toga 42 posto digitalni. Unatoč snažnom rastu tržišta digitalnih pisača i ispisa u boji, na područjima promotivnih, izdavačkih i transakcijskih djelatnosti crno-bijeli ispis ima veći udio te i dalje raste. InfoTrendsovo istraživanje iz 2008. godine pokazuje dvogodišnji, 10,3-postotni rast crno-bijelog ispisa.
Razlozi za rast slični su kao za ispis u boji. Naklade se smanjuju (80 posto narudžbi ima nakladu manju od 20000 listova A4), rokovi su kraći, a promjenjivi modeli naručivanja postali su uobičajeniji. Rezultat je da se sve više tradicionalnih tiskara priklanja digitalnom ispisu, a proizvođači na to odgovaraju širenjem ponude crno-bijelih digitalnih tiskarskih uređaja. Novi uređaji podržani su novim rješenjima tijeka rada koja upravljaju produkcijskim zadacima na više uređaja istovremeno te tako pojednostavljuju zaprimanje narudžbi putem interneta.
Serija crno-bijelih uređaja imageRUNNER ADVANCE sadrži napredne mogućnosti završne obrade
Područja koja pokazuju najveću potrebu za crno-bijelim ispisom većinom su ona na kojima je takav ispis najuspješniji. Prema InfoTrendsovim podacima, crno-bijeli ispis najviše se koristi za izravnu poštu (17 posto) i transakcijske dokumente (16 posto), a za oba ta segmenta predviđen je daljnji rast sljedećih godina. Velik potencijal zadržava i ispis promjenjivih podataka koji je moguć samo na digitalnim uređajima, a povećat će se i tržište laserom ispisanih transakcijskih dokumenata, koje je još 2008. godine iznosilo pet milijardi listova. Među važnija tržišta ubraja se i tehnička dokumentacija (14 posto), knjige te studentsko gradivo (14 posto).
Crno-bijelo je troškovno učinkovitije
Za neke korisnike crno-bijeli ispis troškovno je učinkovitiji. Iako boje dodaju vrijednost izravnoj pošti i transakcijskim dokumentima, trošak za njih postaje problem u ovim ne baš najboljim gospodarskim prilikama te se stoga crno-bijeli ispis čini primjerenijim za sadržaj za koji boja nije nužna. Crno-bijeli uređaji stoje manje nego oni u boji, a niža je i cijena njihova najma.
Trendovi pokazuju da se očekuje rast poslovanja brojnih europskih internih reprografskih odjela (CRD – Corporate Reprographic Departments), u kojima se crno-bijeli dokumenti ispisuju na uređajima u boji. Canonovo istraživanje reprografskih odjela pokazuje da se više od 20 posto digitalnih crno-bijelih stranica ispisuje na digitalnim pisačima u boji. Iako to znači veću prilagodljivost, oni kojima crno-bijele naklade rastu, morali bi investirati u jeftinije i brže crno-bijele uređaje koji su u svakom pogledu učinkovitiji.
Važno je cjelovito rješenje
Pritom se ne smije zaboraviti da je pisač samo dio investicijske jednadžbe te da bez učinkovitog rješenja protoka poslova neće biti većih učinaka investicije. Za razliku od ispisa u boji koji je usmjeren na razvoj novih usluga i usku suradnju s prodavačima, crno-bijeli ispis podređen je traženju najučinkovitijeg načina ispisa, uključujući različite načine rada s korisnicima. To je razlog što je Canon svoj portfelj ispisnih uređaja imageRUNNER ADVANCE, predstavljenih u nastavku, obogatio rješenjem tijeka rada Helix Production Workflow, koje omogućuje jednostavniju integraciju crno-bijelog ispisa i onog u boji u zajednički radni proces.
Nova jednobojna ponuda imageRUNNER ADVANCE
Tvrtka Canon Europe u travnju je povećala kvalitetu i proširila mogućnosti svog portfelja za profesionalni jednobojni tisak predstavljanjem tri inovativna crno-bijela modela za produkciju manjeg kapaciteta – imageRUNNER ADVANCE 8085, 8095 i 8105. Tri nova uređaja namijenjena su središnjim reprografskim odjelima i okruženjima za pružanje usluga tiska uz plaćanje, a riječ je o prvim crno-bijelim mehanizmima za tržište profesionalnog tiska koje je Canon razvio na svojoj najnovijoj tehnološkoj platformi imageRUNNER ADVANCE.
Tri nova modela, čiji su nazivi u skladu s pripadajućim brzinama tiska od 85, 95 i 105 stranica u minuti, ispunjavaju potrebe davatelja usluga profesionalnog tiska kojima je potrebna produkcija manjeg kapaciteta od one korisnika modela imagePRESS. Novi su uređaji dizajnirani modularno, što ih čini svestranima, zahvaljujući dimenzijama i brojnim mogućim namjenama. ImageRUNNER ADVANCE nudi iznimno ekonomično rješenje, primjerice fakultetima kojima treba osnovni model tiskarskih uređaja radi ispisa jednostavnih testova, a isto tako i tvrtkama koje žele u potpunosti konfiguriran uređaj manjih kapaciteta za mnogo veće dokumente sa složenom završnom obradom.
Visoka produktivnost i kvaliteta slike
Modeli imageRUNNER ADVANCE 8000 imaju maksimalnu razlučivost od 1200 x 1200 tpi, podržavaju papire gramature do 256 g/m2 te formate veće od SRA3. Poboljšanja performansi obuhvaćaju nove mogućnosti završne obrade i brže zagrijavanje te dostupnost Canonova kontrolera koji na sva tri modela nudi autentičan Adobre PostScript 3. Tiskarske je strojeve moguće opremiti RIP-om imagePASS-U1 utemeljenim na standardu Fiery ili pak dodatnim Canonovim Adobe PostScript ili PCL (Printer Control Language) RIP-om, ovisno o produkcijskom okruženju.
U skladu s trendom koji ide u smjeru sve brojnijih malih, ali složenijih poslova ispisa, serija crno-bijelih uređaja imageRUNNER ADVANCE sadrži napredne mogućnosti završne obrade kao i popularna serija u boji imageRUNNER ADVANCE PRO: profesionalno probijanje rupa za uvez, klamanje do sto listova, prošivanje kroz pregib (saddle stitching) do dvadeset listova, obrezivanje na format knjižice te pet vrsta presavijanja.
Zelena tehnologija
Uređaji su testirani u sklopu Canonova sustava za dizajn proizvoda Life Cycle Assessment (LCA) da bi se minimalizirale emisije ugljičnog dioksida tijekom cjelokupnog životnog ciklusa proizvoda, od proizvodnje, logistike i isporuke do potrošnje energije prilikom korištenja. Zahvaljujući korištenju ekoloških tehnologija, npr. reciklirane plastike i bioplastike, nova bi serija trebala imati trideset posto manje emisije ugljičnog dioksida u odnosu na prethodne modele. Serija crno-bijelih uređaja trebala bi ponuditi najnižu ukupnu potrošnju energije (Total Energy Consumption, TEC) u svojoj klasi (prema standardu ENERGY STAR®), a usklađena je i s direktivom RoHS. Novi modeli nude veću energetsku učinkovitost – potrošnja energije niža je više od pedeset posto u odnosu na prethodne modele te u stanju mirovanja iznosi svega 1,5 W.
Zadovoljstvo korisnika
Iz povratnih informacija koje Canon dobiva od korisnika jasno je da uređaji imageRUNNER ADVANCE ispunjavaju potrebu za visokom produktivnošću i kvalitetom, a uz manja ulaganja, niži rizik i brži povrat uloženih sredstava. Korisnicima se sviđa fleksibilnost nadogradnje produkcijskih mogućnosti u skladu s promjenama profila klijenata i vrste narudžbi ili pak s rastom količine digitalnog tiska.
Crno-bijeli modeli privlačni su posebice središnjim reprografskim odjelima. Na temelju spomenutog istraživanja poznato je da središnji reprografski odjeli žele što više tiskarskih poslova obaviti interno da bi ostvarili što veće uštede i time poboljšali poslovne performanse tvrtki i ustanova kojima pripadaju.
Uređaji imageRUNNER ADVANCE ispunjavaju potrebu za visokom produktivnošću i kvalitetom
David Preskett, direktor odjela profesionalnog tiska za područje Europe u tvrtki Canon Europe, komentirao je: “Kada svestranost i kvalitetu tiska nove crno-bijele serije imageRUNNER ADVANCE pribrojimo programskoj opremi za upravljanje tijekom rada i aplikacije, kao što je Helix Production Workflow, našem programu podrške Essential Business Builder te Canonovoj vrhunskoj postprodajnoj podršci, sigurni smo da je Canon u boljem položaju no ikad za suradnju sa središnjim reprografskim odjelima na iskorištavanju postojećih prilika za razvoj koje nudi digitalni tisak te na pružanju poticaja za prijelaz na nove razine poslovanja”.
Na dobrom putu za ostvarivanje dobiti.
Poruka vezana uz crno-bijeli ispis vrlo je jasna: tržište je ogromno, pripremljeno za digitalnu tehnologiju, izbor digitalnih ispisnih uređaja velik, a ulaganja i troškovi rada u usporedbi s onima u boji povoljniji. Tiskari koji to razumiju na dobrom su putu da počnu ostvarivati dobit.