«
Povratak na sadržaj
Broj 2 | Godina 2010
Siniša Cerovski, direktor tiskare Cerovski Print Boutique, Zagreb
Individualan pristup po mjeri
U razgovoru sa Sinišom Cerovskim dobili smo potvrdu da su s digitalnim ofsetom mogućnosti doista ogromne i još uvijek neistražene. Korisnici mogu s mnogo manjim budžetom zahtijevati jednako dobre proizvode, uz promišljanje o stvarno potrebnim količinama.
U tiskari Cerovski Print Boutique nalazi se moćan stroj HP Indigo 5500, od milja nazvan Frenki. Riječ je o stroju sa sedam boja koji može digitalno tiskati 97 posto pantone boja. No Siniša Cerovski ističe da za tiskaru uopće nije važno kakav stroj posjeduje. Važan je pristup i odnos prema korisniku i njegovim zahtjevima.
Uvijek naglašavate da niste samo tiskara, nego tiskarski boutique. Što time želite istaknuti?
Agencija Sudar Pitarević je radila kompletan vizualni identitet tvrtke, pa je osmislila i ime. Želja je bila naglasiti pristup grafičkim proizvodima u kojem se dizajnerima i kreativcima omogućava da koriste različite materijale u kombinaciji s različitim grafičkim tehnikama tiska i uveza. Pristupamo svakom projektu kao da je jedini, bez obzira je li riječ o jednostavnijem ili zahtjevnijem proizvodu, naravno, koliko je to moguće. Često sudjelujemo u definiranju specifikacije od samog početka omogućavajući izradu proba da bi se vidjelo kako neki manje korišteni materijali funkcioniraju u novim situacijama. To je ideja Print Boutiquea. Individualan pristup po mjeri.
Uz klasične tehnologije tiska, poput ofsetnog i digitalnog tiska, nudite i usluge digitalnog ofseta. Dakle, omogućujete ofsetnu kvalitetu i digitalnu fleksibilnost tiska. Što to konkretno znači za korisnike pri narudžbi posla?
Digitalni ofset omogućava kvalitetu klasičnog ofsetnog tiska bez opterećenja o nakladi. Drugim riječima, moguće je napraviti knjigu ili neki drugi grafički proizvod u jednom primjerku, baš kao i u 50 ili 100 primjeraka. Pritom nema troška startne ofsetne proizvodnje izrade ploča, isprinta i pokretanja tromih klasičnih ofsetnih strojeva. Također, ne gubi se na kvaliteti kao kod klasične, dosad prisutne digitalne tehnologije. Naravno, ova mogućnost dosta mijenja pristup samih korisnika koji, ponajviše u vrijeme financijske krize, mogu s mnogo manjim budžetom raditi jednako dobre proizvode uz promišljanje o stvarno potrebnim količinama.
Posjedujete HP Indigo 5500 stroj, stroj sa sedam boja i možete digitalno tiskati 97 posto pantone boja. Što taj stroj znači za poslovanje?
Naš Frenki, od milja nazvan Indigo 5500, ima sedam boja, što omogućava da u jednom prolazu zapravo tiskamo CMYK, dvije pantone boje i mat lak. Odnosno, prema stalnoj postavi, pet i šest boja su orange i violet s kojima se zajedno s CMYK-om radi gotovo 100-postotno vjerna simulacija pantone boja. To nije moguće samo iz CMYK-a. Naravno, ako postoji posao koji zahtijeva direktnu pantone boju, moguće ju je i naručiti te tiskati direktni pantone.
Postoje li za Cerovski Print Boutique ograničenja u nakladi i tisku?
Ograničenja u nakladi ovise o proizvodu koji se radi. Ako se radi o “običnom” grafičkom proizvodu, postoji granica između isplativosti s ofsetom, iako često presudnu ulogu ima vrijeme u kojem je proizvod moguće proizvesti. Kod nas je vrijeme bitno kraće jer ne prolazimo kroz mnoge faze koje opterećuju ofset. Često se rade proizvodi koji u sebi imaju specifičnosti koje ofset niti ne može proizvesti pa zapravo ne postoje niti ograničenja.
Što Cerovski Print Boutique razlikuje od konkurencije? Po čemu ste prepoznatljivi?
Teško je pričati o sebi u kontekstu usporedbe s drugima. Volimo kad nas se prepoznaje po onome što radimo i kako pristupamo zadatku. A to je očito u godinu i pol rada u nekoj mjeri i prepoznato.
Ove ste godine briljirali na međunarodnom natjecanju HP Indigo digital printing contest, koji organizira Hewlett-Packard za korisnike svoje opreme diljem svijeta. Vaš RedPoint promo box osvojio je drugu nagradu u kategoriji marketing produkta u jakoj konkurenciji. Kako je nastao nagrađeni rad i koje su specifičnosti proizvodnje? Što Vam znači to priznanje?
Dobiti priznanje među toliko prijavljenih radova je velika stvar, osobito u prvoj godini rada. Od samog početka dogovarali smo izradu i izgled svake stranice koja ima neku dodatnu tehniku tiska - od UV laka, sitotiska, Brailleovog laka, fluorescentne boje, štancanja i kombinacija. To je zapravo uvijek dobar put jer se na vrijeme može intervenirati u smislu izvedivosti.
Sudjelovali ste i u projektu Hrvatskog dizajnerskog društva “Bor s nama” kojemu je bio cilj istaknuti ekološke implikacije sječe drveća i potaknuti kupnju plastičnih imitacija božićnih drvca.
Često sudjelujemo u projektima HDD-a, a tijekom cijele godine ih i podržavamo tiskajući razne materijale za njihove izložbe. Vjerujem da je dizajn nužan za razvoj društva.
Na vašoj internetskoj stranici ni traga sivilu i gospodarskoj krizi, što se može zaključiti i iz našeg razgovora. Kako Cerovski Print Boutique odolijeva krizi koja je zahvatila grafičku industriju?
S obzirom da nam je prva godina poslovanja i da nismo ranije akumulirali sredstva, nije nam lako, ali zasad nekako odolijevamo. Na strpljenju i razumijevanju možemo zahvaliti i našim dobavljačima, prije svega tvrtki Stega Tisak, koju smatramo partnerom.
Što u skoroj budućnosti možemo očekivati od Cerovski Print Boutiquea?
U međuvremenu smo pokrenuli Photo Boutique, zajedno s dvojicom partnera, tvrtku koja se oslanja na CPB, a specijalizirana je za izradu foto knjiga. Riječ je o projektu u kojem svatko na svom računalu, koristeći naš program, može kreirati vlastitu knjigu sa svojim fotografijama. Od ovog projekta očekujemo da uskoro postane pravi hit.
Uvijek naglašavate da niste samo tiskara, nego tiskarski boutique. Što time želite istaknuti?
Agencija Sudar Pitarević je radila kompletan vizualni identitet tvrtke, pa je osmislila i ime. Želja je bila naglasiti pristup grafičkim proizvodima u kojem se dizajnerima i kreativcima omogućava da koriste različite materijale u kombinaciji s različitim grafičkim tehnikama tiska i uveza. Pristupamo svakom projektu kao da je jedini, bez obzira je li riječ o jednostavnijem ili zahtjevnijem proizvodu, naravno, koliko je to moguće. Često sudjelujemo u definiranju specifikacije od samog početka omogućavajući izradu proba da bi se vidjelo kako neki manje korišteni materijali funkcioniraju u novim situacijama. To je ideja Print Boutiquea. Individualan pristup po mjeri.
Uz klasične tehnologije tiska, poput ofsetnog i digitalnog tiska, nudite i usluge digitalnog ofseta. Dakle, omogućujete ofsetnu kvalitetu i digitalnu fleksibilnost tiska. Što to konkretno znači za korisnike pri narudžbi posla?
Digitalni ofset omogućava kvalitetu klasičnog ofsetnog tiska bez opterećenja o nakladi. Drugim riječima, moguće je napraviti knjigu ili neki drugi grafički proizvod u jednom primjerku, baš kao i u 50 ili 100 primjeraka. Pritom nema troška startne ofsetne proizvodnje izrade ploča, isprinta i pokretanja tromih klasičnih ofsetnih strojeva. Također, ne gubi se na kvaliteti kao kod klasične, dosad prisutne digitalne tehnologije. Naravno, ova mogućnost dosta mijenja pristup samih korisnika koji, ponajviše u vrijeme financijske krize, mogu s mnogo manjim budžetom raditi jednako dobre proizvode uz promišljanje o stvarno potrebnim količinama.
Moguće je napraviti bilo koji grafički proizvod u jednom primjerku, baš kao i u 50 ili 100, bez dodatnih troškova
Posjedujete HP Indigo 5500 stroj, stroj sa sedam boja i možete digitalno tiskati 97 posto pantone boja. Što taj stroj znači za poslovanje?
Naš Frenki, od milja nazvan Indigo 5500, ima sedam boja, što omogućava da u jednom prolazu zapravo tiskamo CMYK, dvije pantone boje i mat lak. Odnosno, prema stalnoj postavi, pet i šest boja su orange i violet s kojima se zajedno s CMYK-om radi gotovo 100-postotno vjerna simulacija pantone boja. To nije moguće samo iz CMYK-a. Naravno, ako postoji posao koji zahtijeva direktnu pantone boju, moguće ju je i naručiti te tiskati direktni pantone.
Postoje li za Cerovski Print Boutique ograničenja u nakladi i tisku?
Ograničenja u nakladi ovise o proizvodu koji se radi. Ako se radi o “običnom” grafičkom proizvodu, postoji granica između isplativosti s ofsetom, iako često presudnu ulogu ima vrijeme u kojem je proizvod moguće proizvesti. Kod nas je vrijeme bitno kraće jer ne prolazimo kroz mnoge faze koje opterećuju ofset. Često se rade proizvodi koji u sebi imaju specifičnosti koje ofset niti ne može proizvesti pa zapravo ne postoje niti ograničenja.
Što Cerovski Print Boutique razlikuje od konkurencije? Po čemu ste prepoznatljivi?
Teško je pričati o sebi u kontekstu usporedbe s drugima. Volimo kad nas se prepoznaje po onome što radimo i kako pristupamo zadatku. A to je očito u godinu i pol rada u nekoj mjeri i prepoznato.
Koji je zahtjev korisnika u Vašoj karijeri dosad bio najneobičniji?
Dok sam još radio u Kratisu, za Podravkino godišnje izvješće od Brukete&Žinića dobili smo zahtjev razviti projekt za knjigu koja se može čitati tek nakon pečenja u pećnici na određenoj temperaturi. Nabavili smo posebnu boju iz Kine, pazili da se ljepilo ne pregrije zbog uveza, da se papiri ne deformiraju... Na kraju smo uspjeli. Bilo je vrlo zahtjevno, ali iznimno zanimljivo.
Dok sam još radio u Kratisu, za Podravkino godišnje izvješće od Brukete&Žinića dobili smo zahtjev razviti projekt za knjigu koja se može čitati tek nakon pečenja u pećnici na određenoj temperaturi. Nabavili smo posebnu boju iz Kine, pazili da se ljepilo ne pregrije zbog uveza, da se papiri ne deformiraju... Na kraju smo uspjeli. Bilo je vrlo zahtjevno, ali iznimno zanimljivo.
Ove ste godine briljirali na međunarodnom natjecanju HP Indigo digital printing contest, koji organizira Hewlett-Packard za korisnike svoje opreme diljem svijeta. Vaš RedPoint promo box osvojio je drugu nagradu u kategoriji marketing produkta u jakoj konkurenciji. Kako je nastao nagrađeni rad i koje su specifičnosti proizvodnje? Što Vam znači to priznanje?
Dobiti priznanje među toliko prijavljenih radova je velika stvar, osobito u prvoj godini rada. Od samog početka dogovarali smo izradu i izgled svake stranice koja ima neku dodatnu tehniku tiska - od UV laka, sitotiska, Brailleovog laka, fluorescentne boje, štancanja i kombinacija. To je zapravo uvijek dobar put jer se na vrijeme može intervenirati u smislu izvedivosti.
Sudjelovali ste i u projektu Hrvatskog dizajnerskog društva “Bor s nama” kojemu je bio cilj istaknuti ekološke implikacije sječe drveća i potaknuti kupnju plastičnih imitacija božićnih drvca.
Često sudjelujemo u projektima HDD-a, a tijekom cijele godine ih i podržavamo tiskajući razne materijale za njihove izložbe. Vjerujem da je dizajn nužan za razvoj društva.
Na vašoj internetskoj stranici ni traga sivilu i gospodarskoj krizi, što se može zaključiti i iz našeg razgovora. Kako Cerovski Print Boutique odolijeva krizi koja je zahvatila grafičku industriju?
S obzirom da nam je prva godina poslovanja i da nismo ranije akumulirali sredstva, nije nam lako, ali zasad nekako odolijevamo. Na strpljenju i razumijevanju možemo zahvaliti i našim dobavljačima, prije svega tvrtki Stega Tisak, koju smatramo partnerom.
Što u skoroj budućnosti možemo očekivati od Cerovski Print Boutiquea?
U međuvremenu smo pokrenuli Photo Boutique, zajedno s dvojicom partnera, tvrtku koja se oslanja na CPB, a specijalizirana je za izradu foto knjiga. Riječ je o projektu u kojem svatko na svom računalu, koristeći naš program, može kreirati vlastitu knjigu sa svojim fotografijama. Od ovog projekta očekujemo da uskoro postane pravi hit.