« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2010

Trendovi u grafičkoj industriji u Mostaru

Mostarski sajam ove je godine upotpunio program događanja sadržajem namijenjenim grafičkoj industriji te je za organizaciju regionalnog skupa o trendovima u grafičkoj industriji angažirao Institut za ambalažu i tiskarstvo i tvrtku Tectus iz Zagreba. I Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine prepoznala je vrijednost i značenje te suradnje.
Tradicionalni 13. Međunarodni sajam gospodarstva u Mostaru održava se u od 13. do 17. travnja 2010. Dio sajma su i dvije podsajamske manifestacije - Sajam turizma i Sajam knjige kojemu je ove godine prvi put dodana grafička industrija. Središnji događaj Sajma knjige i grafičke industrije je stručni skup “Trendovi u grafičkoj industriji” u organizaciji tvrtke Tectus d.o.o, Instituta za ambalažu i tiskarstvo i stručnog časopisa REGprint iz Zagreba. O organizaciji i očekivanjima razgovarali smo s Dalfinom Bošnjak, direktoricom Mostarskog sajma, Drenom Milijević, ravnateljicom Instituta za ambalažu i tiskarstvo i Fehimom Škaljićem, predsjednikom Grupacije grafičke industrije pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH.


Obrat u grafičkoj industriji BiH

Prema riječima predstavnika Mostarskog sajma, nesumnjivo je nepovoljan položaj nakladničkih kuća i nakladništva u BiH i zemljama regije bio jedan od razloga što je Mostarski sajam odlučio izmijeniti temeljnu orijentiranost Sajma knjiga. Dalfina Bošnjak obrazložila je inicijativu za uvođenjem grafičke industrije u tu podsajamsku manifestaciju.

- Naše istraživanje je pokazalo da nakladništvo nije segment na koji u kriznoj godini trebamo usmjeravati svoje aktivnosti. Naime, gorući problem nakladnika je kratkoročno svakodnevno preživljavanje. Dodatnu nesigurnost bosanskohercegovačkom tržištu stvara i uvođenje PDV-a. Otežan je pristup ostalim tržištima bivše Jugoslavije, pri čemu prvi susjedi, među njima Hrvatska i Srbija, imaju manje poteškoća u plasiranju knjiga na tržište BiH, nego što je to slučaj domaćih nakladnika na tržišta te dvije susjedne države. Suočeni s činjenicom da se u Bosni i Hercegovini u posljednjih nekoliko godina događa obrat kad je u pitanju grafička industrija, odlučili smo se fokusirati na taj segment, objasnila je direktorica Mostarskog sajma.

Fehim Škaljić podržao je organizaciju sajma u takvom obliku. On smatra da su sajmovi korisna mjesta međusobnog informiranja i povezivanja poslovnih ljudi, a pojedine sajamske manifestacije kao specijalizirani oblici daju čitavom nastupu dodanu vrijednost.
- Međunarodni sajam gospodarstva Mostar 2010 i podsajamska izložba Sajam knjige i grafičke industrije naš su interes i potreba te ćemo svakako biti na njemu prisutni. Pozvali smo i naše članove da se odazovu sajamskim manifestacijama, a mi ćemo i kao odbor Grupacije u Mostaru u vremenu sajma imati i svoj službeni sastanak.
U BiH se u posljednjih nekoliko godina događa obrat u grafičkoj industriji

Što se tiče stanja u grafičkoj industriji BiH, ono je vrlo kompleksno. Nakon realnog zastoja devedesetih godina prošlog stoljeća, grafička industrija Bosne i Hercegovine pokušava stabilizirati svoju poziciju. Nabavlja se sve više strojeva i opreme za suvremene grafičke usluge. Potreba za individualnim obrazovanjem sve je prisutnija i budi se nada prema doprinosu Grafičkog fakulteta u Kiseljaku. Uočljivo je da proizvođači opreme i reprodukcijskog materijala ne ulažu potrebno u edukaciju i osposobljavanje lokalnih subjekata i visokom cijenom održavaju svoje servisne usluge i posebno softverska unaprjeđenja.


Zadovoljstvo motivirajućom suradnjom

Sukladno tome, očekivanja Dalfine Bošnjak od prvog sajma grafičke industrije vrlo su realna te je, prije svega, zadovoljna činjenicom da su uspjeli izazvati zanimanje Grupacije grafičkih djelatnika BiH pri Vanjskotrgovinskoj komori i stručnjaka pri Grafičkom fakultetu u Kiseljaku.

- Zadovoljni smo i procjenom Instituta za ambalažu i tiskarstvo iz Zagreba da organizira regionalni stručni skup i dovede u Mostar imena svjetske reputacije na tom području. Već smo dobili ponude za suradnju na tom projektu za 2011. godinu, objasnila je direktorica sajma.

Sudeći po obostranom zadovoljstvu, suradnja Mostarskog sajma i Instituta za ambalažu i tiskarstvo, čini se, bila je neminovna. Poštujući reputaciju Instituta u toj branši, Mostarski sajam predložio je suradnju i ona je prihvaćena.
Drena Milijević objasnila je zašto je suradnju s Mostarskim sajmom prihvatila kao logičan slijed događaja te navela nekoliko vrijednih razloga organizacije regionalnog stručnog skupa “Trendovi u grafičkoj industriji”.
Konferencije i skupovi su dodatno opterećenje, ali i dodana vrijednost
- Prvo, to je naš temeljni posao – promovirati struku, spajati gospodarstvenike, prenositi znanja i informacije, istovremeno prateći potrebe tržišta i trendove. Drugo, i jednako vrijedno, je procjena kvalitete partnera i neposrednog suradnika, u ovom slučaju Mostarskog sajma, kao ozbiljne i profesionalne institucije koja godinama marljivo gradi svoje mjesto na tržištu. Stoga smo rado prihvatili njihovu inicijativu i poziv da budemo organizator stručnog skupa 16. travnja ove godine.

Fehim Škaljić također održavanje regionalnog stručnog skupa na temu trendova u grafičkoj industriji smatra vrlo korisnim. Vjeruje da će to dalje pridonositi afirmaciji samog sajma, a i pojačati interese za okupljanjem struke.
- Posebno je važno nastojanje da to okupljanje obilježimo dijalogom prisutnih na temu trendova u grafičkoj industriji, posebno u regiji i s aspekta krize, relativno malog tržišta, praktično potpunog izostanka proizvodnje reprodukcijskih materijala i opreme te različitih, često sputavajućih fiskalnih okvira. Stručna okupljanja zemalja u regiji stoga omogućavaju nove spoznaje i priliku za zajednički nastup, zaključio je predsjednik Grupacije grafičke industrije.


Priznati predavači, atraktivne teme

Može se zaključiti da je Mostarski sajam imao “dobar nos” pri odabiru organizatora skupa. Naime, Institut je uspio privući izuzetno atraktivne predavače - predstavnike Fogre, Canona, Heidelberga, manrolanda, njemačke Huber Groupe, slovenskog Prosystem Printa, hrvatskog Grafik.Neta s atraktivnim principalima i TePeDea s Epsonom. Osim aktualnih tema kao što su Web 2 Print, cjelovito rješenje za digitalnu tiskaru s aspekta tiska i dorade, Ink Jet CTP sustav, nove šanse u ofsetnom tisku i drugih, bit će to prilika i za bilateralne sastanke te razmjenu najnovijih informacija i iskustava.

Iako je u današnje vrijeme vrlo neobično i rijetko privući toliko kvalitetnih predavača na jedno mjesto, Drena Milijević skromno je objasnila da tvrtke, institucije i stručnjaci dolaze jer znaju da iza imena Tectus stoji znanje, iskustvo, vrijedan i transparentan rad koji donosi benefite svim subjektima ambalažne i grafičke industrije Hrvatske, regije i šire.

Više...
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: