«
Povratak na sadržaj
Broj 2 | Godina 2009
Digitalne tiskarske tehnologije
Specijalizacija kao konkurentna prednost / Specialisation as a Competitive Advantage
Digitalne tiskarske tehnologije zahtijevaju potpuno drugačiji pristup profesionalnom tisku jer tiskar mora svoj posao početi raditi po projektima. Pri tome je od ključne važnosti da on nije samo karika u lancu, nego da nadzire projekt od narudžbe pa sve do završnog proizvoda, A pri tome se istakne i
Jedan od vrhunaca ovogodišnje priredbe Canon Business Forum u Beču bio je seminar pod naslovom “Stop competing start specialising” (“Prestanite se natjecati, specijalizirajte se”), koji je održao izvršni direktor britanske tiskarske tvrtke Kal Kwik, Garry Nelson. U svom predavanju Nelson je naglasio važnost specijalizacije na području profesionalnih tiskarskih usluga, kojima trenutna gospodarska kriza uopće ne pogoduje.
Današnja tiskarska industrija je preopterećena, rokovi su prekratki, a tiskari su pod stalnim pritiskom
Mnogi tiskari susreću se s padom broja narudžbi za litografski tisak i s nižim maržama, tako da je od ključne važnosti oblikovanje ponude koja će njihov posao opet učiniti profitabilnim. Na temelju dugogodišnjih iskustava s digitalnim tiskom, Nelson savjetuje usmjeravanje na tisak varijabilnih podataka i tisak na zahtjev s naručivanjem preko interneta, i uz to uvođenje cjelovite usluge marketinškog savjetovanja. Samo na taj način pružatelji usluga tiska mogu zadržati potpun nadzor nad projektima i uspostaviti partnerski odnos sa svojim strankama.Tiskarska industrija u grču
Po Nelsonovom mišljenju, današnja tiskarska industrija je preopterećena, rokovi su prekratki, a tiskari su pod stalnim pritiskom i nalaze se na samom kraju projektnog lanca. To znači da tehničke podrobnosti tiska i završna obrada nisu više u njihovim rukama, a za posao se brinu agencije za dizajn, koje uzimaju i najveći dio profita. Klasičan postupak naručivanja i izvršavanja narudžbi trebalo bi izmijeniti do te mjere da tiskari dobiju veći nadzor nad narudžbama. Nelson tvrdi da je to moguće postići aktivnijim sudjelovanjem u marketinškim odlukama njihovih stranaka i sudjelovanjem pri dizajnu i tehničkim pojedinostima. Pri tome se mora imati potpun nadzor nad dizajnom, probnim otiscima i samim vođenjem projekta od narudžbe do izvedbe, te napraviti analizu obavljene usluge.Uspjeh nišnih ponuđača
Specijalizacija, kako je objašnjava Nelson, ima više strana, među kojima se ističu tisak varijabilnih podataka, vođenje projekta i marketinško savjetovanje. Uz to, savjetuje da tiskari oforme vlastiti dizajnerski odjel, usmjere se na digitalno izdavaštvo i da narudžbe primaju putem interneta. Da to nisu samo prazne riječi, pokazao je na primjeru jedne od rijetkih preživjelih dotcom tvrtki, Moonpig.com, koja je 2002. godine krenula ni iz čega i danas drži 90-postotni udio tržišta na internetu. Naručivanje čestitki putem interneta trebalo bi do kraja desetljeća postati posao vrijedan gotovo 69 milijuna eura, a mjesečni prihodi tvrtke već danas prelaze milijun eura i dalje rastu. Za tvrtku sa samo osam zaposlenih, to je divljenja vrijedan rezultat. Njihova tajna je u digitalnom tisku varijabilnih podataka.Tisak varijabilnih podataka
Riječ je o naprednoj tehnologiji digitalnog tiska koju koriste i veće medijske kuće za tisak personaliziranih tiskovina namijenjenih određenoj ciljnoj skupini. Izvor podataka kod varijabilnog tiska mogu biti sustavi datoteka, e-mail, podatkovne zbirke ili ftp poslužitelji. Personalizirani tisak naručiteljima omogućuje izbjegavanje nabavke skupih već otisnutih obrazaca ili tiskovina, a tiskarima sniženje troškova tiska informacija koje za stranku nisu važne. Godine 2008., od svih digitalnih tiskarskih poslova, njih 9,6% otisnuto je pomoću personaliziranog ispisa varijabilnih podataka.Specijalizacija ima više strana, među kojima se ističu tisak varijabilnih podataka, vođenje projekta i marketinško savjetovanje
Tvrtka Kal Kwik, koja tiska isključivo na Canonovim digitalnim tiskarskim uređajima, ima tri referentne priče, koje mnogo govore o mogućnostima varijabilnog tiska. Britanski BIIAB je tisak pozivnica prvo naručivao kod četiri britanske tiskare, za dizajn je bilo zaduženo pet agencija i svakog mjeseca trebali su 30 000 primjeraka. Zbog tiskanja u litografskoj tehnici, pozivnice nisu bile jednake kvalitete, a samo troškovi prepravljanja pozivnica zbog promjena u zadnjem trenutku godišnje su iznosili 61 000 EUR-a. Naručivanjem pozivnica preko interneta i tiskom na Canonovom produkcijskom pisaču imagePRESS 7000VP, uštedjeli su 72 000 EUR-a. Pri tome su četiri klasične tiskare ostale bez posla vrijednog 41 000 EUR-a, a pet agencija ostalo je bez 61 000 EUR-a zarade. Sličnu poslovnu suradnju ima Kal Kwik i s američkom tvrtkom SalesForce, kojoj nudi i uslugu cjelovitog marketinškog savjetovanja, i s tvrtkom Nokia, za koju tiskaju posjetnice za cijelu Europu. Cijena dizajna i probnog tiska jednog kompleta posjetnica bila je prije uvođenja varijabilnog tiska 11,4 EUR-a, a do sada je naručeno 3900 kompleta. Uz ponudu tvrtke Kal Kwik, na taj način uštedjeli su kroz 36 mjeseci 44 460 EUR-a.