« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2009

Printera – brza i prilagodljiva / Printera – Fast and Adaptable (T. Krajačić)

Tiskare Kratis, Gipa i Bauer grupa iz Zagreba, odlučile su udružiti svoje poslovne resurse u zajednički poslovni subjekt pod nazivom Printera grupa.

Pružanje visokokvalitetne usluge  i kvalitetan odnos s klijentima, prilagođen individualnim potrebama, osnovna je misija Printera grupe, o kojoj više saznajemo kroz razgovor s Tomislavom Krajačićem, članom Uprave Grupe.

Printera grupa nastala je udruživanjem tri tiskare. S kojim je ciljem nastala?

Tiskare Kratis, Gipa i Bauer grupa odlučile su udružiti svoje poslovne resurse u zajednički novi poslovni subjekt te od 1. siječnja 2009. nastupaju na tržištu pod nazivom Printera grupa. Osnovni je cilj nastanka nove tiskarske grupacije jačanje tržišne pozicije i postizanje sinergijskog učinka objedinjavanjem najmodernijih tiskarskih kapaciteta i najkvalitetnijih ljudi iz struke. Namjera nam je na taj način generirati dodatnu snagu na tržištu tiskanih materijala  kroz novog - starog partnera koji je sada značajno jači, stabilniji i pouzdaniji.  

Tiskare udružene u Grupu i ranije su samostalno poslovale kvalitetno i s respektabilnim rezultatima. Koje dodatne prednosti danas možete ponuditi tržištu?

Printera nudi vrhunsku uslugu tiska iz arka sa svim uobičajenim i specijalnim tehnikama dorade i finalizacije tiskovina. Pored vrhunske CTP (computer-to-plate) tehnologije u pripremi za tisak koja jamči brzinu, učinkovitost i veliku preciznost, posjedujemo sofisticirane najmodernije strojeve i opremu koji nam omogućuju razne vrste tiska (u osam boja), dorade i uvez velikog kapaciteta. Pored toga, ponosni smo na ugled tiskare koja radi specijalne grafičke proizvode koji zahtijevaju puno ručnog rada, specifične dorade i tiska.

Općenito, smatramo da naše grupiranje donosi najveći profit samom tiskarskom tržištu zbog postavljanja visokih standarda kvalitete, uz zajamčeno poštivanje rokova.

Koliko djelatnika broji Printera? Na koji način ulažete u njihovu edukaciju?

Printera trenutno ima 140 djelatnika. Našim zaposlenicima omogućujemo stalno obrazovanje i profesionalni razvoj. Kontinuirano organiziramo interne radionice te omogućujemo djelatnicima sudjelovanje na prikladnim vanjskim obrazovnim programima.

S ciljem dodatnog razvoja vještina svojih djelatnika organiziramo internu edukaciju i doškolovanje djelatnika pod nazivom Printera akademija. Polaznici i mentori su djelatnici koji pokažu interes da mogu i žele više. Na kraju edukacije, procjenjuje se stupanj stečenog znanja i vještina svakog polaznika, a po uspješnom završetku edukacije polaznici su osposobljeni za rad na još jednom ili više dodatnih grafičkih strojeva, te nastavljaju raditi uz primjenu stečenog znanja.

Koje su komparativne prednosti Printera grupe u odnosu na druge tiskare na tržištu?

Osim što raspolažemo provjerenim resursima koji u potpunosti zadovoljavaju i najzahtjevniji segment tiskarskog tržišta, poznati smo i kao tiskara koja  uspješno producira različite monografije, umjetničke kataloge te općenito visokokvalitetne grafičke proizvode u suradnji s vrhunskim dizajnerima. Ponosni smo i na sva njima dodijeljena priznanja i nagrade jer smo zajednički uspješno pretvorili vrhunske ideje u nagrađivane proizvode.

Cilj nam je dugoročno stabilno poslovanje te visoki kriterij u odradi posla, poštivanju rokova i pouzdanosti. Bitno nam je da naši partneri znaju da se i u težim vremenima mogu osloniti na nas. Apsolutno podržavamo zdravu konkurenciju zbog njezina značaja za ustroj gospodarstva i zadovoljstvo krajnjeg korisnika.

Na koja ste tržišta orijentirani?

Najnoviji iskorak naše Grupe na američko tržište dokaz je da hrvatski tisak može biti kvalitetan izvozni proizvod. Primjerice, upravo radimo na produkciji knjige Considering Forgiveness  koja će se tiskati u Svetoj Nedelji, a potom će biti isporučena na američko tržište. Osim na američkom, prisutni smo i na tržištima u Austriji, Engleskoj, Nizozemskoj, Njemačkoj, Švedskoj i Švicarskoj. Vrijedi spomenuti da je Printera grupa, zahvaljujući vrhunskoj kvaliteti tiska i primjeni suvremene tiskarske tehnologije, prepoznata kao referentno profesionalno odredište za daljnje stručno usavršavanje, zbog čega bilježi učestale posjete studenata grafičkog dizajna s brojnih europskih sveučilišta.

Na koji način pratite ubrzan razvoj tehnologije u grafičkoj industriji?

Konstantno pratimo razvoj nove tehnologije i nabavljamo novu opremu. Nastojimo strojeve mijenjati kroz najviše pet godina kako bismo održali korak s tehnološkim napretkom.

Sigurna i brza isporuka naručenog posla vrlo je važna. Jeste li u mogućnosti klijentima osigurati isporuku na vrijeme?

Ime Printera odabrano je upravo kako bi prenijelo tu našu prednost. Naime, ono asocira na print, odnosno tisak, ali i na panteru, što podrazumijeva brzinu i prilagodljivost tržištu i njegovim zahtjevima. Kvalitetu usluge kontroliramo svakodnevno, pazeći da se na upite odgovara promptno te da se u roku od 24 sata šalje ponuda na upit.

Razvili ste i vlastiti softver. O čemu je riječ i na koji način on pridonosi optimizaciji poslovanja?

Nabavili smo pro­gram­ski paket „Admera“ namijenjen upravljanju kompletnim proizvodnim procesom te smo ga u potpunosti prilagodili vlastitim potrebama proizvodnje i uvjetima čime smo značajno povećali pouzdanost, učinkovitost i ekonomičnost našeg tiska.

Kako procjenjujete stanje u grafičkoj industriji Hrvatske i regije?

Mi smo malo tržište, u današnje vrijeme pogođeno globalnom krizom. Nakladnicima i klijentima gotovo redovito je problem relativno malenih naklada što znači i višu cijenu po jedinici proizvoda. Osnovni problemi grafičke industrije su stalna povećanja cijena repro materijala i skupa tehnologija koji su neophodni za održavanje koraka s trendovima i visoke kvalitete, što je nama u Printera Grupi uz poštivanje rokova jedan od najvažnijih prioriteta. Izvjesno je da sve tiskare moraju itekako poraditi na optimizaciji troškova kako bi održale poslovanje u novonastalim kriznim okolnostima.

Daljnji planovi?

Cilj nam je postati lider na hrvatskom tržištu, a s obzirom na to da već radimo dosta u izvozu, želimo se dodatno proširiti na tržište Zapadne Europe. Osim toga, namjera nam je i intenzivirati ulaganja i u regionalni razvoj.

T. Krajačić

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: