« Povratak na sadržaj Broj 4 | Godina 2008

U suglasju s najzahtjevnijim kupcima / In Harmony with Even the Most Demanding Customers (G. Sretenoski)

Razgovarali smo s Goranom Sretenoskim, voditeljem programa CBS poslovnih rješenja Canon Adrije, koji predstavlja ponudu u potpunosti prilagođenu inovativnim pristupima za promišljen razvoj ponude i usluga.

Canonovi uređaji i oprema plod su šezdesetogodišnjeg iskustva s područja tehnološkog razvoja i proizvodnje optičkih proizvoda i uređaja za obradu slike. Canon inovativno uvodi nove standarde i postavlja granice kvalitete koju prate mnogi.

Tvrtka Canon Europe podružnica je multinacionalne kompanije Canon Inc. sa sjedištem u Japanu, svjetskog inovatora i pružatelja najnovijih tehnologija u fotografiji i tisku. Predstavite, molimo, tvrtku i ponudu.

Canon Europe je utemeljen 1957. godine i zapošljava više od 12.000 ljudi u 19 država. Brine o korisnicima iz više od 110 država u Europi, na Bliskom istoku i u Africi.

Glavni poslovni fokus tvrtke Canon Europe su dva točno definirana tržišta: poslovna rješenja (mrežni periferni uređaji: fotokopirni uređaji, pisači, skeneri i uređaji za faksiranje) i potrošačka rješenja za obradu slike (ulazna rješenja: fotografska oprema, uključujući analogne i digitalne fotoaparate te kamere i izlazna rješenja: Bubble Jet i ostali pisači). Canon Europe nudi i industrijske proizvode, uključujući broadcast leće, poluvodiče i medicinsku opremu.

Canon približno 8 posto godišnjih prihoda namijeni istraživanju i razvoju. Vodeću ulogu na području tehnologije dokazuje i time što je po prijavljenim patentima među prvih pet tvrtki u SAD-u. Godine 2005. bio je najbolje plasirana japanska tvrtka te drugi po broju prijavljenih patenata. Canon je usredotočen i na razvoj 3D-CAD infrastrukture, što mu omogućuje smanjivanje troškova radi manje potrebe za izradom prototipova novih proizvoda.

Canonovu uspjehu zasigurno pridonosi korporativna filozofija poslovanja Kyosei. Što ona podrazumijeva i na koji način optimizira poslovanje?

Canonova korporativna filozofija naziva se Kyosei, što znači življenje i djelovanje za zajedničko dobro. U Canonu to objašnjavaju kao “ljudi koji bez obzira na rasnu, vjersku ili kulturnu pripadnost, žive u slozi i rade za zajedničko dobro”. Kyosei je pokretačka sila Canonove predanosti podržavanju ekološke svijesti ljudi, te odluci da budu tvrtka odgovorna prema društvu i okolišu. Canonov cilj je pridonositi globalnom bogatstvu i blagostanju čovječanstva, što vodi stalnom napretku i svijet približava dostizanju Kyoseia.

Godine 2001. utemeljena je tvrtka Canon Adria koja ujedinjuje tržišta Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Makedonije i Albanije. S kojim je ciljem ta podružnica utemeljena i što nudi navedenim tržištima?

Djelatnost tvrtke Canon Adria je davanje tehničke podrške i trgovanje na cjelokupnom području Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Makedonije, Albanije i Kosova. Canon Adria koordinira sve Canonove aktivnosti u toj regiji te tako ostvaruje svoj cilj pružanja najviše razine tehničke i prodajne podrške partnerima. Sukladno filozofiji Kyosei, poslanje tvrtke Canon Adria je prije svega harmoniziranje odnosa na tržištu Canonovih rješenja u cijeloj regiji. Čvršće veze s partnerima znače preciznije praćenje i ulaganje u razvoj tržišta, što ujedno znači i osiguranje najkvalitetnije ponude Canonovih proizvoda i tehnologija najširem krugu kupaca. Canon Adria u regiji nudi lepezu proizvoda s područja poslovnih rješenja (Canon Business Solutions), koja sadrži uredski dio (multifunkcijski uređaji, kopirni strojevi, laserski pisači, optički čitači i faksovi, te programska rješenja za upravljanje ispisom i rukovanje dokumentima) i produkcijski dio (digitalni produkcijski pisači, pisači velikog formata i grafička programska oprema). Rješenja za uređivanje slika (Canon Consumer Imaging) sadrže fotografsku opremu, kamkordere, videoprojektore te pisače za kućna i poluprofesionalna korištenja.

Koje su komparativne prednosti strojeva i uređaja u odnosu na slične na tržištu?

Canonovi uređaji, kako za urede, tako i za produkcijsko korištenje, plod su šezdesetgodišnjeg iskustva s područja tehnološkog razvoja i proizvodnje optičkih proizvoda i uređaja za obradu slike, kao što su fotokopirni uređaji, fotoaparati i pisači. Canonovi kopirni uređaji već su godinama vodeći proizvodi na tržištu. Tvrtka unatoč ugledu s područja fototehnike, ipak veće prihode ostvaruje uredskim napravama kao što su analogni i digitalni kopirni uređaji te drugi multifunkcionalni uređaji. Ističe se i u proizvodnji laserskih pisača kojima nude brzinu, kvalitetu ispisa i visok stupanj učinkovitosti profesionalnog rukovanja dokumentima.

Canon zna poslušati svoje stranke te su stoga i najnoviji uređaji uvijek odraz trenutnih potreba tržišta. Stranke su iz godine u godinu sve zahtjevnije i očekuju brz odziv uz najvišu kvalitetu ispisa. Zato trebaju vrlo snažne produkcijske uređaje koji daju kvalitetne konačne proizvode, usporedive s ofsetnim tiskom, kakvi su Canonovi digitalni tiskarski uređaji. Canonovi niskonakladni produkcijski uređaji prilagođeni su najzahtjevnijim tiskarskim sredinama u kojima su brzina i kvaliteta obavljenog posla najviše vrijednosti.

Uz činjenicu da Canon ključne dijelove za svoje uređaje razvija i proizvodi sam, on inovativno uvodi nove standarde i postavlja granice kvalitete koju drugi prate. Tako je nedavno predstavio prvi digitalni produkcijski pisač u boji imagePRESS C1+, koji koristi peti, tzv. bezbojni toner, za poboljšavanje konačnog izgleda ispisanih dokumenata s različitim učincima.

Canon je s pisačima velikih formata napravio veliki korak naprijed te je svojom tehnologijom pisaćih glava FINE u samom vrhu po kvaliteti i brzini ispisa s područja grafike, fotografije, postera i CAD aplikacija.

Smanjivanje troškova je u produkcijskom ispisu jedna od ključnih postavki pri izboru kvalitetne strojne opreme. Pritom ne smijemo zanemariti utjecaj učinkovite produkcije na troškove, potrebe personalizacije niskonakladnog ispisa, brzog odziva, povećanog korištenja digitalnog ispisa te potrebe za istovremenim ispisivanjem crno-bijelom tehnikom i u boji. Za brz povrat uloženog važna je i raspoloživost uređaja te stopostotna iskorištenost kapaciteta koju tiskare popunjavaju ponudom dodatnih usluga i konačne obrade. Canonova rješenja stoga predstavljaju troškovno učinkovita rješenja za fleksibilni digitalni ispis uz profesionalnu konačnu obradu, što otvara nove poslovne prilike.

U jadranskoj je regiji Canon i prije osnivanja tvrtke bio prisutan preko mreže svojih ovlaštenih prodavača. Koliko se promijenila percepcija Canonove ponude na tim tržištima otkako djeluje Canon Adria?

Prije dolaska Canon Adrie, u toj je regiji Canonove uređaje i rješenja nudila grupacija Avtotehna. Svojom odličnom podrškom Canonu ostvarili su dodatnu vrijednost te na području uredskih rješenja postigli zavidan tržišni udio veći od 50 posto na hrvatskom tržištu u području višenamjenskih pisača.

Na grafičkom tržištu, osim u kopiraonama, Canon nije bio prisutan, što se promijenilo tek otvaranjem konkurentskog centra, uvođenjem strategija digitalnog produkcijskog ispisa i pisača velikih formata. Za Canon, veliki se proboj dogodio 2005., kada je u Rimu predstavio velike crno-bijele ispisne uređaje. Canon Adria je na tržištu dokazana svojom tehničkom podrškom i ponudom školovanja partnerskih mreža i krajnjih korisnika. Jednako tako, svojim istraživanjima tržišta i uspoređivanjem trendova u svijetu i regiji, pružaju podršku prodaji i poslovanju. U Hrvatskoj Canon ima primjerne tržišne udjele, kakve ne postiže nigdje na svijetu, što je pridonijelo snažnom povećanju prepoznatljivosti robne marke.

Kako procjenjujete razvijenost tržišta regije i koliko su ona u stanju prihvatiti i implementirati tehnološka dostignuća koja nudi Canon?

Prema istraživanjima tržišta produkcijskog ispisa u Hrvatskoj, kao i u cijeloj Zapadnoj Europi, digitalni ispis je shvaćen kao dopuna ofestnom tisku, a u manjoj mjeri i kao ispis na zahtjev (on-demand printing) te za male naklade. Korisnici isključivo digitalnih rješenja i korisnici koji digitalni ispis integriraju u svoj radni tijek još uvijek su u manjini. Viši je omjer korištenja upravljanja bojama u digitalnom ispisu.

Hrvatsko tržište je spremno za digitalni ispis, u prvoj fazi za dopunjavanje ofseta (proof printing), ispis na zahtjev, ispis varijabilnih podataka (variable data printing) te personalizirani promocijski ispis na računima i sličnim materijalima. Naš glavni cilj je povećanjem prisutnosti na tržištu, a i putem suradnje sa sveučilištima, korisnicima predstaviti mogućnosti koje nudi digitalni ispis i s njime povezana rješenja. Ako ih budu iskoristili, bez problema će pratiti trendove koje nameće tehnološki razvitak.

Tehnička podrška nezaobilazan je segment suvremene tvrtke i zaokružuje ponudu. Što Canon nudi u tom smislu?

Canon je sklon podršci na dvije razine. Tehničku podršku pružaju partnerske tvrtke, a Canon nudi savjetodavnu podršku kupcima pri izboru najprimjerenijih rješenja za njihove potrebe. Kupcu uz kupovinu tehnologije imagePRESS nudimo i dodatnu vrijednost u vidu mogućnosti traženja i razvijanja novih poslovnih prilika. Zajedno s korisnikom tražimo poslovni model koji će donijeti najbolji ROI uz korištenje Canonove tehnologije.

Naši uređaji su demonstrirani raznovrsnim, moćnim dodacima za doradu i različite radne procese u okruženjima hibridnog tiska, u svjetlu aktualnog tržišnog trenda i orijentacije tvrtke ka ponudi zaokruženih profesionalnih rješenja. Canon, međutim, ozbiljnost svoje ponude u ovoj domeni suštinski potkrepljuje programom Canon Essential Business Builder, koji obuhvaća usluge modularne obuke i konzultantske usluge za svaki segment na putu profesionalnog tiskara ka povećanju profita.

Canonovo “odgovorno” poslovanje u odnosu na zaštitu okoliša vidljivo je i u preregistraciji koja je upravo u tijeku kako bi se poslovalo u skladu s Reach direktivom koja definira upravljanje kemikalijama. Kako teče usklađivanje?

Canon se u skladu sa svojom ekološkom odgovornošću proaktivno bavi usklađivanjem sa zakonskom regulativom, ponajviše na području zdravlja i okoliša. Trenutno je na tom području sav trud usmjeren u usklađivanje s direktivom Reach, koja predstavlja dugoročnu strategiju kontrole opasnosti po ljudsko zdravlje i okoliš uzrokovane kemijskim supstancijama. Direktiva Reach zagovara postupnu zamjenu najopasnijih supstancija onima neškodljivima za zdravlje i okoliš. Prvoga rujna je završen rok za predaju predprijava supstancija korištenih u proizvodnim procesima. Canon održava i bliske kontakte s dobavljačkim lancem, čime želi osigurati da se implementacija strategije Reach odvija u skladu sa zahtjevima.

Danas, kada smo sve zabrinutiji za stanje okoliša u kojem živimo, ne možemo zanemarivati ekološke posljedice poslovanja. Canon još od 1988., kada je u poslovnu strategiju uveo princip Kyosei, brine o unaprjeđenju poslovanja. Canonov trud je usmjeren smanjenju ispusta CO2, energetski štedljivim uređajima i potpunom izbacivanju opasnih tvari iz proizvodnog procesa. Pored smanjenog štetnog utjecaja na okoliš, takav pristup korisnicima pruža osjetno sniženje troškova te povećanje učinkovitosti poslovnih procesa.

Koje načine predstavljanja svoje ponude preferirate (sajmovi, edukacijske radionice...)?

Nama su važni svi događaji, kako oni za krajnje korisnike, tako i strukovni susreti partnera na međunarodnoj ili lokalnoj razini. Veliku važnost pridajemo i radionicama, na kojima možemo na najbolji mogući način predstaviti sve mogućnosti Canonove tehnologije i cjelovitih rješenja za različita područja produkcijskog ispisa.

Canon Europe nedavno je objavio izvješće o smjerovima razvoja digitalnog tiska. Koji su zaključci tog istraživanja?

Za potrebe istraživanja obavljeni su razgovori sa šest stotina tiskara diljem svijeta te je analizirano stanje profesionalnog tiskarskog tržišta sada i u budućnosti. Glavni zaključak je da će digitalni tisak biti vodeća sila na tržištu do 2020. jer pogoduje sve izraženijem trendu prema tisku manjih serija te tisku na zahtjev. Osim toga, u izvješću se predviđa povoljan razvoj okolnosti za male tiskare, koje će doživjeti preporod zahvaljujući inovacijama u tijeku rada i tehnologiji, uključujući sve širu prihvaćenost tehnologija web-tiska i hibridnih tijekova rada.

Uz to se predviđa da će novi, za korištenje jednostavni strojevi i ulaganja u informatičku edukaciju i infrastrukturu te hibridni tijekovi rada dovesti do minirevolucije u načinu na koji tiskari pristupaju svojem zanimanju. U zaključcima istraživanja navodi se da će zbog toga fotokopiraonice i brze tiskare obogatiti paletu svojih usluga u težnji da se prilagode novom digitalnom dobu.

2020. godina nije samo digitalna era, već je bitna i kao godina u kojoj će se broj primjeraka u pojedinoj ispisnoj seriji napokon prestati smanjivati. Bit će postignuta ravnoteža jer će utjecaj prijetnji koje predstavljaju globalna konkurencija i elektronički mediji, uključujući internet, napokon oslabjeti. Profesionalni tiskari dočekat će stabilizaciju tržišta jer će do 2020. biti dovršen proces zamjene ispisnih materijala pogodnih za digitalizaciju njihovim elektroničkim varijantama. Danas se neke tiskarske tvrtke u zapadnom svijetu nose sa smanjenjem količine ispisanih materijala od čak 40 posto uzrokovanim globalnom konkurencijom i zamjenom “novim medijima”, koji su im ozbiljno smanjili broj klijenata.

U izvješću se ističe da će se do 2020. godine čak jedna petina svih tiskarskih poslova baviti serijama od samo jednog primjerka. Danas više od polovice tiskarskih poslova čine serije s manje od 2000 primjeraka.

Promjena dinamike modernih radnih okruženja prisilila je tiskare da preispitaju svoj položaj na tržištu profesionalnog tiska. Iako mnogi tiskari izvješćuju o povećanju prihoda, troškovi im se povećavaju još većom brzinom. Na tržištu na kojem je sve teže doći do resursa suočit će se s ograničenom mogućnošću upravljanja režijskim troškovima. U Insight Reportu zaključuje se da ta nova situacija zahtijeva nov način rada. Budući da tiskari sve manje zarađuju od klasičnog tiskanja tinte na papir, prisiljeni su okrenuti se novim izvorima prihoda, ponajprije digitalnom tisku, obradi i isporuci potpunih rješenja.

Vaša poruka grafičkoj industriji Hrvatske i regije...

S obzirom na globalnu financijsku krizu, sada je važnije nego ikada biti inovativan, učinkovit i brzog odziva. U ovakvim vremenima treba računati na povratak uloženog kako bismo iz krize mogli izaći još jači. Canonova rješenja su najprilagođenija inovativnim pristupima te stoga omogućuju promišljen razvoj ponude i usluga za najzahtjevnije kupce.

G. Sretenoski

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: