« Povratak na sadržaj Broj 4 | Godina 2007

Slijedimo trendove / Following the Trends

Slovenska tvrtka Mca d.o.o., zastupnik ScreenA na tržištima cijele regije, od travnja ove godine djeluje i na hrvatskom tržištu.

O ponudi tvrtke te ciljevima koje uspješno ostvaruje razgovarali smo s Tomažem Košarom, direktorom marketinga.

Kada je i s kojim ciljem osnovana tvrtka MCA?

Tvrtka MCA osnovana je 1993. godine. Početni cilj bio je postati vodeći grafički studio u Sloveniji. Dodatni je cilj bio ponuditi strukovnu potporu i prodaju Apple računalne opreme.

Što je obilježilo razvoj tvrtke?

Prije svega je to bila nabava početne opreme za pogon grafičkog studija 1993. godine. Godinu kasnije potpisali smo ugovor o ekskluzivnom zastupanju tvrtke Screen za slovensko tržište, a 1997. potpisan je ugovor s tvrtkom Neckermann za grafičku pripremu kataloga za katalošku prodaju u državama istočne i središnje Europe. Danas izrađujemo 13 kataloga za države tog područja.

Godine 2004. investirali smo u opremu jer smo željeli osnovati kompletnu tiskaru (zaposlili smo dodatnih 12 radnika). Dvije godine kasnije potpisali smo ugovor o zastupanju tvrtke Screen na srpskom tržištu, Makedoniji, BiH i Crnoj Gori. U 2007. godini smo zaokružili poslovanje na području regije potpisivanjem ugovora za hrvatsko tržište.

Vaša ponuda doista je široka, a uključuje grafičku opremu i tisak, katalošku produkciju, prodaju grafičke opreme i virtualnih kataloga. Certifikat ISO 9001:2000 svjedoči o kvaliteti poslovanja. Predstavite pobliže ponudu Vaše tvrtke.

Primarna djelatnost je zastupanje tvrtke Screen na području bivše Jugoslavije. Uz Screenove proizvode, nudimo i kompletni inženjering kvalitete za različite tipove tiskara (udovoljavanjem Fogrinim standardima). Sljedeća djelatnost je grafička priprema kataloga za tvrtku Neckermann. Osim toga, nudimo i izradu virtualnih kataloga za objavu na internetu te katalošku produkciju. U mogućnosti smo ponuditi i izradu vizualnih komunikacija te, naravno, i uslugu ofsetnog i digitalnog tiska.

Koje proizvođače zastupate? Na koji način birate principale?

Osim Screena, zastupamo i Ovit (razvojni sustavi za ploče), CGS (probni otisci) te još nekoliko manjih tvrtki.

Jeste li u mogućnosti klijentima koji kupuju Vašu opremu ponuditi i uslugu edukacije i servisa?

 Naš servis je naša kvaliteta. To je naš slogan. Ponosimo se kvalitetom servisa, što potvrđuje više od 100 zadovoljnih klijenata u Sloveniji, te na ostalim tržištima. Obrazovanje kod nas ne predstavlja nikakav problem. Trenutno zapošljavamo stručnjake specijalizirane za grafičku pripremu, kao i kadar koji vlada različitim tehnikama tiska i koji je educiran na području kontrole i uvođenja sustava kvalitete u proizvodnju.

Osim u Sloveniji, djelujete i u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Makedoniji. Proširili ste se i na hrvatsko tržište. Zašto je tek sad donesena odluka za to i što je uopće motiv širenja na to tržište?

Na hrvatskom tržištu prisutni smo od travnja 2007. Odluka je bila dugotrajna od strane Screena zbog odnosa između njih i tvrtke MAN Roland. Motiv za dolazak na hrvatsko tržište je jednostavan. U Hrvatskoj je Screen do sada bio slabo zastupljen, i prema našem iskustvu kvalitete Screenovih proizvoda, odlučili smo proširiti aktivnosti i približiti te proizvode potencijalnim kupcima na hrvatskom tržištu. Screenova ponuda pokriva samo uske tržišne niše kao što je tisak i priprema za tisak, ali s novim proizvodima kao što je TruePress Jet 520, koji predstavlja prijelaz na ink jet tehnologiju, otvaraju se nove mogućnosti i nove tržišne niše.

Koje ćete novosti donijeti u hrvatsku grafičku industriju? Kakva su vaša očekivanja od hrvatskog tržišta?

Hvatskom tržištu namjeravamo ponuditi svu novu tehnologiju koju će Screen prikazati na Drupi 2008. U ovom trenutku jedino mogu reći da će se puno toga događati s ink jet tehnologijom te da trenutna paleta proizvoda koju imamo predstavlja samo 40 posto svega što će biti prikazano na Drupi. To znači da ćemo na hrvatskom tržištu ponuditi puno noviteta. Stoga su naša očekivanja relativno visoka.

Kakvo je Vaše mišljenje o grafičkoj industriji Hrvatske, možete li je usporediti s grafičkom industrijom Slovenije?

Po mojem mišljenju, hrvatska grafička industrija ne zaostaje za slovenskom, mislim da su na podjednakom stupnju razvoja. Kvaliteta tiska u Hrvatskoj je na visokoj razini, a kvaliteta  papira, kao i u Sloveniji, zadovoljava europsku kvalitetu. Ostala tržišta na kojima smo prisutni, nažalost, poprilično zaostaju za Slovenijom i Hrvatskom.

Na kojem principu temeljite svoje poslovanje? S obzirom na vaša ovogodišnja izlaganja na sajmovima Intergrafika i Grafima, čini se da uspijevate pratiti ubrzani tehnološki napredak u grafičkoj industriji...

Temelj našeg poslovanja je optimiziranost same organizacije. To znači uvijek optimalan broj zaposlenih, visoka stručnost kadra, timski rad... Glavni fokus je slijediti trendove, kako u proizvodnji, tako i u razvoju, tako da mi ne učimo samo iz toga što dobijemo, nego također aktivno sudjelujemo u radu brojnih razvojnih centara, laboratorija, obrazovnih ustanova (srednje strukovne škole i fakulteti), kako u Sloveniji, tako i u inozemstvu.

Razgovarala: Tihana Lešić

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: