Drupa 2008 – pripremite udobnu obuću! / Drupa 2008 – Prepare Comfortable Shoes!
Prostor je nadograđen, infrastruktura ga kvalitetno prati, a i inače odlična organizacija još je više unaprjeđena. Broj posjetitelja i izlagača popet će se na više od pola milijuna, što za našu branšu znači samo jedno: pred nama je sajam svih sajmova.
Baš kao što se svake četiri godine muški dio populacije veseli svjetskom nogometnom prvenstvu, tako i svi oni koji djeluju u grafičkoj i ambalažnoj industriji očekuju Drupu. Njemački specijalizirani sajam za tu branšu mjesto je na kojem se svi koji drže do svoga poslovanja moraju pojaviti, i to ne bilo kako. Za svibanjsku Drupu prethode detaljne pripreme u vidu razvijanja novih tehnologija, proizvodnje meganaprednih strojeva, višefunkcionalne opreme i poželjnih znanja. Koliki značaj ima taj sajam, dokazuje broj izlagača i posjetitelja na Drupi 2004. Čak 394.478 posjetitelja iz 127 zemalja, od toga 55% stranih, obišlo je ogroman prostor od 161.000 četvornih metara i pregledalo program 1 866 izlagača iz 52 zemlje. Za Drupu 2008 očekivanja su još veća. Budući da su u međuvremenu temeljiti Nijemci uvidjeli potrebu za proširenjem prostora i ugošćavanjem još većeg broja zainteresiranih tvrtki, izgradili su dodatna dva paviljona, čime je broj četvornih metara podignut na impresivnih 170.000. Pojačana je infrastruktura u vidu novog sustava javnog prijevoza za posjetitelje lakom željeznicom i taksijem iz centra grada za prijevoz do mjesta registracije i ulaza. Organizatori su mislili i na preglednost pa su sajam podijelili na glavne skupine proizvoda: grafička priprema, tisak, knjigoveštvo – dorada tiska, prerada papira i proizvodnja ambalaže, materijali i usluge tj. tiskarske boje – materijal za tiskovni slog i usluge.
Deset tema obilazaka
Zbog sve istaknutijeg internacionalnog karaktera Drupe, organizirani su vodiči za posjetitelje svakodnevno na engleskom i njemačkom jeziku, te svaka dva ili tri dana na kineskom, španjolskom i francuskom. Budući da većina posjetitelja dolazi na sajam s jasno definiranim područjima interesa, zbog lakšeg pregleda pojedinih tema, organizirani su obilasci s vodičem za grupe od najviše deset posjetitelja koji će posjetiti oko sedam ciljanih izlagača. Obilasci su podijeljeni na deset tema: umreženi tisak i koliko tijeka rada tiskari zapravo trebaju; Web2Print, osnove automatiziranog tiska; trendovi u dizajnu, obradi slika i layoutu; CtP, inovativne tehnologije i ploče; digitalni tisak, najnoviji sustavi za tisak; ink jet tisak, proces sa svijetlom budućnosti; ofsetni tisak, povećajte isplativost automatizacijom; trendovi u inline doradi, sustavi i materijali; ambalaža i etikete, inovacije. Cijena za unaprijed rezervirane termine obilaska (rezervacije od siječnja 2008. na internetskoj stranici www.highlightstouren.de) iznosit će 40 eura, za termine rezervirane na sajmu 45 eura, dok će za pretplatnike časopisa koje izdaje Deutscher Drucker i FDI cijena iznositi 35 eura.
Park inovacija
U paviljonu na više od 3 000 četvornih metara Drupa Innovation Parc (DIP) fokusirat će se na nove, obećavajuće ideje i rješenja za međunarodnu tiskarsku industriju. Više od 160 izlagača prikazat će inovacije iz područja upravljanja dokumentima, digitalne fotografije, pdf-a i xml-a, on-line komunikacije i drugih; bit će postavljen info pult, pozornica te salon za poslovne razgovore. Prezentirana rješenja možda već i sutradan postanu standardi industrije, kao što je to bio slučaj i s onima na Drupi 2004. Izvan sjevernog dijela otvorenog prostora blizu konferencijskog centra organizirano je mjesto za sastanke kupaca i marketinških stručnjaka.
U prošlom broju Croprinta glavni izvršni direktor Drupe 2008 Werner Dornscheidt u intervjuu je iskoristio priliku i svima onima koji planiraju doći na Drupu dao vrlo praktičan savjet: obujte udobne cipele!
Pripremila: Blanka Doko