Intenzivne pripreme za Intergrafiku / Intense Intergrafika Preparations (J. Depolo)
Intergrafika će se ove godine održati od 29. svibnja do 1. lipnja, a zainteresirani izlagači koji žele ostvariti poseban popust mogu se prijaviti do 15. travnja. Ove se godine međunarodni sajam grafičke industrije i industrije papira Intergrafikaf održava u svibnju, odijeljen od dosadašnjeg ˝partnera u održavanju˝, Modernpaka. O pripremi sajma i očekivanjima razgovarali smo s Jakšom Depolom, voditeljem sajma.
Intergrafika, međunarodni sajam grafičke industrije i industrije papira, ostaje u proljetnom terminu i održat će se u svibnju. Kako teku pripreme?
Pripreme za sajam Intergrafika 07 vrlo su intenzivne. Gotovo smo svakodnevno u neposrednom kontaktu sa značajnim izlagačima u Zagrebu, a telefonski kontaktiramo manje izlagače i izlagače izvan Hrvatske. Važno je napomenuti da je rok prijava za izlaganje s posebnim popustom do 15. travnja (ove godine imamo novost, a to je izjednačena cijena izlaganja za domaće i strane izlagače), tako da su mnogi potencijalni izlagači još opušteni s obzirom na rok prijave. Treba naglasiti da su mnogi ugledni izlagači prijavili ili najavili svoje sudjelovanje, kao primjerice Heidelberg, Man Roland, Grafik Net, Hermesgraf, Muller Martini, Arben, Agfa-Zina, Tepede, Prosystemprint, Pako, MCA, Ferag…
Koja će područja izlaganja Intergrafika obuhvatiti?
Sajam Intergrafika obuhvatit će sljedeća područja izlaganja:
- strojevi, uređaji i pribor za grafičku industriju
- strojevi i uređaji za industriju papira
- sirovine, repro materijal i pribor za grafičku industriju
- proizvodi grafičke industrije
- proizvodi industrije celuloze i papira
S obzirom na dosadašnji zajednički termin s Modernpakom, treba li ove godine nešto mijenjati u koncepciji Intergrafike?
Što se tiče novosti u infrastrukturi i izlagačkom prostoru, došlo je do promjene tj. mjesto izlaganja je paviljon 5 koji se nalazi neposrednoj blizini (preko puta) glavnog ulaza na sajam. Time je sajam Intergrafika opet smješten u jednom paviljonu (6300m2 bruto površine), kao što je i bilo do 2000. godine. Izbjegnuta je rascjepkanost sajma, a stvorena, s obzirom na veličinu sajma, kompaktna cjelina u kojoj će naši izlagači, poslovni partneri iz branše i posjetitelji moći učinkovito sagledati ponudu. Svi su izlagači sa zadovoljstvom prihvatili promjenu mjesta izlaganja.
U ranije provedenim anketama kao glavni motiv dolaska na sajam posjetitelji navode informiranje o novim proizvodima i mogućnostima u grafičkoj industriji. Hoće li ovogodišnja Intergrafika biti platforma novih trendova? Možete li već izdvojiti neke?
Budući da je prijavljivanje za izlaganje u tijeku, a i kako mi izlagači još nisu dostavili novosti i zanimljivosti koje će prezentirati, o platformi novih trendova još vam ne mogu dati adekvatnu informaciju.
Grafička industrija u Hrvatskoj od velikog je značaja za gospodarstvo jer donosi gotovo 9 posto bruto domaćeg proizvoda industrijske proizvodnje. S obzirom na to, bilježite li pojačan interes izlagača za Intergrafiku?
Ne, ne bilježimo pojačan interes za izlaganje. Naime, posljednja je Intergrafika održana 2005. godine, a prije toga 2002. godine. Termin za novi sajam u tim godinama bio je produljen na tri godine radi utvrđivanja adekvatnog datuma. U tom duljem periodu određeni broj izlagača kao da se zaželio sajma. Međutim, sada se susrećemo sa činjenicom da neki izlagači otkazuju sudjelovanje, što zbog značajnih financijskih poteškoća u branši (nelikvidnost), što zbog neostvarenja zadanih ciljeva vezanih uz izlaganje na sajmu. Unatoč tome, zadovoljstvo mi je napomenuti da imamo nove ugledne izlagače iz Slovenije ((Pako, MCA, najavu nastupa Cinkarne iz Celja itd). Inače, ove se godine tvrtke iz Slovenije (ili njihove sestrinske hrvatske tvrtke) žele što bolje predstaviti ovom tržištu jugoistočne Europe.
Na koji način animirate i zlagače i posjetitelje?
Izlagače animiramo kroz neposredne kontakte, telefonske kontakte te e-mailom, nudeći najpovoljnije pogodnosti izlaganja.
S obzirom na skorašnje održavanje Intergrafike, i ovo je prilika da pozovete izlagače i posjetitelje...
Pozivamo naše poštovane potencijalne izlagače, one koji su nam godinama vjerni i one koji se namjeravaju prijaviti da svojim prisustvom pridonesu da sajam bude što bolji i raznovrsniji kako bi poslovni partneri i stručni posjetitelji mogli biti zadovoljni, jer će ostvariti svoje želje i ciljeve.
J. Depolo