Cjelovita rješenja za grafičku industriju / Integrated Solutions for Graphic Arts Industry (A. Carmine)
Strojevi za tisak iz role i na arke, strojevi za obrezivanje, tiskarska bojila... samo su dio ponude austrijske tvrtke Alois Carmine.
Tvrtka Alois Carmine KG dugo je prisutna na hrvatskome tržištu. Instalacijama svojih strojeva u proizvodne procese brojnih domaćih tiskara unaprijedila je njihovo poslovanje. O današnjim strujanjima i aktualnoj ponudi tvrtke razgovarali smo s Andreasom Carmineom, voditeljem prodaje i servisa strojeva.
Austrijska tvrtka Alois Carmine KG dobro je poznata europskoj tiskarskoj industriji kao distributer i dobavljač tiskarskih bojila i strojeva, a dugo je prisutna i na hrvatskome tržištu. Što je danas u ponudi?
Zastupamo tvrtku KBA Koenig i Bauer Druckmaschinen, nudimo strojeve za tisak iz role i na arke, Perfecta strojeve za obrezivanje, Horizon strojeve za doradu te Busch strojeve.
Vratimo se malo u prošlost. Kada je tvrtka utemeljena i kako se razvijala s obzirom na program koji nudi?
Moj je djed već 1922. osnovao tvrtku Chromos te je još u ono vrijeme bio zastupnik tvrtke Planeta. Nakon Drugog svjetskog rata Carmine je bio predstavnik tiskarskih strojeva Roland i Heidelberger – potonjeg do 2000. godine. Predstavnici smo i KBA strojeva, zbog čega smo posebno zadovoljni. Tijekom zastupstva uspjelo nam je instalirati dvije novinske rotacije, desetobojni stroj B1 i četiri osmerobojna stroja B1 tj. prodali smo sveukupno 31 tiskarski stroj.
Velik dio vaše ponude čine KBA strojevi. U kojem su se području tiska ti strojevi posebno profilirali i koje su njihove prednosti?
KBA je najveći proizvođač strojeva za novinske rotacije – to znači brzinu, kvalitetu i dugi vijek trajanja. To su također naše prednosti u području strojeva za tisak na arke. Razdoblje mirovanja strojeva sve je kraće, a produktivnost se sve više povećava.
Nudite li, uz strojeve, i cjelokupnu tehničku podršku i know-how? Kako to funkcionira?
Najvažnije je da strojevi nakon montiranja rade bez problema, a u slučaju pojave problema treba ih otkloniti što je brže moguće. To rješavamo na dva načina. Jedna je mogućnost u našem servisu – KBA na raspolaganju ima osam montera. Svaki naš stroj je telefonski povezan sa servisnim centrom u gradu Radebeulu. Ondje se na zahtjev klijenata mogu locirati problemi te čak djelomice i popraviti problemi s elektronikom. To je drugi način učinkovitog rješavanja nastalih poteškoća.
Koliko djelatnika zapošljava tvrtka i na koji se način oni educiraju?
Imamo jedanaest zaposlenika, a obrazovanje izravno provodi KBA ili Horizon. Vrlo je važno posjedovati adekvatna znanja o strojevima koji se prodaju, kako bi se ona kvalitetno prenijela na kupce.
Prisutni ste i na hrvatskome tržištu. Jeste li zadovoljni ostvarenom suradnjom s klijentima i što činite kako biste povećali njihov broj?
Najvažnije je razumjeti probleme klijenata te im ponuditi rješenje koje su oni u mogućnosti platiti.
Koje su posljednje instalacije koje ste proveli na hrvatskome tržištu?
Trenutačno se u tiskari Kratis u Svetoj Nedelji montira osmerobojni Rapida 105 stroj 4/4.
Koji su danas, prema Vašim iskustvima, trendovi u grafičkoj industriji i na koji način ih Alois Carmine KG prati?
DRUPA 2008 je pred vratima. Novi tehnološki razvoji će zasigurno omogućiti još racionalnije i fleksibilnije proizvodne procese, no i ekologija će biti sve važniji čimbenik. Naši razvojni procesi za bezvodne ofsetne novinske rotacije omogućuju tisak s minimalnom makulaturom. Strojevi za tisak na arke će se razvijati sve više u smjeru in-line proizvodnje.
Kakvo je Vaše mišljenje o stanju grafičke industrije na hrvatskome tržištu i tržištima u regiji?
Hrvatsko tržište grafičke industrije ne razlikuje se bitno od drugih europskih tržišta. Većina tiskara je konkurentna, a potrošnja grafičkih proizvoda još se može povećati. No to je povezano s cjelokupnim stanjem u gospodarstvu.
Cilj časopisa CroPrint je upoznavanje stručne javnosti s najnovijim dostignućima grafičke industrije. Što mislite o časopisu i koja je Vaša poruka čitateljima?
Časopis je kvalitetno otisnut te time dobro predstavlja hrvatsku grafičku industriju. Vašim čitateljima želim sve najbolje te im još želim poručiti da s optimizmom krenu u budućnost. Nažalost, u medijima su vijesti većinom negativne, no pritom je optimizam i vjera u budućnost najjači poticaj za gospodarstvo.
A. Carmine