« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2007

Automatizacija radnog tijeka- bit uspješnoga tiskarskog posla / Workflow Automatisation – The Essence of Successful Printing

Danas živimo u svijetu gdje nas tehnološki noviteti konstantno iznenađuju, gdje svi očekujemo nove tehnologije, a tako i prilike, ne znajući kakve će one biti. To nas čini zahtjevnijima, ne želimo čekati i očekujemo visokokvalitetnu uslugu.

Tisak danas mora biti konkurentan na pretrpanom i agresivnom tržištu, uz radio, SMS, blogove, TV i mnoštvo novih mrežnih mogućnosti kojima nas Google i ostali zasipaju. To je puno drugačiji svijet u kojemu tisak treba konkurirati i prosperirati. Kodak danas ima brojnu konkurenciju, ali i velike prednosti. Međutim, treba promijeniti pristup i napraviti plan kako prosperirati u takvom novom svijetu.

Očito je potrebno uključiti mnogo elemenata u plan poslovanja tiskare kako bi ona bila uspješna. Jedan od tih elemenata je automatizacija. Ne samo u proizvodnji, provjeri datoteka i proizvodnji ploča, već i prije nego što dizajnerski odjel napravi posao, prije nego što dobijete zahtjev za ponudu, prije ili nakon što je posao poslan i fakturiran, tako da točno znate koliko vas košta da napravite posao ili pak koji odjeli zarađuju, a koji su gubitnici.

Mnogo se može naučiti iz tuđih iskustava. Jedna od najvažnijih lekcija je da je automatizacija cjelokupnog nabavnog lanca od vitalne važnosti. Sjajno je ako ste već automatizirali dio proizvodnje instaliranjem, primjerice, sustava radnog tijeka Prinergy, ali ako taj sustav nije povezan s vašim poslovnim sustavom (MIS) ili sustavom upravljanja (ERP), zasigurno niste od toga izvukli toliko koristi koliko ste mogli. Kako biste automatizacijom ostvarili najviše prednosti, sve komponente moraju uspješno surađivati. Vaša automatizacija je toliko učinkovita i uspješna koliko je to njena najslabija karika. Stoga, ako ste automatizirali samo dio procesa, morate puno više uštedjeti na troškovima i uvesti veću učinkovitost.

Međusobna povezanost

Prvi se put u povijesti tiskarstva većina dobavljača dogovorilo usvojiti standard povezivanja i slanja informacija između sustava. Svi će se služiti istim jezikom, a organizacija iza tog jezika je CIP4 (cip4.org), a jezik je JDF. On je jedinstven po tome što omogućava jednostavno povezivanje svih komponenata sustava, od jednog dobavljača do svih njegovih komponenata sustava. Što je važnije, omogućava svima koji već imaju neke od komponenata sustava da na njih povežu druge komponente, istog ili konkurentnog dobavljača.

Kodak je među prvima uveo CIP4 i jedan je od prvih koji su prihvatili JDF. Preko tvrtke Creo 2002. godine osnovao je Networked Graphic Production Group, s ciljem korištenja JDF-a za povezivanje s komponentama sustava drugih tvrtki poput Management Informationa (MIS), tiskarskih strojeva i završne obrade. On još uvijek značajno pridonosi unutar NGP-a, ali više ne upravlja organizacijom.

U vrlo konkurentnom svijetu trebate zgrabiti svaku priliku koju možete kako biste postali konkurentniji, budući da nikad ne znate kad će naići sljedeća. Univerzalno prihvaćanje JDF-a od strane dobavljača jedna je takva odlična prilika.

Kodakova pozicija je jedinstvena jer su dobro upoznati s raznim dijelovima industrije – od novina do knjiga, komercijalnih tiskara do ambalaže. Kodak pokriva sve proizvode i tehnologije koje su potrebne i primijenjene u CTP-u, digitalnom tisku, e-tisku, MIS-u, pripremi za tisak i potrošnoj robi. To omogućava dobar start. Kodakov pristup je ujediniti sve postojeće i buduće komponente radnog tijeka pod okriljem imena Kodak Unified Workflow rješenja.

Stoga Kodakov Unified Workflow nije proizvod ili tehnologija – on se sastoji od mnogo različitih proizvoda i tehnologija. Oni koji već imaju Kodakove komponente radnoga tijeka, poput softvera Prinergy, Darwin, Upfront, InSite ili Preps, imaju potreban materijal za nadogradnju u Unified Workflow.

Zašto automatizirani radni tijek?

Svrha automatiziranoga radnog tijeka je učiniti poslovanje učinkovitijim, konstantnim ispitivanjem načina na koji možete smanjiti troškove i povećati učinkovitost, tako da možete povećati profit. Također je svrha ponuditi bolju uslugu postojećim i novim klijentima te razvijanje poslovanja pomoću novih profitabilnih usluga.

To nije lako niti je brzo ostvarivo. Zahtijeva planiranje, ispitivanje i konstantnu prilagodbu. Za početak, morate znati gdje ćete naići na probleme i izazove te istovremeno kako potencijalno možete promijeniti svoje poslovanje kako biste mogli ponuditi nove usluge i rasti.

Danas mnoge prednosti mogu proizaći iz investiranja u nove vještine i softvere – ne u opremu, CTP ili tiskarske strojeve – a to predstavlja izazov tradicionalnome načinu razmišljanja. Prilike su tu, ali mnogima je potrebna radikalna promjena pristupa. U nekim zemljama to je značajno uznapredovalo, u nekima se počelo događati, dok ih je u nekima prihvatila samo nekolicina.

Danas najpopularniji softverski paketi omogućavaju bolju komunikaciju s klijentima: online ponude (web2print), detaljno praćenje i kvalifikacija svih proizvodnih procesa (MIS/ERP) te napredna personalizacija. To su samo neke mogućnosti automatizacije radnoga tijeka.

Svatko treba planirati i odlučiti koji je pristup najprikladniji za pojedinu tvrtku ili kako želi promijeniti tvrtku kako bi ona bila konkurentna u novome svijetu. Danas, kad se sve mora dobiti u istom trenu, svi klijenti traže neku prednost, načine da zadrže svoje postojeće klijente te im prodaju više. Uz to, pitanje je i kako steći nove klijente i zadovoljiti njihove potrebe?

Zašto Unified Workflow?

Krenut ćemo s onim što Kodakov Unified Workflow nije. On nije samo povezivanje ofsetnog i digitalnog radnog tijeka. On je puno više od toga.

Unified Workflow je temeljit pristup automatizaciji radnoga tijeka cjelokupnog poslovanja, proizvodnje, boje i podataka, koji primjenjuje načelo da se mora automatizirati cjelokupni radni tijek kako bi se ostvarile sve prednosti. To znači da će vam automatizacija samo nekih dijelova osigurati malo, jednokratno poboljšanje. Tek kad povežete sve komponente radnoga tijeka ostvarit ćete veće prednosti, uštede i nove prilike. Tako da, u konačnici, kao i kod drugih industrija, morate automatizirati cjelokupan radni tijek ili nabavni lanac, pa čak i tada nastaviti tražiti bolje varijante. Za deset godina ta će debata izgledati jednako smiješno kao što je pitanje održivosti CTP-a bilo 1990-ih.

Kodak je pametno podijelio taj sveobuhvatni pristup, budući da se radi o više zadataka, a svi tiskari neće trebati sve njih. Radni tijek podijeljen je u četiri područja: poslovanje, proizvodnja, boja i podaci. Podjela je napravljena kako bi se objasnilo i po mogućnosti pojednostavilo nešto što se na prvi pogled čini kao konfuzna mješavina mnogih proizvoda i tehnologija. Kodakova jedinstvena pozicija kao dobavljača i dizajnera mnogih komponenti daje mu široku, ali detaljnu perspektivu, kao i vrlo dobru priliku za automatizaciju mnogih tvrtki.

Poslovanje

Poslovanje, kao što sam naziv sugerira, uključuje administraciju, fakturiranje i knjigovodstvo. Ono uključuje zadatke poput izrade ponuda ili procjena, inventara, dostave, nadzora posla i fakturiranja, MIS/ERP. Uz to, tu su i druge mogućnosti, poput automatizacije ponuda za klijente s računima te mogućnost da kupci mogu procjenjivati i nadzirati poslove čak i kasno noću ili čak i kad je odgovorno osoblje zauzeto.

Mogućnosti upravljanja uključuju praćenje potrošnje sredstava i vremena po odjelima u usporedbi s ponudom te vam omogućuju da točno vidite gdje vam proizvodnja dobro funkcionira, a gdje je potrebno poboljšanje. Poslovanje je vjerojatno sektor o kojemu najmanje razmišljate, ali i mjesto gdje se mogu ostvariti mnoge uštede poput točnog određivanja na čemu se zarađuje, a na čemu gubi novac.

Proizvodnja

Područje proizvodnje vjerojatno najbolje poznajete te uključuje primanje, provjeru prije izrade ploča, izradu probnih otisaka, suradnju s klijentima na projektima i prosljeđivanje informacija preko JDF-a MIS-u/ poslovnim sustavima. U idealnom bi svijetu dijelovi proizvodnog procesa trebali biti dostupni i odjelu za ofsetni i za digitalni tisak, budući da su mnogi elementi u provjeri radnog naloga i PDF-a isti.

Boja

Dosljednost, kvaliteta i jednostavnost uporabe boje još su uvijek neka od glavnih pitanja. Ostvarivanje tih ciljeva u svijetu u kojem se očekivanja mijenjaju, u različitim procesima tiska i u multimedijalnom svijetu zahtijeva veliku odlučnost, kao i znanje. Vrlo je dalekovidno od Kodaka što uključuje svoju ColorFlow tehnologiju u cijelom sustavu Unified Workflow. ColorFlow je sljedeća generacija upravljanja bojom koja korisnicima omogućuje unapređivanje svojih procesa učinkovitom komunikacijom, potvrđivanjem i kontroliranjem zahtjeva vezanih uz boje.

Podaci

Isticanjem važnosti podataka Kodak ukazuje na područje koje većina ne poznaje dobro ili s kojim ne dolazi u dodir.

U nekim područjima poslovanja vrlo je važno razumjeti važnost točnosti podataka. Jedno takvo područje je digitalni tisak, a posebice personalizacija. Ako, primjerice, tiskate na Nexpress digitalnom tiskarskom stroju koristeći softver Darwin, tada već znate koliko je važno imati točne podatke prije no što počnete tiskati. Podaci za personalizirane poslove često se čuvaju u najmanje dvije zasebne baze podataka. U jednoj koja sadrži tekst, imena, adrese..., i u drugoj za slike i grafiku. Prije početka skupljanja podataka sve se baze podataka moraju provjeriti radi duplikata, kvalitete i čišćenja. U nekim je zemljama također dobro imati mogućnost sortiranja pošte prema poštanskome broju.

Poslovna načela Unified Workflowa

Budući da je Unified Workflow novo rješenje, bitno je da Kodak ima jasan skup vrijednosti koje može nadograđivati, posebice kako broj takvih rješenja raste.

Osnovna pravila su vrijednosti po kojima se tvrtke mjere. Ona često uključuju sustav otvorena pristupa i usvajanje standarda poput PDF-a, JDF-a, ICC-a itd. U mnogo slučajeva oni naglašavaju partnerstvo s trećim osobama te usluge i podršku.

Profitabilnost. Vrijednost Kodakova prijedloga je u pomaganju tiskarima u povećanju profitabilnosti svog posla. Automatizacija cjelokupnog radnog tijeka tiska zahtijevat će znatna ulaganja, a povrat investicije mora biti lako vidljiv.

Automatizacijom radnog tijeka uvelike povećavate potencijalnu profitabilnost. To se postiže eliminacijom dvostrukog unosa podataka, smanjivanjem grešaka, učešćem ljudskog faktora (poznato kao hands-free pristup) i boljom kontrolom inventara. To bi vam također moglo omogućiti proširenje posla ponudom novih usluga poput personalizacije, upravljanja aktivom, online ponudama i fakturiranjem.

Svi dijelovi. Kako bi bilo održivo, Kodakovo rješenje Unified Workflow mora obuhvaćati sve komponente radnoga tijeka, korištenjem Kodakovih ili partnerskih proizvoda. U idealnim uvjetima one bi trebale biti u funkciji poboljšanja procesa ili rješenja razvoja posla ili pak oboje. Postojeći Kodakovi proizvodi koji su uključeni u Unified Workflow obuhvaćaju sustave za poslovanje, boje, podatke i proizvodnju.

Otvorenost. Kodakovo rješenje Unified Workflow pristup je otvorenog sustava, budući da svaki tiskar već ima postojeće sustave i zahtijeva jednostavno rukovanje Kodakovim i inim alatima, komponentama i radnim tijekovima.

Otvorenost sustava Unified Workflow odražava Kodakovu poziciju i spremnost na suradnju s drugim prodavačima, ili jedan na jedan ili kroz grupe u industriji poput partnerstva Network Graphic Production (NGP). Jon Bracken, potpredsjednik Odjela za marketing, radni tijek i opremu za grafičku pripremu javno je izjavio da će Kodak s drugim dobavljačima dogovoriti integraciju komponenata radnoga tijeka.

Dodajte potrebno. Modularnost je vrlo bitna: s obzirom na velik izbor pružatelja tiskarskih usluga, jasno je da nema rješenja za radni tijek koje odgovara svima. Tiskar mora imati mogućnost kupiti samo one komponente koje treba, uz mogućnost da se više toga može jednostavno nadograditi po povoljnoj cijeni, kako poslovanje bude zahtijevalo promjene.

Kodakovo rješenje Unified Workflow nadograđuje se na neke od postojećih modularnih proizvoda, poput Prinergy, sustava web portala InSite i softvera Link. Oni tiskari koji već imaju te modularne sustave moći će nastaviti raditi s njima. Oni koji imaju druge sustave moći će dodati proizvod koji trebaju, postupno izgraditi automatizirane, pametne, unificirane radne tijekove u ostvarivim koracima.

Rastite kako vam posao raste. Kodakovo rješenje Unified Workflow dizajnirano je tako da se može proširiti kako se posao širi. Primjerice, kako se tiskari za konvencionalni tisak na arke ili tisak iz role šire na digitalni tisak, jednostavno će moći steći sposobnost kontroliranja digitalnog i konvencionalnog tiska iz jednog radnog tijeka izrade pripreme za tisak, koji omogućava kasnije donošenje odluka.

Zaključak

Uvođenjem  Kodakova rješenja Unified Workflow i tehnologije ColorFlow, Graphic Communications Group je počela uvoditi dvije hrabre inicijative za radni tijek koje će, ako budu uspješne, imati značajan utjecaj na mnoge poslove.

I Unified Workflow i ColorFlow tehnologija imaju cilj dotaknuti sve točke radnoga tijeka, čineći ih sveobuhvatnima, jednostavnijim za uporabu, učinkovitijim te vam omogućiti povrat investicije koji trebate. Te inicijative nadopunjuju i povećavaju opseg postojećih proizvoda radnoga tijeka. U sljedeće dvije godine očekuje se da će se mnogi novi proizvodi priključiti najavljenoj seriji, kao i brojne tehnološke instalacije i konfiguracije sustava Unified Workflow i ColorFlow u cijelom svijetu.

Cijene svih tih proizvoda i njihove integracije odredit će koliko vas si ih može priuštiti i koliko vas vjeruje da je povrat ulaganja toga vrijedan.

Kodakovo rješenje Unified Workflow donosi pomake koji mogu financijski koristiti vašoj tvrtki.

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: