«
Povratak na sadržaj
Broj 2 | Godina 2009
Ponosni smo na osvojeni CROPAK / Proud Winners of CROPAK
Sinergija dizajnera, proizvođača i vlasnika branda u slučaju SMS-ovih maslinovih ulja pokazala se dobitnom kombinacijom. Želje vlasnika branda s jedne strane, te često “razigrana” dizajnerska rješenja s druge strane, proizvođač ambalaže, odnosno u ovom slučaju etikete, mora proizvesti u realnim okvirima i mogućnostima.
Marko Koraca, tehnički direktor u pazinskoj tiskari Eti Trade d.o.o., govori o pobjedničkoj ambalaži s aspekta proizvođača etikete.
Kako je došlo do suradnje SMS-a i Eti Tradea?
Suradnja s SMS-om započela je prije nekoliko godina, kada je u SMS-u instalirana nova automatska linija za lijepljenje etiketa na proizvode, te se u tom trenutku ukazala potreba za samoljepivom etiketom na roli. S obzirom da su kontakti vezani uz taj projekt postojali i ranije, zajednička suradnja ostvarena je relativno brzo i uspješno.
Što vam znači CROPAK nagrada?
Ta je nagrada u svakom slučaju za nas jedno veliko priznanje, a također i jedna referencija više, koja u ovoj današnjoj tržišnoj utakmici uz sve jaču konkurenciju predstavlja veliko priznanje onome čime se bavimo. Ovo je već treća CROPAK nagrada koju smo dobili (do sada u određenim kategorijama za vodu Viva i deterdžent Čarli Kamilica) te smo ponosni da smo u takvoj mjeri prisutni, posebice iz razloga što je naš proizvod - samoljepiva etiketa - tek jedan segment ambalaže.
Kojom je tehnikom pobjednička etiketa tiskana?
Cijela serija etiketa za SMS-ova ulja obuhvaća ukupno 17 različitih mutacija tiskanih tehnikom fleksotiska s UV bojama. Grafičku pripremu radila je tvrtka Anilox d.o.o. iz Žminja u CTP digitalnoj tehnici, a četiri mutacije etiketa imaju i tisak vrućom folijom – zlatotisak.
Koliko je bio zahtjevan proces tiska i koje su specifičnosti?
Sama je etiketa dosta kompleksna jer je podloga tiska kod jednog dijela etiketa metalizirani papir koji djelomično promijeni tonove definiranih boja, a jedan je dio etiketa tiskan na bijelom samoljepivom papiru. Uz to, dodatni je zahtjev predstavljala probušena elipsa u središtu etikete koja predstavlja plod masline, što je zahtijevalo specijalne alate za štancanje i određene preinake na samom stroju na kojem su etikete tiskane, zbog eliminacije tih elipsi.
Često se događa raskorak u dizajnerskim rješenjima i realnim proizvodnim mogućnostima. Kako se nosite s takvim situacijama?
Sasvim je razumljiv taj raskorak iz jednostavnog razloga što treba uskladiti tri različita pogleda. Prvi je dizajnerski, čija je tendencija da bude neograničen i slobodan u svojoj kreaciji; drugi je naš izvedbeni, u kojem smo ograničeni tehničkim mogućnostima strojeva i materijala, a treći je zahtjev kupca etikete koji želi moderan, kvalitetan i uza sve to ekonomičan proizvod. Stoga je svakako potreban "živi" kontakt između sve tri strane, tako da već iz iskustva nastojimo inicirati takve dogovore pri samom začetku nekog projekta, dok je još u idejnoj fazi. Tako je bilo i s etiketama za SMS-ova ulja, i mislim da smo svi zajedno uspjeli napraviti dobar posao.
Kako je došlo do suradnje SMS-a i Eti Tradea?
Suradnja s SMS-om započela je prije nekoliko godina, kada je u SMS-u instalirana nova automatska linija za lijepljenje etiketa na proizvode, te se u tom trenutku ukazala potreba za samoljepivom etiketom na roli. S obzirom da su kontakti vezani uz taj projekt postojali i ranije, zajednička suradnja ostvarena je relativno brzo i uspješno.
Što vam znači CROPAK nagrada?
Ta je nagrada u svakom slučaju za nas jedno veliko priznanje, a također i jedna referencija više, koja u ovoj današnjoj tržišnoj utakmici uz sve jaču konkurenciju predstavlja veliko priznanje onome čime se bavimo. Ovo je već treća CROPAK nagrada koju smo dobili (do sada u određenim kategorijama za vodu Viva i deterdžent Čarli Kamilica) te smo ponosni da smo u takvoj mjeri prisutni, posebice iz razloga što je naš proizvod - samoljepiva etiketa - tek jedan segment ambalaže.
Kojom je tehnikom pobjednička etiketa tiskana?
Cijela serija etiketa za SMS-ova ulja obuhvaća ukupno 17 različitih mutacija tiskanih tehnikom fleksotiska s UV bojama. Grafičku pripremu radila je tvrtka Anilox d.o.o. iz Žminja u CTP digitalnoj tehnici, a četiri mutacije etiketa imaju i tisak vrućom folijom – zlatotisak.
Koliko je bio zahtjevan proces tiska i koje su specifičnosti?
Sama je etiketa dosta kompleksna jer je podloga tiska kod jednog dijela etiketa metalizirani papir koji djelomično promijeni tonove definiranih boja, a jedan je dio etiketa tiskan na bijelom samoljepivom papiru. Uz to, dodatni je zahtjev predstavljala probušena elipsa u središtu etikete koja predstavlja plod masline, što je zahtijevalo specijalne alate za štancanje i određene preinake na samom stroju na kojem su etikete tiskane, zbog eliminacije tih elipsi.
Često se događa raskorak u dizajnerskim rješenjima i realnim proizvodnim mogućnostima. Kako se nosite s takvim situacijama?
Sasvim je razumljiv taj raskorak iz jednostavnog razloga što treba uskladiti tri različita pogleda. Prvi je dizajnerski, čija je tendencija da bude neograničen i slobodan u svojoj kreaciji; drugi je naš izvedbeni, u kojem smo ograničeni tehničkim mogućnostima strojeva i materijala, a treći je zahtjev kupca etikete koji želi moderan, kvalitetan i uza sve to ekonomičan proizvod. Stoga je svakako potreban "živi" kontakt između sve tri strane, tako da već iz iskustva nastojimo inicirati takve dogovore pri samom začetku nekog projekta, dok je još u idejnoj fazi. Tako je bilo i s etiketama za SMS-ova ulja, i mislim da smo svi zajedno uspjeli napraviti dobar posao.