«
Povratak na sadržaj
Broj 2 | Godina 2009
Pobjednički tim: Marina Jakovčić, SMS d.o.o, Split; Boris Ljubičić, Studio International d.o.o., Zagreb; Marko Koraca, Eti Trade d.o.o., Pazin
Ambalaža za ljubav na prvi pogled / Love at First Sight Packaging
Laureat ovogodišnjeg CROPAK natječaja za najbolju ambalažu na hrvatskom tržištu splitska je tvrtka SMS osvojivši CROPAK GODINE za seriju maslinovih ulja u trobridnoj boci. CROPAK GODINE dodjeljuje se najboljem među najboljima, a Marina Jakovčić, direktorica marketinga SMS-a pojašnjava koja je dobitna kombinacija presudila.
SMS-ova ambalaža za maslinovo ulje na prvi je pogled prepoznatljiva i izdvojiva iz mase. S jedne strane nalazi se aspekt jedinstvene trobridne ambalaže kreirane ciljano za SMS-ovo maslinovo ulje, koja je kao takva odnijela mnogobrojne nagrade i u zemlji i u svijetu za industrijski dizajn, a s druge strane sada i jedinstvene etikete prilagođene trobridnoj SMS boci.
SMS je svojom serijom maslinovih ulja ove godine trijumfirao i u jakoj konkurenciji osvojio CROPAK GODINE. Što Vam znači ta nagrada?
Unatoč tome što SMS već nekoliko godina osvaja CROPAK nagrade, svaka nova nagrada, a posebno CROPAK GODINE, iznimno nam je važna. SMS od samih početaka naporno radi na edukaciji o važnosti svakodnevne upotrebe maslinovih ulja u odnosu na neke druge prehrambene masnoće, ali i više od toga – na stvaranju branda maslinovog ulja. I jedan i drugi cilj ostvarujemo: u odnosu na razdoblje od prije 15 do 20 godina, kada se maslinovo ulje gotovo i nije moglo pronaći na legalnom tržištu tj. u dućanima, danas je njegova potrošnja svake godine sve veća. S druge strane, nedavno su SMS maslinova ulja dobila i Trusted Brand nagradu koju daju sami potrošači, a koji su rekli svoje mišljenje: u sferi maslinovih ulja vjeruje se brandu SMS. CROPAK nagrada je nagrada od strane struke koja zaokružuje ovu priču i prepoznaje dugogodišnja nastojanja SMS-a da stalno radimo na tome da budemo bolji te da se prepozna kvaliteta i proizvoda i branda.
Kakve dojmove nosite s ovogodišnjeg CROPAK-a?
Poznavajući situaciju od prve dodjele CROPAK nagrada do danas, sagledavajući konkurenciju i nastojanja mnogih da budu bolji i da ih se u tome prepozna te razvoj samog natjecanja, dojmovi su više nego upečatljivi. Posebno se veselimo novoj kategoriji studentskih radova gdje se mladima daje mogućnost da ostave svoj trag već u prvim koracima svog profesionalnog rada i razvoja.
Što je, po Vašem mišljenju, baš vašu ambalažu izdvojilo od konkurencije?
SMS-ova ambalaža za maslinovo ulje na prvi je pogled prepoznatljiva i izdvojiva iz mase. S jedne strane nalazi se aspekt jedinstvene trobridne ambalaže kreirane ciljano za SMS-ovo maslinovo ulje, koja je kao takva odnijela mnogobrojne nagrade i u zemlji i u svijetu za industrijski dizajn, a s druge strane sada i jedinstvene etikete prilagođene trobridnoj SMS boci.
Ovo su jedinstvene značajke koje SMS maslinova ulja na prvi pogled izdvajaju na policama prodajnih mjesta, te omogućuju potrošačima da odmah prepoznaju SMS. I na kraju krajeva, praktična primjena ove ambalaže koja u obzir uzima samo korištenje proizvoda: 3D ergonomski utor koji se nalazi na boci te koji je sada naglašen i samom etiketom omogućuje lakše rukovanje ambalažom u kojoj se nalazi masnoća kako boca ne bi “kliznula” iz ruke. U isto vrijeme, utor i metaforički predstavlja plod masline iz kojeg nastaje proizvod koji se nalazi u ambalaži.
Nagrađena ambalaža nastala je u suradnji s renomiranim dizajnerom Borisom Ljubičićem i tiskarom Eti Trade. Na koji način odabirete suradnike?
Suradnja s gospodinom Ljubičićem traje više od 15 godina, a s tiskarom Eti Trade nekoliko godina. Pretpostavljam da je glavni “krivac” kemija koja se dogodi između razmišljanja koja idu u istom smjeru, ogromna količina energije koja se utroši nastojanjima da uvijek budemo bolji te vjera u sve što zajedno radimo. Rezultat takvog timskog rada su mnoga nagrađivana rješenja kojima se zaista svi ponosimo.
Tržištu nudite brojne proizvode u različitoj ambalaži. Na koji način pristupate razvoju ambalaže za pojedini proizvod?
Koliko, po Vašem mišljenju, privlačna i kvalitetna ambalaža ima udjela u uspješnosti pojedinog proizvoda na tržištu?
Kažu da je ambalaža prvi dodir potrošača s proizvodom i trenutak gdje se “ljubav” dogodi ili ne dogodi. Kao takva, ona nosi visok udio u odluci potrošača o kupnji. Slažem se s ovim razmišljanjem, međutim samo u prvom kontaktu potrošača s proizvodom, što ne treba nužno biti cjelovita slika uspješnosti proizvoda na tržištu. Naime, kombinacija kontinuirane kvalitete proizvoda, “pogođene” namjene te atraktivne ambalaže osnovna je dobitna kombinacija uspjeha proizvoda. U tom slučaju, slabost u bilo kojoj karici reflektira se na uspješnost pojedinog proizvoda na tržištu pa bih rekla da je ambalaža tu u vrlo ravnopravnom odnosu s ostale dvije karike, te je potrebno naporno raditi na svakom aspektu kako bi proizvod proglasili uspješnim na tržištu.
Velik dio SMS-ova asortimana čine autentični hrvatski proizvodi koje i izvozite. Nastojite li i ambalažom osigurati prepoznatljiv hrvatski identitet?
Vizualni identitet upečatljivo se ubraja u karakteristike SMS proizvoda koje nas čine prepoznatljivima u odnosu na mnogobrojnu konkurenciju na zahtjevnim svjetskim tržištima. Kvaliteta proizvoda nešto je što je neupitno, međutim taj aspekt potrošači osjete tek kada kupe/konzumiraju proizvod. Izgled je ono što stvara prvi dojam koji stvori ili ne stvori privlačnost proizvoda u percepciji potrošača. U tom pogledu jedinstvena SMS ambalaža definitivno ima prednost.
Ovogodišnji proizvodi, odnosno ambalaža nominirana za CROPAK nagrade, pokazala je novosti u hrvatskoj ambalažnoj industriji. Kako prosuđujete dosege hrvatskog razvoja i proizvodnje ambalaže u odnosu na globalnu razinu?
Od prvog CROPAK-a do danas vidim pomake, ne samo u radu, nego i u želji za uspjehom i prepoznavanjem i od strane struke i od strane tvrtki koje se prijavljuju. Mnoge su ideje, doduše, već viđene u svijetu te ih se sada uvodi i na hrvatsko tržište. Nemam ništa protiv takva pristupa, ali bih voljela vidjeti jaču proaktivnost u stvaranju nove vrijednosti koja proizlazi iz stvaranja vlastitog jedinstvenog vizualnog identiteta.
Planirate li uskoro na tržište plasirati još neke nove proizvode?
SMS je kao tvrtka okrenuta razvoju i stalno radimo na plasiranju novih proizvoda na tržište. U zadnjih godinu dana na tržište smo plasirali dvije nove kategorije proizvoda - funkcionalne gotove umake i marmelade s dodatkom Q10. Svi su novi proizvodi, baš kao i postojeći, potpuno prirodni i ne sadrže konzervanse, umjetne boje ni arome. Proizvodi su kreirani za sve koji drže do zdrave prehrane te svojim karakteristika udovoljavaju potrebama modernog načina života.
SMS je svojom serijom maslinovih ulja ove godine trijumfirao i u jakoj konkurenciji osvojio CROPAK GODINE. Što Vam znači ta nagrada?
Unatoč tome što SMS već nekoliko godina osvaja CROPAK nagrade, svaka nova nagrada, a posebno CROPAK GODINE, iznimno nam je važna. SMS od samih početaka naporno radi na edukaciji o važnosti svakodnevne upotrebe maslinovih ulja u odnosu na neke druge prehrambene masnoće, ali i više od toga – na stvaranju branda maslinovog ulja. I jedan i drugi cilj ostvarujemo: u odnosu na razdoblje od prije 15 do 20 godina, kada se maslinovo ulje gotovo i nije moglo pronaći na legalnom tržištu tj. u dućanima, danas je njegova potrošnja svake godine sve veća. S druge strane, nedavno su SMS maslinova ulja dobila i Trusted Brand nagradu koju daju sami potrošači, a koji su rekli svoje mišljenje: u sferi maslinovih ulja vjeruje se brandu SMS. CROPAK nagrada je nagrada od strane struke koja zaokružuje ovu priču i prepoznaje dugogodišnja nastojanja SMS-a da stalno radimo na tome da budemo bolji te da se prepozna kvaliteta i proizvoda i branda.
Kakve dojmove nosite s ovogodišnjeg CROPAK-a?
Poznavajući situaciju od prve dodjele CROPAK nagrada do danas, sagledavajući konkurenciju i nastojanja mnogih da budu bolji i da ih se u tome prepozna te razvoj samog natjecanja, dojmovi su više nego upečatljivi. Posebno se veselimo novoj kategoriji studentskih radova gdje se mladima daje mogućnost da ostave svoj trag već u prvim koracima svog profesionalnog rada i razvoja.
Što je, po Vašem mišljenju, baš vašu ambalažu izdvojilo od konkurencije?
SMS-ova ambalaža za maslinovo ulje na prvi je pogled prepoznatljiva i izdvojiva iz mase. S jedne strane nalazi se aspekt jedinstvene trobridne ambalaže kreirane ciljano za SMS-ovo maslinovo ulje, koja je kao takva odnijela mnogobrojne nagrade i u zemlji i u svijetu za industrijski dizajn, a s druge strane sada i jedinstvene etikete prilagođene trobridnoj SMS boci.
SMS ambalaža za maslinovo ulje na prvi je pogled prepoznatljiva i izdvojiva iz mase
Ovo su jedinstvene značajke koje SMS maslinova ulja na prvi pogled izdvajaju na policama prodajnih mjesta, te omogućuju potrošačima da odmah prepoznaju SMS. I na kraju krajeva, praktična primjena ove ambalaže koja u obzir uzima samo korištenje proizvoda: 3D ergonomski utor koji se nalazi na boci te koji je sada naglašen i samom etiketom omogućuje lakše rukovanje ambalažom u kojoj se nalazi masnoća kako boca ne bi “kliznula” iz ruke. U isto vrijeme, utor i metaforički predstavlja plod masline iz kojeg nastaje proizvod koji se nalazi u ambalaži.
Nagrađena ambalaža nastala je u suradnji s renomiranim dizajnerom Borisom Ljubičićem i tiskarom Eti Trade. Na koji način odabirete suradnike?
Suradnja s gospodinom Ljubičićem traje više od 15 godina, a s tiskarom Eti Trade nekoliko godina. Pretpostavljam da je glavni “krivac” kemija koja se dogodi između razmišljanja koja idu u istom smjeru, ogromna količina energije koja se utroši nastojanjima da uvijek budemo bolji te vjera u sve što zajedno radimo. Rezultat takvog timskog rada su mnoga nagrađivana rješenja kojima se zaista svi ponosimo.
Tržištu nudite brojne proizvode u različitoj ambalaži. Na koji način pristupate razvoju ambalaže za pojedini proizvod?
Vizualni identitet cjelokupne SMS ambalaže proizašao je iz jedinstvene početne točke, tj. trobridnog oblika
Vizualni identitet cjelokupne SMS ambalaže proizašao je iz jedinstvene početne točke, tj. trobridnog oblika koji se potom mijenja samo volumenom tj. gramaturom proizvoda, a koja je određena proizvodom koji se u njoj nalazi te navikama konzumacije. Tako se SMS džemovi nalaze u trobridnim teglicama gramature 240 g imajući na umu navike konzumiranja ove kategorije proizvoda, dok se npr. maslinova ulja nalaze u četiri volumena. Na ovaj je način bilo koji SMS proizvod prepoznatljiv u odnosu na konkurenciju na samom prodajnom mjestu. Koliko, po Vašem mišljenju, privlačna i kvalitetna ambalaža ima udjela u uspješnosti pojedinog proizvoda na tržištu?
Kažu da je ambalaža prvi dodir potrošača s proizvodom i trenutak gdje se “ljubav” dogodi ili ne dogodi. Kao takva, ona nosi visok udio u odluci potrošača o kupnji. Slažem se s ovim razmišljanjem, međutim samo u prvom kontaktu potrošača s proizvodom, što ne treba nužno biti cjelovita slika uspješnosti proizvoda na tržištu. Naime, kombinacija kontinuirane kvalitete proizvoda, “pogođene” namjene te atraktivne ambalaže osnovna je dobitna kombinacija uspjeha proizvoda. U tom slučaju, slabost u bilo kojoj karici reflektira se na uspješnost pojedinog proizvoda na tržištu pa bih rekla da je ambalaža tu u vrlo ravnopravnom odnosu s ostale dvije karike, te je potrebno naporno raditi na svakom aspektu kako bi proizvod proglasili uspješnim na tržištu.
Velik dio SMS-ova asortimana čine autentični hrvatski proizvodi koje i izvozite. Nastojite li i ambalažom osigurati prepoznatljiv hrvatski identitet?
Vizualni identitet upečatljivo se ubraja u karakteristike SMS proizvoda koje nas čine prepoznatljivima u odnosu na mnogobrojnu konkurenciju na zahtjevnim svjetskim tržištima. Kvaliteta proizvoda nešto je što je neupitno, međutim taj aspekt potrošači osjete tek kada kupe/konzumiraju proizvod. Izgled je ono što stvara prvi dojam koji stvori ili ne stvori privlačnost proizvoda u percepciji potrošača. U tom pogledu jedinstvena SMS ambalaža definitivno ima prednost.
Ovogodišnji proizvodi, odnosno ambalaža nominirana za CROPAK nagrade, pokazala je novosti u hrvatskoj ambalažnoj industriji. Kako prosuđujete dosege hrvatskog razvoja i proizvodnje ambalaže u odnosu na globalnu razinu?
Od prvog CROPAK-a do danas vidim pomake, ne samo u radu, nego i u želji za uspjehom i prepoznavanjem i od strane struke i od strane tvrtki koje se prijavljuju. Mnoge su ideje, doduše, već viđene u svijetu te ih se sada uvodi i na hrvatsko tržište. Nemam ništa protiv takva pristupa, ali bih voljela vidjeti jaču proaktivnost u stvaranju nove vrijednosti koja proizlazi iz stvaranja vlastitog jedinstvenog vizualnog identiteta.
Planirate li uskoro na tržište plasirati još neke nove proizvode?
SMS je kao tvrtka okrenuta razvoju i stalno radimo na plasiranju novih proizvoda na tržište. U zadnjih godinu dana na tržište smo plasirali dvije nove kategorije proizvoda - funkcionalne gotove umake i marmelade s dodatkom Q10. Svi su novi proizvodi, baš kao i postojeći, potpuno prirodni i ne sadrže konzervanse, umjetne boje ni arome. Proizvodi su kreirani za sve koji drže do zdrave prehrane te svojim karakteristika udovoljavaju potrebama modernog načina života.