Potrošačka svijest o ekološki prihvatljivoj ambalaži raste s godinama


Srpanjsko istraživanje agencije GfK pokazalo je da hrvatski potrošači imaju razvijenu svijest o upotrebi ekološke ambalaže. No kada zbog ambalažnog materijala raste cijena proizvoda, naglo opada zanimanje za kupovanje proizvoda u ambalaži koja čuva okoliš. Istraživanje je provedeno na uzorku od tisuću građana Hrvatske starijih od 15 godina putem osobne ankete u kućanstvu.

Čak 94 posto ispitanih smatra da se proizvodi trebaju nalaziti u reciklabilnoj ambalaži, dok njih 70 posto odbija kupiti proizvod u nepotrebno velikoj ambalaži, ukoliko postoji alternativa. Spremnost plaćanja i nešto više cijene za proizvod u ambalaži koja čuva okoliš iskazuje 57 posto ispitanika. Za 91 posto njih papir i karton znatno su prihvatljiviji materijali od plastike.

Kada ekološka ambalaža zahtijeva i nešto višu cijenu proizvoda, 40 posto ispitanika ipak neće kupiti takav proizvod. Odbijanje plaćanja više cijene najviše je zastupljeno u mlađih potrošača (do 34 godine), i to u rasponu od 45 do 57 posto.

Nedavno provedeno istraživanje GfK Panel Service Deutschland za ProCarton i European Association of Cartonboard and Carton Manufacturers pokazalo je da njemački potrošači imaju visokorazvijenu svijest o važnosti ekološke ambalaže. Dvije trećine potrošača u Njemačkoj naglašava da im je za očuvanje okoliša važno znati u kakvoj se ambalaži nalaze proizvodi koje kupuju. Važno im je da se ambalažni materijal može reciklirati. Isto toliko ih odbija kupovati proizvode za koje ocjenjuju da se nalaze u nepotrebno velikoj ambalaži.

Istraživanje je pokazalo da svijest o ekološki prihvatljivoj ambalaži raste s godinama, pa tako Nijemci do 30 godina starosti u 80 posto slučajeva preferiraju ekološku ambalažu, oni između 30 i 39 godina žele ekološku ambalažu u 91 posto slučajeva, a stariji od 60 godina su u 94 posto slučajeva za ekološku ambalažu.

 

 

Datum objave: 17.8.2010., 9:11