Online oglašavanje u Hrvatskoj doseglo gotovo 90 milijuna eura


Rezultati IAB Croatia studije Online AdEx pokazuju da se ukupna vrijednost investicija u online oglašavanje u Hrvatskoj tijekom 2021. procjenjuje na više od pola milijarde kuna, tj. 89,970,000 eura, a na temelju prikupljenih podataka prognozira se nastavak rasta od gotovo 8 % u 2022. godini.
IAB Croatia predstavio je prvu hrvatsku procjenu investicije u online oglašavanje, IAB-ov Online Advertising Expenditure (AdEx), dugo iščekivanu procjenu struke – čime je hrvatsko digitalno tržište prvi put dobilo vrijedne podatke na temelju istraživanja profesionalne i neovisne organizacije kojoj je u fokusu razvoj digitalnog i interaktivnog marketinga, a okuplja ključne aktere na tržištu. Vodeći ekonomist IAB-a Europe Daniel Knapp sažeo je to na način da živimo u vremenima geopolitičkih nesigurnosti i potpune preobrazbe oglašivačke industrije, stoga su razumijevanje tržišta i predviđanje njegova razvoja IAB-ovim AdEx-om presudni za sve koji komuniciraju u digitalu.

ONLINE OGLAŠAVANJE U ZAMAHU

Hrvatsko tržište online oglašavanja prema istraživanju IAB Online AdEx kontinuirano raste, u skladu s globalnim trendovima. U 2021. godini vrijednost se procjenjuje na gotovo 90 milijuna, odnosno 89,970,000 eura, dok je očekivani rast u 2022. oko 8 %.

DOMAĆI IZDAVAČI DRŽE GOTOVO DVIJE TREĆINE DISPLAY OGLAŠAVANJA

Najveći udio u 2021. godini ostvaruje display oglašavanje (statični, animirani i videoformati) s 39 %, nakon čega s 19 % slijedi oglašavanje na tražilicama, kao i oglašavanje na društvenim mrežama. Procjenjuje se da će ti kanali nastaviti dominirati i u 2022. godini. Trećina ulaganja u display oglašavanje odnosi se na videoformate, a čak polovica display oglašavanja zakupljuje se programatski.

KORISNICI I OGLAŠIVAČI NAJVIŠE SU NA MOBILNIM UREĐAJIMA

U online oglašavanju dominira oglašavanje na mobilnim uređajima – dok je u 2021. udio mobilnog oglašavanja u ukupnom online oglašavanju iznosio 72 %, za 2022. predviđen je trend daljnjeg rasta i dominacije te će mobilno oglašavanje preuzeti 77 % ukupnog online oglašavanja. Zanimljiva je činjenica da čak 80 % korisnika konzumira videosadržaj na mobilnim uređajima, a predviđa se da će ta brojka narasti na 85 % u 2022.

DOMINACIJA GLOBALNIH PLATFORMI

U oglašavanju na društvenim mrežama vidljiva je dominacija kompanije Meta Inc: Facebook ima udio od 54 %, Instagram drži 39 %, dok sve ostale društvene mreže zajedno čine tek 7 % ukupnog social oglašavanja u RH. Procijenjena je tendencija rasta Instagrama u 2022. U videooglašavanju također dominiraju globalne platforme, gdje gotovo 60 % ulaganja odlazi na YouTube, a dodatnih 26 % odlazi na Facebook.

Datum objave: 10.5.2022., 18:34