S obzirom na to da se aktualne društvene platforme poput Instagrama i Snapchata baziraju gotovo isključivo na vizualnom, postalo je unosno i korisno izrađivati oku ugodne i privlačne ambalaže kako bi se potrošače potaknulo da ih dijele među svojim prijateljima na određenoj mreži.
Naime, prema istraživanju agencije GlobalData iz 2016. godine, više od polovice potrošača na svjetskoj razini bira hranu, pića i proizvode za uljepšavanje na osnovi njihove jedinstvene ambalaže.
Kada pričamo o jedinstvenoj, zanimljivoj ambalaži, potrošači ove karakteristike proizvoda ocjenjuju „uzbudljivima“:
Izvor: Istraživanje o svjetskoj potrošnji Q1 2017., agencija GlobalData
Ambalaža igra važnu ulogu u „djeljivosti“ proizvoda na društvenim mrežama i treba biti dizajnirana na način da iskoristi prednosti digitalnog doba i u skladu s time trebali bismo izraditi određenu marketinšku strategiju.
Uzimajući u obzir kako samo 20% od 30 000 lansiranih proizvoda svake godine zbilja uspije, što se pogotovo tiče proizvoda u kozmetičkoj industriji, ništa ne treba uzeti zdravo za gotovo. Studija tvrtke The Paper Worker kaže kako ambalaža, a ne sam proizvod, utječe na trećinu odluka o kupnji. Drugim riječima – kakve god kvalitete vaš proizvod bio – u dosta slučajeva će njegov materijal, oblik, miris ili tekst na njemu odlučiti o tome hoće li biti kupljen ili ne.
Zbog toga vam donosimo 3 prijedloga kojim možete poboljšati izgled svoje ambalaže:
1. Razmišljajte o funkcionalnosti i lakoći korištenja.
Ako želite da se vaši kupci osjećaju ugodno i samouvjereno koristeći vaše proizvode, razmišljate i o funkcionalnosti, ne samo o dizajnu. Šampon kockastog oblika možda će biti lijep i zanimljiv, ali ga je teško držati ili stisnuti, osobito pod tušem, kada su nam ruke mokre. Svojim proizvodima pokušajte olakšati život svojim kupcima, a ne ga otežati.
2. Budite jasni.
Ljepota je u jasnoći, kao i u elokventnosti. Ako je ambalaža jasna i lagana za razumjeti, bit će vam lakše zadobiti pažnju kupaca. U slučaju da je vaša etiketa prepuna informacija, kupcu će biti teško zaključiti koje su funkcije ili koristi vašeg prozvoda. Koristite jasne poruke koje se čitaju brzo i lako.
3. Uložite u dobar dizajn.
Izgled proizvoda može ga i proslaviti ali i baciti u zaborav, pogotovo u današnjoj industriji koja je orijentirana prvenstveno na osjetilo vida. Neznatne promjene u dizajnu i načinu tiskanja mogu znatno povećati prodaju.
Vaš cilj je zadobiti povjerenje kupca i osigurati da se vraća po vaš proizvod. A zavest ćete ga na prvi pogled pakirajući vaš proizvod u zanimljivu, vizualno privlačnu ambalažu.