« Povratak na sadržaj Broj 3 | Godina 2015

Muraplast d.o.o., Kotoriba

Strateške investicije i zacrtan put poslovanja

Širenje proizvodnih kapaciteta, nove tehnologije i novi proizvodi obilježili su protekli period poslovanja renomiranog hrvatskog proizvođača polietilenskih filmova, tvrtke Muraplast d.o.o. iz Kotoribe, koja je još jednom pokazala i dokazala da osluškivanje zahtjeva tržišta i promišljeno investiranje jamče zdrav rast i status stabilne i pouzdane tvrtke koja je svojim klijentima strateški partner u poslovnim aktivnostima.
Tvrtka Muraplast d.o.o. svojom trajnom opredjeljenošću inovacijama i razvoju, i u proteklom je periodu ostvarila značajne uspjehe, čija je kruna novootvorena proizvodna hala na čak 2100 m2.
U razgovoru za naš časopis prije dvije godine, dok je gospodarska kriza još uvelike otežavala poslovanje, Davor Ujlaki, zamjenik direktora te uspješne međimurske tvrtke, tada je izrazio zadovoljstvo što je tržište ambalaže stabilno, odnosno bilježi rast. I danas, dvije godine kasnije, gospodin Ujlaki zadovoljno utvrđuje da se kompletno tržište ambalaže, zajedno s Muraplastom, i dalje razvija i raste. Pozitivan trend u cijeloj široj regiji očekuje se i dalje te će i 2016. biti iznimno bogata godina što se tiče novih investicija i kapaciteta. Kao najbolji primjer tih pozitivnih kretanja, i povod razgovoru s gosp. Ujlakijem, nova je proizvodna hala kojom je Muraplast dodatno obogatio svoje proizvodne kapacitete.
“Nova proizvodna hala za Muraplast znači početak novog investicijskog ciklusa u kojem namjeravamo u tri godine investirati oko 100 milijuna kuna, što znači nove strojeve, nova radna mjesta, nove proizvode, nove kapacitete, nova znanja...”, pojasnio je Davor Ujlaki obrazlažući odluku sviješću da bi se bez nove hale ugrozio daljnji napredak, odnosno došlo bi do neželjene stagnacije, što, naravno, nikako nije dio poslovne filozofije.



Peteroslojna linija za ekstrudiranje polietilenskog filma
Proteklih godina Muraplast je puno uložio u strojeve i opremu, a najznačajnijim pomakom s tog aspekta smatraju investiciju u peteroslojnu liniju za ekstrudiranje polietilenskog filma. Linija je iznimno velika (do 2,6 m) te ima kapacitet do 900 kg/h.
To je trenutačno jedina linija koja nije u potpunosti iskorištena jer se zbog velikog kapaciteta na njoj isplati raditi samo “velike” poslove koji se često moraju “uzeti” postojećoj konkurenciji koju predstavljaju vodeće tvrtke u Europi. “U takvim slučajevima nije dovoljno imati dobru cijenu, kvalitetu i fleksibilnost, nego je nužno veliko zalaganje cjelokupnog Muraplastovog tima”, navodi Davor Ujlaki te dodaje da to uključuje tehnologiju razvoja novih tanjih filmova unaprijeđenih karakteristika, prodaju koja taj novi unaprijeđeni proizvod mora plasirati na tržište te cijeli sustav upravljanja koji se mora prilagoditi novim zahtjevima kupaca. Sve to, smatra, može potrajati duže nego što su navikli.
Nedavne investicije koje su također unaprijedile proizvodne mogućnosti Muraplasta uključuju peteroslojni ekstruder, proizvodnu halu s pripadajućom trafostanicom i oksidator – uređaj za spaljivanje otpadnih plinova iz linija za tisak. Provedeno je i dosta “manjih” investicija koje su povećale kvalitetu tiska (dodavanje pozicija tiska, 100 % video inspekcija), uloženo je u laboratorijske uređaje te u segment zaštite na radu (smanjenje buke, evidencija radnika, videonadzor) i slično. “Dodatno, trenutačno se instalira linija za tisak bojama na bazi vode, destilacija otpadnih boja na bazi vode, mješaona boje zajedno sa sustavom upravljanja boja te rezalica za papir”, pojašnjava Ujlaki.
Ulazak u područje proizvodnje fleskibilne ambalaže prije dvije godine bio je još jedan korak kojim je Muraplast potvrdio svoje opredjeljenje kontinuiranom razvoju. Pitali smo Davora Ujlakija koliko je zadovoljan tim poslovnim korakom: “Pomak u tom segmentu se vidi, ali treba još puno rada da bismo bili zadovoljni. Uspjeli smo odraditi odličan posao s pakiranjem deterdženata na domaćem tržištu, dobili smo nekoliko lijepih poslova za domaće značajnije tvrtke za pakiranje tjestenine, začina, grickalica, za industrijsku ambalažu, ali osim segmenta deterdženata, to su male količine. Na vanjskom tržištu radimo na zahtjevnom njemačkom i austrijskom, ali količine koje dobivamo nas još uvijek ne zadovoljavaju s obzirom na potencijal tržišta”.

Proizvodnja papirnatih vrećica
Novosti u proizvodnom programu Muraplasta ne nedostaje. Osluškujući zahtjeve svojih klijenata, ušli su i u proizvodnju papirnatih vrećica. “Na taj smo se korak odlučili jer su naši kupci koji rade i s plastičnim i papirnatim vrećicama upravo to tražili. Prva linija za proizvodnju vrećica još nije došla, a već smo je zapunili poslovima do nove godine. Naša očekivanja su da ćemo uspjeti obje linije za papirnate vrećice zapuniti u potpunosti i to isključivo za zapadnoeuropsko tržište. Kada Vaš časopis Ambalaža bude u rukama Vaših čitatelja, nova linija za tisak papira u roli bit će instalirana”, ponosno je najavio Davor Ujlaki i dodao da nova linija za tisak ima mogućnost tiska do osam boja, širina tiska je 1300 mm te koristi boje na bazi vode. Potencijal prodaje otisnutog papira u roli postoji, no to im u Muraplastu nije prioritet. U početku će linija tiskati polietilenski film za vrećice jer je kapacitet postojećih tiskarskih linija pun, a bojama na bazi vode se može i otisnuti i plastika.



Širok asortiman proizvoda
Polažući posebnu pažnju na upravljanje sigurnošću pri proizvodnji, Muraplast je nedavno, sukladno zahtjevima norme, dogradio sustav upravljanja sigurnošću kod proizvodnje ambalaže koja dolazi u kontakt s hranom po normi FSSC 22000. Norma se izričito fokusira na smanjenje rizika kod proizvodnje ambalaže koja dolazi u kontakt s hranom. Prije svega to znači, pojašnjava Ujlaki, da se smanjuje mogućnost reklamacije i mogućnost eventualne štete kod krajnjeg kupca, što povećava njegovo zadovoljstvo. Promijenjene su proizvodne procedure, uvedeno više čišćenja, pranja radne odjeće, uveden je novi sustav ventilacije zraka i slično.
Osim ambalaže za pakiranje prehrambenih proizvoda, Muraplast je u posljednje vrijeme znatno proširio asortiman proizvodnje te rade mnogo specijalnih proizvoda. To su, primjerice, zaštitni filmovi (surface protection film), pregani FFS film (npr. za pakiranje peleta), kaširana ambalaža za deterdžent za pranje rublja i slično. “Bitno je da znamo namjenu pa takve proizvode svojim strojevima i znanjem zasigurno možemo dodatno unaprijediti”, obrazložio je Ujlaki.

Znamo kamo idemo
Navedene investicije odraz su “zdrave” poslovne filozofije koja je Muraplast pozicionirala u sam vrh proizvodnje polietilenskih filmova u Republici Hrvatskoj i okolnim zemljama, a istim putem namjeravaju i nastaviti: “Imamo zacrtan trogodišnji plan i znamo gdje želimo biti. Unatoč tome što smo za naše prilike velika tvrtka, i dalje nastojimo biti fleksibilni i prilagoditi se trendovima. Planiramo uspješno završiti investiciju ulaska u papirnate vrećice, slijedi opet povećanje kapaciteta ekstruzije i tiska. Uvijek imamo par projekata u rezervi i čekamo pravi trenutak za njihov početak”, optimistično zaključuje Davor Ujlaki. (T. L.)
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: