« Povratak na sadržaj Broj 4 | Godina 2015

Tihomir Premužak, direktor Vetropack Straže tvornice stakla d.d., Hum na Sutli

Godina obilježena izuzetno uspješnim projektima

Vetropack Straža tvornica stakla d.d. iz Huma na Sutli još jednu poslovnu godinu podcrtava zadovoljstvom. Provedene investicije kao ulog u dugoročni razvoj, osvajanje novih tržišta i kupaca te aktivnosti usmjerene na poticanje ekološke svijesti široke javnosti jamče svijetlu budućnost toj u svakom pogledu naprednoj tvornici.
Tihomir Premužak, direktor Vetropack Straže tvornice stakla d.d., zadovoljno ističe da je dio uspjeha kojim se ta tvornica vrlo suvereno može podičiti, upravo u pomnom promišljanju i planiranju aktivnosti, kao i u njegovanju kvalitetnih odnosa s kupcima te osluškivanju njihovih potreba.

Na kraju smo još jedne poslovne godine. Je li ostvareno sve što ste planirali?
Unatoč još jednoj teškoj godini, u kojoj smo se kao i sve hrvatske tvrtke borili sa svim posljedicama recesije, projekcija poslovnog rezultata izgleda bolje nego što smo to predviđali početkom godine. Međutim, uz sam financijski rezultat, ova je godina bila značajna i po nekoliko izuzetno uspješnih projekata koji nam osiguravaju dugoročni razvoj kompanije. To je, svakako, važnije i od samog rezultata jedne poslovne godine.

Vetropack Straža kontinuirano je svijetli primjer poslovanja, i s aspekta poslovnih rezultata i s aspekta djelovanja u lokalnoj zajednici. Koja je tajna uspjeha?
Naša je tvornica stakla sretan spoj 155-godišnje staklarske tradicije u Humu na Sutli i vrlo korektnih vlasnika Švicaraca, kojima je stalo da se trajno ulaže u postrojenje, organizaciju i ljude. U ovako malenom mjestu kao što je Hum na Sutli to znači i posebnu motiviranost i privrženost zaposlenika tvrtki. Nadalje, naši poslovni procesi osiguravaju dobro planiranje, koordinaciju unutar Vetropack Grupe u svim poslovnim područjima. Stalni izlazak na nova tržišta i otvaranje novih kupaca, uz dugogodišnji nastup na postojećim tržištima, osigurava nam i u teškim vremenima značajan tržišni udio i prodajni rezultat. Uz to, stalno investiramo – u ljude i postrojenje – što nam se vraća kroz kontinuirano dobar rezultat. Ipak, posebno se ponosimo odnosom tvornice prema zaštiti okoliša i našim zaposlenicima koji su temelj svega nabrojanoga.
Posebno se ponosimo odnosom tvornice prema zaštiti okoliša i našim zaposlenicima koji su temelj uspjeha

Jedna od tajni, kao što ste i naveli, je i stalna opredijeljenost za uvođenje inovacija. Što biste od nedavnih investicija u inoviranje poslovanja posebno izdvojili?
Otkako je prije 19 godina Vetropack preuzeo Stražu, u ovu je tvornicu stakla uloženo više od 1,5 milijardu kuna. Da bismo ostali konkurentni na vrlo zahtjevnom tržištu ambalažnog stakla, stalno moramo ulagati u tehniku, tehnologiju i zaposlenike. Jedino tako možemo odgovoriti zahtjevima kupaca i standardima kvalitete. U tijesnoj suradnji s kupcima svake se godine razvije 30-ak novih boca i staklenki, jer staklo se, uz svoje dobro poznate prednosti koje ima pred drugim vrstama ambalaže, koristi i kao marketinški alat za pozicioniranje proizvoda na policama trgovina, na stolovima restorana... Vetropackovi stručnjaci godinama kontinuirano rade na projektu laganog stakla, pri čemu se postižu izvrsni rezultati.

Grupa Vetropack ove je godine postala još snažnija akvizicijom tvornice stakla u Italiji. Na koji će način ona unaprijediti ponudu Grupe?
I Vetropack Grupa i Vetropack Straža su “okorjeli izvoznici”. Prošle je godine Vetropack Grupa više od 20 % svojeg izvoza plasirala u Italiju. Preuzimanjem staklane u Trezzano sul Naviglio, pozicioniranom u srcu talijanske poslovne zone, Vetropack sada ima i vlastitog “konja za utrku”, čime stvara priliku zadobiti još značajniji tržišni udio te još više ojačati svoju poziciju dobavljača stakla na tom i susjednim tržištima. Dakle, nastavit ćemo razvoj u regiji koja nam je već jako poznata i bliska. Korist od toga imat će postojeći, ali i svi budući kupci.

Prilikom zadnjeg razgovora za naš časopis prije gotovo dvije godine naveli ste da tridesetak posto od ukupne proizvodnje Vetropack Straže isporučuje na hrvatsko tržište, dok se preostalih sedamdesetak posto izveze na tržišta država regije i zapadne Europe. Jesu li omjeri još uvijek takvi, imate li u planu širenje na neka nova tržišta?
Omjeri su uglavnom isti. Međutim, i mi osjećamo pozitivne trendove u hrvatskom gospodarstvu i to nas posebno veseli. Kao što sam ranije spomenuo, jedan od ključeva dobrog poslovanja Vetropack Straže je dobro planiranje, što podrazumijeva i pravovremeni izlazak na nova tržišta i pronalaženje novih kupaca. Već nekoliko godina bilježimo značajan rast naše prodaje upravo na talijanskom tržištu, ali i na ostalim europskim tržištima.

Certificirani ste prema standardu FSSC 22000 koji jamči sigurnost prehrambenih proizvoda. Što to znači za vaše klijente?
Staklenu ambalažu isporučujemo velikim internacionalnim proizvođačima hrane i pića (Coca-Cola, SAB Miller, Heineken, Molson Coors, San Benedetto i dr.). Stoga, implementirani food safety standard više nije pitanje izbora, nego osnovni preduvjet partnerstva s najvećim igračima. Nedavno je u tvornici proveden redovni kontrolni audit standarda FSSC tijekom kojeg su se auditori osvjedočili da se u cijeloj tvornici, na svim područjima i u svim procesima, sva načela tog standarda doista provode i poštuju. Sve su Vetropackove tvornice certificirane po standardu sigurnosti hrane i ISO-u pa je potpuno svejedno u kojoj je od njih staklena ambalaža proizvedena. Postoji, dakle, jedinstvena kvaliteta – Vetropack kvaliteta!

Ovoga ljeta ponovno ste bili aktivni u svojoj kontinuiranoj misiji educiranja javnosti o staklu kao optimalnom ambalažnom materijalu. Koje ste aktivnosti proveli?
Jedan smo od rijetkih proizvođača koji svoje proizvode na kraju njihova životna vijeka možemo preuzeti, preraditi i ponovo iskoristiti za proizvodnju nove staklene ambalaže. Stoga nam je jako važno komunicirati važnost recikliranja cjelokupnoj hrvatskoj javnosti. Godinama provodimo aktivnosti usmjerene edukaciji djece za pravilno postupanje sa starom staklenom ambalažom. I ovog smo ljeta Brodom kulture zaplovili Jadranom te među najmlađim stanovnicima (i turistima) u 14 mjesta na otocima i obali putem predstava i radionica širili našu poruku o važnosti recikliranja stakla i ostalih materijala. S tim alatima nastavljamo i dalje u školama u ostalim dijelovima Hrvatske.

Unatoč rezultatima studija koji potvrđuju da su potrošači općenito, pa tako i kod nas u Hrvatskoj, itekako svjesni prednosti stakla kao zdravstveno najprihvatljivijeg ambalažnog materijala, Hrvatska, nažalost, još uvijek ima relativno nisku stopu recikliranja stakla. Kako objasniti tu kontradikciju?
Smatram da postoje dva osnovna razloga. Prvo, sustav sakupljanja staklene ambalaže, uveden 2006. godine, dao je svoje. Dakle, trebalo ga je promijeniti. Srećom, “dogodila nam se Europa” koja nas je natjerala da uvedemo cjelovitiji, bolji i učinkovitiji sustav. Vjerujem da će se rezultati novog Zakona o otpadu i novog Pravilnika o ambalaži i otpadnoj ambalaži vidjeti već iduće godine. Svakako treba imati na umu da je to dugotrajan proces i da su potrebne godine da dostignemo najbolje europske prakse. Ali, čim prije počnemo, prije ćemo doći do cilja.
Pritom treba inzistirati na striktnoj primjeni. Jer, nedosljedna primjena zakona i pravilnika osnovni je razlog neuspjeha. A tu priča počinje već odgojem djece kod kuće, a nastavlja se u vrtiću i školi. Nas starije treba očito kažnjavati za nepoštivanje propisa, kao što se to primjerice radi u zapadnoevropskim državama koje u recikliranju postižu odlične rezultate. Ne vidim zašto bismo mi morali biti drugačiji.

U tijesnoj suradnji s kupcima svake se godine razvije 30-ak novih boca i staklenki
Planirate li u narednom periodu nove investicije?
Ove smo godine proveli dvije velike investicije – remont staklarske peći i gradnju filtra za pročišćavanje otpadnih plinova. Slijedi natkrivanje skladišta gotove robe u slovenskom Rogacu. Taj ćemo projekt provesti u sljedećih nekoliko godina, u nekoliko faza. Cilj nam je da u skorijoj budućnosti svu staklenu ambalažu skladištimo u zatvorenim skladištima, što je jedan od važnih preduvjeta ispunjavanja strogih zahtjeva Food Safety standarda.

Na kraju, što biste u poslovnom smislu poželjeli sebi samima, a što domaćoj i regionalnoj ambalažnoj industriji?
Kompaniji želim kontinuitet uspješnog rezultata u svim segmentima poslovanja. Hrvatskom gospodarstvu - što bržu političku konsolidaciju jer je ona preduvjet za uspješan gospodarski razvoj cijele hrvatske ekonomije, pa tako i ambalažne industrije. Ako se nastave pozitivni trendovi gospodarstva, uz najavljene reforme svih dionika političko-gospodarskog života, postići ćemo i veću zaposlenost, veću potrošnju i bolji standard građana.

Razgovarala: Tihana Lešić
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: