« Povratak na sadržaj Broj 2 | Godina 2014

Jadranki Ivanković, članici Uprave Podravke d.d., nagradu CROPAK GODINE uručio je predsjednik Svjetske organizacije za ambalažu Thomas L. Schneider

CROPAK GODINE - nagrada za kreativni iskorak i vrhunsku izvedbu

Krem juhe bogatog sadržaja Podravke d.d. ove su godine, prema ocjeni stručnog ocjenjivačkog suda CROPAK, serija proizvoda s najboljom ambalažom na hrvatskom tržištu. Na dizajnu i razvoju ambalaže zajednički su radili Podravkini stručnjaci, agencija McCann i proizvođač folije Aluflexpack Novi.
Natječaj CROPAK 2014 u Podravki će ostati zabilježen po čak dvije osvojene nagrade, CROPAK-u u kategoriji hrvatskog proizvoda/serije i prvi put CROPAK-u GODINE. U Podravki ne skrivaju zadovoljstvo osvojenim nagradama te ističu kako su one najbolja potvrda uloženih napora, ali i velik podstrek za dalje. Stoga smo o osvojenoj nagradi, promišljanju ambalaže, konkurenciji te budućim planovima razgovarali s Jadrankom Ivanković, članicom Uprave Podravke d.d.

Ove ste godine u uistinu jakoj konkurenciji za ambalažu svojih Krem juha bogatog sadržaja osvojili CROPAK GODINE 2014. Što Vam znači ta nagrada? Je li Vas iznenadila?
Kao što smo naveli prilikom dodjele, nagrada nam znači puno. To je “točka na i” za cjelokupan angažman i profesionalno znanje koje ulažemo u svaki novi projekt i podstrek da s istim žarom i elanom nastavimo raditi i ubuduće. Od kada su Juhe bogatog sadržaja na tržištu, primamo samo pohvale, kako za kvalitetu sastojaka i okus proizvoda, tako i za cjelovito rješenje ambalaže. U kategoriji kulinarstva, pored Juha bogatog sadržaja, Podravka je ove godine izašla s inovacijom - Temeljcima za jela koji su, ukupno gledano, vrlo kompleksan projekt, no s aspekta ambalaže žiri je dao prednost rješenju za Juhe bogatog sadržaja. CROPAK nagrada dolazi od struke, i ta nam je činjenica vrlo bitna, i uistinu smo ponosni na ovo dvostruko priznanje. Naime, prvi put Podravka je osvojila CROPAK u kategoriji, i glavnu nagradu - CROPAK GODINE. Podravka izuzetnu pažnju polaže praćenju najnovijih dostignuća u području razvoja ambalaže te kontinuirano radi na primjeni inovativnih rješenja ambalažnih materijala koji, osim uporabne vrijednosti, moraju zadovoljiti i sve ostale kriterije koji se od ambalaže očekuju, s posebnim naglaskom na ekološki aspekt. CROPAK GODINE ujedno je potvrda i priznanje za postignuća na tom području.

Što je, po Vašem mišljenju, upravo tu ambalažu izdvojilo iz konkurencije?
Pretpostavljamo da je bio najvažniji dojam cjelovitog rješenja, ali i dobro izbalansirane pojedinačne sastavnice: od sugestivnog vizualnog rješenja, jasnoće poruke, načina deklariranja, funkcionalnosti do korištenja tehničkih rješenja kod isticanja određenih prednosti. Posebnost je svakako visoka kvaliteta tiska, izražajnost kolora juhe, toplina cjelokupnog dizajna i parcijalni mat/sjajni efekti koji naglašavaju najvažnije dijelove dizajna. Bitno je naglasiti da se radi o novoj liniji juha bogatog sadržaja od četiri proizvoda koje doprinose prepoznatljivosti i atraktivnosti ukupne ponude Podravka juha.

CROPAK GODINE je “točka na i” za cjelokupan angažman i znanje koje ulažemo u svaki novi projekt

Na koji ste način pristupili razvoju ambalaže za pobjedničke juhe?
Praksa je da u razvoju novih proizvoda djeluju multifunkcionalni timovi sastavljeni od Podravkinih stručnjaka iz različitih područja (npr. Dizajna i razvoja ambalaže, Razvoja proizvoda, Marketinga, Nabave i dr.) ali i vanjskih partnera, u ovom slučaju agencije McCann i proizvođača folije Aluflexpack Novi. Konačan rezultat spoj je zajedničkog rada, kreativnosti i angažmana svakog pojedinca-stručnjaka iz svojeg područja.

Koje su njezine dizajnerske specifičnosti?
Najveći iskorak odnosi se na samo dizajnersko rješenje u kojem je napravljen odmak od tradicionalnog elementa žlice, te se prvi put pojavljuje vrlo sugestivno rješenje u kojem nam ljudski lik pruža zdjelicu juhe. Time je postignut poseban ugođaj, nota topline, osobnog dodira, brižnosti, a naglašen je i domaći okus te pravo bogatstvo prirodnih sastojaka. Element ruku koje pružaju zdjelicu nosi u sebi i naglašava Podravkinu krilaticu “Od srca srcu”. Crvena pozadina naglašava toplinu, a sadržaj juhe u zdjelici dodatno je naglašen kao visoko sjajno lakirani segment. Uz prikaz juhe, lakom je istaknut i logotip Podravke. Očigledno je napravljen izvrstan omjer mat i sjajnih elemenata, i na taj je način došlo do isticanja najvažnijih elemenata dizajna.

Nagrađena ambalaža nastala je u suradnji s agencijom McCann Zagreb i Aluflexpackom Novi d.o.o. iz Umaga. Na koji način odabirete suradnike?
Agencija McCann odabrana je na natječaju u jakoj konkurenciji, a predloženo rješenje istaknulo se svojom posebnošću. Iako nije bilo lako donijeti odluku, i trebalo je imati hrabrosti za iskorak, vjerovali smo u uspješnost ovog projekta, a sada je očigledno da smo dobro postupili.
S dobavljačem folije, tvrtkom Aluflexpack Novi iz Umaga, Podravka izuzetno uspješno surađuje niz godina, na brojnim projektima vezanim uz ambalažu. Do sada smo zajedničkom suradnjom plasirali na tržište brojne proizvode. I ovaj projekt rezultat je zajedničke suradnje, visoke kvalitete i profesionalnog pristupa - prije svega djelatnika Podravkinog Razvoja ambalaže i Nabave ambalaže s jedne strane, te Aluflexpackovih stručnjaka koji su još jednom potvrdili da su u mogućnosti zadovoljiti najviše kriterije kvalitete ambalaže.

S obzirom na širok asortiman proizvoda koje Podravka plasira na tržište, koji su to ključni parametri kojima se vodite pri odabiru ambalažnih materijala?
Neovisno o kojem asortimanu Podravkinih proizvoda govorimo, jedan od ključnih ciljeva tvrtke je zaštita zdravlja potrošača. Kod odabira ambalažnih materijala ugrađujemo i zahtjeve u skladu sa svjetskim trendovima u području prehrambene industrije, gdje se prepoznala potreba za specijaliziranim standardima za proizvođače ambalažnih materijala s težištem na sigurnost hrane. Također se kod razvoja naših projekata rukovodimo činjenicom da ambalaža mora privući pozornost potrošača na polici, mora biti sredstvo promocije, ali uza sve to, važno je ispuniti sljedeće funkcije: ekonomsku, prodajnu, zaštitnu, tržišnu, transportnu, estetsku i ekološku.

Često se događa raskorak u dizajnerskim rješenjima “na papiru” i realnim proizvodnim mogućnostima. Kako inače prevladavate takve situacije?
Da, uistinu se takve situacije često događaju, djelomično zbog nepoznavanja tehnika tiska i/ili proizvodnih kapaciteta te razumijevanje mogućnosti proizvođača ambalaže od strane dizajnerskih agencija, a djelomično zbog nesagledavanja kompleksnosti ambalaže kao grafičkog proizvoda. Potrebno je voditi računa o svim parametrima, našim proizvodnim kapacitetima, karakteristikama strojeva za pakiranje, specifičnostima ambalažnog materijala u kombinaciji s proizvodom koji želimo pakirati, optimizaciji troškova u tisku, a tu posebno mislimo na troškove pripreme i višejezične varijante dizajna.
Dugogodišnjom praksom i iskustvom te poznavanjem tehničko-tehnoloških mogućnosti proizvođača ambalaže, postavljamo realne ciljeve i balansiramo između želja i mogućnosti.
Kao što smo već ranije napomenuli, od samog početka razvoja idejnog rješenja ključ uspjeha su multifunkcionalni timovi koji sagledavaju projekt sa svih aspekata i daju prijedloge izvedivih i prihvatljivih rješenja.

Činjenica da je Podravka bila prva kompanija u bivšoj državi koja je imala posebnu službu razvoja ambalaže više nego dovoljno govori o pažnji i profesionalnosti koju pridajete ambalaži. U kojem se slučaju oslanjate na interne snage, a kada angažirate vanjske suradnike?
Ovisno o kompleksnosti proizvoda, značaju i veličini projekta, te ostalim značajkama i specifičnostima, donosimo odluku hoće li se projekt raditi kompletno in house, ili nam je potrebna i podrška vanjskih eksperata (agencije, proizvođača ambalaže, znanstvenih institucija, konzultanata). Radom na projektima uglavnom nastojimo maksimalno iskoristiti postojeće kompetencije naših timova, naravno uz podršku naših partnera – proizvođača ambalaže.

Koliko, po Vašem mišljenju, privlačna i kvalitetna ambalaža ima udjela u uspješnosti pojedinog proizvoda na tržištu? Kako biti različit i zamjetljiv na policama?
Ambalaža je oduvijek važan dio proizvoda, a u današnje vrijeme postaje sve značajniji. Ona je prvi vizualni doticaj proizvoda s potrošačem temeljem kojeg se stvara percepcija i donosi odluka o kupnji. Njezina ključna uloga je da istakne proizvod i njegova svojstva u odnosu na ostalu ponudu, sugerira nešto novo, praktično i inovativno, ali opet prepoznatljivo i svojstveno tradiciji određene robne marke.


Ponosni tim Podravkinih stručnjaka u društvu Thomasa L. Schneidera: Renata Tomerlin, direktorica službe Razvoj ambalaže, Jadranka Ivanković, članica Uprave, Miroslav Pobi, direktor službe Nabava ambalaže,  Nina Puhač-Bogadi, voditeljica sustava sigurnosti hrane - služba Poslovna kvaliteta i Kristijan Miloš, tehnolog-specijalist u Razvoju ambalaže

Na temelju čega odlučujte o redizajnu pojedine ambalaže? Kako znate da je vrijeme za promjenu?
Praćenjem promjena ponašanja potrošača, trendova na tržištu te životnog vijeka proizvoda donosimo odluku o potrebnim promjenama. Slijedom analize prikupljenih tržišnih informacija kritički se analiziraju postojeća rješenja te se redefinira politika proizvoda i vizualnog identiteta naših robnih marki i proizvoda.

Je li mudro raditi česte i velike promjene? Na koji način pratite reakcije potrošača?
Kod prepoznatljivih robnih marki velike i učestale promjene, te nagli zaokreti u vizualnom identitetu, nikako nisu poželjni. Svakom takvom redizajnu pristupa se vrlo oprezno, s jasno definiranim smjernicama u briefu, pomnim “brušenjem” svakog detalja dizajna uz određena testiranja, odnosno istraživanje tržišta. Temeljna smjernica je da kod redizajna etabliranih robnih marki zadržimo ključne prepoznatljive elemente i olakšamo snalaženje potrošaču zadržavajući glavne elemente dizajna kao što su boja, zaštitni znak... Možemo ih promijeniti u duhu vremena i modernizirati, no nikako drastično mijenjati. Kod ekstenzija određenih linija naših proizvoda, kao što je to slučaj s nagrađenom serijom juha, potrebno je voditi računa o ukupnom dojmu i načinu uklapanja i prepoznatljivosti cjelokupnog asortimana. Kada se radi na potpuno novoj liniji proizvoda, dizajneri imaju možda najviše slobode, no određena pravila i smjernice i ovdje se moraju poštivati.
Ishodište dobrog dizajna je razumijevanje i uvažavanje različitih skupina potrošača, njihovih potreba i očekivanja. Važno je prepoznati što je kojoj ciljnoj skupini važno kod odabira, kupnje ili korištenja proizvoda te ponuditi odgovarajuće vrste ambalaže i ambalažnih materijala, ali i uskladiti sve ostale marketinške aktivnosti vezane uz određenu robnu marku ili proizvod. Reakcije naših potrošača i tržišta općenito jedan su od najvažnijih kriterija pri donošenju odluke o odabiru ambalaže i dizajna.

Po Vašem mišljenju, koliko je razvijena svijest potrošača o važnosti adekvatne ambalaže?
Svijest i očekivanja potrošača svakim danom rastu, i to je pozitivno. Kritike, savjeti i pohvale potrošača uvijek su dobrodošli i oni su nepresušna inspiracija za potragu za novim i praktičnijim rješenjima. Također sve više potrošača obraća pažnju na utjecaj ambalaže na okoliš odnosno mogućnost adekvatnog zbrinjavanja ambalaže, što uz određenu zakonsku regulativu, usmjerava i industriju da posvećuje sve veću pažnju odabiru ambalažnih materijala, pitanju zbrinjavanja ili ponovnog korištenja.

Ovogodišnji proizvodi, odnosno ambalaža nagrađena nagradom CROPAK, pokazali su najviše dosege hrvatske ambalažne industrije. Kako biste usporedili dosege hrvatskog razvoja i proizvodnje ambalaže u odnosu na globalnu razinu?
Dobra vijest je da se velik dio nominiranih za CROPAK može uspješno nositi s inozemnom konkurencijom svojim idejnim i tehničkim rješenjima. Izazov je biti konkurentan cijenom proizvodnje s obzirom na manje serije, razinu produktivnosti, tehničku opremljenost i stupanj iskorištenja domaćih kapaciteta u odnosu na tzv. multinacionalne tvrtke. Podravka, primjerice, u ključnim kategorijama proizvoda može ponudom parirati najvećim svjetskim ponuđačima hrane, no ipak je otežavajući faktor razlika u ekonomiji obujma. Stoga je za održanje konkurentske pozicije potrebno ulagati sve više novih znanja, umijeća i inovacija.

Na koji se način u Podravki prate trendovi u ambalažnoj industriji?
Podravka prepoznaje zaposlenike kao jednu od svojih vodećih vrijednosti, stoga kontinuirano ulaže u usvajanje novih znanja i vještina svojih zaposlenika. Ovdje svakako treba ubrojiti: posjete specijaliziranim sajmovima, sudjelovanje na stručnim skupovima i konferencijama, edukacijama i raznim prezentacijama najnovijih dostignuća proizvođača ambalaže. Kao tvrtka razvijamo partnerske odnose s ključnim dobavljačima, a otvoreni smo i za daljnji razvoj suradnje s postojećim i potencijalnim novim dobavljačima koji mogu ponuditi rješenja s dodanom vrijednošću i koji udovoljavaju visokim tehničko-tehnološkim i ekološkim standardima.

Planirate li se, temeljem sudjelovanja na CROPAK-u, nominirati za WorldStar, natječaj za najbolju ambalažu na svjetskoj razini?
CROPAK GODINE svojevrsna je potvrda postignute razine ambalažnih rješenja. Ova nam nagrada daje potvrdu rezultata kontinuiranog rada, poticaj da smo na dobrom putu i da svojim znanjem i iskustvom možemo stajati uz bok svjetskim tvrtkama. Naravno, World­Star je nova prilika za komparaciju s konkurencijom na globalnoj razini i mogućnost da vidimo gdje se možemo pozicionirati.

Koji su daljnji planovi Podravke? Pripremate li možda već neki “as u rukavu” za CROPAK 2015?
U Podravki je u tijeku novi inovacijski ciklus. Planova ima puno i radimo na tome da potrošačima i nadalje nudimo nova inovativna rješenja. Što se nagrada tiče, svaka osvojena nagrada diže očekivanja, a letvica s osvojenim CROPAK-om postavljena je prilično visoko. No dopustite da ti detalji, za sada, ostanu naša mala tajna...

Tihana Lešić
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: