«
Povratak na sadržaj
Broj 3 | Godina 2013
Vječna haljina od limenki
Pokrećući projekt izložbe haljina od ambalažnih materijala želja organizatora bila je javnost educirati da ambalaža nakon uporabe ne mora nužno postati otpad. Izraditi haljinu od, primjerice, limenki, samo je jedna od mogućnosti.
Početkom ove godine u beogradskom trgovačkom centru Delta City, u sklopu edukacijskog projekta “Ambalaža – proizvod – potrošač – zaštita okoliša” bila je postavljena izložba haljina od ambalažnih materijala poznatih srpskih robnih marki koje su izradili renomirani srpski modni dizajneri. Druga je to po redu takva izložba; prva je, podsjećamo, održana u lipnju 2012. godine u Zagrebu u Westgate shopping cityu, gdje je bilo izloženo 13 haljina koje su renomirani domaći modni dizajneri izradili od ambalažnog materijala poznatih hrvatskih brendova.
Obje izložbe organizirali su tvrtka Tectus d.o.o., Institut za ambalažu i tiskarstvo Tectus – IatT i stručni časopis Ambalaža/REGprint iz Zagreba. Cilj tog projekta, nastalog prema ideji Drene Milijević, ravnateljice IatT-a, bio je, prije svega, informirati i educirati potrošače o proizvodu i ambalaži, njenim funkcijama, značaju, oznakama i, u današnje vrijeme sve važnijem, načinu zbrinjavanja. Uključivanjem profesionalnih dizajnera u projekt željelo se skrenuti pažnju na važnost promišljanja ambalaže i s aspekta dizajna jer upravo je izgled, odnosno dizajn ambalaže taj koji u velikoj mjeri utječe na odluku o kupnji pojedinog proizvoda, pri čemu bi danas svatko od nas trebao voditi računa i da pri kupnji ne zanemarimo mogućnost reciklaže kupljene ambalaže. Ono na što se posebice željelo ukazati projektom je potreba promišljanja produžene uporabne vrijednosti ambalaže, kao svjetskog trenda, a sve to s ciljem podizanja svijesti potrošača o važnosti zaštite okoliša.
Pokrećući ovaj projekt, želja organizatora bila je da se i po završetku izložbe nastavi suradnja vlasnika ambalažnih materijala i dizajnera kako bi zajedničkim snagama, a opet svatko na svoj način, nastavili raditi na podizanju ekološke svijesti javnosti slanjem poruka o važnosti pravilnog zbrinjavanja ambalažnog otpada, o važnosti reciklaže, ali i o tome da osvijeste da ambalaža nakon uporabe ne mora nužno postati otpad.
Vrijednu suradnju tako su nastavili Recan Fondacija za reciklažu limenki za piće iz Beograda i renomirana dizajnerica Tatjana Tatalović, čija je haljina Limenka po limenka, koju je izradila od poklopaca limenki, na beogradskoj izložbi oduševila brojne posjetitelje. Recan Fondacija i Tatjana Tatalović tako, koristeći se upravo haljinom kao glavnim adutom, nastavljaju promicati ekološku osviještenost javnosti, u ovom konkretnom slučaju skrećući im pažnju da je reciklaža limenki jeftinija od proizvodnje jer se reciklažom aluminija štedi i do 95 % energije, smanjuje se količina čvrstog otpada, štedi voda i potrebna energija za proizvodnju nove ambalaže, a doprinosi se ne samo zaštiti okoliša, nego i održivom razvoju.
Prva aktivnost vezana uz nastavak suradnje i daljnji utjecaj na širenje svijesti potrošača o limenci kao ambalaži koja se može reciklirati beskonačan broj puta, a da ne izgubi na kvaliteti bilo je, kako kažu u Recan Fondaciji, snimanje svojevrsnog modnog editorijala, odnosno modela u haljini Limenka po limenka u prostoru reciklažnog centra limenki za piće. U originalnim fotografijama snimljenim tom prilikom možete uživati i na našim stranicama. Recan Fondacija planira i dugoročni nastavak suradnje s Tatjanom Tatalović i to primjerice kroz izradu odjevnih predmeta i modnih dodataka napravljenih od iskorištenih limenki za piće.
Dakle, izraditi haljinu od ambalažnog materijala samo je jedan od načina na koji se može produžiti vijek trajanja ambalaže, ali i na neobičan i atraktivan način educirati građane da razmisle svaki put prije nego što ambalažu odlože na neprimjeren način jer okoliš nam već podnosi račune.
Željka Livaić
Obje izložbe organizirali su tvrtka Tectus d.o.o., Institut za ambalažu i tiskarstvo Tectus – IatT i stručni časopis Ambalaža/REGprint iz Zagreba. Cilj tog projekta, nastalog prema ideji Drene Milijević, ravnateljice IatT-a, bio je, prije svega, informirati i educirati potrošače o proizvodu i ambalaži, njenim funkcijama, značaju, oznakama i, u današnje vrijeme sve važnijem, načinu zbrinjavanja. Uključivanjem profesionalnih dizajnera u projekt željelo se skrenuti pažnju na važnost promišljanja ambalaže i s aspekta dizajna jer upravo je izgled, odnosno dizajn ambalaže taj koji u velikoj mjeri utječe na odluku o kupnji pojedinog proizvoda, pri čemu bi danas svatko od nas trebao voditi računa i da pri kupnji ne zanemarimo mogućnost reciklaže kupljene ambalaže. Ono na što se posebice željelo ukazati projektom je potreba promišljanja produžene uporabne vrijednosti ambalaže, kao svjetskog trenda, a sve to s ciljem podizanja svijesti potrošača o važnosti zaštite okoliša.
Pokrećući ovaj projekt, želja organizatora bila je da se i po završetku izložbe nastavi suradnja vlasnika ambalažnih materijala i dizajnera kako bi zajedničkim snagama, a opet svatko na svoj način, nastavili raditi na podizanju ekološke svijesti javnosti slanjem poruka o važnosti pravilnog zbrinjavanja ambalažnog otpada, o važnosti reciklaže, ali i o tome da osvijeste da ambalaža nakon uporabe ne mora nužno postati otpad.
Vrijednu suradnju tako su nastavili Recan Fondacija za reciklažu limenki za piće iz Beograda i renomirana dizajnerica Tatjana Tatalović, čija je haljina Limenka po limenka, koju je izradila od poklopaca limenki, na beogradskoj izložbi oduševila brojne posjetitelje. Recan Fondacija i Tatjana Tatalović tako, koristeći se upravo haljinom kao glavnim adutom, nastavljaju promicati ekološku osviještenost javnosti, u ovom konkretnom slučaju skrećući im pažnju da je reciklaža limenki jeftinija od proizvodnje jer se reciklažom aluminija štedi i do 95 % energije, smanjuje se količina čvrstog otpada, štedi voda i potrebna energija za proizvodnju nove ambalaže, a doprinosi se ne samo zaštiti okoliša, nego i održivom razvoju.
Prva aktivnost vezana uz nastavak suradnje i daljnji utjecaj na širenje svijesti potrošača o limenci kao ambalaži koja se može reciklirati beskonačan broj puta, a da ne izgubi na kvaliteti bilo je, kako kažu u Recan Fondaciji, snimanje svojevrsnog modnog editorijala, odnosno modela u haljini Limenka po limenka u prostoru reciklažnog centra limenki za piće. U originalnim fotografijama snimljenim tom prilikom možete uživati i na našim stranicama. Recan Fondacija planira i dugoročni nastavak suradnje s Tatjanom Tatalović i to primjerice kroz izradu odjevnih predmeta i modnih dodataka napravljenih od iskorištenih limenki za piće.
Dakle, izraditi haljinu od ambalažnog materijala samo je jedan od načina na koji se može produžiti vijek trajanja ambalaže, ali i na neobičan i atraktivan način educirati građane da razmisle svaki put prije nego što ambalažu odlože na neprimjeren način jer okoliš nam već podnosi račune.
Željka Livaić