«
Povratak na sadržaj
Broj 3 | Godina 2012
Roman Šoić, komercijalni direktor hrvatske tvrtke Kliše kop d.o.o.
Jednako kvalitetni, jednako uspješni
Tvrtka Kliše kop d.o.o., Sveta Nedelja, koja već 20 godina uspješno posluje u Hrvatskoj proizvodeći digitalne fotopolimerne klišeje za fleksotisak, sredinom ove godine otvorila je tvrtku istog imena i djelatnosti u Sarajevu, s ciljem pružanja što bolje usluge bosanskohercegovačkom tržištu.
Roman Šoić, komercijalni direktor hrvatske tvrtke, otkriva koja ih je ideja vodila u osnivanju nove tvrtke i koje su njezine mogućnosti. Spoj najnovije tehnologije, bolje dostupnosti i već potvrđene kvalitete dobitna je kombinacija kojom je bosanskohercegovačko tržište neosporno ojačano za još jednog velikog igrača.
Koji je bio motiv otvaranja tvrtke Kliše-Kop u Sarajevu?
Smatramo da su danas kvaliteta, brzina isporuke i dostupnost svekolike podrške presudan faktor u odabiru poslovnog partnera. S obzirom da smo tijekom proteklih godina na tržištu Bosne i Hercegovine uspjeli izgraditi čvrste poslovne kontakte, tvrtkom u Sarajevu postavili smo temelje dostupnosti, povjerenja i dodatne sigurnosti naših klijenata. O izbjegavanju procedura izvoza, a time i brže isporuke naših proizvoda, da i ne govorim.
Sarajevska tvrtka posluje nekoliko mjeseci. Kakva su iskustva? Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima?
S proizvodnjom digitalnih fotopolimernih klišeja u Sarajevu počeli smo u lipnju ove godine i do sada već možemo reći da smo ispunili naša početna očekivanja. Naime, krenuli smo s proizvodnjom u vrijeme godišnjih odmora, u vrijeme smanjene tržišne aktivnosti, ali i u tim smo uvjetima pokrenuli nove suradnje, što nas iznimno raduje.
Je li sarajevska tvrtka, u smislu organizacije, “preslika” hrvatske? Kako je ustrojena?
Zapravo i jest, no s jednom razlikom. Kliše-Kop d.o.o. Sarajevo bavi se isključivo proizvodnjom digitalnih fotopolimernih klišeja. Cjelokupna tehnološka analiza i grafička priprema obavljaju se u Svetoj Nedelji kraj Zagreba, te smo stoga naš tim tehnologije i grafičke pripreme dodatno povećali. Naravno, svi ostali poslovni procesi obavljaju se u Sarajevu. Protekla su nam tri mjeseca samo potvrdila da je, bez obzira na daljinu, ovakav ustroj kvalitetan i funkcionalan.
Na koji vam je način otvaranje tvrtke u Sarajevu olakšalo poslovanje?
Tvrtka u Sarajevu preuzela je suradnju s partnerima iz Bosne i Hercegovine te smo time rasteretili proizvodnju u Svetoj Nedelji i otvorili mogućnost širenja poslovanja i usluge prema kupcima iz Hrvatske, ali i državama u regiji.
Koje ste usluge u mogućnosti ponuditi tom tržištu? Kojim su klijentima one namijenjene?
Mi smo tvrtka koja se bavi proizvodnjom digitalnih fotopolimernih klišeja za fleksotisak te su naše usluge namijenjene svim tiskarama koje tiskaju fleksotiskarskom tehnikom tiska. Ponuda je za sada ostala ista, no razina dostupnosti je mnogostruko značajnija. Ipak, ne želimo tu stati, vjerujemo da ćemo u vremenu koje je pred nama uspjeti ponuditi tržištu i neki novi proizvod.
Postojeći strojni park preselili ste iz Hrvatske u BiH, a hrvatska se tvrtka kompletno tehnološki obnovila. Zadovoljava li ta oprema bosanskohercegovačko tržište, kakve su tehnološke mogućnosti tvrtke?
To uopće nije upitno, instalirana tehnologija zadovoljava bilo koje tržište. Strojevi su korišteni, no nisu stari i izrabljeni. To je tehnologija na kojoj smo do jučer radili u Hrvatskoj…
S obzirom da je u hrvatskoj tvrtki strojni park potpuno obnovljen, što to znači u smislu podizanja kvalitete ponude i usluge na hrvatskom tržištu?
Ponosni smo na to što svakodnevno radimo na uređajima najnovije svjetske tehnologije i što smo, kupnjom novih strojeva, podigli kvalitetu usluge prema našim kupcima. Svakodnevno pratimo novitete i stanje na tržištu jer u našem segmentu poslovanja težimo najboljem. Ulažemo i u edukaciju zaposlenika jer, uz najnoviju tehnologiju, samo znanjem i zalaganjem svih djelatnika postižemo visoku razinu kvalitete naših proizvoda.
Imate li u Bosni i Hercegovini konkurenciju?
Tko je danas nema? Pratimo smjerove u kojima se tržište razvija, konkurenciju cijenimo, no razmišljamo o sebi, pokušavamo biti drugačiji i znamo da to mora donijeti benefit.
Prije nekoliko godina, u žarištu gospodarske krize koja je malo koga poštedjela, u razgovoru za naš časopis naglasili ste da ste u krizi povukli neočekivane poteze – umjesto da se “pritajite i čekate da prođe”, vi ste investirali u novu tehnologiju i kadar. Otvaranje nove tvrtke u BiH dokaz je da je tadašnja hrabrost i samouvjerenost bila pravi put…
Svaka investicija sa sobom donosi određeni rizik, ali treba slijediti svoje ciljeve i vjerovati u njih. Dosljedni smo sebi i trudimo se svakodnevno biti bolji, što znači i kvalitetniji u ukupnoj ocjeni, a to su mnogi i prepoznali. Sretni smo zbog toga i još jednom im svima zahvaljujemo.
Planirate li i dalje širiti poslovanje u još nekim državama regije?
Imamo mnogo planova te ih za sada ne bismo željeli otkrivati. Zaista je mnogo projekata u planu i nadamo se da ćemo ih sve ostvariti. Evo, ne mogu a da se ne pohvalim, baš smo ovih dana ostvarili jednu lijepu, veliku poslovnu suradnju... (T. L.)
Koji je bio motiv otvaranja tvrtke Kliše-Kop u Sarajevu?
Smatramo da su danas kvaliteta, brzina isporuke i dostupnost svekolike podrške presudan faktor u odabiru poslovnog partnera. S obzirom da smo tijekom proteklih godina na tržištu Bosne i Hercegovine uspjeli izgraditi čvrste poslovne kontakte, tvrtkom u Sarajevu postavili smo temelje dostupnosti, povjerenja i dodatne sigurnosti naših klijenata. O izbjegavanju procedura izvoza, a time i brže isporuke naših proizvoda, da i ne govorim.
Sarajevska tvrtka posluje nekoliko mjeseci. Kakva su iskustva? Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima?
S proizvodnjom digitalnih fotopolimernih klišeja u Sarajevu počeli smo u lipnju ove godine i do sada već možemo reći da smo ispunili naša početna očekivanja. Naime, krenuli smo s proizvodnjom u vrijeme godišnjih odmora, u vrijeme smanjene tržišne aktivnosti, ali i u tim smo uvjetima pokrenuli nove suradnje, što nas iznimno raduje.
Je li sarajevska tvrtka, u smislu organizacije, “preslika” hrvatske? Kako je ustrojena?
Zapravo i jest, no s jednom razlikom. Kliše-Kop d.o.o. Sarajevo bavi se isključivo proizvodnjom digitalnih fotopolimernih klišeja. Cjelokupna tehnološka analiza i grafička priprema obavljaju se u Svetoj Nedelji kraj Zagreba, te smo stoga naš tim tehnologije i grafičke pripreme dodatno povećali. Naravno, svi ostali poslovni procesi obavljaju se u Sarajevu. Protekla su nam tri mjeseca samo potvrdila da je, bez obzira na daljinu, ovakav ustroj kvalitetan i funkcionalan.
Kvaliteta i zadovoljan klijent na prvom mjestu |
Alma Dervišević direktorica je sarajevske tvrtke Kliše kop. “Naša dosadašnja iskustva su odlična, čak iznad očekivanja, no moramo priznati da smo zapravo tek na početku stvaranja respektabilnih partnerstava. Radimo na sebi i pokušavamo iz dana u dan biti kvalitetniji. Svi savjeti i upute iz centrale u Hrvatskoj neophodni su nam i dragocjeni. Ipak, već je cijeli jedan kvartal iza nas pa već možemo mjeriti razinu organiziranosti i uspješnosti te provoditi vlastite korektivne postupke. Vjerujem u uspješnost našeg poslovanja, a bezrezervna podrška hrvatskog Kliše-Kopa koji iza sebe ima dvadesetogodišnje iskustvo u poslu kojim se bavimo je samo čvrsti temelj za dogradnju. Prvi zadatak nam je imati zadovoljnog klijenta, težiti što višoj kvaliteti naših proizvoda i usavršavanju naših djelatnika. Tada, vjerujem, imamo velike šanse zapošljavati nove djelatnike, ulagati u najnovije tehnologije i širiti poslovanje izvan granica Bosne i Hercegovine”. |
Na koji vam je način otvaranje tvrtke u Sarajevu olakšalo poslovanje?
Tvrtka u Sarajevu preuzela je suradnju s partnerima iz Bosne i Hercegovine te smo time rasteretili proizvodnju u Svetoj Nedelji i otvorili mogućnost širenja poslovanja i usluge prema kupcima iz Hrvatske, ali i državama u regiji.
Koje ste usluge u mogućnosti ponuditi tom tržištu? Kojim su klijentima one namijenjene?
Mi smo tvrtka koja se bavi proizvodnjom digitalnih fotopolimernih klišeja za fleksotisak te su naše usluge namijenjene svim tiskarama koje tiskaju fleksotiskarskom tehnikom tiska. Ponuda je za sada ostala ista, no razina dostupnosti je mnogostruko značajnija. Ipak, ne želimo tu stati, vjerujemo da ćemo u vremenu koje je pred nama uspjeti ponuditi tržištu i neki novi proizvod.
Postojeći strojni park preselili ste iz Hrvatske u BiH, a hrvatska se tvrtka kompletno tehnološki obnovila. Zadovoljava li ta oprema bosanskohercegovačko tržište, kakve su tehnološke mogućnosti tvrtke?
To uopće nije upitno, instalirana tehnologija zadovoljava bilo koje tržište. Strojevi su korišteni, no nisu stari i izrabljeni. To je tehnologija na kojoj smo do jučer radili u Hrvatskoj…
S obzirom da je u hrvatskoj tvrtki strojni park potpuno obnovljen, što to znači u smislu podizanja kvalitete ponude i usluge na hrvatskom tržištu?
Ponosni smo na to što svakodnevno radimo na uređajima najnovije svjetske tehnologije i što smo, kupnjom novih strojeva, podigli kvalitetu usluge prema našim kupcima. Svakodnevno pratimo novitete i stanje na tržištu jer u našem segmentu poslovanja težimo najboljem. Ulažemo i u edukaciju zaposlenika jer, uz najnoviju tehnologiju, samo znanjem i zalaganjem svih djelatnika postižemo visoku razinu kvalitete naših proizvoda.
Imate li u Bosni i Hercegovini konkurenciju?
Tko je danas nema? Pratimo smjerove u kojima se tržište razvija, konkurenciju cijenimo, no razmišljamo o sebi, pokušavamo biti drugačiji i znamo da to mora donijeti benefit.
Prije nekoliko godina, u žarištu gospodarske krize koja je malo koga poštedjela, u razgovoru za naš časopis naglasili ste da ste u krizi povukli neočekivane poteze – umjesto da se “pritajite i čekate da prođe”, vi ste investirali u novu tehnologiju i kadar. Otvaranje nove tvrtke u BiH dokaz je da je tadašnja hrabrost i samouvjerenost bila pravi put…
Svaka investicija sa sobom donosi određeni rizik, ali treba slijediti svoje ciljeve i vjerovati u njih. Dosljedni smo sebi i trudimo se svakodnevno biti bolji, što znači i kvalitetniji u ukupnoj ocjeni, a to su mnogi i prepoznali. Sretni smo zbog toga i još jednom im svima zahvaljujemo.
Planirate li i dalje širiti poslovanje u još nekim državama regije?
Imamo mnogo planova te ih za sada ne bismo željeli otkrivati. Zaista je mnogo projekata u planu i nadamo se da ćemo ih sve ostvariti. Evo, ne mogu a da se ne pohvalim, baš smo ovih dana ostvarili jednu lijepu, veliku poslovnu suradnju... (T. L.)