« Povratak na sadržaj Broj 1 | Godina 2012

nove investicije u Muraplastu

Tajna je u stalnoj optimizaciji i razvoju

Slijedeći misiju tvrtke – prilagodljivost, briga o okolišu i energični predani rad – tvrtka Muraplast d.o.o. iz Kotoribe ne samo da opstaje u ovim nesigurnim gospodarskim vremenima, nego i hrabro investira u nove tehnologije i proizvodne hale, što proizvodnju diže na još višu razinu, a lokalnoj zajednici donosi nova radna mjesta.
Davor Ujlaki, zamjenik direktora Muraplasta, predstavlja poslovnu filozofiju tvrtke i postulate koje slijede kako bi uspješno odgovarali na zahtjeve tržišta - viša kvaliteta, niža cijena i brža isporuka.

P: Tvrtka Muraplast posluje već više od dvadeset godina i bilježi ubrzan rast od samih početaka. Kako su izgledali počeci poslovanja?

O: Započeli smo s malim ekstruderom kapaciteta linije dvadesetak kilograma proizvoda na sat, dok sada imamo linije koji daju do 500 kilograma na sat. Nakon izrade nekoliko rola proizvoda roba se vozila kupcu u prtljažniku automobila. Polietilenski (PE) film je nekad bio vrlo tražena roba, marža je bila velika, a do sirovine se teško dolazilo. Sve se to jako promijenilo. Sigurno se nije planiralo doći do razine na kojoj je Muraplast sada. Bilo je bitno započeti s biznisom i jednostavno se pratio zahtjev tržišta. Praćenje zahtjeva kupaca je ostalo, ali na jedan sofisticirani način, težnjom ka najnovijim tehnologijama.

P: Koji su bili prijelomni trenuci razvoja?

O: Muraplast ima kontinuirani napredak od početka, uz rast od 10 do 30 posto godišnje. Svake se godine investiralo, ulazilo u nove poslove, u nove tehnologije, stjecali su se novi poslovni partneri te je bilo mnogo prijelomnih trenutaka. Mislim da je najveća prekretnica ulazak Muraplasta u program troslojnih PE filmova 2003. godine. Tada se ujedno započinje s izvozom i razvija se proizvod po kojem je tvrtka i sada poznata: troslojni toplinski stezljivi film za pakiranje pića. Tek tada Muraplast postaje “ozbiljan igrač” na tržištu.

P: Poslovni rezultati dokazuju da tvrtka ima vrlo uspješno vodstvo. Na kojim vrijednostima temeljite svoju poslovnu filozofiju?

O: Njegujemo jedan vrlo korektan odnos s kupcima i dobavljačima. Slijedimo našu misiju: prilagodljivošću, brigom o okolišu i energičnim predanim radom pružiti kupcima vrhunski proizvod uz primjenu najmodernije tehnologije. Cilj je našim poslovnim partnerima pružiti vrhunski proizvod proizveden na najboljim strojevima današnjice. A tajna leži u stalnoj optimizaciji i razvoju.

P: Danas je Muraplast jedan od vodećih proizvođača polietilenskih filmova u RH. Tko su vaši klijenti?

O: Naše referencije su poznate velike kompanije kao što su Coca-Cola, Carlsberg, StarBev, Jamnica, Vetropack, Podravka, Vindija, Pliva... U Hrvatskoj najviši udio imamo kod punionica pića, gdje Muraplast drži oko dvije trećine tržišta.

P: Osnovni proizvod, ekstrudirani polietilenski crijevni film, najveću primjenu nalazi u ambalažnoj industriji. Koje su njegove prednosti kao ambalažnog materijala?

O: Lako se vari, čvrst je, kemijski inertan, otporan na kidanje, pogodan za kontakt s hranom, transparentan i moguće ga je reciklirati u potpunosti. Ekstrudirani PE crijevni film ima vrlo mnogo prednosti koje ga čine jednim od najčešće primjenjivanih materijala u ambalažnoj industriji. No osobito je važna njegova mogućnost toplinskog stezanja, gdje se zagrijani film u termotunelu smanjuje u oba smjera i time steže te čvrsto drži više predmeta zajedno.

P: Koji su još proizvodi Muraplasta?

O: Osim toplinsko stezljivih filmova za pakiranje pića koji čine najvažniji dio proizvodnog asortimana, Muraplast proizvodi industrijske filmove za pakiranje paleta, EPS-a (stiropora), FFS (form fill seal) film za pakiranje granulata i zemlje, filmove za laminaciju, razne industrijske vreće te trgovačke vrećice za nošenje.

P: Velika novost u Muraplastu, koja će neosporno proizvodnju podići na još višu razinu, jest gradnja novih proizvodnih hala. O čemu je riječ?

O: Riječ je o trećoj proizvodnoj hali od cca 2500 m2. Hala je pripremljena za linije za ekstrudiranje, tisak i doradu. Nova hala imat će mogućnosti instaliranja linija prerade do 10.000 tona polietilenskog filma.

P: Hoće li nove hale značiti i zapošljavanje novih djelatnika?

O: Naravno. Upravo je proizvodnja generator novih radnih mjesta. Planiramo zaposliti 15-ak djelatnika tijekom ove godine. Takav trend zapošljavanja već je prisutan kod nas unazad nekoliko godina.

Nova hala imat će mogućnosti instaliranja linija prerade do 10.000 tona polietilenskog filma

P: Kako ste se odlučili na tu investiciju, posebice s obzirom na aktualne gospodarske uvjete koji uglavnom otežavaju poslovanje i uvjetuju veliki oprez pri novim ulaganjima?

O: Mi samo slijedimo tri zahtjeva naših kupaca: viša kvaliteta, niža cijena, brža isporuka. A to ne ide bez novih investicija. Vagnuli smo rizik i pozitivne aspekte ulaska u nove investicije. Ulazak je prevagnuo.

P: Tijekom prošle godine u pogon ste pustili novu ekstruzijsku i koekstruzijsku liniju. Koliko su te investicije pridonijele optimizaciji proizvodnje?

O: Investicije su omogućile da dio zahtjevnijih poslova odrađujemo na novim linijama te smo time postigli višu kvalitetu za program industrijskih filmova, dok smo istodobno oslobodili kapacitete za proizvodnju vrećica na starijim linijama.

P: U vlasništvu Muraplasta je i tvrtka Muraplastiker koja se bavi prodajom i nabavom polietilenskih filmova i ambalaže na mađarskom tržištu. Što je uvjetovalo otvaranje tvrtke upravo na tom tržištu?

O: Muraplastiker je jedan pilot projekt s kojim smo ciljano povećali udio na mađarskom tržištu. Strana tržišta ponekad imaju jezičnu barijeru koja je na ovaj način uspješno riješena.

P: Jesu li u planu i daljnja širenja poslovanja po mađarskom modelu?

O: Planova uvijek ima mnogo. Naravno da imamo u vidu nekoliko zemalja s kojima bi se moglo krenuti. Rok još nije definiran.
Jedna od glavnih prednosti naših proizvoda je smanjenje debljine materijala


P: Veliku pažnju pridajete odgovornom odnosu prema okolišu. Što konkretno poduzimate po tom pitanju i kojim se postavkama u tome vodite?

O: Jedna od glavnih prednosti naših proizvoda u odnosu na proizvode konkurencije je smanjenje debljine materijala, čime se čuva vrijedna sirovina. Tako smo u desetak godina prepolovili masu polietilenske ambalaže za većinu kupaca. Osim smanjene mase ambalaže, posebnu važnost u cilju očuvanja okoliša pridajemo reciklaži. Polietilenski se film u potpunosti može reciklirati tako da Muraplast sav svoj tehnički otpad reciklira, a također nudi i proizvode iz recikliranog polietilena kao što su primjerice polietilenske vrećice.

P: U lipnju će u Hrvatskoj biti održani Svjetski dani ambalaže u organizaciji Instituta za ambalažu i tiskarstvo, tvrtke Tectus d.o.o. i časopisa Ambalaža/REGprint, a Muraplast je već najavio svoje sudjelovanje. Koliko Vam znači prisustvo na takvom svjetskom skupu i što očekujete?

O: Očekujemo da korisnici ambalaže iz više zemalja vide naše proizvode i referencije te da odu kući pamteći ime Muraplasta iz Hrvatske. Ne očekujemo da ćemo na takvom skupu sklopiti neki konkretan posao, ali stvorit će se novi kontakti koji mogu poslužiti u nekom novom poslu, bilo u prodaji ili u nabavi. Možda tim kontaktom nikne novi Muraplastiker ili dobijemo investicijskog partnera. Ovo je prvi takav skup te razine u ovom području te se nadamo najboljem i želimo puno sreće organizatorima skupa.

Razgovarala: Tihana Lešić
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: