«
Povratak na sadržaj
Broj 1 | Godina 2012
Kodak Flexcel NX
Priča o uspjehu
Vodećem se makedonskom proizvođaču fleksibilne ambalaže investicijom u CtP sustav Kodak Flexcel NX otvaraju vrata tržišta u regiji
P: Tvrtka Flexoprint osnovana je prije devet godina, u vrijeme kad je slobodno tržište na ovim prostorima bilo novi pojam, te poslujete kao obiteljska tvrtka. Na kojim vrijednostima temeljite svoju poslovnu filozofiju? Kako su izgledali sami počeci vašeg poslovanja, kako je tekao rast, te koji su bili prijelomni trenutci u poslovanju tvrtke?
O: Svaki novi poslovni pothvat je težak, nepredvidiv i nosi puno rizika pa je stoga i pokretanje naše tvrtke Flexoprint 2003. godine bilo obilježeno brojnim preprekama koje smo uspjeli uspješno savladati. Od samih početaka poslujemo kao obiteljska tvrtka i neprestano ulažemo u usavršavanje naših zaposlenika, njihovu edukaciju i stručna znanja jer smatram da je konstantno i intenzivno ulaganje u obrazovanje jedna važna stanica na putu prema diferencijaciji na grafičkom i ambalažnom tržištu, kako u Makedoniji, tako i u regiji. To, kao i investiranje u nove tehnologije te implementiranje svjetskih trendova u grafičku i ambalažnu industriju, čine našu poslovnu filozofiju. Kvaliteta, odgovornost, brzina reakcije na nove tržišne izazove i mogućnosti, susretljivost prema kupcu, proaktivnost i orijentacija prema ulaganju doveli su do rasta Flexoprinta i njegova pozicioniranja kao kvalitetnog partnera u grafičkoj industriji.
P: Kojim proizvodnim kapacitetima trenutačno raspolažete i koje prednosti nudite svojim kupcima?
O: Jedna smo od vodećih tvrtki za proizvodnju fleksibilne ambalaže na makedonskom tržištu i raspolažemo proizvodnim kapacitetima od 800 tona gotovog proizvoda. Našim kupcima nudimo brzu isporuku kvalitetnih rješenja i naprednih proizvoda, što će im omogućiti ostvarivanje dodane vrijednosti i konkurentne prednosti, odnosno opstanak i jače pozicioniranje na tržištu.
Grafik.net svojom raznovrsnom ponudom opreme, stručnim savjetovanjem i pouzdanim servisom nudi cjelovita grafička rješenja kupcima
P: Prehrambena industrija jedna je od rijetkih koja je tijekom krize bilježila rast. Je li taj pozitivan trend vidljiv i u vašem razvoju proizvoda? Na koje ste industrije, uz prehrambenu, fokusirani? Koje proizvode i usluge nudite na tom polju?
O: Prehrambena industrija je tijekom posljednjih nekoliko godina i u Makedoniji zabilježila rast, što se odrazilo pozitivno i na razvoj našeg poslovanja. Značajan dio naših ulaganja bio je usmjeren prema strojevima i repromaterijalima za kvalitetni otisak i pripremni proces te smo na tom području poduzeli neke važne poslovne podvige. Također, usmjereni smo i prema farmaceutskoj i kemijskoj industriji i u tom segmentu planiramo daljnje poslovanje. Smatram da su potonja dva industrijska sektora još nepotpuno iskorištene niše, u pogledu povezanosti i suradnje s grafičkom i ambalažnom industrijom, i stoga imamo prilično velik potencijal za daljnji razvoj upravo na tom području.
P: Na makedonskom ste tržištu prepoznati kao tvrtka koja intenzivno investira u svoje poslovanje. U koje ste segmente poslovanja ulagali u protekloj godini i zašto?
O: U nastojanjima da poboljšamo proizvodnu izvedbu, a na preporuku naše suradničke tvrtke iz Srbije, odlučili smo se za investiciju u CtP sustav Kodak Flexcel NX koji zastupa hrvatska tvrtka Grafik.net, jedan od vodećih regionalnih distributera tiskarskih rješenja. U kvalitetu spomenutog uređaja uvjerili smo se kroz brojna testiranja te smo u procesu njegova odabira obuhvatili sve segmente – od kvalitetnog proizvođača uređaja do toga da nam je u postprodajnom razdoblju bitno osloniti se na kvalitetnu podršku, a tu se Grafik.net dokazao i na makedonskom tržištu. Naime, Grafik.net ne samo da je zastupnik Kodaka, jednog od lidera u proizvodnji grafičkih sustava, nego svojom raznovrsnom ponudom opreme, stručnim savjetovanjem i pouzdanim servisom nudi cjelovita grafička rješenja kupcima. Točnije, osigurava podršku tijekom cijelog procesa instalacije – od edukacije pa do održavanja sustava – što je u današnjim dinamičnim poslovnim vremenima itekako bitno. Primjerice, ako vam tijekom tiskarskog procesa stroj prestane raditi, pretrpjet ćete goleme gubitke ako dugo čekate na oporavak, a upravo Grafik.net zajamčeno pruža vrhunsku razinu tehničke i servisne podrške. Naposljetku, Kodakov inovativni Flexcel NX sustav, koji se koristi u grafičkoj pripremi za fleksibilnu ambalažu, povećava kvalitetu proizvoda, smanjuje troškove proizvodnje te utječe na povećanje dobiti. Njegove se karakteristike mogu kategorizirati na tehničke prednosti samog CtP-a (najbrži CtP za fleksotisak s 9,5 m2/h, rezolucija 10 000 dpi, pogodan za izradu tiskovnih formi za sve tehnike tiska, osim bakrotiska, itd.), prednosti gotovih polimernih klišeja (sedam puta dulja trajnost klišeja, najniža rastertonska vrijednost koja se može izraditi je 0.4%, najveći prijenos boje s klišeja na podlogu, u usporedbi s trenutno dostupnim klišejima itd.) te pogodnosti sustava u cjelini (kraća priprema stroja za tisak, veća brzina tiska itd.). Sve to Kodakov sustav Flexcel NX izdvaja od konkurencije i trenutačno je jedan od najjačih sustava ove vrste na tržištu.
P: S obzirom na današnje trendove i opseg poslovanja, u kojem smjeru planirate daljnji rast i razvoj?
O: Cilj nam je zadržati vodeću poziciju na makedonskom tržištu kada je u pitanju proizvodnja fleksibilne ambalaže, a želimo proširiti ponudu i na regionalna tržišta. S obzirom na konstantna ulaganja u implementaciju inovativnih tehnologija, kao i u edukaciju naših zaposlenika očekujemo daljnje diferenciranje u grafičkom i ambalažnom sektoru, odnosno ostvarenje konkurentske prednosti. Također, planiramo ostvariti i prilagodbu na području grafičke standardizacije budući da je ona ključni uvjet za nastup na europskim tržištima. Standardizacijom u grafičkoj proizvodnji ostvarit ćemo uštede tijekom proizvodnog procesa, kao i dodatne izvore prihoda. I u tom pogledu razmišljamo o suradnji s Grafik.netom koji nam može ponuditi cjelovitu podršku u implementaciji grafičkih standarda, odnosno pripremiti nas za certifikaciju prema grafičkim standardima. Naposljetku, pregovaramo o nastupu na hrvatskom tržištu i vjerujemo u pozitivne ishode pregovora, posebno zbog nedavne investicije u Kodakov sustav Flexcel NX koja bi, dugoročno gledano, trebala biti jamstvo zadovoljstva kupaca i povećane proizvodnje.
Flexcel NX sustav povećava kvalitetu proizvoda, smanjuje troškove proizvodnje te utječe na povećanje dobiti
P: Što biste poručili čitateljima časopisa, proizvođačima i korisnicima ambalaže?
O: Uvjeren sam da, unatoč recesijskim vremenima, regionalna ambalažna i grafička industrija imaju potencijala za daljnji rast i razvoj. On se krije u primjeni novih tehnoloških trendova, standardizaciji struke, ali primarno u otvorenosti prema novim ulaganjima. Ona moraju biti sustavna i popraćena proaktivnim pristupom kupcu. Važan je i odabir poslovnih partnera od povjerenja, koji vam mogu pružiti brzu i cjelovitu grafičku podršku da bi proizvodni proces tekao bez zastoja.
Posebno bih želio dati preporuku kolegama iz marketinških agencija. Savjetujem im da svoje zaposlene educiraju jer su brojne prednosti koje im pruža tiskarska industrija. Kolegama u agencijama možemo pomoći u razvoju inovativnih grafičkih rješenja koja im osiguravaju konkurentsku prednost, veće zadovoljstvo njihovih klijenata kroz kvalitetno tržišno pozicioniranje. Mi smo u tiskarskoj industriji uvijek spremni dati podršku našim kolegama iz marketinških agencija jer samo sinergijskim nastupom prema kupcima možemo podići kvalitetu grafičke industrije kojoj treba dodatni polet, posebice u ovim otežanim gospodarskim uvjetima.