«
Povratak na sadržaj
Broj 1 | Godina 2011
Drena Milijević, direktorica tvrtke Tectus d.o.o., Zagreb, ravnateljica Instituta za ambalažu i tiskarstvo i glavna urednica časopisa Ambalaža/REGprint
Dobar znak - CROPAK, i ne samo to
I ove godine u organizaciji tvrtke Tectus d.o.o., Instituta za ambalažu i tiskarstvo i časopisa Ambalaža/REGprint održava se FEST.A CROPAK, 5. i 6. svibnja u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskoga u Zagrebu.
Ovogodišnji festival ambalaže uključuje dodjelu nagrada CROPAK za najbolju ambalažu na hrvatskom tržištu, dodjelu nagrada REGPAK najboljoj ambalaži regije, Studentsku kreativnu radionicu CROPAK, međunarodno savjetovanje „Trendovi u ambalažnoj industriji“ , stručni posjet tvornici stakla Vetropack Straža u Humu na Sutli te gospodarsku izložbu i izložbu nominiranih predložaka. Generalni pokrovitelj, i ove godine, je Svjetska organizacija za ambalažu – WPO, koja dodjeljuju nagrade za najbolju ambalažu WorldStar.
Osmu godinu za redom u sklopu FEST.A CROPAK-a 2011 dodijelit će se nagrade CROPAK za najbolju ambalažu. Jeste li zadovoljni dosadašnjom organizacijom?
FEST.A CROPAK, skup je više događanja značajnih za ambalažnu industriju u Hrvatskoj i regiji, a svaki je zasebna cjelina te zahtijeva puni angažman. Organizacijske aktivnosti za sljedeći FEST.A CROPAK počinju doslovno završavanjem prethodnog te se i FEST.A CROPAK 2011 priprema već godinu dana. Dodjela nagrada najboljoj ambalaži na našem tržištu CROPAK zahtjevna je organizacijska cjelina, ali zahvaljujući dosadašnjem iskustvu i precizno definiranom Natječaju i pravilniku, nema nepoznanica i iznenađenja te pripreme teku po planu.
Što očekujete ove godine?
S nestrpljenjem očekujemo što će nam ove godine pokazati domaći proizvođači ambalaže u kategoriji „Tehnička izvedba“, vlasnici robnih marki u kategoriji „Ambalaža hrvatskog proizvoda/serije“ te dizajneri i agencije u kategorijama grafičkog, industrijskog dizajna te dizajna ambalaže u cjelini. Kategorija „Ambalaža inozemnog proizvoda/serije na hrvatskom tržištu“ značajan je usporedni orijentir tome, koliko domaća industrija slijedi trendove u promišljanju ambalaže.
Ima li noviteta u organizaciji?
Svake godine na temelju prethodnih iskustava dodajemo ponešto novo s ciljem što cjelovitije i iscrpnije ocjene ambalaže, tog vrlo zahtjevnog i sofisticiranog proizvoda u procesu njenog nastajanja.
Uveli smo tako potpuno novu kategoriju „Ambalaža otočnog proizvoda“. Cilj nam je potaknuti proizvođače tih vrijednih proizvoda da sukladno kvaliteti samih proizvoda profesionalno promišljaju i ambalažu, posebno s aspekta dizajna te ih tako dovedu u kvalitativan sklad, koji će tim proizvodima osigurati konkurentnost na tržištu.
Kategorijom „Ambalaža vina“ također naglašavamo hrvatsku specifičnost i prepoznatljivost, a opet s ciljem da se nagrade najbolji te posluže kao primjer ostalima u promišljanju ambalaže, koja neosporno izdvaja proizvod od konkurencije i privlači kupca.
U kategoriji EKO CROPAK posebno potičemo gradove, lokalne zajednice, županije da sve pomake u edukaciji u području zaštite okoliša i uspostavi sustava gospodarenja ambalažnim otpadom nominiraju te tako istaknu svoj doprinos razvoju opće svijesti i senzibiliteta prema zaštiti okoliša.
Za svaku spomenutu kategoriju prijave pristižu i tek po zatvaranju Natječaja moći ćemo objaviti konačan broj nominiranih.
Kako ste postavili REGPAK?
REGPAK je nagrada najboljoj ambalaži na tržištu regije. Definirana je posebnim Natječajem i pravilnikom, a specifična je po načinu odabira nominacija. U našoj i svakoj susjednoj državi odabrali smo selektora, meritornu osobu u poznavanju važnih elemenata ambalaže, koji vrši pred selekciju na tržištu svoje zemlje sukladno definiranim kriterijima. Finalno ocjenjivanje provodi međunarodni ocjenjivački sud.
Studentska kreativna radionica CROPAK također je zasebna cjelina.
Točno. Kategorija „Studentski radovi“ i ove je godine potvrdila namjere koje od samog početka priželjkujemo i predstavlja velik organizacijski pomak već treću godinu za redom. Pokrenuta je Studentska kreativna radionica CROPAK 2011 u koju je uključeno 128 studenata Grafičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu, Visoke škole tržišnih komunikacija Agora iz Zagreba i Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Cilj je sinergijsko djelovanje profesionalaca dizajnerske struke, obrazovnih institucija i gospodarstva na edukaciji i poticanju kreativnosti studenata srodnih studija te što ranije uključivanje budućih stručnjaka u procese dizajna/redizajna ambalaže konkretnog proizvoda. Ove godine, uz stručno vodstvo mentora i superviziju autora kreativnog zadatka Deana Vranića, studenti redizajniraju ambalažu serije proizvoda tvrtke Suban d.o.o. iz Strmca, te nominiraju svoje radove za nagradu CROPAK 2011 i dobivaju priliku da se najbolji rad realizira u praksi. Nagrađivanje studenata, mentora i institucija te autorska prava detaljno su definirana Pravilnikom Studentske kreativne radionice uz suglasnost i prihvaćanje svih sudionika Radionice.
Zašto se natjecati i osvojiti nagradu CROPAK ?
Kriteriji i sam odabir CROPAK ambalaže strogo su definirani. CROPAK ambalaža u potpunosti ispunjava zaštitnu funkciju, zdravstveno je ispravna, dobro označena, ergonomski prilagođena, prijateljska je okolišu, vrhunski dizajnirana, posebna, drugačija. Dobitnik nagrade CROPAK sigurno želi priznanje za veliki trud pri stvaranju takve ambalaže. Potrošač treba prepoznati da proizvod s CROPAK ambalažom ima dodanu vrijednost, a mi ga o tome moramo educirati, što sustavno i činimo. Gotovo je pravilo da najbolja ambalaža pakira i najbolje proizvode.
Svi nagrađeni stječu pravo izravne nominacije za WorldStar?
Točno, dobitnici CROPAK i REGPAK nagrada stječu pravo izravne nominacije za WorldStar. Razlog tome je harmonizacija kriterija ocjenjivanja i usklađenost s kriterijima Svjetske organizacije za ambalažu te članstvu našeg Instituta u toj organizaciji. Istu priliku ima i pobjednik Studentske kreativne radionice CROPAK, čiji rad svakako šaljemo na tu razinu. Dosadašnji uspjesi naših pobjednika na svjetskoj razini vrlo su respektabilni.
Ove godine organizira se i stručni posjet tvornici stakla Vetropack Straži?
U današnjim gospodarskim prilikama nije lako ostvariti zacrtano, pogotovo ako je organizacijski toliko zahtjevno kakav je slučaj s FEST.A CROPAK-om. Idealno je dobiti kvalitetnog partnera i udružiti snage. Ove godine to je svakako ostvareno suradnjom s tvornicom stakla Vetropack Straža iz Huma na Sutli, liderom u svom core biznisu, a isto tako i svim ostalim segmentima poslovanja, kao primjer društveno odgovorne kompanije i iznimno organiziranog i uspješnog gospodarskog subjekta. Posjetom tvornici istaknut će se i značajke stakla kao ambalažnog materijala te naglasiti koliko je staklo prijateljsko okolišu.
Tko su predavači na ovogodišnjem stručnom skupu?
Naziv ovogodišnjeg međunarodnog stručnog skupa je „Trendovi u ambalažnoj industriji“ i doista dotiče aktualnosti cjelovitog ciklusa u stvaranju ambalaže, počevši od važnosti dizajna kao marketinškog elementa i mogućnosti tiska kojima se dizajnerske ideje na ambalaži ostvaruju sve do zaštite branda i ostalih načina ostvarivanja prednosti pred konkurencijom. Pri tom je bez pogovora najvažnije biti spreman za tržište Europske unije o čemu će nam govoriti stručnjaci s bogatim iskustvom iz Austrije i Ujedinjenog Kraljevstva, s naglaskom na standarde dobre proizvođačke prakse ambalaže, čijim udovoljavanjem se istovremeno ispunjavaju i zahtjevi direktiva EU. Budući da održivost privlači sve veću pozornost javnosti, važan dio stručnog skupa smo odvojili i za postupanje ambalažom na kraju njenog životnog ciklusa te na temelju ovako obuhvatnog programa očekujemo izvrstan odziv ambalažnih stručnjaka iz regije.
Organizirate i izložbe?
Sve nominacije tradicionalno se predstavljaju na izložbi tijekom FEST.A CROPAK-a, a to je i prilika da se pokažu inovacije vezano uz svaki segment nastajanja ambalaže. I ove godine očekujemo brojne zanimljivosti.
Kao i svake godine sigurno ste pripremili i zanimljiva popratna događanja?
Osim stjecanja novih znanja i razmjene iskustava, od neizmjerne je važnosti i druženje s kolegama u struci te i tom segmentu dajemo značajnu pozornost.
Po povratku iz Huma na Sutli posjetit ćemo Muzej krapinskih neandertalaca, ugodno se družiti u obližnjem restoranu, a na svečanosti dodjele nagrada uživati u nominacijama i umjetničkom programu. Organiziramo i reviju haljina od ambalažnih materijala pod nazivom „Kopčaj me selotejpom“. After party uvijek je prilika i za opuštanje te ćemo u tom maniru završiti ovogodišnji festival ambalaže.
Što je s medijskim praćenjem?
I za to smo se pobrinuli te smo osigurali kvalitetne medija partnere koji će redovitim objavama informirati javnost o zacrtanim aktivnostima i nagrađenima. Cilj nam je educirati potrošače o svim važnim funkcijama koje ambalaža ispunjava i poručiti im da je dobar znak CROPAK, zato što je proizvod u ambalaži nagrađenoj CROPAK-om sigurno zdravstveno ispravan, dobro označen i deklariran, vrhunski dizajniran i nosi poruku prijateljsku okolišu.
I nešto za kraj?
Ostaje mi smo da pozovem sve zainteresirane da se detaljnije o svemu informiraju na našem portalu www.ambalaza.hr te da nam se pridruže na način kako će ostvariti najveći benefit, kroz nominacije za nagrade, kao sudionici stručnog skupa i gospodarske izložbe ili naprosto družeći se s kolegama iz branše. S naše strane učinit ćemo sve da taj benefit i ostvare. Svakako želim zahvaliti ovogodišnjem partneru FEST.A CROPAK-a Vetropack Straži, sponzoru Studentske kreativne radionice CROPAK 2011, tvrtki Suban d.o.o., svim pokroviteljima i medija partnerima na potpori i suradnji.
Krunoslav Koprivnjak
Više o FEST.A CROPAK 2012
Osmu godinu za redom u sklopu FEST.A CROPAK-a 2011 dodijelit će se nagrade CROPAK za najbolju ambalažu. Jeste li zadovoljni dosadašnjom organizacijom?
FEST.A CROPAK, skup je više događanja značajnih za ambalažnu industriju u Hrvatskoj i regiji, a svaki je zasebna cjelina te zahtijeva puni angažman. Organizacijske aktivnosti za sljedeći FEST.A CROPAK počinju doslovno završavanjem prethodnog te se i FEST.A CROPAK 2011 priprema već godinu dana. Dodjela nagrada najboljoj ambalaži na našem tržištu CROPAK zahtjevna je organizacijska cjelina, ali zahvaljujući dosadašnjem iskustvu i precizno definiranom Natječaju i pravilniku, nema nepoznanica i iznenađenja te pripreme teku po planu.
Što očekujete ove godine?
S nestrpljenjem očekujemo što će nam ove godine pokazati domaći proizvođači ambalaže u kategoriji „Tehnička izvedba“, vlasnici robnih marki u kategoriji „Ambalaža hrvatskog proizvoda/serije“ te dizajneri i agencije u kategorijama grafičkog, industrijskog dizajna te dizajna ambalaže u cjelini. Kategorija „Ambalaža inozemnog proizvoda/serije na hrvatskom tržištu“ značajan je usporedni orijentir tome, koliko domaća industrija slijedi trendove u promišljanju ambalaže.
Ima li noviteta u organizaciji?
Svake godine na temelju prethodnih iskustava dodajemo ponešto novo s ciljem što cjelovitije i iscrpnije ocjene ambalaže, tog vrlo zahtjevnog i sofisticiranog proizvoda u procesu njenog nastajanja.
Uveli smo tako potpuno novu kategoriju „Ambalaža otočnog proizvoda“. Cilj nam je potaknuti proizvođače tih vrijednih proizvoda da sukladno kvaliteti samih proizvoda profesionalno promišljaju i ambalažu, posebno s aspekta dizajna te ih tako dovedu u kvalitativan sklad, koji će tim proizvodima osigurati konkurentnost na tržištu.
Kategorijom „Ambalaža vina“ također naglašavamo hrvatsku specifičnost i prepoznatljivost, a opet s ciljem da se nagrade najbolji te posluže kao primjer ostalima u promišljanju ambalaže, koja neosporno izdvaja proizvod od konkurencije i privlači kupca.
U kategoriji EKO CROPAK posebno potičemo gradove, lokalne zajednice, županije da sve pomake u edukaciji u području zaštite okoliša i uspostavi sustava gospodarenja ambalažnim otpadom nominiraju te tako istaknu svoj doprinos razvoju opće svijesti i senzibiliteta prema zaštiti okoliša.
Za svaku spomenutu kategoriju prijave pristižu i tek po zatvaranju Natječaja moći ćemo objaviti konačan broj nominiranih.
Kako ste postavili REGPAK?
REGPAK je nagrada najboljoj ambalaži na tržištu regije. Definirana je posebnim Natječajem i pravilnikom, a specifična je po načinu odabira nominacija. U našoj i svakoj susjednoj državi odabrali smo selektora, meritornu osobu u poznavanju važnih elemenata ambalaže, koji vrši pred selekciju na tržištu svoje zemlje sukladno definiranim kriterijima. Finalno ocjenjivanje provodi međunarodni ocjenjivački sud.
Studentska kreativna radionica CROPAK također je zasebna cjelina.
Točno. Kategorija „Studentski radovi“ i ove je godine potvrdila namjere koje od samog početka priželjkujemo i predstavlja velik organizacijski pomak već treću godinu za redom. Pokrenuta je Studentska kreativna radionica CROPAK 2011 u koju je uključeno 128 studenata Grafičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu, Visoke škole tržišnih komunikacija Agora iz Zagreba i Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Cilj je sinergijsko djelovanje profesionalaca dizajnerske struke, obrazovnih institucija i gospodarstva na edukaciji i poticanju kreativnosti studenata srodnih studija te što ranije uključivanje budućih stručnjaka u procese dizajna/redizajna ambalaže konkretnog proizvoda. Ove godine, uz stručno vodstvo mentora i superviziju autora kreativnog zadatka Deana Vranića, studenti redizajniraju ambalažu serije proizvoda tvrtke Suban d.o.o. iz Strmca, te nominiraju svoje radove za nagradu CROPAK 2011 i dobivaju priliku da se najbolji rad realizira u praksi. Nagrađivanje studenata, mentora i institucija te autorska prava detaljno su definirana Pravilnikom Studentske kreativne radionice uz suglasnost i prihvaćanje svih sudionika Radionice.
Zašto se natjecati i osvojiti nagradu CROPAK ?
Kriteriji i sam odabir CROPAK ambalaže strogo su definirani. CROPAK ambalaža u potpunosti ispunjava zaštitnu funkciju, zdravstveno je ispravna, dobro označena, ergonomski prilagođena, prijateljska je okolišu, vrhunski dizajnirana, posebna, drugačija. Dobitnik nagrade CROPAK sigurno želi priznanje za veliki trud pri stvaranju takve ambalaže. Potrošač treba prepoznati da proizvod s CROPAK ambalažom ima dodanu vrijednost, a mi ga o tome moramo educirati, što sustavno i činimo. Gotovo je pravilo da najbolja ambalaža pakira i najbolje proizvode.
Svi nagrađeni stječu pravo izravne nominacije za WorldStar?
Točno, dobitnici CROPAK i REGPAK nagrada stječu pravo izravne nominacije za WorldStar. Razlog tome je harmonizacija kriterija ocjenjivanja i usklađenost s kriterijima Svjetske organizacije za ambalažu te članstvu našeg Instituta u toj organizaciji. Istu priliku ima i pobjednik Studentske kreativne radionice CROPAK, čiji rad svakako šaljemo na tu razinu. Dosadašnji uspjesi naših pobjednika na svjetskoj razini vrlo su respektabilni.
Ove godine organizira se i stručni posjet tvornici stakla Vetropack Straži?
U današnjim gospodarskim prilikama nije lako ostvariti zacrtano, pogotovo ako je organizacijski toliko zahtjevno kakav je slučaj s FEST.A CROPAK-om. Idealno je dobiti kvalitetnog partnera i udružiti snage. Ove godine to je svakako ostvareno suradnjom s tvornicom stakla Vetropack Straža iz Huma na Sutli, liderom u svom core biznisu, a isto tako i svim ostalim segmentima poslovanja, kao primjer društveno odgovorne kompanije i iznimno organiziranog i uspješnog gospodarskog subjekta. Posjetom tvornici istaknut će se i značajke stakla kao ambalažnog materijala te naglasiti koliko je staklo prijateljsko okolišu.
Tko su predavači na ovogodišnjem stručnom skupu?
Naziv ovogodišnjeg međunarodnog stručnog skupa je „Trendovi u ambalažnoj industriji“ i doista dotiče aktualnosti cjelovitog ciklusa u stvaranju ambalaže, počevši od važnosti dizajna kao marketinškog elementa i mogućnosti tiska kojima se dizajnerske ideje na ambalaži ostvaruju sve do zaštite branda i ostalih načina ostvarivanja prednosti pred konkurencijom. Pri tom je bez pogovora najvažnije biti spreman za tržište Europske unije o čemu će nam govoriti stručnjaci s bogatim iskustvom iz Austrije i Ujedinjenog Kraljevstva, s naglaskom na standarde dobre proizvođačke prakse ambalaže, čijim udovoljavanjem se istovremeno ispunjavaju i zahtjevi direktiva EU. Budući da održivost privlači sve veću pozornost javnosti, važan dio stručnog skupa smo odvojili i za postupanje ambalažom na kraju njenog životnog ciklusa te na temelju ovako obuhvatnog programa očekujemo izvrstan odziv ambalažnih stručnjaka iz regije.
Organizirate i izložbe?
Sve nominacije tradicionalno se predstavljaju na izložbi tijekom FEST.A CROPAK-a, a to je i prilika da se pokažu inovacije vezano uz svaki segment nastajanja ambalaže. I ove godine očekujemo brojne zanimljivosti.
Kao i svake godine sigurno ste pripremili i zanimljiva popratna događanja?
Osim stjecanja novih znanja i razmjene iskustava, od neizmjerne je važnosti i druženje s kolegama u struci te i tom segmentu dajemo značajnu pozornost.
Po povratku iz Huma na Sutli posjetit ćemo Muzej krapinskih neandertalaca, ugodno se družiti u obližnjem restoranu, a na svečanosti dodjele nagrada uživati u nominacijama i umjetničkom programu. Organiziramo i reviju haljina od ambalažnih materijala pod nazivom „Kopčaj me selotejpom“. After party uvijek je prilika i za opuštanje te ćemo u tom maniru završiti ovogodišnji festival ambalaže.
Što je s medijskim praćenjem?
I za to smo se pobrinuli te smo osigurali kvalitetne medija partnere koji će redovitim objavama informirati javnost o zacrtanim aktivnostima i nagrađenima. Cilj nam je educirati potrošače o svim važnim funkcijama koje ambalaža ispunjava i poručiti im da je dobar znak CROPAK, zato što je proizvod u ambalaži nagrađenoj CROPAK-om sigurno zdravstveno ispravan, dobro označen i deklariran, vrhunski dizajniran i nosi poruku prijateljsku okolišu.
I nešto za kraj?
Ostaje mi smo da pozovem sve zainteresirane da se detaljnije o svemu informiraju na našem portalu www.ambalaza.hr te da nam se pridruže na način kako će ostvariti najveći benefit, kroz nominacije za nagrade, kao sudionici stručnog skupa i gospodarske izložbe ili naprosto družeći se s kolegama iz branše. S naše strane učinit ćemo sve da taj benefit i ostvare. Svakako želim zahvaliti ovogodišnjem partneru FEST.A CROPAK-a Vetropack Straži, sponzoru Studentske kreativne radionice CROPAK 2011, tvrtki Suban d.o.o., svim pokroviteljima i medija partnerima na potpori i suradnji.
Krunoslav Koprivnjak
Više o FEST.A CROPAK 2012