«
Povratak na sadržaj
Broj 2 | Godina 2010
Katja Gašparini, voditeljica proizvodnje u tvrtki Agrolaguna d.d. iz Poreča
Pobjednička kombinacija tradicije i jednostavnosti
Spoj suvremenog, ali jednostavnog dizajna i tradicije te svih ostalih aspekata kojima kvalitetna ambalaža mora udovoljiti, učinilo je Agrolagunino maslinovo ulje OL Istria laureatom ovogodišnje dodjele nagrada za najbolju ambalažu na hrvatskom tržištu CROPAK.
O promišljanju ambalaže i zadovoljstvu uspjehom na natječaju CROPAK razgovarali smo s Katjom Gašparini, voditeljicom proizvodnje u tvrtki Agrolaguna d.d. iz Poreča, koja je ujedno i prisustvovala svečanosti dodjele nagrada te je otkrila pripremaju li već i nešto novo za CROPAK 2011.
Agrolaguna je svojom serijom maslinovih ulja OL Istria ove godine trijumfirala i u jakoj konkurenciji osvojila CROPAK GODINE. Što Vam znači ta nagrada?
Nagrada CROPAK GODINE potvrda nam je za uložen trud i motivacija za daljnji rad i dokazivanje kvalitete.
Što je, po Vašem mišljenju, baš tu ambalažu izdvojilo iz konkurencije?
Ambalaža OL istria odlikuje se tradicijom i jednostavnošću, a sam prikaz fotografije na romantičan način pobuđuje emociju u oku promatrača. Mislim da su upravo to bile odlike koje su je izdvojile iz konkurencije.
Nagrađena ambalaža nastala je u suradnji s dizajnerima Agrokora te renomiranim domaćim i inozemnim proizvođačima ambalaže. Na koji način odabirete suradnike?
Na prvom nam je mjestu kvaliteta same ambalaže. Ostali uvjeti koje mora zadovoljavati jesu: vizualni dojam, postojanje certifikata zdravstvene ispravnosti, fleksibilnost suradnika što se tiče brzine isporuke te renome tvrtke.
Koje su dizajnerske specifičnosti nagrađene ambalaže?
Cilj je bio svrstati proizvod u premium segment vrhunske kvalitete, s tim da naglasak bude na tradicionalnosti. Dizajn boce je vrlo jednostavan, tako da je dao mogućnost da etiketi pristupimo s više mašte. Fotografija autohtonih maslinika kombinirana s tamnom bojom i foliotiskom uokvirena u vrlo specifičan oblik etikete daje dojam vrhunskog tradicionalnog proizvoda. Jedinstvena kombinacija svih tih elemenata tvori prepoznatljiv vizualni identitet.
Tržištu nudite proizvode u različitim vrstama ambalaže. Na koji način pristupate razvoju ambalaže za pojedini proizvod?
Prvo razmatramo na koji način kupci razmišljaju, odnosno na koji način mi kao kupci razmišljamo prilikom kupnje. Smatramo da je kupcima lakše zapamtiti boju etikete, nego sam naziv proizvoda ili vrstu proizvoda. Tako smo kod naših trisortnih maslinovih ulja išli s različitim bojama ambalaže: plava Ascolana, zeleni Pendolino i crveni Picholine.
Često se događa raskorak u dizajnerskim rješenjima i realnim proizvodnim mogućnostima. Kako prevladavate takve situacije?
Ovisno o tehnološkim dostignućima i financijskim mogućnostima projekta, krajnji je cilj dizajnaprilagoditi se svim problemima i na taj način iskomunicirati najbolje rješenje.
Koliko, po Vašem mišljenju, privlačna i kvalitetna ambalaža ima udjela u uspješnosti pojedinog proizvoda na tržištu?
Ako sagledamo strategiju komunikacije proizvoda, kvalitetno grafičko oblikovanje može u velikom postotku pridonijeti prezentaciji, odnosno komunikaciji proizvoda.
Proizvodite autohtone istarske proizvode. Koristite li ambalažu kako biste istaknuli i komunicirali prepoznatljiv vizualni identitet?
U dizajnu ambalaže uvijek nastojimo komunicirati ono što proizvod u stvari jest. U našem slučaju je autohtoni istarski, tako da su i motivi korišteni za naše proizvode izvorno istarski i tradicionalni, što proizvod čini prepoznatljivim na policama i privlačnim kupcima. Bitna je iskrenost proizvoda, a naši proizvodi je imaju.
Ovogodišnji proizvodi, odnosno ambalaža koja je sudjelovala u CROPAK natječaju, pokazala je novosti u hrvatskoj ambalažnoj industriji. Kako procjenjujete dosege hrvatskog razvoja i proizvodnje ambalaže u odnosu na globalnu razinu?
Unatoč trudu kompanije koja se bavi produkcijom, odnosno izradom, smatram da tržište nije dovoljno zdravo u smislu osviještenosti i želje za razvojem tehnologije i financijskim mogućnostima domaćeg tržišta.
Bili ste prisutni na dodjeli nagrada u Rovinju. Kakve dojmove nosite sa svečanosti i koliko Vam znače takva okupljanja struke?
Dojmovi su pozitivni, a okupljanja služe za razmjenu iskustava i upoznavanje mogućih budućih suradnika.
Koji su daljnji planovi Agrolagune? Planirate li uskoro tržištu predstaviti neke nove proizvode?
Agrolaguna je, osim maslinovog ulja, veliki proizvođač vina. Ove smo godine na tržište izašli s novom ambalažom i novim brandom Ol Istria za ekstra djevičanska maslinova ulja, a sljedeće godine imamo u planu izaći s kompletno novom ambalažom za vina. Nadamo se da ćemo sljedeće godine isto tako postići odličan rezultat na CROPAK-u s novom serijom vina Laguna Histria. (T. L.)
Agrolaguna je svojom serijom maslinovih ulja OL Istria ove godine trijumfirala i u jakoj konkurenciji osvojila CROPAK GODINE. Što Vam znači ta nagrada?
Nagrada CROPAK GODINE potvrda nam je za uložen trud i motivacija za daljnji rad i dokazivanje kvalitete.
Što je, po Vašem mišljenju, baš tu ambalažu izdvojilo iz konkurencije?
Ambalaža OL istria odlikuje se tradicijom i jednostavnošću, a sam prikaz fotografije na romantičan način pobuđuje emociju u oku promatrača. Mislim da su upravo to bile odlike koje su je izdvojile iz konkurencije.
Nagrađena ambalaža nastala je u suradnji s dizajnerima Agrokora te renomiranim domaćim i inozemnim proizvođačima ambalaže. Na koji način odabirete suradnike?
Na prvom nam je mjestu kvaliteta same ambalaže. Ostali uvjeti koje mora zadovoljavati jesu: vizualni dojam, postojanje certifikata zdravstvene ispravnosti, fleksibilnost suradnika što se tiče brzine isporuke te renome tvrtke.
Koje su dizajnerske specifičnosti nagrađene ambalaže?
Cilj je bio svrstati proizvod u premium segment vrhunske kvalitete, s tim da naglasak bude na tradicionalnosti. Dizajn boce je vrlo jednostavan, tako da je dao mogućnost da etiketi pristupimo s više mašte. Fotografija autohtonih maslinika kombinirana s tamnom bojom i foliotiskom uokvirena u vrlo specifičan oblik etikete daje dojam vrhunskog tradicionalnog proizvoda. Jedinstvena kombinacija svih tih elemenata tvori prepoznatljiv vizualni identitet.
Tržištu nudite proizvode u različitim vrstama ambalaže. Na koji način pristupate razvoju ambalaže za pojedini proizvod?
Prvo razmatramo na koji način kupci razmišljaju, odnosno na koji način mi kao kupci razmišljamo prilikom kupnje. Smatramo da je kupcima lakše zapamtiti boju etikete, nego sam naziv proizvoda ili vrstu proizvoda. Tako smo kod naših trisortnih maslinovih ulja išli s različitim bojama ambalaže: plava Ascolana, zeleni Pendolino i crveni Picholine.
Često se događa raskorak u dizajnerskim rješenjima i realnim proizvodnim mogućnostima. Kako prevladavate takve situacije?
Ovisno o tehnološkim dostignućima i financijskim mogućnostima projekta, krajnji je cilj dizajnaprilagoditi se svim problemima i na taj način iskomunicirati najbolje rješenje.
Koliko, po Vašem mišljenju, privlačna i kvalitetna ambalaža ima udjela u uspješnosti pojedinog proizvoda na tržištu?
Ako sagledamo strategiju komunikacije proizvoda, kvalitetno grafičko oblikovanje može u velikom postotku pridonijeti prezentaciji, odnosno komunikaciji proizvoda.
Proizvodite autohtone istarske proizvode. Koristite li ambalažu kako biste istaknuli i komunicirali prepoznatljiv vizualni identitet?
U dizajnu ambalaže uvijek nastojimo komunicirati ono što proizvod u stvari jest. U našem slučaju je autohtoni istarski, tako da su i motivi korišteni za naše proizvode izvorno istarski i tradicionalni, što proizvod čini prepoznatljivim na policama i privlačnim kupcima. Bitna je iskrenost proizvoda, a naši proizvodi je imaju.
Ovogodišnji proizvodi, odnosno ambalaža koja je sudjelovala u CROPAK natječaju, pokazala je novosti u hrvatskoj ambalažnoj industriji. Kako procjenjujete dosege hrvatskog razvoja i proizvodnje ambalaže u odnosu na globalnu razinu?
Unatoč trudu kompanije koja se bavi produkcijom, odnosno izradom, smatram da tržište nije dovoljno zdravo u smislu osviještenosti i želje za razvojem tehnologije i financijskim mogućnostima domaćeg tržišta.
Bili ste prisutni na dodjeli nagrada u Rovinju. Kakve dojmove nosite sa svečanosti i koliko Vam znače takva okupljanja struke?
Dojmovi su pozitivni, a okupljanja služe za razmjenu iskustava i upoznavanje mogućih budućih suradnika.
Koji su daljnji planovi Agrolagune? Planirate li uskoro tržištu predstaviti neke nove proizvode?
Agrolaguna je, osim maslinovog ulja, veliki proizvođač vina. Ove smo godine na tržište izašli s novom ambalažom i novim brandom Ol Istria za ekstra djevičanska maslinova ulja, a sljedeće godine imamo u planu izaći s kompletno novom ambalažom za vina. Nadamo se da ćemo sljedeće godine isto tako postići odličan rezultat na CROPAK-u s novom serijom vina Laguna Histria. (T. L.)