« Povratak na sadržaj Broj 4 | Godina 2009

Roman Šoić, komercijalni direktor tvrtke Kliše-Kop d.o.o., Sveta Nedelja

Hrabro, dosljedno i uspješno (R. Šoić)

Tvrtka Kliše-Kop d.o.o. uspjela je odoljeti proširenju djelatnosti te ostati vjerna grafičkoj pripremi i izradi fotopolimernih klišeja. I ne samo to - u kriznim vremenima zaposleni su novi ljudi i uloženo je u razvoj tehnologije.
S komercijalnim direktorom tvrtke Kliše-Kop d.o.o. Romanom Šoićem razgovarali smo o djelatnosti tvrtke, zaposlenicima, unaprjeđenju tehnologije i promjenama na tržištu. Tvrtka koja se sedamnaest godina bavi izradom CtP flekso klišeja, analognih flekso klišeja, strojnom montažom klišeja na montažnu foliju te kompletnom kompjutorskom pripremom, ovih je dana osnažena još jednim CtP uređajem najnovije generacije.

Sedamnaest godina prisutni ste u hrvatskoj ambalažnoj industriji. Koji su bili prijelomni trenuci razvoja tvrtke Kliše-Kop?
Kad ste na tržištu tako dugo, čini se da se prijelomni trenuci događaju svaki dan. To je vjerojatno zbog izuzetno brzog ritma života. Ipak, spomenuo bih trenutke kada smo, u tehnološkom smislu, našim kupcima uspijevali ponuditi novi proizvod. Primjerice, 1999. godine kupili smo stroj za montažu fotopolimernih klišeja, 2003. smo kupili CtP stroj za izradu fotopolimernih klišeja, a ove smo godine, usprkos teškoj poslovnoj situaciji, ipak uspjeli pronaći sredstva za nabavu još jednog CtP uređaja najnovije generacije, izuzetno velikog formata.

Djelatnost Kliše-Kopa uključuje izradu CtP flekso klišeja i analognih flekso klišeja, strojnu montažu klišeja na montažnu foliju i kompletnu kompjutorsku pripremu. Koji su od navedenih usluga i proizvoda najzastupljeniji u poslovanju tvrtke?
Trenutno je najzastupljenija izrada analognih fotopolimernih klišeja s montažom. U narednom razdoblju to želimo promijeniti i našim kupcima ponuditi najvišu moguću kvalitetu tiskovne forme svih debljina. Naš novi CtP zasigurno će to omogućiti i donijeti višu kvalitetu.

Kome su Vaši proizvodi i usluge namijenjeni? Jeste li orijentirani samo na Hrvatsku ili šire?
Mi smo tvrtka koja se bavi proizvodnjom fotopolimernih klišeja za fleksotisak pa su, prema tome, naši naručitelji tiskare koje se bave papirnom konfekcijom, proizvodnjom vreća i vrećica, transportnom kartonskom ambalažom, tiskare koje proizvode primarnu ambalažu prehrambenih proizvoda te tiskare koje izrađuju etikete, reklamne proizvode itd. Također, u popis naših kupaca ulaze i ofsetne tiskare za koje izrađujemo fotopolimerne tiskovne forme za različite vrste parcijalnih lakiranja. Dakako, najviše smo prisutni u Hrvatskoj, no vežu nas kvalitetni poslovni kontakti sa svim zemljama u okruženju.

Koliko je zaposlenih u tvrtki? Kojega su profila zaposlenici (obrazovanje, stručna sprema...)?
Trenutačno imamo osmero zaposlenih djelatnika, od kojih su dvojica s visokom i šestorica sa srednjom stručnom spremom.

Znanje zaposlenika temeljna je vrijednost svake tvrtke. Na koje načine ulažete u njihovu edukaciju?
Apsolutno, tom segmentu pridajemo osobitu važnost. Posjećujemo sve relevantne domaće i svjetske sajmove, sudjelujemo u prezentacijama, seminarima, pratimo literaturu, časopis Ambalaža te sva događanja koja su vezana uz naš segment poslovanja. Također, s obzirom da su u našoj tvrtki instalirani najnoviji svjetski uređaji i programi, u kontaktu smo s najvećim svjetskim proizvođačima tih proizvoda te su nam njihova znanja osobito važna u vlastitoj edukaciji.

Na tržišnu konkurentnost svake tvrtke danas utječe mogućnost praćenja razvoja tehnologije. Na koji način pratite tehnološke novitete?
Pokušavamo stalno biti u središtu svjetskih tehnoloških trendova, što nam zasad i uspijeva. Svakodnevno radimo na najnovijim strojevima i tehnološkim rješenjima, što nas čini osobito ponosnima.

Aktualni nepovoljni gospodarski trenutak malo je koga zaobišao. Kako je u Kliše-Kopu, s kojim problemima se susrećete u poslovanju?
Svakako bih naveo problem sveprisutne nelikvidnosti, no s obzirom da smo već dugo u poslu s našim partnerima, pronašli smo modus kako ispunjavati sve svoje obveze, a istodobno i pratiti svjetske tehnološke novitete.

Mnogi su, sukladno gospodarskoj krizi, širili svoju djelatnost. Jeste li i Vi pribjegli takvom načinu prevladavanja krize?
Ne, mi se bavimo grafičkom pripremom i izradom fotopolimernih klišeja i to je segment u kojem želimo i ostati. Smatram da samo specijalizacija, u vremenima koja su pred nama, donosi stabilnost. Radimo ono što znamo, tu želimo biti najbolji, a ostalo prepuštamo profesionalcima drugih djelatnosti.

Koje ste konkretne poteze povukli kako biste što lakše prevladali krizni period?
Što se tiče aktualne situacije, povukli smo potpuno neočekivane poteze. Naime, zaposlili smo nove djelatnike i investirali u novu tehnologiju. Osim navedenoga, naravno da smo posebnu pažnju posvetili dodatnim kontrolnim aktivnostima unutarnjih procesa.

Kakve promjene primjećujete u ambalažnoj industriju u odnosu na situaciju prije pet godina? Na koji su se način promijenili suradnici i tehnologija?
Danas je vrlo jasno izražen cilj povećanja kvalitete proizvoda. Evidentna su ulaganja u nove tehnologije, a sukladno tome, naravno da su i znanja zaposlenika veća. Kupci su puno informiraniji i svjesni da nova tehnologija unaprjeđuje kvalitetu proizvoda. S pravom su zahtjevniji jer su svjesni da ambalaža prodaje proizvod.

Koji su daljnji planovi tvrtke?
Kao i dosad, pratiti i koristiti najnoviju tehnologiju te iz dana u dan biti kvalitetniji, uslužniji i uvijek dostupni.

Razgovarala: Blanka Doko
 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: