« Povratak na sadržaj Broj 3 | Godina 2008

Kvaliteta i servis – aduti za uspjeh / Quality and Service – Assets for Success (F. Kette)

Zagrebačka tvrtka Info d.o.o. već se više od deset godina bavi industrijskim označavanjem kao glavnom djelatnošću. Dobro opremljenom servisnom službom uvijek je na raspolaganju svojim klijentima koji to prepoznaju pa je njihova preporuka i najbolji način marketinga i privlačenja novih korisnika usluga te tvrtke.

Filip Kette, direktor tvrke Info d.o.o., predstavio je razvojni put i daljnje planove.

Predstavite ukratko razvoj tvrtke Info.

Info je osnovan 1990. godine kao obiteljska tvrtka. Prva djelatnost bio je informatički inženjering. Na tržištu smo bili prisutni svojim softverom za vođenje tvrtki, hotela, trgovina i ugostiteljskih objekata. Godine 1996. jedan je naš korisnik sasvim slučajno pitao imamo li pisače koji pišu po jajima. Tražeći rješenje, u kontaktu s jednim inozemnim partnerom saznali smo da vodeći svjetski proizvođač opreme za označavanje, američki Videojet, traži distributera u Hrvatskoj. Kontakt je ostvaren i tada smo ušli u svijet industrijskog označavanja. Nismo žurili forsiranom prodajom, nego smo polako učili i razvijali tehničku potporu.

Koje su glavne djelatnosti?

Povećanjem broja korisnika, industrijsko označavanje postalo je naša primarna djelatnost. Pokrivamo sve tehnologije industrijskog označavanja, te smo prisutni u svim granama prerađivačke industrije. Mogu reći da nema načina pakiranja ili označavanja koje već nismo rješavali.

Kakva je uloga američke tvrtke Videojet Technologies u razvoju Infa?

VideojetTechnologies pokriva otprilike 50% svjetskog tržišta opreme za označavanje. Svojom ponudom pokriva gotovo sve vrste označavanja – ink jet, laser, termotransfer i aplikaciju naljepnica. Dakle, jednim ugovorom s Videojetom jednim smo potezom u svojoj ponudi obuhvatili kompletno industrijsko označavanje. Osim izvrsne ponude, posebno bih istaknuo poslovnu politiku Videojeta koja je ostavila značajan trag u poslovanju Infa. Videojet inzistira na vrhunskoj tehničkoj potpori te strogoj suradnji svih svojih distributera. Ta tvrtka čak odbija prodaju svoje opreme u područje gdje ne može pružiti kvalitetnu tehničku potporu. Omogućava nam konstantna školovanja, kako tehnička, tako i prodajna. Uz tu se tvrtku osjećamo kao dio jedne velike mašinerije, jedne uigrane momčadi.

Kojih je uglednih svjetskih tvrtki i proizvoda Info distributer?

Uz već navedeni Videojet, od 2005. godine distributeri smo i renomiranog japanskog proizvođača termotransfer printera Sato. Ove godine sklopili smo distributerski ugovor s talijanskom tvrtkom Cicrespi, koja ima zanimljivu povijest dulju od 100 godina što je rijetkost. Cicrespi je dugo bio isključivo uvoznička tvrtka za opremu visoke tehnologije u određenom vremenu. Tako je ta tvrtka sredinom 80-ih postala Videojetov distributer za Italiju, što je i danas. Za nas je zanimljivo da je prije deset godina Cicrespi osnovao inženjerski tim za posebna custom-made rješenja za industrijsko označavanje. Radi se o etiketirkama, aplikatorima i specijaliziranoj robotici za rukovanje proizvodima prilikom označavanja i sl. Taj program mi predstavljamo u Hrvatskoj.

Kome je Vaša ponuda namijenjena? Jeste li, osim u Hrvatskoj, prisutni i na tržištima regije?

Naši kupci su svi koji trebaju označavati svoje proizvode. Ne pravimo razliku između korisnika koji trebaju stolni printer na kojem će ispisivati male naljepnice i ručno ih lijepiti na svoje proizvode te korisnika koji posjeduju desetak automatiziranih proizvodnih linija gdje koriste industrijske ink jete ili lasere. Teritorijalno smo fokusirani na Hrvatsku, no upravo otvaramo svoju tvrtku u Sloveniji.

Napomenuli ste da ste zastupnik Cicrespija. Čime je taj poslovni potez upotpunio Vašu ponudu, koje su specifičnosti i novosti koje od sada možete ponuditi klijentima?

Rekao bih da su nam Videojet i Sato programi pokrili otprilike 95% ponude industrijskog označavanja. Cicrespi nam upotpunjuje ponudu do 100%. Posebnost te ponude su posebno krojena rješenja označavanja koja uključuju i sofisticiranu robotiku za rukovanje proizvodima i opremom za označavanje. Inovativnost je praćena i kvalitetnim resursima za potrebe simulacija prije same izvedbe. Cicrespi raspolaže jednim od najboljih laboratorija za simuliranje slijednosti u proizvodnji. Sada je isti laboratorij i nama na raspolaganju, pa možemo naše korisnike odvesti i isprobati svaku njihovu zamisao u slijednosti od početka proizvodnje do police u prodavaonici. Taj laboratoriji raspolaže najmodernijom tehnologijom označavanja i ­identifikacije uključujući lasere, RFID, bežičnu komunikaciju itd...

 Uz ugovor s Cicrespijem možemo slobodno reći da ne postoji primjer označavanja koji ne možemo riješiti.

Kvalitetna ponuda podrazumijeva i uslugu servisa. Jeste li u mogućnosti svojim kupcima osigurati servisnu podršku?

Kada smo ušli u svijet označavanja, nismo prvo krenuli u masovnu prodaju i marketing, nego smo naglasak stavili na razvoj tehničke podrške, dakle servisa. Imamo jedinstvenu 24/7 servisnu službu koja je zaista opremljena, kako opremom, tako i znanjem da u svako doba dana ili noći, radnim danom ili blagdanom, u najkraćem roku dolazi korisniku i osposobljava proizvodnu liniju za rad. Ponosni smo da smo opremili neke od najriskantnijih linija na kojima se pune kvarljivi proizvodi koji ne mogu trpjeti zastoje u proizvodnji.

Naša je poslovna politika takva da robusnost opreme u našoj ponudi i kvaliteta našeg servisa budu naši ključni aduti na tržištu.

Slijednost proizvoda uvelike ovisi o označavanju proizvoda. Koji su danas trendovi u označavanju?

Tehnološki gledano, ink jet već odavno nije novost. Što se tiče ink jeta, jedina novost je da je postao financijski dostupan širem broju korisnika. Godinama se vodi rasprava o laserima, jesu li u konačnici isplativiji od ink jeta. Uočavam sve veći broj upita za laserima, a kako iza sebe već imamo i uspješno realizirane projekte, lasere smatramo bitnim dijelom naše ponude u budućnosti.

Aplikacijski gledano, primjećujem da se označavanje više ne svodi samo na zakonske zahtjeve. Tradicionalni upiti su bili samo za ispisom datuma i eventualno sata. Uočavam sve veći broj upita za detaljniju slijednost, kontrolu proizvodnog procesa pa i za sofisticiranije označavanje sa ciljem zaštite originalnosti.

U svjetskim razmjerima, označavanjem u proizvodnji pokušava i uštedjeti unificiranjem ambalaže. To se prvenstveno odnosi na označavanje zbirne ambalaže ink jet tehnologijom, o čemu sam govorio na ovogodišnjem FEST.A CROPAKU. Nažalost, većina proizvodnji u Hrvatskoj ima premali volumen da bi se vidio efekt uštede na ambalaži kroz investiciju u automatizirano označavanje prilikom proizvodnje. Ipak, bilježimo značajan rast prodaje i te opreme, dakle ink jeta za zbirnu ambalažu.

Kakvo je vaše mišljenje o RFID tehnologiji? Smatrate li da će u skoroj budućnosti biti primijenjena u Hrvatskoj? Što nudite tržištu u tom smislu?

RFID ne vidim kao zamjenu, odnosno poboljšanje logističke naljepnice. Jednostavno, za takve je aplikacije potrebno masovno korištenje RFID tagova, što je još uvijek skupo iako se cijene svakodnevno smanjuju. Rješenja s manjim korištenjem tagova poput zaštite od krađe, osnovna sredstva, naplata i slično već su odavno tu.

Zanimljiva mi je ta situacija s RFID-em u logistici. RFID je tu već godinama i svi smo ­svjesni koliko je to dobro za logistiku, ali nikako da nađemo isplativu aplikaciju.

Ključ eksploatacije RFID-a vidim u kvalitetnim informatičkim rješenjima koja će RFID koristiti isključivo kao input/output tehnologiju. Kvalitetno informatičko rješenje u ovom području ostvaruje uštede i isplaćuje investiciju u RFID.

Na svibanjskom FEST.A CROPAK-u sudjelovali ste sa zanimljivom temom o ink jet označavanju. Na koji način i inače predstavljate svoju ponudu?

Mi forsiramo direktni kontakt s potencijalnim kupcima gdje koristimo referencije kao glavni argument za odabir naše opreme. Smatramo da je dobra referencija naš prioritet. Ne dopuštamo si niti jednog nezadovoljnog kupca. Naši kupci nas reklamiraju, i to nas veseli. Sjajan je osjećaj kada vas nazove zainteresiran potencijalni korisnik na osnovu preporuke vašeg starog korisnika.

Podržavamo specijalizirane skupove poput FEST.A CROPAKA i smatram to izvrsnim stručnim pristupom problematici ambalaže.

Koji su razvojni planovi?

Koncentrirani smo isključivo na označavanje te smo kompletirali ponudu. Ne planiramo nikakve radikalne zaokrete, nego želimo stabilno nastaviti putem kojim smo krenuli. Već pet godina bilježimo kontinuirani rast od 30% godišnje i to želimo održati. (T. L.)

F. Kette

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: