« Povratak na sadržaj Broj 2 | Godina 2007

Cropak Godine – potvrda kvalitete / Cropak of the Year – Quality Confirmation (I. Sertić)

Najviše razloga za slavlje nakon CroPaka ove je godine imala Jamnica d.d., čija je boca za mineralnu vodu i rasklopiva nosiljka (tzv. split - box) ponijela prestižnu titulu CroPaka godine.

Iako tek nedavno lansirana na tržište, ta je nagrađena ambalaža već prepoznata i među potrošačima, što je još jedna potvrda Jamnici da je napravila “dobar posao”.
Svoje zadovoljstvo nagradom predsjednik uprave Jamnice Ivica Sertić izrazio je već prilikom preuzimanja Cropaka, a u kasnijem nam je razgovoru pojasnio kako Jamnica promišlja ambalažu te kako je nastala pobjednička serija.

Jamničina nova povratna ambalaža, koja je krajem travnja predstavljena tržištu, na ovogodišnjem je Cropaku u jakoj konkurenciji osvojila CroPak godine. Što Vam znači ta nagrada?

Jamnica je prije dvije godine započela s procesom rebrandinga koji je obuhvatio promjenu etikete i promjenu oblika boce. Taj je proces započet u suradnji s jednom od najvećih svjetskih kuća na području dizajna, s njemačkim Interbrandom. Prva faza cjelokupnog procesa započela je 2006. godine kada je tržištu predstavljena nova nepovratna ambalaža namijenjena ugostiteljstvu. Početkom ove godine započela je nova, najzahtjevnija faza, promjena povratne ambalaže Jamnice, povratne boce od 1l te 0,5l i 0,25l. Uz predstavljanje nove boce od 1l, tržištu je predstavljena i potpuno nova, za ovo područje, inovativna nosiljka. S obzirom da je cijeli proces rebrandinga i zamjene amablaže trajao pune dvije godine, logično je da nam nagrada CroPak godine mnogo znači. Mogli bismo reći da je ta nagrada ujedno i kruna ovog projekta, a posebice kada znamo da ju je dodijelila struka i to u vrlo jakoj konkurenciji. Osim potvrde i nagrade stručnog žirija, izuzetno nam je važno da je nova ambalaža prihvaćena i prepoznata od strane potrošača, koji su, kada su u pitanju svi brandovi Jamnice, definitivno najbitniji faktor poslovanja. Svakodnevne pohvale potrošača ukazuju nam da je odrađen vrlo dobar posao te nam daju poticaj za daljnje uspjehe u poslovanju.

Nakon 27 godina, stara Jamničina boca mineralne vode otišla je u povijest i zamijenjena je novom, nagrađenom Cropakom, zajedno s rasklopivom nosiljkom koja čini nagrađenu seriju. Koje su karakteristike nagrađene ambalaže?

Jamnica je tijekom svoje povijesti pet puta mijenjala oblik boce. Zadnja se boca na tržištu zadržala gotovo punih 27 godina. Novim dizajnom boce željele su se sačuvati sve vrijednosti i svi tradicionalni elementi koje je Jamnica u sebi sadržavala kroz povijest dugu gotovo 180 godina. Ti tradicionalni elementi spojeni su s elementima modernog dizajna te na taj način ukazuju da je Jamnica voda s dugogodišnjom tradicijom te da je spremna odgovoriti na sve zahtjeve modernog tržišta. Novost nove boce Jamnice svakako je i navojni čep koji omogućuje višekratno zatvaranje i samim time očuvanje gaziranosti i minerala koji je čine posebnom. Nova rasklopiva nosiljka, tzv. split-box, omogućuje potrošačima jednostavnost korištenja te mogućnost kupovine polovice nosiljke. Nosiljka je definitivno inovacija na tržištu regije, a Jamnica ovim korakom potvrđuje da je regionalni lider u proizvodnji voda.

Što, po Vašem mišljenju, izdvaja upravo tu ambalažu od ostalih u konkurenciji?

Kao što sam već napomenuo, ovu ambalažu izdvaja upravo moderan dizajn i praktičnost nosiljke, te svakako i dizajn boce, čime se Jamnica jasno diferencira od postojećih proizvoda na tržištu.

Kakve dojmove nosite s ovogodišnjeg Cropaka?

Ovogodišnji Cropak svakako zaslužuje sve pohvale, od same organizacije, konkurencije pa do važnosti koji donosi iz godine u godinu. Ovogodišnja nagrada nam ujedno nameće nove zadaće i daje poticaj da i sljedeće godine budemo jednako uspješni.

Nagrađena ambalaža nastala je u suradnji s partnerima – Vetropack Stražom i Kaplastom te Interbrandom, poznatom svjetskom agencijom za brendiranje. Na koji način odabirete suradnike?

Za uspjeh Jamnice vrlo su bitni i dobavljači s kojima surađujemo. Dugogodišnja suradnja između Jamnice i tih tvrtki rezultirala je vrhunskim proizvodom, i moramo reći da je upravo taj partnerski odnos zaslužan za ovakav uspjeh. Jamnica d.d. gaji partnerske odnose sa svojim dobavljačima, kako bi zajedničkom snagom i znanjem postigli što bolje rezultate.

Paralelno s plasiranjem nove staklene ambalaže na tržište, stare linije u punionici zamijenjene su novima. Je li te tehnološke intervencije uvjetovala nova ambalaža?

Nove boce i nove nosiljke svakako su zahtijevale tehničke preinake postojećih linija. Naime, svaki novi proizvod zahtijeva određene promjene postojećih tehnologija, korekcija na linijama, od sitnijih formatnih dijelova do potpuno novih dijelova linija koji se implementiraju na postojeće.

Jamnica tržištu nudi bogat asortiman proizvoda u različitim vrstama ambalaže. Na koji način pristupate razvoju ambalaže za pojedini proizvod?

Razvoju ambalaže i samog proizvoda pristupa se na način da se detaljnim istraživanjem tržišta te želja i potreba potrošača detektiraju zahtjevi. Sustavnim istraživanjem konkurencije i navika potrošača, suradnjom sa svjetskim agencijama i na temelju iskustva velikih svjetskih kompanija, Jamnica mnogo ulaže u razvoj svojih proizvoda i ambalaže, nastojeći biti prva u regiji i držati korak s najjačim svjetskim igračima.

Osim u staklenu, Jamnica svoj asortiman voda puni i u PET ambalažu. Koju bocu tržište bolje prihvaća? Koje su prednosti staklene odnosno PET ambalaže?

Na tržištu je vrlo dobro prihvaćena i staklena i PET ambalaža. Staklena ambalaža još uvijek čini, a taj dio nastojimo i ojačati, veći udio u strukturi prodaje. Mlađe generacije potrošača sklonije su PET ambalaži zbog jednostavnosti kupovine. Zbog nove praktične nosiljke i mogućnosti kupovine pola nosiljke sa šest boca, smatramo da će se i jedan dio potrošača PET ambalaže prebaciti upravo na staklo, kao ekološki prihvatljiviji materijal. PET ambalaža je definitivno nezamjenjiva u zapremnini od 0,5l upravo u ljetnom razdoblju i to zbog tzv. on-the-go konzumacije, tj. konzumacije potrošača dok su u pokretu, bilo u vlastitom automobilu, u šetnji gradom ili na sportskoj/glazbenoj manifestaciji.

Pravilnik o gospodarenju ambalažnim otpadom donesen početkom prošle godine bilježi konkretne rezultate. Kako komentirate pomake koje je Pravilnik donio?

Jamnica d.d. ima vrlo dobru suradnju s Ministarstvom zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva i Fondom za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti te podržava Pravilnik o gospodarenju ambalažom i ambalažnim otpadom. Ujedno smatramo da bi u samom Pravilniku bilo potrebno izvršiti određene korekcije i unaprijediti ga. Naime, same naknade za zbrinjavanje ambalaže su previsoke (što utječe i na povećanje prodajnih cijena), neki dijelovi Pravilnika nisu jasno definirani, a nejasnoće se često korigiraju različitim uputama Ministarstva zaštite okoliša. Sugeriramo da se smanje naknade za zbrinjavanje ambalaže te da se gospodarskim subjektima omogući samostalno organiziranje prikupljanje otpada.

Je li i nagrađena rasklopiva nosiljka svojom praktičnošću ustvari apel potrošačima da što više kupuju vodu u staklenoj, povratnoj ambalaži i tako štite okoliš?

Razvoj nove nosiljke sadržavao je svakako i taj ekološki aspekt i, možemo reći, svojevrsni apel potrošačima za očuvanje prirode i svijeta u kojem živimo.

U svijetu vlada trend tzv. inteligentne ambalaže. Planira li i Jamnica razvijati ambalažu u tom smjeru?

Jamnica prati svjetske trendove u razvoju proizvoda i amabalaže i dugoročno svakako razmatra i mogućnost razvoja takvog tipa amabalaže.

Planirate li uskoro na tržište plasirati neki novi proizvod, osvježenu ambalažu...?

Jamnica kao lider na tržištu kontinuirano radi na razvoju novih proizvoda. Do kraja godine, uz već odrađene projekte, planiramo na tržište izaći i s nekim novim proizvodima. (T.L.)

I. Sertić

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: