« Povratak na sadržaj Broj 4 | Godina 2007

Podravka juhe – od srca srcu / Podravka Soups – From Heart to Heart

Slogan Podravka juha – Od srca srcu, prepoznaju i vole svi, u Hrvatskoj i Makedoniji, Sloveniji i Crnoj Gori, uz njega su odrastale generacije i generacije različitih ljudi.

Domaćice koje su prije 50 godina imale priliku prvi put kušati dehidriranu juhu iz vrećice, danas sa svojim unucima jedu Fini-Mini juhe koje se ne trebaju kuhati.

Podravka juhe više su od proizvoda, one su postale fenomen koji se uspješno nosi sa svim društvenim promjenama, novim navikama u potrošnji, trendovima prehrane...

Potvrdilo se to i u godini u kojoj Podravka obilježava 50. obljetnicu Podravka juha. U Koprivnicu su stigla pisma brojnih potrošača s čestitkama na jubileju, u nekima smo pronašli dvije, tri tople riječi, u nekima ispjevane pjesme, u nekima se našlo i po pedesetak praznih vrećica juha koje svjedoče o vjernosti. A tek odziv na nagradnu igru “50 godina Podravka juha” organiziranu za tržište Hrvatske u rujnu i listopadu ove godine! Do početka studenoga stiglo je više od 100.000 omotnica, u svakoj omotnici pet praznih vrećica Podravka juha, što znači da je u razdoblju održavanja nagradne igre pojedeno više od dva milijuna tanjura juha.

50 godina Podravkinih juha

Razvoj i proizvodnja jušnih koncentrata započela je u Podravki sredinom 50-ih godina prošlog stoljeća, pridruživši se preradi voća i povrća. Bila je to najvažnija, može se slobodno reći revolucionarna odluka, da se u proizvodni asortiman Podravke uvede i proizvodnja juha. Juhe su svjetlo dana ugledale u vrlo teškim uvjetima i pionirski su rad tima Podravkinih inženjera. Skromni Podravkini inženjeri i tehničari našli su u to doba tehnološka rješenja za proizvode koji se do tada nisu proizvodili u ovim krajevima. Za uspješan start u svakom pogledu zaslužan je tim Podravkinih stručnjaka kojeg su vodile prof. Zlata Bartl i inž. Anica Lovrenčić - Sabolović uz Ignaca Mihokovića i druge članove tog tima podravkaša. Koliko je rađanje juha bio kompliciran tehnološki posao, najbolje potvrđuje podatak koji je ušao u povijest Podravkinih juha: da bi se novoproizvedene juhe mogle izložiti na Zagrebačkom velesajmu, bilo ih je potrebno spakirati u aluminijske vrećice, ali nastao je problem kako zatvoriti tu aluminijsku foliju. Rješenje je nađeno u običnom glačalu koje je za tu priliku doneseno od kuće.

Sinonim vrhunske kvalitete

Prve juhe u vrećicama u Podravki te davne 1957. godine bile su juha od povrća s krupicom, juha od graška, juha od gljiva s tjesteninom i juha od gljiva s krumpirom. Godinu dana kasnije pojavljuje se i današnji bestseller, Kokošja juha s tjesteninom,

62 g (koja danas čini jako veliki postotak prodaje juha na svim tržištima na kojima je prisutna), uz također klasičnu Goveđu juhu s tjesteninom, 65 g. Od tada do danas Podravka proširuje asortiman juha u vrećicama, a 1994. započinje i internacionalizacija Podravka juha, koje slijede Vegetu u osvajanju srednjoeuropskog tržišta. Podravka se od konkurencije razlikuje po tome što okuse juha u prvom redu prilagođava lokalnim tržištima, a nikada ne zanemaruje vrhunsku kvalitetu.

Paralelno s razvojem i prodajom Podravka juha, radilo se i na komunikaciji s potrošačima pa je već 1958. godine izašao prvi oglas za Podravka juhe u tadašnjem VUS-u: “Podravka juha rado se kuha!”Godine 1964. emitiran je prvi TV spot, tada u formi crtanog filma s pijevcem kao simbolom Podravka juha, a 1968. godine Podravka dobiva i međunarodno priznanje ”TOP 20” kao jedno od 20 najuspješnijih poduzeća u svijetu i to za izvrsnu kakvoću juha, pakiranje i uvođenje modernog načina trgovine u prehrambenoj industriji. To je priznanje dodijelila međunarodna organizacija ”Sales and Marketing Executive International”iz New Yorka. Poznati slogan “Kad se sa srcem kuha - kuha se Podravka juha” osmislio je veliki hrvatski pjesnik Gustav Krklec, a s vremenom se podvukao pod kožu brojnih potrošača na prostoru jugoistočne Europe.

‘Briketirke’ za veću proizvodnju

Od 1958. godine Podravka proizvodi i briketirane juhe u kocki. Prvi strojevi za pakiranje juha u kocki, takozvane “briketirke”, stigli su u Podravku 1959. godine, čime se proizvodnja uvelike povećavala. Tim Podravkinih inženjera koji su godinama razvijali program jušnih koncentrata u Podravki postavio je sebi u šali jedan imperativ: treba proizvesti toliko vrsta Podravkinih juha da ih ima za svaki dan u mjesecu po jedna! Inovacije su povezane s Podravka juhama tijekom svih 50 godina, a 1998. godine lansirane su Fini- Mini juhe, instant juhe koje je dovoljno samo preliti vrućom vodom i spremne su za uživanje. Do danas je lansirano više od devedeset vrsta i podvrsta juha koje imaju priliku koristiti potrošači u 30 zemalja diljem svijeta.

Prateći trendove na tržištu, zahtjeve potrošača i zakonitosti polica, Podravka je tijekom povijesti razvoja kontinuirano obavljala i redizajn juha. Tim procesima želi se “pročistiti” postojeći dizajn, modernizirati izgled i poboljšati vidljivost na polici. U dosadašnjoj proizvodnji su se redizajnirale sve juhe, osim klasičnih Kokošje i Goveđe, koje su svojim prepoznatljivim i jasnim dizajnom postale simbolom Podravkinih juha na pojedinim tržištima. Kao svojevrsni uvod u obilježavanje 50. obljetnice juha, Podravka je 2006. godine ponovno juhe odjenula u novo ruho. Novim dizajnom dominira veliko srce koje je simbol i Podravke i Podravka juha već dugi niz godina. Podravka je kompanija sa srcem, a kako je prepoznatljiva upravo po juhama, logično je bilo istaknuti Podravkino srce i na samoj ambalaži. Koristeći danas moderna znanja koja Podravka u potpunosti primjenjuje, rješenja novog dizajna se uvijek testiraju na strateškim tržištima, što znači da sami potrošači odabiru dizajn koji im se najviše sviđa. Misli se na sve detalje te je tako na prednjoj strani maksimalno istaknut naziv juhe, vrijeme pripreme i broj obroka, dok je na poleđini naglašena slikovna uputa i prijedlog za potrošače - kako juhu pripremiti na novi način. Redizajnom Podravka juha uvijek se želi potrošačima omogućiti lakše pronalaženje omiljenih juha na policama trgovina. Zato je učinjeno da se podgrupe juha - bistre, krem i juhe namijenjene djeci - odvoje bojama. Za bistre juhe odabrana je narančasta boja, kao poveznica s postojećim dizajnom, za krem juhe zelena boja, kao asocijacija na povrće koje je u juhama, a juhe za djecu imaju plavu razigranu pozadinu.

Izvrsnost proizvoda, uz brigu za potrošača, prepoznavanje i poštivanje lokalnih i regionalnih ukusa, ne bi se mogla zamisliti bez odgovarajuće ambalaže. Ambalažom Podravkinih juha sjedinjen je moderan i osvježen izgled na polici s praktičnošću same ambalaže.

 Prepoznatljivost i kvaliteta Podravkinih juha nije slučajnost. Rezultat je to rada mnogih sektora i službi čiji djelatnici kroz međusobnu suradnju pružaju potrošačima proizvode koji će zadovoljiti potrebe tih potrošača i na koje će moći biti ponosni. Podravka juhe u svakom pogledu su proizvodi kojima je zadovoljan svaki potrošač koji ih konzumira i kojima se podravkaši ponose.

Od samih početaka proizvodnje Podravka juha u Koprivnici, svih ovih pedeset godina, juhe se rade od srca za potrošače, baš kao što se to i svugdje komunicira –

Od srca srcu.

Priredila: Jadranka Lakuš, Sektor marketinga Podravke d.d., Koprivnica

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: