« Povratak na sadržaj Broj 3 | Godina 2006

Emballage 2006 – svjetsko središte inovacija/Emballage 2006 – World’s Innovation Hub (J. Moreno)

Međunarodni sajam ambalaže Emballage, koji se i ove godine održava u Parizu (od 20. do 24. studenog), okupit će brojne izlagače iz cijeloga svijeta te, prema predviđanjima, privući velik broj posjetitelja. S obzirom da se sajam bliži, a pripreme intenzivno traju, razgovarali smo s Juanom Moreno, direktoricom sajma, koja nas je detaljnije upoznala s ponudom i očekivanjima.

Sajam Emballage prvi je put održan 1947. godine i otada se redovito održava svake druge godine. Kakvi su bili počeci sajma?

Naš je sajam prvi put održan nakon završetka Drugog svjetskog rata. To je bilo razdoblje kada je europska industrija ponovno živnula, što je bila sjajna prilika za investiranje.

Danas je Emballage jedan od važnijih događaja koji prate svjetsku ambalažnu industriju. Koje su godine za sajam bile prijelomne, kako je on izrastao u vodećeg u struci?

Emballage se od svojih početaka kontinuirano širi. Svoj puni međunarodni uspon dosegnuo je 2000. godine, koju bismo mogli nazvati i prijelomnom, a njegov razvoj još uvijek traje.

Zašto je odlučeno da se sajam održava svake druge, umjesto svake godine?

Sajam se održava svake dvije godine zbog povezanosti s novim proizvodima i tehnologijama naših izlagača. Njima u prosjeku treba 18 mjeseci kako bi razvili i plasirali novi proizvod na tržište.

Posljednji Emballage održan je 2004. godine, a rezultati su pokazali veliku uspješnost. Što je tada predstavljeno?

U 2004. godini inovativne su karakteristike strojeva uključivale poboljšanja u proizvodnom procesu i ugrađivanje novih funkcija s većim brojem primjena, a sve s težnjom da se brojne funkcije što bolje uklope u što manji prostor stroja. Što se ambalaže tiče, promjene su tada bile usmjerene uglavnom na poboljšanje dizajna, prepoznatljivost proizvoda te biorazgradivu ambalažu.

Emballage 2006 je “pred vratima”. Što će ove godine biti predstavljeno i kakva su Vaša očekivanja?

Na ovogodišnjem ćemo sajmu predstaviti više od 500 novih proizvoda. Polovici tvrtki koje će sudjelovati je to prvo predstavljanje u Europi ili u svijetu. Uvijek želimo udovoljiti potrebama i željama naših izlagača i posjetitelja. To znači da nam je potrebna vrlo široka i raznovrsna ponuda koja će predstaviti svaki aspekt proizvodnje ambalaže, uključujući i dodatne sektore kao što su primjerice označavanje, kodiranje, tiskanje i rukovanje.

Koja područja sajam obuhvaća?

Zahvaljujući detaljnoj podjeli na sektore, Emballage ima sustavnu i dobro organiziranu ponudu iz čitave djelatnosti: od strojeva za proizvodnju ambalaže do same ambalaže, kako bi reagirao na sve zahtjeve korisnika i potrošača na tržištu (prehrana, zdravlje, ljepota, industrijska roba i ostali proizvodi široke potrošnje).

Kao i prijašnjih godina, svoje će proizvodne programe predstaviti izlagači iz brojnih zemalja svijeta. Koje su zemlje zastupljene?

Na sajmu će se okupiti više od 1100 inozemnih tvrtki (polovicu čine naši registrirani, “stari” izlagači) iz više od 40 zemalja. Gotovo sve europske zemlje će imati svoje predstavnike i izlagače. Također ćemo ugostiti izlagače iz Sjeverne i Južne Amerike (npr. Brazil), iz Azije (Tajvan, Kina, Hong-Kong, Koreja) i Bliskog Istoka (Ujedinjeni Arapski Emirati).

Na koji način animirate posjetitelje i koja su Vam tržišta zanimljiva?

Izložba raste zahvaljujući stranim tržištima. Stoga smo pokrenuli veliku promidžbenu kampanju u cijelome svijetu. Poslali smo gotovo milijun pozivnica uz pomoć naših inozemnih predstavnika u više od 50 zemalja. U svibnju i lipnju sam osobno posjetila više od 20 zemalja (u Europi, Americi, Aziji i Africi), kako bih se susrela s predstavnicima vodećih profesionalnih organizacija i medija.

Jedno od područja izlaganja je i “Trends section”, gdje će se na jednom mjestu moći vidjeti sve novosti u ambalažnoj industriji. Možete li već sada izdvojiti nešto posebno interesantno?

Još smo u procesu odabira i analize novih proizvoda iz ponude naših izlagača, te je stoga još prerano za davanje takvih informacija. Osim toga, prijavljeni su mnogi noviteti. Naši ovlašteni stručnjaci rade odabir kako bi samo najbolji i zaista inovativni bili prikazani na sajmu.

Popratni sadržaj sajma je kongres Pack.Vision, prvi put održan 2004. godine. Kome je namijenjen i koja je ovogodišnja glavna tema?

Tema ovogodišnjeg Pack.Visiona je “Promjene ambalaže i izazovi u novom kontekstu distribucije”. Očekujemo oko 500 posjetitelja u dva dana (21. i 22. studenoga), koji žele slušati i razgovarati s vodećim agencijama i tvrtkama za dizajn. Kongres je uglavnom namijenjen stručnjacima iz marketinga i ambalažne industrije koji traže sve potrebne elemente i trendove kako bi dovršili svoje projekte. Oni se sve više uključuju u tehnologije i rane faze dizajna ambalaže, pa je tako i kongres Pack.Vision namijenjen upravo tome.

Kako procjenjujete stanje ambalažne industrije u Hrvatskoj i zemljama u regiji i koliko Vam je to tržište zanimljivo?

Hrvatska je jedna od istočnih zemalja kojima trebaju strojevi i oprema za ambalažu i koja također uvozi puno proizvoda namijenjenih prehrambenoj industriji. Budući da se Hrvatska sve brže razvija, vrlo je važno da svi domaći stručnjaci posjećuju i/ili izlažu na međunarodnim sajmovima kao što je Emballage. Osim toga, za njih je to najbrži put do savjeta i kontakata s međunarodnim, iskusnim tvrtkama i prezentiranja vlastitog znanja, stručnosti i vještine.

Uredništvo

Sve informacije o sajmu Emballage možete dobiti u uredu
Menthae Promosalons
Ulica Ivana Zajca 16, 21000 Split
Mob: 098 9862010
info@menthae.net

J. Moreno

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: