« Povratak na sadržaj Broj 3 | Godina 2006

Detaljne pripreme za što veći uspjeh/Detailed Preparations for Maximum Success (B. Čižmek)

Intergrafika, međunarodni sajam grafičke industrije i industrije papira, i Modernpak, međunarodni sajam ambalaže i pakiranja, drugi put zaredom održat će se u zajedničkom terminu, od 29. svibnja do 1. lipnja 2007. godine na Zagrebačkom velesajmu. O dosadašnjim iskustvima i očekivanjima za sljedeću godinu razgovarali smo s Berislavom Čižmekom, direktorom Grupe sajmova.

Izvješća Zagrebačkog velesajma za prošlu godinu pokazala su da je zajednički termin ovih dviju komplementarnih priredbi, uveden 2005. godine, pokazao poslovnu opravdanost i ostvario pozitivne pomake za struku. Koje su prednosti zajedničkog održavanja?

Stanje i situacija u grafičkoj i ambalažnoj industriji, kao i razgovori s predstavnicima tih gospodarskih grana, doveli su do objedinjenja dviju priredbi u jedinstveni termin koji smo prvi put uveli 2005. godine. Priredbe će od sada pratiti dvogodišnji ritam, s ciljem prezentacije dostignuća u struci, prvenstveno poslovnoj publici iz Hrvatske i njoj najznačajnijih, pripadajućih tržišta – zemalja središnje i jugoistočne Europe. Nadopunjavanje i sinergiju proizvodnje ambalaže i pakiranja s grafičkom industrijom ne treba posebno dokazivati. Prema tome, to je spajanje bilo prirodno i logično, što je dokazano i podrškom obiju branši, kao i odazivom izlagača u 2005. godini. Termin priredbi (svibanj – lipanj) predložen je i utvrđen prvenstveno dinamikom proizvodnih ciklusa, te usklađivanjem s postojećim terminima održavanja konkurentnih sajamskih priredbi u svijetu i regionalnom okruženju. Mišljenja smo da je povezivanje tih tema prednost za poslovne ljude, posjetitelje priredbi, jer se na jednom mjestu mogu upoznati s trendovima i novostima iz grafičke industrije te industrije ambalaže i pakiranja.

Koliko je zahtjevna zajednička organizacija ovih dviju priredbi?

Zagrebački velesajam je organizator sajamskih priredbi, konferencija i drugih međunarodnih događanja s gotovo stogodišnjom tradicijom (osnovan 1909. godine) i za nas organizacija Intergrafike i Modernpaka u zajedničkom terminu neće predstavljati posebno zahtjevan posao u smislu tehničke organizacije i postavljanja izložbe. Puno veći izazov je pripremiti izlagačima i posjetiteljima kvalitetnu ponudu, zanimljiva događanja koja će oni prepoznati kao pravo mjesto susreta i razgovora. Za ove dvije priredbe rezerviran je trenutno (prije izgradnje i stavljanja u funkciju novog paviljona) najatraktivniji izložbeni prostor ZV-a. Velesajam, kao organizator priredbe, nudi kompletnu uslugu projektiranja, građenja i opremanja štandova po najsuvremenijim svjetskim standardima, kvalitetnu ugostiteljsku ponudu te brojne polivalentne, klimatizirane dvorane i opremu za potrebe stručnih skupova i prezentacija, u koje možemo smjestiti do 1000 polaznika, ovisno o potrebama i veličini skupa.

Zajednički termin sajamskih priredbi omogućuje nam optimalan raspored prostora u izložbenim paviljonima Zagrebačkog velesajma na način da će Modernpak biti raspoređen u paviljone 8A i 9, a Intergrafika u 10, 10A i 11A.

Za dodatne sadržaje i programe postoji mogućnost korištenja i paviljona 11 D (popularno nazvan Kineski paviljon). Posebna je prednost što su svi izložbeni prostori međusobno spojeni te se nalaze u centralnom dijelu Zagrebačkog velesajma, u blizini Kongresne dvorane.

Nakon prošlogodišnjeg održavanja Modernpaka i Intergrafike provedena je anketa među izlagačima i posjetiteljima, na temelju koje su dobivene određene “brojke” koje pokazuju razinu uspješnosti. Što je izdvojeno kao posebno uspješno?

Anketa i istraživanje su provedeni metodom osobnog anketiranja u paviljonima u kojima su održani sajmovi, uz upotrebu strukutriranih upitnika, kojima se vršilo ispitivanje posjetitelja i izlagača. Anketa posjetitelja pokazala je da najveći dio posjeta čine poslovni i stručni posjetitelji, tako da su se pretežno deklarirali kao stručni posjeti (81%) te poslovni posjeti (19%). Od ukupnog broja posjetitelja, 87% je domaćih, dok 13% čine inozemni posjetitelji.

Pokazatelji ankete posjetitelja su sljedeći:
• 45% posjetitelja redovito posjećuje sajam, 40% povremeno, a 15% je prvi puta posjetilo sajam
• 97% posjetitelja je optimistično u pogledu razvoja poslovanja njihove tvrtke
• najčešći motiv posjeta sajmu je informacija o novim proizvodima kod 78% ispitanika
• 93,5% posjetitelja zadovoljno je terminom sajma, a 95,2% posjetitelja je zadovoljno zajedničkim terminom Intergrafike i Modernpaka
• 93% ispitanika zadovoljno je organizacijom sajma u cjelini
• 90,4% je zadovoljno ponuđenim novitetima izlagača
• 87% posjetitelja ima pravo samostalnog zaključivanja, te sudjelovanja pri zaključivanju ugovora i donošenju poslovnih odluka
• 90,9% posjetitelja kao motiv dolaska na sajam navodi informiranje o novim proizvodima, te interes za konkretan proizvod.

Pokazatelji ankete izlagača govore sljedeće:
• u strukturi izlagača prema vrsti tvrtke prevladavaju društva s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) s 84,8%, prema djelatnosti tvrtke trgovačke tvrtke s 64,1%, te prema broju zaposlenih, tvrtke do 19 djelatnika s 79,7%;

Motivi nastupa na sajmu su rangirani prema važnosti:
• novi poslovni kontakti 
• promocija tvrtke
• prezentacija novih proizvoda ili usluga
• njegovanje odnosa sa stalnim poslovnim partnerima
• praćenje konkurencije.

Uz to, 95,5% izlagača zabilježilo je na štandu inozemne poslovne posjete, a 92% izlagača smatra sajamski nastup važnim sastavnim dijelom svoje marketinške politike.

Na čemu bi trebalo još poraditi?

Svaka sajamska priredba ima potrebu, uz izložbeni dio s prezentacijama izlagača, unaprijediti svoje programe međunarodnih konferencija, radionica i ostalih događaja na kojima branša usvaja informacije o novim trendovima te nova znanja. Od organizatora se očekuje da sajam u što većem broju posjete poslovni ljudi, te da kvalitetom i brojem bude na razini očekivanja.

Mislim da smo kvalitetu posjetitelja postigli već i na sajmovima 2005. godine, kad se prema našim istraživanjima, 81 % posjetitelja izjasnilo kao stručno, a 19% kao poslovni posjetitelji, a od ukupnog broja posjetitelja 13 % ih je došlo iz zemalja okruženja. Bez obzira na dobre rezultate, nastojat ćemo nadmašiti rezultate iz 2005. godine i našim izlagačima osigurati nazočnost ciljanih stručnih i poslovnih ljudi iz RH, susjednih zemalja, kao i s područja tradicionalno usmjerenih na naše tržište.

Koja će područja izlaganja Modernpak obuhvatiti?

Područja izlaganja na sajmu Modernpak obuhvaćaju sljedeće cjeline i programe:
• materijali za izradu ambalaže
• strojevi za izradu ambalaže
• vrste ambalaže
• strojevi za pakiranje proizvoda
• sredstva za distribuciju proizvoda.

U svijetu je vidljiv trend sigurnosnog tiska na ambalaži. Hoće li se nešto od toga moći vidjeti i na Modernpaku?

Na sajamskim priredbama u pravilu se izlažu svi projekti i programi, a s obzirom da su pripreme za sajam tek krenule, teško je prognozirati kojim će se programima izlagači predstaviti na sajmu sljedeće godine. Možemo biti sigurni da će biti izloženi najnoviji i najatraktivniji programi i tehnologija, tako da se i programi i ponuda s područja sigurnosnog tiska očekuju na sljedećoj priredbi.

Planirate li uvesti novosti u ponudi vezane za izlagački prostor, infrastrukturu, opremu, dakle za čimbenike koji će privući potencijalne izlagače da predstave svoju ponudu?

Za sajmove sljedeće godine smo, uz našu standardnu ponudu izložbenog prostora i uređenja, pripremili posebnu “Early Bird “ ponudu od 20 % popusta na cijenu izložbenog prostora, za sve izlagače koji će se prijaviti za nastup na sajmovima Intergarfika – Modernpak 2007 do kraja ove godine, odnosno do 30. 12. 2006. Vjerujemo da će većina izlagača iskoristiti našu ponudu i prijaviti svoj nastup do kraja ove godine. Nadam se da ćemo na taj način i mi dovoljno rano dobiti potvrde nastupa, kao i informacije o njihovim nastupima i novitetima koje pripremaju kako bismo mogli započeti s animacijom za poslovne i stručne posjete.

Prošle je godine gotovo polovica izlagača bila iz inozemstva. Iz kojih zemalja dolaze i očekujete li i ovaj put takav odaziv?

Na sajmovima u 2005. godini sudjelovalo je 300 izlagača iz 21 zemlje svijeta koji su se predstavili svojim proizvodima i uslugama, pa očekujemo da će i 2007. godine velik broj izlagača i izložbenih programa stići iz inozemstva. U ovom je trenutku teško reći koje su to zemlje, ali zasigurno možemo očekivati najjače prezentacije hrvatskih, talijanskih, slovenskih, njemačkih, austrijskih, njemačkih i , nadamo se, turskih tvrtki, a ukupni broj zemalja ponovo će biti oko dvadesetak.

Do kada se zainteresirani izlagači moraju prijaviti? Postoje li kakve posebne pogodnosti za njih?

Izlagači se mogu prijaviti do 28. 2. 2007. godine, a već sam ranije naveo da za sve prijave do 30. 12. 2006. godine dajemo poseban popust od 20 % na cijenu neuređenog izložbenog prostora.

Na koji ćete način animirati posjetitelje?

Zagrebački velesajam će potencijalne posjetitelje pozivati pisanim pozivima, dobar dio posjetitelja čine i predstavnici izlagača i potencijalnih izlagača koji su već primili informacije o sajmu (kroz naše pozive i pozive naših zastupnika i partnera). Do sada je već u Hrvatskoj i široj regiji upućeno više od 5000 pisama i promotivnih materijala. Posebno pripremamo adresar potencijalnih posjetitelja te očekujemo nazočnost ciljane stručne i poslovne posjete iz RH, susjednih zemalja i s područja tradicionalno usmjerenih na naše tržište. Medijske najave, kako za izlagače, tako i za poslovne posjete, temelje se stoga prvenstveno na direktnoj obradi, a isto tako i na oglašavanju u stručnim, specijaliziranim magazinima poput vašeg.

Namjeravamo podići značaj ovih naših brandova na tržištu organiziranjem tiskovnih konferencija u vrijeme prije sajma, u Zagrebu i regiji, te medijski najaviti sajmove. U tom dijelu računamo na suradnju s našim zastupnicima i sajmovima iz šire regije s kojima smo u okviru sajamskog udruženja CEFA ( Udruženje sajmova srednje i jugoistočne Europe) razvili izuzetno dobru suradnju. To udruženje obuhvaća vodeće sajmove s ovog područja poput Minhena, Zagreba, Budimpešte, Beča, Praga, Bratislave, Novog Sada, Beograda, Bukurešta i drugih.

Hoće li uz ove dvije izložbe biti i popratnih sadržaja koji će ih dodatno obogatiti?

Kao što sam najavio, u ovom trenutku pripremamo i definiramo konferencije i ostale projekte koji će se realizirati na priredbama sljedeće godine. U svakom slučaju očekujem bogat i zanimljiv program koji ćemo pripremiti pomoću naših izlagača i partnera, kao što su HGK, Tectus d.o.o., Institut za ambalažu i tiskarstvo, HRPSOR, Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatsko dizajnersko društvo i druge institucije i tvrtke.

I ovo je prilika da pozovete izlagače i posjetitelje...

Vjerujemo da smo na dobrom putu da ovaj termin postane marketinška platforma i mjesto susreta grafičke industrije i industrije ambalaže u jugostočnoj Europi i želja nam je da nam se u građenju imidža i značaja ovih priredbi priključe, uz izlagače, svojim nastupima i prezentacijama i drugi partneri Zagrebački velesajam i tim sajmova Intergrafika - Modernpak vas očekuje od 29. 5. do 1. 6. 2007. na našim i vašim sajamskim priredbama.

Pozivamo vas da nam pošaljete ideje i prijedloge te da ih zajednički realiziramo, kako bi ove sajamske priredbe u cijelosti ispunile očekivanja svih sudionika i branše u cjelini.

Uredništvo

B. Čižmek

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: