« Povratak na sadržaj Broj 2 | Godina 2006

CROPAK GODINE keramičkoj maslini s Brača/CroPak of the Year to Ceramic Olive from Brač (I. Serdarević)

CroPak GODINE 2006, nagrada prvi put dodijeljena na ovogodišnjem CroPaku, pripao je Brachia maslinovom ulju – Maslina. Izvorka Serdarević, dizajnerica studija Tridvajedan tržišne komunikacije  d.o.o., Zagreb, koja je zaslužna za pobjednički dizajn, približila nam je proces nastanka pobjedničke ambalaže.

Osim što je već prepoznato kod brojnih potrošača, Brachia maslinovo ulje – Maslina, prepoznato je i na ovogodišnjem CroPaku. Jeste li očekivali nagradu i što ona predstavlja za proizvod, odnosno za Vas kao dizajnersku kuću?

Prijavljujući proizvod ili projekt na natječaj, uvijek se zapravo nadate nagradi. Međutim, stvarna procjena moguća je tek kada sagledate konkurenciju. Nagrada uvijek predstavlja potvrdu struke i ona je svakako dodatni stimulans za daljni rad, a zasigurno podiže i vrijednost samog proizvoda na tržištu.

Što je, prema Vašem mišljenju, upravo Brachiu izdvojilo od ostalih konkurentnih proizvoda?

Zapravo se radi o maslini punjenoj maslinovim uljem pa možemo reći da jasna i jednostavna ideja izvedena u jednostavnom i pročišćenom obliku ovaj proizvod izdvaja od ostalih te privlači na prvu kupnju. No, ne smijemo zaboraviti ni kvalitetu samog ulja koja će, vjerujemo, jamčiti ponovnu kupnju proizvoda.

Kada se rodila ideja i od kuda inspiracija za brand Brachia? Koja je bila polazna točka u osmišljavanju vizualnog identiteta Brachie te na koji ste način pristupili dizajnu ambalaže?

Kao i na svakom drugom projektu, krenuli smo od analize proizvoda i tržišta na koje će se proizvod plasirati. Nakon toga odredili smo strategiju unutar koje ćemo se kretati te osnovne vrijednosti koje želimo zadovoljiti finalnim proizvodom. Projekt je započeo osmišljavanjem branda Brachia, zatim izradom identiteta p.z. Brachia, te na kraju dizajnom cjelokupne linije proizvoda Brachia. Osim klasične ambalaže zapremnine 0,25, 0,5 i 0,75 litara, Brachia se odlučila ulje plasirati i u ekskluzivnoj keramičkoj ambalaži. Konkretno, kod keramičke ambalaže Brachia namjera je bila oblikovati premium proizvod koji će biti  suvremen, iako izrađen u tradiocionalnoj, ručno oblikovanoj keramici.

Opišite ukratko proces izrade boce. Koje materijale i glazure ste pritom koristili, jeste li se susreli s kakvim problemima?

Radi se o keramičkoj ambalaži u obliku ploda masline, s grlom  u obliku grančice, glazirane bijelom glazurom. Na grlo je pričvršćena privjesnica dizajnirana poput listića masline. Proces izrade novog proizvoda nikad nije jednostavan i gotovo uvijek se susrećete s nekim problemima kojima je potrebno doskočiti. Konkretno, izrada keramike zahtijeva više vremena jer se faze poput određivanja debljine stijenki keramike u odnosu na zapreminu, gustoća glazure, odredjene “nijanse“ bijele boje i sl., ne mogu definirati unaprijed, već u samom procesu rada.

Koliko je keramika pogodna i iskoristiva kao ambalažni materijal, kako s aspekta oblikovanja, tako i s ekološkog aspekta?

Izbor ambalažnog materijala uvelike ovisi o karakteristikama proizvoda, a svaki materijal ima svojih prednosti i ograničenja. Za ovu vrstu proizvoda  keramička je ambalaža vrlo pogodna, kako s aspekta oblikovanja, tako i s ekološkog aspekta.

Na bijeloj keramičkoj boci Brachia maslinovog ulja – Maslina nemoguće je ne zamijetiti zelenu privjesnicu. Koju vrstu papira ste koristili za njezinu izradu te koja je njezina simbolika?

Kako bi se dodatno naglasile “prirodne“, “zdrave“ i “ekološke“ karakteristike proizvoda, privjesnica je otisnuta na matiranom nepremazanom papiru Kaschmir Cotton, Gmund.

Uz keramičku ambalažu korisnik dobiva i metalni lijevak/čep. Kada se on koristi te što omogućava?

Metalni lijevak/čep se koristi nakon odstranjivanja originalnog drvenog čepa. On omogućava jednostavnije korištenje proizvoda i sprečava prelijevanje ulja preko zaobljenih stijenki keramike.

Brachia p.z. izabrala je Tridvajedan tržišne komunikacije d.o.o. za kreiranje ambalaže svog proizvoda. Je li Vam proizvođač u potpunosti prepustio odluku o cjelokupnom dizajnu ili je bila nužna konzultacija za postizanje optimalnog rješenja?

Svakako da je za postizanje kvalitetnog rješenja uvijek potreban kvalitetan input i otvorena komunikacija s klijentom, ali u najvećoj mjeri i povjerenje klijenta u stručnost tima s kojim surađuje. Ovom prilikom zahvaljujemo klijentu na ukazanom povjerenju, pogotovo stoga što smo svjesni da se klijenti rijetko odlučuju učiniti odmake od uobičajenog, zbog čega često vrlo kvalitetna rješenja ostaju nerealizirana.

Uz Cropak godine, osvojili ste i Cropak u kategoriji ambalaže hrvatskog proizvoda/serije. Kako ocjenjujete konkurenciju u spomenutim kategorijama?

Na ovogodišnjem je CroPaku bilo puno kvalitetnih radova i konkurencija je bila jaka. Upravo zbog toga ova nam nagrada još više znači.

Osvrnite se ukratko na natječaj i iznesite svoje dojmove.

Natječaj je bio jako dobro organiziran, a uvijek je lijepo vidjeti sve više kvalitetnih rješenja. Ovakvi su natječaji važni i za dizajnere i klijente jer nam pružaju mogućnost da upoznamo kvalitetne radove. Ujedno podižu svijest o važnosti ambalaže u svakodnevnom životu.

Smatrate li da će ovakve nagrade pomoći promociji proizvoda?

Svakako hoće. U slučaju branda Brachia već i jesu.

Zahvaljujemo na razgovoru. Uredništvo

I. Serdarević

 

Institut Infoblic

Elektroničko izdanje

Više...

 

PARTNERI: